Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:02
Andi is een beetje ultra-positief over de Jiayu G4. In bijna elk bericht wordt de G4 wel genoemd.
Zo heeft hij gewoon een pre-production model ontvangen, want in de uitiendelijke versie is de zwarte lijn onderin het scherm verdwenen.
En dat zal ongetwijfeld ook zo zijn bij de linker rant van het scherm.
En het feit dat Umi de enige is die fatsoenlijke backlights levert die gelijk verlicht zijn word niet eens genoemd, ik vind de review dan ook niet representatief voor de uiteindelijke versie van de Umi X2, want minpunten worden overbelicht en pluspunten niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Turbo versie(?):

YouTube: Umi X2 MT6589T - reviev (antutu, game, camera test)

(10:37... Daar zie ik weliswaar "MT6589" staan, maar wel 1.5 GHz. En ook de Antutu score ligt hoger dan wat ik tot nu toe heb gezien van de "gewone" Umi X2.. Dus zo te zien inderdaad de Turbo-versie?)

[ Voor 1% gewijzigd door Omer op 03-06-2013 13:01 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Ben nog op zoek naar een hoesje voor een Umi X2.
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
a3bouw schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:31:
Iemand een suggestie ?
Kijk hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
a3bouw schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:31:
Iemand een suggestie ?
Heb je hem al in huis de x2?

Zo ja waar heb je hem vandaan,
bevalt hij enz?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Nee, zoals al aangegeven, hij komt via airmail, dus zal nog wel even gaan duren.
Bij Pandawill besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
a3bouw schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:27:
Nee, zoals al aangegeven, hij komt via airmail, dus zal nog wel even gaan duren.
Bij Pandawill besteld.
Via airmail uit de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 05:52
vandaag is mijn x2 binnengekomen, eigenlijk gisteren al maar toen was ik niet thuis. ik heb hem op 24 mei besteld bij PandaWill met singpost verzending. het is een super toestel wat mij betreft (al kom ik van een htc legend) hij is snel, mooi scherm en veel ruimte (2GB/32GB variant)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 16:46
Zou je wat foto's kunnen maken, is het de turbo variant?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Korte review met foto's word gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Oggy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:49:
Zou je wat foto's kunnen maken, is het de turbo variant?
Dat kan toch niet.... niemand levert die t chip al uit... hoogstens in de tianhe h920+, maar dat wil ook nog niemand bevestigen.

Ik vraag me wel af wat het uit eindelijke verschil gaat worden want de enige antutu benchmarks die ik zie zit max maar 3000 punten verschil in.(dus waarschijnlijk heeft het alleen nut om ten alle tijde het fhd scherm bij te kunnen houden)

Toestel is 35% duurder met een t chip, echter heeft het toestel dan wel 1 gig extra ram, andere opslag is minder belangrijk, kun je zelf toch aanvullen met een sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
LinuZZ..Hoeveel was je in totaal kwijt? Moest/moet je nog douanekosten e.d. betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
fvandenreek schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Dat kan toch niet.... niemand levert die t chip al uit... hoogstens in de tianhe h920+, maar dat wil ook nog niemand bevestigen.

Ik vraag me wel af wat het uit eindelijke verschil gaat worden want de enige antutu benchmarks die ik zie zit max maar 3000 punten verschil in.(dus waarschijnlijk heeft het alleen nut om ten alle tijde het fhd scherm bij te kunnen houden)

Toestel is 35% duurder met een t chip, echter heeft het toestel dan wel 1 gig extra ram, andere opslag is minder belangrijk, kun je zelf toch aanvullen met een sd.
De snelheidswinst in benchmarks is nog minder.
Met een mt6589 en full hd haal je een krappe 12.000, vaak net eronder.
Met een mt6589Turbo en full hd hal je een ruime 14.000 punten.
Overigens levert Umi ook mt6589 modellen met 2Gb RAM.
De prijs ligt een stuk hoger.
En door de overgeclockte CPU en GPU is de batterijduur minder.

Het is maar wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*SPAM

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Umi X2 Turbo hands-on:

YouTube: Umi X2 MT6589T Turbo Test par JT Geek

(Is wel in t Frans)

In t filmpje komt ook een link voorbij van een Franse webshop: 299 Euro, "En stock" volgens de site:

http://sciphone.fr/fr/117-umi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@linuzz

Waar blijft je review, ervaring, foto's....enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Laatst online: 24-04-2023
Mijn Umi X2 is vandaag ook eindelijk aangekomen. Had hem besteld op Antelife en heeft dus langer geduurd dan verwacht. Heb de 2gb Ram 32GB versie en eerste impressie is zeer goed. Bouwkwaliteit lijkt zeker ok, geen dode pixels. Enkel het achterklepje voelt niet stevig aan. Zal zien of ik later nog tijd heb voor een meer uitgebreide review maar op dit moment ben ik er zeer tevreden over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22:03

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik ga denk ik toch overstag voor deze telefoon, ipv de iOcean X7 of de Zopo C2.
Meerwaarde van deze telefoon lijken me Gorilla glass en OGS.

