Q77 I7 3770 systeem samengesteld. Ergens op letten nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ok ik ben eruit. Dit systeem gaat het worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 255,40€ 255,40
1Gigabyte GA-Q77M-D2H€ 104,45€ 104,45
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,25€ 78,25
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 90,20€ 90,20
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 98,98€ 98,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,28

Ik heb nog een:

Radeon 6850 liggen
DVDRW sata
Intel SSD (voor hackintosh)

Ik twijfel nog over het geheugen en over de voeding. Ik lees net overal dat cas 9 nauwelijks uitmaakt. VT-D zou moeten werken met dit moederbord, overklokken doe ik niet, dus de 3770 is prima. Wil in de toekomst mss 32 gb gaan draaien, maar dat moet ook lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Wat ga je er eigenlijk mee doen?

Een 550w voeding is ruim voldoende, dan zit je ook safe mocht er ooit nog een high end gpu in moeten komen. Ander zit je met een kwalitatieve 430w voeding ook al safe.

Geheugen sneller dan 1600Mhz is niet echt nuttig op een intel systeem dat niet overclocked gaat worden. Daar kan je nog wat op besparen. Koop dan een setje 2x8GB 1600Mhz, CL9 zodat je nog 2 slots over hebt voor die eventuele upgrade naar 32Gb (wel onduidelijk waarom je dat nodig zou hebben)...

Omdat we echt niks weten kan er over de andere onderdelen ook niet echt iets nuttig gezegd worden.

[ Voor 89% gewijzigd door Inrage op 27-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Inrage schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:52:
Wat ga je er eigenlijk mee doen?
Beetje gamen, niet nieuwste van nieuwste, en hackintosh van maken (2e oude SSD), main SSD zal windows 8 worden. Virtualisatie. Wil proberen in hackintosh windows 8 aan de praat te krijgen met VT-D en anders misschien kloten mett ESXi dingen.

Verder usual desktop dingen triple monitor etc.

Nu een Quad 6600 2.4 @3 ghz. Tijd voor nieuw speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Heb je al andere topics gelezen hier?
Voor games zit je goed met een i5 cpu. (overclocken Z77+i5 3570K+koeler, niet overclocken B75+i5 3350P) Andere optie is de Intel Xeon E3-1230V2.

Zelf ken ik wel het Q77 platform niet zo goed, heb je dit nodig voor hackintosh? Voor zover ik weet zijn dit gewoon business oriented mobo's... Niet echt specifiek voor games dus. Ok voor VT-D dus..

[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 27-02-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Inrage schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:02:
Heb je al andere topics gelezen hier?
Voor games zit je goed met een i5 cpu. (overclocken Z77+i5 3570K+koeler, niet overclocken B75+i5 3350P) Andere optie is de Intel Xeon E3-1230V2.

Zelf ken ik wel het Q77 platform niet zo goed, heb je dit nodig voor hackintosh? Voor zover ik weet zijn dit gewoon business oriented mobo's... Niet echt specifiek voor games dus. Ok voor VT-D dus..
Maar ik wil juist geen diehard overklok processor. De Q77 heeft opties die ik veel interessanter vind. VT-D native ondersteuning + vpro speelgoed etc. Z77 heeft dat niet, en overklokken wil ik niet, nergens voor nodig.

Xeon onderzocht maar mist functies die de 3770 wel heeft, en die is slechts paar tientjes duurder.

B75 chipset heeft niet alles functies die ik wil, dus de luxere Q77 is beter dan.

Ik heb een stacker mega kast, beetje jammer dat er geen ATX boarden zijn met Q77, maar goed weet niet of ik nadelen ondervindt hiermee? Neem aan dat alles gewoon past?

