Corsair Force 3 of Corsair Neutron 120 GB SSD?

Pagina: 1
Acties:

• Raketje94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-02 04:07
Ik zou graag een aankoop advies willen, prijs/kwaliteit is niet echt een issue. :)
Het gaat erom welke SSD het snelste is wat betreft de lees en schrijfsnelheid.
Kan zelf namelijk niet veel wijs uit de benchmarks,
wel zijn de specs:
Force 3: Leessnelheid 550MB/s Schrijfsnelheid 510MB/s
Neutron: Leessnelheid 555MB/s Schrijfsnelheid 210MB/s

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:52

Herman

FP ProMod
Heb je een sata3 aansluiting op het MoBo? Zo niet, dan ga je sowieso niet die doorvoersnelheden halen. Overigens moet je die specs met een korreltje zout nemen, die schrijfsnelheid van bijvoorbeeld de Force 3 haalt niemand (Zie dit)

Maar waarom een Corsair SSD? Op dit moment zijn Crucial en Samsung m.i. betere keuzes i.v.m. betrouwbaarheid :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Raketje94
Herman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:06:
Heb je een sata3 aansluiting op het MoBo? Zo niet, dan ga je sowieso niet die doorvoersnelheden halen. Overigens moet je die specs met een korreltje zout nemen, die schrijfsnelheid van bijvoorbeeld de Force 3 haalt niemand (Zie dit)

Maar waarom een Corsair SSD? Op dit moment zijn Crucial en Samsung m.i. betere keuzes i.v.m. betrouwbaarheid :)
Omdat ik tussen die 2 kan kiezen :)
uhm en verder zou ik niet precies weten of ik een sata3 aansluiting heb, enig idee hoe ik dan kan checken? 8)7

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het maakt eigenlijk niet uit of je nu Sata 300 of 600 hebt. Je wilt sowieso een Sata 600 ssd.

en wat bedoel je met ik kan tussen die 2 kiezen? :p
Als je er niet voor moet betalen (of met korting) dan neem je beter de Neutron.

En zoals Herman reeds zei: Nooit kijken naar de snelheden die ze op het doosje/specs zetten!
Atlijd reviews/benchmarks ervan op zoeken!

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 28-02-2013 18:44 ]

• Raketje94
SmokingCrop schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:41:
Het maakt eigenlijk niet uit of je nu Sata 300 of 600 hebt. Je wilt sowieso een Sata 600 ssd.

en wat bedoel je met ik kan tussen die 2 kiezen? :p
Als je er niet voor moet betalen (of met korting) dan neem je beter de Neutron.

En zoals Herman reeds zei: Nooit kijken naar de snelheden die ze op het doosje/specs zetten!
Atlijd reviews/benchmarks ervan op zoeken!
Ja ik krijg hem gratis, nee dat klopt dat je niet naar de specs moet kijken maar kon nergens echt een benchmark vinden van de neutron en Force 3.
Ik heb van iemand anders begrepen dat de Force 3 een Sandforce chip heeft of iets dergelijks die de specs hoger maken dan het eigenlijk is.