Dat laatste zit ook in de Oppo Find 5. Zijn dit eigenlijk dezelfde schermen? Wat is precies de meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Inleiding
deze telefoon is de vervanging van de HTC legend. Dit toestel had inmiddels wat capaciteitsproblemen bij het installeren van apps en de snelheid liet te wensen over.

Bestelling en levering
ik heb de telefoon besteld bij PandaWill toen dit nog een pre-order betrof. Het toestel is besteld op 24 Mei en zou op 25 Mei op voorraad komen bij PandaWill. Op 28 Mei om 17:25 nederlandse tijd is het toestel aangeboden aan Singapore Post. Op 29 Mei (lokale tijd) is trackingnummer actief geworden op de site van singapore post en onderstaand zijn de tracking gegevens:
Status Date Status Description
29-05-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
30-05-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
04-06-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)
Op 4-6 werd het packet volgbaar bij PostNL met onderstaande gegevens:

4-6-2013: Zending opgehaald en in sorteerproces
4-6-2013: Ontvangen in land van bestemming
5-6-2013: Zending gesorteerd in sorteercentrum
5-6-2013: Chauffeur is onderweg
5-6-2013: Geadresseerde niet aanwezig. Zending onderweg naar afhaalloc
6-6-2013: Zending beschikbaar op afhaallocatie
6-6-2013: Zending afgehaald op afhaallocatie
Al met al was het toestel snel in huis.

Het uitpakken van de telefoon
De Umi X2 wordt in een bijzonder klein doosje geleverd. de doos van de telefoon is ingepakt in een iets groter doosje door PandaWill omwikkeld met bubbelplastic. Niets mis mee.
Standaard wordt een micro usb lader a-la apple style bijgeleverd en PandaWill heeft een screen protector meegeleverd al denk ik dat ik deze niet ga gebruiken omdat het toestel is voorzien van Gorilla Glass. Een koptelefoontje ontbreekt.

De hardware
De UMI X2 is voor mij een hele upgrade ten opzichte van de HTC Legend. De meest in het oog springende feature is het Full HD scherm en de hoofdrede voor mij om een 5 inch toestel te kiezen. Het scherm is super scherp en overtreft al mijn verwachtingen kwa scherpte. Een nadeel van het scherm vind ik de afleesbaarheid in fel zonlicht (ja, dit was prima te testen dit weekend ) een tweaker weet natuurlijk niet wat zonlicht is dus hier verwacht ik weinig problemen ;)
Het 32GB ROM waarmee het toestel is uitgerust is, na de 384MB van de legend, een verademing! Het insalleren van Apps gaat snel en er is ruimte in overvloed. Een Micro SD slot is ook aanwezig, deze heb ik nog niet gebruikt. Het 32GB geheugen is als mass storage device te koppelen aan de computer wat handig kan zijn.
Het toestel is voorzien van 2GB Ram. Ik heb de limiet denk ik nog niet bereikt en het is heerlijk dat het wisselen tussen apps lekker vlot verloopt.
De Umi X2 heeft 2 sim kaart sloten. De mogelijkheden hiervoor heb ik nog niet gebruikt, dit komt misschien in de vakantie.

Bouwkwaliteit, afwerking en design
de bouwkwaliteit van de telefoon is wat mij betreft prima. De legend zat beter in elkaar door de unibody maar ik had niet anders verwacht. De rand van het scherm zit vlak aan de rand van de telefoon, er is dus een kleine bezel. Dit is geeft soms wat onbedoelde aanrakingen. Combineer dit met een naar mijn gevoel iets te groot scherm en het geheel voelt soms iets onhandig. Of dit gewenning is of een blijvend probleem kan ik nu nog niet inschatten. Daartegenover staat dat het grote scherm ideaal is om even snel iets op internet op te zoeken, iets dat ik met de legend niet eens meer probeerde.
Het design heeft naar mijn smaak iets teveel weg van samsung maar als je iets in china besteld moet je naar mijn idee niet zeuren dat het afgekeken is :D.