Ik kan nergens vinden of ik met dit board ook igp kan sharen met pci express. Even naam kwijt. Volgens een verkoper kan dit, maar ik kan het nergens vinden :(

[ Voor 26% gewijzigd door Tennisbal op 27-02-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ben aardig aan het inlezen, man wat een studie dit, even upgrade pc. Gelukkig is het maar eens in de zoveel jaar :)

Btw ESXi is echt vet, weet nu zeker dat ik dit board wil (mits geen problemen). Ook die op bios niveau remote opties van deze chipset zijn supervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lijst is niet compleet, staat geen enkel Q77 board in, behalve Intel. Probleem is dat dit board echt nauwelijk hits scoort met google. Heel vreemd

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:37
Daarnaast ondersteund het door jouw uitgekozen moederbord vPro, waarvan VT-technieken ook een onderdeel uitmaken.

• Tennisbal
alex3305 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:25:
Daarnaast ondersteund het door jouw uitgekozen moederbord vPro, waarvan VT-technieken ook een onderdeel uitmaken.
Vpro lijkt me erg gaaf, ben benieuwd hoe goed dat werkt.

Nu nog beste voeding en memory uitzoeken en ik ben klaar :)

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
tennisbal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:35:
[...]

Vpro lijkt me erg gaaf, ben benieuwd hoe goed dat werkt.

Nu nog beste voeding en memory uitzoeken en ik ben klaar :)
Kijk naar dit setje
Review door Viss: productreview: G.Skill RipjawsX F3-17000CL9D-8GBXM review door Viss
Loopt op 2133Mhz en eenvoudig op 2200Mhz in te stellen. Of zelfs hoger.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Tennisbal
Modest71 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:44:
[...]

Kijk naar dit setje
Review door Viss: productreview: G.Skill RipjawsX F3-17000CL9D-8GBXM review door Viss
Loopt op 2133Mhz en eenvoudig op 2200Mhz in te stellen. Of zelfs hoger.
Die is 2x4. Ik zoek 2x8 ivm toekomst 32 gb. Welke dan?

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
tennisbal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:48:
[...]

Die is 2x4. Ik zoek 2x8 ivm toekomst 32 gb. Welke dan?
Dit? : pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-16GXH

In principe is 16Gb ruim voldoende. Ik heb weleens van alles open en raak ik de 6Gb niet eens aan. Inclusief video bewerking en draai ik dan op de achtergrond.

Ps: Fabrieksgarantie Levenslang
Bijzonderheden 9-11-11-31, XMP, 1,6V, 39,6mm

Edit: vergist in snelheid en een ander link.

[ Voor 24% gewijzigd door XRayXI op 28-02-2013 01:58 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Tennisbal
Modest71 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:56:
[...]

Dit? : pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-16GXH

In principe is 16Gb ruim voldoende. Ik heb weleens van alles open en raak ik de 6Gb niet eens aan. Inclusief video bewerking en draai ik dan op de achtergrond.

Ps: Fabrieksgarantie Levenslang
Bijzonderheden 9-11-11-31, XMP, 1,6V, 39,6mm

Edit: vergist in snelheid en een ander link.
Ik neem een non k processor he, die kan dan toch net zo goed 1600 memory nemen? Overklokken doe ik hooguit binnen de beperkte mogelijkheden. Wil het liefst corsair of kingston omdat die zeker ondersteund worden, en cas 9 ( als dat echt uitmaakt)

16 gb ga ik zeker gebruiken, esxi vmmachines vreten geheugen :) daarom mss 32 later

• Tennisbal
dank, maar ik lees nu overal dat die cas latency eigenlijk niet echt belangrijk is. Ik wil geen overklok memory, gewoon 2 x 8 gb ram wat het snelste is, maar niet extreem duur.

Die reepjes van 79 euro van corsair zijn mss wel goed genoeg. Hm lastig allemaal

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Qua geheugen hoef je niet zo moeilijk te doen. Zoals aangegeven in de artikelen die hierboven gelinkt worden is geheugensnelheid en cas latentie zo goed als nooit een bottleneck. Qua Prijs/prestatie is 1600MHz cas9 (Cas 10 bij 2x 8GB) gewoon de meest logische keuze.
http://tweakers.net/categ...HECC5tBJayQDLRyMIAaGRtLQA

De bovenste hits zijn allemaal prima.

