Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[multiple monitor management] display opdelen in tween

Pagina: 1
Acties:

• tim-online
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 17:11
Ik heb 2 full hd schermen op een displaypoort aangesloten (dmv een zotac display to dual hdmi adapter). Windows ziet nu een groot scherm (3840x1028) i.p.v. 2 losse schermen.

probleem:
Omdat windows de 2 schermen als een scherm ziet is 'full screen' verdeeld over beide schermen en is het bijvoorbeeld ook niet mogelijk om een scherm in landscape en tegelijk het andere scherm portrait aan te sturen.

Waar ben ik naar opzoek:
Software dat Windows vertelt dat mijn 2 aan elkaar geplakte full hd schermen 2 los aan te sturen schermen zijn (screen resolution, protrait vs landscape, full screen op slechts een scherm enz).

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd, voordat er allemaal (goed bedoelde) reacties komen met software die je al getest hebt en niet voldeden aan je eisen.. (waardoor, vrij nutteloze reacties zijn)

• tim-online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:55:
Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd, voordat er allemaal (goed bedoelde) reacties komen met software die je al getest hebt en niet voldeden aan je eisen.. (waardoor, vrij nutteloze reacties zijn)
Ik heb software van Matrox proberen te installeren (van de bekende Dual Head to Go serie). Deze werkte echter niet. Dan is er daarnaast display fusion, maar ik wil graag dat de problemen betreft full screen op slechts een van de 2 schermen verhelpen en de mogelijkheid om een van de 2 schermen in portrait te zetten ook hebben.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Haal de titel van dit topic eens door een zoekmachine.

[ Voor 31% gewijzigd door DeTeraarist op 28-02-2013 20:19 . Reden: <3 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• tim-online
DeTeraarist schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:18:
Haal de titel van dit topic eens door een zoekmachine.
Ik heb natuurlijk al gezocht en geen software gevonden welke aan mijn eisen (zie topicstart) voldoet. Vandaar dat ik hier de vraag stel;)

Verwijderd

Denk dat het lastig wordt omdat windows door de wijze van aansluiten maar 1 scherm ziet.
Software zal zijn info uit windows/register/etc halen en dus ook maar 1 scherm zien ben ik bang.

Wat je wil kan allemaal "gewoon" zonder extra software, mits de 2 schermen op gebruikelijke wijze aangesloten zijn.
tim-online schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:11:
Waar ben ik naar opzoek:
Software dat Windows vertelt dat mijn 2 aan elkaar geplakte full hd schermen 2 los aan te sturen schermen zijn (screen resolution, protrait vs landscape, full screen op slechts een scherm enz).
Kan je niets met de drivers/software van Zotac?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Wat voor videokaart heb je? Heb je niet de mogelijkheid om 1 van de twee monitoren op een andere fysieke aansluiting op de kaar aan te sluiten?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Bolique
  • Laatst online: 21-07 17:44
Zet je schermen op Extend? *Windows Knop + P 3de optie*

[ Voor 1% gewijzigd door Bolique op 01-03-2013 08:50 . Reden: typo ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bolique schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:50:
Zet je schermen op Extend? *Windows Knop + P 3de optie*
Als je pc je 2 schermen herkent als 1 scherm (veroorzaakt door die converter) is dat helemaal niet relevant.

TS, eigenlijk zoek je dus een tool die het mogelijk maakt om 1 groot scherm (vanuit Windows perpectief dan) te verdelen in stukken waarbij je onder andere 1 van die delen een kwartslag kan draaien?
Er zijn wel grid tools te vinden die het mogelijk maken om het scherm in stukken te verdelen volgens mij, maar ik betwijfel of die een stuk daarnvan een kwartslag kunnen draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Rupie op 01-03-2013 12:43 ]

Desktop | Server | Laptop

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik had even gemist dat je met een converter werkte. Dan gaat een multi monitor manager niet werken. Misschien dat een virtual desktop applicatie meer kan betekenen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1