Camera
De camera van het toestel blinkt uit in snelheid, scherpstelling is snel, het maken van een foto is snel en het maken van de volgende foto is ook weer snel. Het is daarnaast mogelijk om snel een aantal foto’s achter elkaar te maken door de knop ingedrukt te houden. Handig voor actie momenten denk ik. De foto’s zien er op het toestel prima uit. Misschien dat ik later nog wat samples maak maar op internet is ook al een en ander te vinden van mensen die meer telefoons testen dan ik.

GPS
Een veelgehoord probleem met de Soc in het toestel is GPS en mijn Umi X2 is daarbij geen uitzondering. Ik heb nog niet buiten geprobeerd een fix te krijgen maar binnen is het me nog niet gelukt een gps fix te ontvangen. Ik moet dit nog verder bekijken maar dit lijkt een probleem te zijn.

De software
De telefoon is voorzien van Android 4.2.1 en heeft op 20 mei een update gehad. (mogelijk voor de 2GB ondersteuning van de SoC. Hoe Umi is met het uitbrengen van updates is voor mij afwachten.
Het toestel is daarnaast voorzien van de google play store en de Youmi market en een aantal chinese (cr)apps. De chinese apps zijn niet te verwijderen maar wel uit te schakelen, dat heb ik ook gedaan. Ook voor de youmi market. Google play werkt prima en ook gmail, maps en dergelijke zijn gewoon te installeren.
Bij het inpluggen van mijn vodafone sim werd het toestel automatisch op nederlands gezet (of PandaWill moet dit al voor mij gedaan hebben maar dat betwijfel ik)

Accuduur
De accuduur van het toestel heb ik nog niet intensief getest maar ik denk dat ik er normaal wel een dag mee doorkom. Van het weekend heb ik 87 foto’s en 4 filmpjes binnengehaald via bluetooth van een galaxy S3 en de S3 moest eerder aan de lader dan de mijne maar het einde van de dag heb ik niet gehaald. Aangezien de legend ook elke dag aan de oplader ligt zal er voor mij niet veel veranderen als ik de dag ermee haal.

Gebruiksgemak
zoals eerder gezegd voelt het toestel iets te groot aan en samen met de smalle bezel is het bedienen soms niet helemaal handig. Dit is denk ik inherent aan een 5 inch telefoon en als je van een 3.2 inch legend komt is het denk ik ook wennen. Het lock screen is in te delen met widgets en standaard staat de camera app daar en ik heb een widget geplaatst met het weer. Ik denk dat dit een android feature is maar maakt het gebruiksgemak voor mij een stuk beter.

Prijs
Het toestel is te krijgen voor $299. Tel daar 5 dollar verzendkosten en een aantal procenten bij voor de creditcard / paypal betaling en ik was €239,75 kwijt voor een full hd quad core toestel. Prima wat mij betreft.

Conclusie
Het toestel overtreft alle verwachtingen die ik had. Hij is snel, scrolt soepel overal doorheen. Internetten is eindelijk weer toegankelijk en de android versie is up-to-date. Gps is op dit moment nog een probleem en het is even wennen aan de 5 inch maar ik zou hem zo weer bestellen.

op en aanmerkingen en specifieke vragen zijn welkom

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vandaag via Pandawill besteld.. jullie zullen me dus vaker langs zien komen :)

Vroeg me alleen af of er al een custom rom community begint te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Laatst online: 28-09 16:46
Ook besteld, ben benieuwd, registred air-mail gekozen. totaal 226 euro kwijt.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Ik ben erg benieuwd wat nou t gewicht is. Ik heb verschillende gewichten voorbij zien komen op verschillende websites: 130g, 155g, 170g. Zou iemand m eens willen wegen? (Als je een geschikte weegschaal hebt natuurlijk). Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@linuzz

Fijn dat je je bevindingen wilde delen!

Heb je de gps al beter getest?
Laat je ook nog iets weten over de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
fvandenreek schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:04:
@linuzz

Fijn dat je je bevindingen wilde delen!

Heb je de gps al beter getest?
Laat je ook nog iets weten over de accuduur?
vanochtend in de auto had ik in 12 seconde een fix en bleef hij gefixed. even later deed hij er 30 seconde over. lijkt redelijk goed te gaan.

vanochtend om 6 uur van de lader gehaald, vandaag tussen de 60 en 120 minuten gebeld en diverse mails gelezen en apps gebruikt en nu nog 56% over.

edit: o ja, heel de dag wifi aan.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuZZ op 11-06-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:28
@linuzz