• Tennisbal
jaapsander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:34:
Qua geheugen hoef je niet zo moeilijk te doen. Zoals aangegeven in de artikelen die hierboven gelinkt worden is geheugensnelheid en cas latentie zo goed als nooit een bottleneck. Qua Prijs/prestatie is 1600MHz cas9 (Cas 10 bij 2x 8GB) gewoon de meest logische keuze.
http://tweakers.net/categ...HECC5tBJayQDLRyMIAaGRtLQA

De bovenste hits zijn allemaal prima.
Dank tot die conclusie ben ik zojuist ook gekomen, stam nog uit tijd dat het wel uitmaakte :) Ik ga denk maar gewoon voor de XFX650 watt voeding.

• jaapsander
Mocht je niet voor een dual GPU oplossing gaan in de toekomst, dan is een 550W voeding (een degelijke) al meer dan genoeg.

• Tennisbal
jaapsander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:03:
Mocht je niet voor een dual GPU oplossing gaan in de toekomst, dan is een 550W voeding (een degelijke) al meer dan genoeg.
Dual gpu ga ik waarschijnlijk wel, dan maar 650 W XFX oid bestellen? Ik heb btw een stacker kast, die 2 voedingen ondersteunt dmv een switch. Zou dat nog werken?

• Inrage
Meestal doe je direct of binnen de 6maand SLI/Crossfire, doe je dat niet dan is het meestal verstandiger om even te wachten op een nieuwe generatie kaarten en je huidige te upgraden. Je voeding/mobo combinatie hoeft dan niet zo veel te kosten.

Ben je echt zeker dat je op korte termijn SLI/Crossfire gaat doen dan is de XFX 650w een goede keuze, deze heeft zeker genoeg aansluitingen, wil je 2 high-end kaarten als de HD7970 oid en wil je deze ook nog eens overclocken neem dan de 750w versie, just to be on the safe side.

• Tennisbal
Inrage schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:23:
Meestal doe je direct of binnen de 6maand SLI/Crossfire, doe je dat niet dan is het meestal verstandiger om even te wachten op een nieuwe generatie kaarten en je huidige te upgraden. Je voeding/mobo combinatie hoeft dan niet zo veel te kosten.

Ben je echt zeker dat je op korte termijn SLI/Crossfire gaat doen dan is de XFX 650w een goede keuze, deze heeft zeker genoeg aansluitingen, wil je 2 high-end kaarten als de HD7970 oid en wil je deze ook nog eens overclocken neem dan de 750w versie, just to be on the safe side.
Ik ga niet diehard gamen oid, crossfire zal leuke bijkomstigheid zijn. Wel zal ik waarschijnlijk 2 videokaarten aansluiten omdat ik VT-D wil gaan proberen. en dan mss 3 videokaart wil koppelen aan diverse vmware machines.

Het zullen dus geen loodzware kaarten worden, maar meer kaartjes van rond de 120 euro oid. De radeon 6850 doet nu wat games betreft alles wat ik wil :)

Erger nog dit moederbord kan crossfire niet eens 2 x 16 aan, maar 2e slot zal x 4 draaien (geen idee hoeveel performance verlies dat is). Maar ben toch geen diehard gamer. Wil wel wss veel virtuele machines gaan draaien met ESXi. plus normale windows 8 en hackintosh setup

Dan maar die XFX 650 watt bestellen dus? om zeker te zijn? of is 550 ook genoeg?

Zojuist alles besteld behalve geheugen en voeding,

geheugen kan ik zo bij mycom halen en ik wil even zeker weten wat het verschil is tussen de volgende chips:

Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
Score: 4.5 € 79,99

Corsair CML16GX3M2A1600C10B
€ 73,81

Het enige verschil wat ik kan vinden is de kleur? zelfs op de site van corsair zijn ze gelijk? Snap er niks van

Is dit een nieuwe rev oid?

