Hoe heet de techniek om in een foto 3D en beweging te tonen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22
Op televisie en ook wel internet zie je af en toe een grafische weergave van een illustratie of foto waarbij de voorgrond los lijkt te komen van de achtergrond. Door een langzame zoom-in wordt de illusie van beweging meegegeven. Heeft iemand een idee hoe deze techniek heet?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Bedoel je zoiets?

The kid stays in the picture is "een" benaming naar de gelijkmatige film dacht ik.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:44
Vertigo shot / dolly zoom?

Naam van video effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47

polthemol

Moderator General Chat
http://www.videocopilot.net/tutorials/virtual_3d_photos/

op de gok dat je o pzoek bent naar hoe dat te maken ;)

-zelfde dus als de eerste tut, alleen dan met andere applicatie :) -

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 01-03-2013 14:59 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Dank allen. Jullie hebben het over video, mij gaat het om het bewerken van een foto, een still dus. Op twitter kwamen ze met de tutorial "3D camera move" voor Adobe After Affects en dat is inderdaad hetgeen ik bedoel.

Het effect wat ik bedoelde is terug te zien in ondermeer de promo van de Tour de France 2013, rond 53 seconden:

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In feite dus het losknippen van je onderwerp in de still + eventueel nog wat andere dingen in de foto. En die een beweging en een beetje zoom geven. Toch?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Dat is het inderdaad. Helaas is het een monnikenwerkje als ik de tutorials mag geloven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, je zal alle onderdelen die je los wil kunnen bewegen / van grootte veranderen moeten lossnijden uit de oorspronkelijke foto.
Tenzij je de onderdelen los voor een green screen kan fotograferen? Is beetje afhankelijk wat voor foto het is, en of ie al genomen is.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
appeltje / eitje in photoshop cs5 / cs6. Masker maken is daar easy werk. Enige waar je op moet letter is dat je een foto hebt waar de scherpte/diepte vrij sterk verloopt. Als je dat hebt, ben je er zo klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Ik ben geen graficus of handig met photoshop dus had gehoopt door het weten van de juiste termen een eenvoudige app te vinden. Het zou in mijn geval gaan voor headerfoto's van hetiskoers, dus bestaande foto's uit het reportoire van sportfotograven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
YouTube: Photoshop CS6 Tutorial - Masking

hier heb je een tutorial voor in photoshop. Masking daarin werkt echt simpel. Het effect wat je wil is ook niet moeilijk om te maken, je moet alleen vrij precies zijn. Ben er zelf ook mee aan het spelen gegaan (nog geen bruikbaar resultaat voorwat ik wilde), maar het is een dunne lijn wat je hebt met die camera beweging voor je cool in het gebied cheesy of fake komt.

Ik denk niet dat er een tooltje is waar je dit effect met a press on the button bereikt.

Pagina: 1