[ Voor 16% gewijzigd door Tennisbal op 28-02-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Voor dit soort relatief Low end kaatjes is een 550W al genoeg. Ik schat dat je setup inclusief 6850 tegen de 250W zal gebruiken, heb je nog 250W over voor een 2e GPU (en alleen high end GPU's verbruiken 250W of meer).

Qua geheugen is het grootste verschil inderdaad de kleur, niet moeilijk doen en gewoon de goedkoopste of best verkrijgbare kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Nog niet genoeg verdiept invoedingen, maar als ik bv de xfx 550 of 650 koop, dan kost mij dit wat stroom betreft toch alleen het aantal watt wat gebruikt wordt? Of ben ik dan altijd 550 watt kwijt? Lijkt me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
tennisbal schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:38:
Nog niet genoeg verdiept invoedingen, maar als ik bv de xfx 550 of 650 koop, dan kost mij dit wat stroom betreft toch alleen het aantal watt wat gebruikt wordt? Of ben ik dan altijd 550 watt kwijt? Lijkt me niet :)
Je stroomverbruik hangt af van de hoeveelheid energie die je computer nodig heeft. De voeding levert dit aan de componenten. Je stroomverbruik uit het stopcontact (dus wat je uiteindelijk op je energierekening krijgt) is de totale consumptie van je pc onderdelen + het verlies aan efficiëntie door de voeding. Is je voeding 85% efficient, dan betekent dit dat je 15% extra verbruikt (kort door de bocht) bovenop het vermogen dat je pc zelf verbruikt. Een 550W voeding betekend dat deze maximaal 550W kan leveren aan je systeem, maar natuurlijk ook minder. Een zwaardere voeding heeft alleen een hoger maximaal vermogen dus.

De efficiëntie van een voeding hangt af van verschillende zaken. Als eerste de gebruikte kwaliteit onderdelen in de voeding. Je zoet over het algemeen dat de duurdere voedingen, gemaakt met betere onderdelen efficiënter zijn. Deze voedingen krijgen vaak een 80+ (bronze, silver, gold enz) certificaat mee om te laten zien dat ze zuinig zijn.

Ten tweede is de efficiëntie van de voeding ook sterk afhankelijk van de belasting op dat moment. Wanneer je een voeding onder de 20% of boven de 90% (vooral onder de 20) belast (in het geval van een 550W voeding zal dat dus 110W en 495W zijn) wordt de efficiëntie lager. Moderne systemen hebben vaak een laag idle verbruik waardoor de belasting van de voeding al snel onder de 20% uit komt. Dit is zeker het geval wanneer je een voeding met een onnodig hoog maximaal vermogen neemt (20% van 750W is immers 150W). Kort door de bocht is het het zuinigste wanneer je een voeding neemt welke het maximale vermogen van je systeem + 20% of 30% extra kan leveren. Echter zijn dit soort berekeningen vooral interessant wanneer je een systeem hebt welke 24/7 aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jaapsander schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:57:
[...]

Je stroomverbruik hangt af van de hoeveelheid energie die je computer nodig heeft. De voeding levert dit aan de componenten. Je stroomverbruik uit het stopcontact (dus wat je uiteindelijk op je energierekening krijgt) is de totale consumptie van je pc onderdelen + het verlies aan efficiëntie door de voeding. Is je voeding 85% efficient, dan betekent dit dat je 15% extra verbruikt (kort door de bocht) bovenop het vermogen dat je pc zelf verbruikt. Een 550W voeding betekend dat deze maximaal 550W kan leveren aan je systeem, maar natuurlijk ook minder. Een zwaardere voeding heeft alleen een hoger maximaal vermogen dus.

De efficiëntie van een voeding hangt af van verschillende zaken. Als eerste de gebruikte kwaliteit onderdelen in de voeding. Je zoet over het algemeen dat de duurdere voedingen, gemaakt met betere onderdelen efficiënter zijn. Deze voedingen krijgen vaak een 80+ (bronze, silver, gold enz) certificaat mee om te laten zien dat ze zuinig zijn.

Ten tweede is de efficiëntie van de voeding ook sterk afhankelijk van de belasting op dat moment. Wanneer je een voeding onder de 20% of boven de 90% (vooral onder de 20) belast (in het geval van een 550W voeding zal dat dus 110W en 495W zijn) wordt de efficiëntie lager. Moderne systemen hebben vaak een laag idle verbruik waardoor de belasting van de voeding al snel onder de 20% uit komt. Dit is zeker het geval wanneer je een voeding met een onnodig hoog maximaal vermogen neemt (20% van 750W is immers 150W). Kort door de bocht is het het zuinigste wanneer je een voeding neemt welke het maximale vermogen van je systeem + 20% of 30% extra kan leveren. Echter zijn dit soort berekeningen vooral interessant wanneer je een systeem hebt welke 24/7 aan staat.
toon volledige bericht
Ok dank, ik denk inderdaad dat ik genoeg heb aan 550, ik zal hooguit misschien nog extra schijven eraan hangen, heb nu 2 ssd + 1 harddisk maar zal misschien 3 ssd 2/3 hdd worden (plus sata kaartje) maar dat zal niet veel uitmaken wat betreft stroom neem ik aan?

Gaat mij erom dat ik voor de toekomst voorbereid ben en niet later alsnog moet upgraden op voedinggebied

ohja die videokaarten zal ik wel overklokken als dat soms nodig is, in windows zelf. weet niet hoeveel stroom dat extra is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
zolang je de spanningen op je CPU of GPU niet veel gaat verhogen zal dit geen extra stroom verbruiken. HDD's verbruiken zelf niet zo heel veel stroom, ze zorgen alleen voor een kleine piekbelasting bij het opstarten (zal niet veel meer dan 10 tot 15W per HDD zijn).

550W zal genoeg voor je zijn, maar ik kan natuurlijk niet voor je in de toekomst kijken. Kijk voor de grap eens naar wat reviews van de componenten die jij gebruikt (vooral GPU en CPU) en kijk wat een typisch stroomverbruik is. Zo kun je prima inschatten hoeveel je op dit moment maximaal nodig hebt en hoeveel speling je dus nog hebt.
Voorzetje: http://www.guru3d.com/art..._6850_6870_review,10.html
http://www.anandtech.com/...e-core-i7-3770k-review/20
http://www.tomshardware.com/reviews/4tb-3tb-hdd,3183-15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jaapsander schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:44:
zolang je de spanningen op je CPU of GPU niet veel gaat verhogen zal dit geen extra stroom verbruiken. HDD's verbruiken zelf niet zo heel veel stroom, ze zorgen alleen voor een kleine piekbelasting bij het opstarten (zal niet veel meer dan 10 tot 15W per HDD zijn).

550W zal genoeg voor je zijn, maar ik kan natuurlijk niet voor je in de toekomst kijken. Kijk voor de grap eens naar wat reviews van de componenten die jij gebruikt (vooral GPU en CPU) en kijk wat een typisch stroomverbruik is. Zo kun je prima inschatten hoeveel je op dit moment maximaal nodig hebt en hoeveel speling je dus nog hebt.
Voorzetje: http://www.guru3d.com/art..._6850_6870_review,10.html
http://www.anandtech.com/...e-core-i7-3770k-review/20
http://www.tomshardware.com/reviews/4tb-3tb-hdd,3183-15.html
Ok in dat geval ga ik voor de 550 watt van XFX. Dank! Ik zal toch niet hardcore crossfire gaan spelen want daar is dit bord totaal niet geschikt voor :) Leuk allemaal die upgrades maar echt alles moet je weer uitzoeken :) Nu nog even kijken of er betere alternatieve zijn, want die 550 XFX komt uit 2010. Zal wel weer een hoop veranderd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Ontwikkelingen op het gebied van voedingen gaan niet zo heel snel hoor. Die XFX is een prima voeding. Maar voor het beste advies kun je even in het SSD topic gaan kijken. [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

edit: Zie dat je het topic al gevonden hebt ;) Leg ook even duidelijk uit in dit topic wat voor videokaarten je toe wilt gaan voegen in de toekomst. Bijvoorbeeld een HD7750 heeft helemaal geen pci-e voedingstekkers nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door jaapsander op 01-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hehe ja ben lekker aan het crossposten :P stond op het punt de XFX 650 te nemen, blijft hij niet modular te zijn... en dat lijkt me erg handig. Ben nu aan het overwegen deze te nemen Corsair CX600M. modular en wel ok volgens mij, even wat research en dan dat ding bestellen.

Wil niet 75 euro + betalen voor een voeding, zal niet overklokken of mega crossfire doen dus normale voeding lijkt me prima

Hoe relaxt is dat modular eigenlijk>? ik lees wisselende berichten hierover?

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 01-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Maar waarom is modulair dan wel een eis? Een behuizing met goede cable management zorgt ervoor dat je alle kabels netjes weg kan werken. Ook zal je wanneer je vrij veel randapparatuur aansluit ook alle "modulaire" kabels moeten aansluiten, waardoor het voordeel zo goed als weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jaapsander schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:44:
Maar waarom is modulair dan wel een eis? Een behuizing met goede cable management zorgt ervoor dat je alle kabels netjes weg kan werken. Ook zal je wanneer je vrij veel randapparatuur aansluit ook alle "modulaire" kabels moeten aansluiten, waardoor het voordeel zo goed als weg is.
zeer goed punt, ik ga gewoon voor die XFX 650 :) Denk soms iets te moeilijk en wil maximale hebben. Net besteld gaat goedkomen. geheugen haal ik zo op. Nu nog kast probleem oplossen.

Ik heb een stacker ST1 kast waar een Q6600 overklokt in zit, die haalt makkelijk 95-100 graden. Ik ben bang dat deze te warm wordt in een andere 2e kast. Mss zelfs beter om een nieuwe case te kopen voor deze setup of niet? (ik moet namelijk ook een front panel vervangen want is USB 2 allemaal). lastig lastig allemaal

[ Voor 33% gewijzigd door Tennisbal op 01-03-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Wat voor koeler heb je op die Q6600? 100 graden is wel héél veel. Een Q6600 met een "milde" overklok onder een goede CPU koeler hoeft niet zo warm te worden. Zelf heb ik geen ervaring met de Stacker kast (kun je even een pricewatch linkje plaatsen? kan de kast zo niet vinden), dus kan hier niet zoveel zinnigs over zeggen.

Een nieuwe behuizing is natuurlijk het mooiste, zo kun je natuurlijk ook makkelijk zien dat je een nieuw systeem hebt ;) maar als je al een degelijke behuizing heb aangeschaft, kan deze natuurlijk ook prima mee naar je nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jaapsander schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:40:
Wat voor koeler heb je op die Q6600? 100 graden is wel héél veel. Een Q6600 met een "milde" overklok onder een goede CPU koeler hoeft niet zo warm te worden. Zelf heb ik geen ervaring met de Stacker kast (kun je even een pricewatch linkje plaatsen? kan de kast zo niet vinden), dus kan hier niet zoveel zinnigs over zeggen.

Een nieuwe behuizing is natuurlijk het mooiste, zo kun je natuurlijk ook makkelijk zien dat je een nieuw systeem hebt ;) maar als je al een degelijke behuizing heb aangeschaft, kan deze natuurlijk ook prima mee naar je nieuwe systeem.
Q6600 is niet mild overgeklokt, hoger kreeg ik hem niet/combinatie ram etc :) lag wss ook aan hackintosh setup. maar 95/100 is maximaal, rond de 80 vaak. Stacker st1 kast, even geen tijd voor link nu moet direct weg.
Pagina: 1