Echt bedankt voor de review! ziet er goed uit! alleen kan je het net als een gebruikersreview posten zodat ook mensen die niet in dit forumtopic zitten jouw ervaring kunnen lezen? hebben nog meer mensen er wat aan.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Omer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:41:
Ik ben erg benieuwd wat nou t gewicht is. Ik heb verschillende gewichten voorbij zien komen op verschillende websites: 130g, 155g, 170g. Zou iemand m eens willen wegen? (Als je een geschikte weegschaal hebt natuurlijk). Dank alvast.
126 gram zonder accu, 172 gram met accu.
markdm schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:26:
@linuzz

Echt bedankt voor de review! ziet er goed uit! alleen kan je het net als een gebruikersreview posten zodat ook mensen die niet in dit forumtopic zitten jouw ervaring kunnen lezen? hebben nog meer mensen er wat aan.
dit kan helaas nog niet, het product staat nog in de wachtrij om toegevoegd te worden aan de database van tweakers.

[ Voor 37% gewijzigd door LinuZZ op 11-06-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
LinuZZ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:02:
126 gram zonder accu, 172 gram met accu.
Thanx, zelf gemeten neem ik aan?
Gewicht is voor mij een belangrijk criterium..Hm, 172g lijkt me best wel zwaar. Maar dat is natuurlijk subjectief, dus heeft geen zin om jou te vragen of je m zwaar vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heeft iemand ook ergens een bumper voor dit toestel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
markdm schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:26:
@linuzz

productreview: Umi X2 Wit review door LinuZZ
Omer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Thanx, zelf gemeten neem ik aan?
Gewicht is voor mij een belangrijk criterium..Hm, 172g lijkt me best wel zwaar. Maar dat is natuurlijk subjectief, dus heeft geen zin om jou te vragen of je m zwaar vindt :)
jup, zelf gewogen.

[ Voor 18% gewijzigd door LinuZZ op 13-06-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Oggy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:15:
Ook besteld, ben benieuwd, registred air-mail gekozen. totaal 226 euro kwijt.
waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

de Turbo versie komt eraan, bij antelife is deze presell.
Ik ga zelf ook de T versie bestellen maar ben nog niet uit of ik het via de airmail of via dhl wil laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
NVT schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:53:
[...]

de Turbo versie komt eraan, bij antelife is deze presell.
Ik ga zelf ook de T versie bestellen maar ben nog niet uit of ik het via de airmail of via dhl wil laten bezorgen.
dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 21:23
Linuzz, heb jij de Turbo variant? Ik zag voor de Turbo een Antutu score voorbij komen van hoog in de 14.000, dat is vergelijkbaar met mijn Nexus 4 :)

In ieder geval dank voor je uitgebreide review 8)

[ Voor 15% gewijzigd door partyondude op 17-06-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

slecht nieuws voor de mensen die hem willen bestellen:
Good day, Thanks for your message,Sorry for the inconvenience,
Thank you for your business on Pandawill.com Really so sorry for taking you such a long time waiting for the shipment,
your order : xxx still not ship , because item model#sku41720..was not available at this moment ,
due to lack of touch screen , the factory can’t delivery in time , The entire market in ShenZhen have faced this problem.we hope you can understanding .
we are committed to doing everything that we can,once item restock , your order will be post asap,also send the shipping info to you by email .
Any question please feel free to contact us .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

bij pandawill zie ik de T versie helemaal niet tussen staan. Hoop dat deze binnenkort te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bij Antelife zou de T versie vanaf morgen leverbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

partyondude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:16:
Bij Antelife zou de T versie vanaf morgen leverbaar moeten zijn...
ze hebben aantal ontvangen, volgende week verwachten ze meer toestellen.
Ik ga nog niet bestellen gewoon nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is wel het meest verstandig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

vandag bij antelife in stock met 10$ korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb vannacht al besteld bij aliexpress met DHL verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

partyondude schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:41:
Ik heb vannacht al besteld bij aliexpress met DHL verzending :)
ik heb vandaag bij antelife besteld uiteraard met 10$ kortingscode, met swiss post ben benieuwd hoelang het zal duren tot ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik lees op gizchina een review van de Umi X2 turbo: die gebruiker heeft pas wifi ontvangst op 5m van de router!

Hebben meer mensen last van dit probleem (ongeacht de versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

ik heb de T versie besteld zodra deze binnen kan ik uitgebreid testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs de gewone versie ontvangen!
Ben van een samsung galaxy ace naar zo'n (huge) telefoon! heel fijn, super snel, heel scherp beeld, scherpe camera en een goede wifi ontvangst! Batterijduur is ook lang, kon ruim 1,5 dag met 1 batterij en continu wifi aangehad en vrij intensief gebruikt!

Echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:10:
Onlangs de gewone versie ontvangen!
Ben van een samsung galaxy ace naar zo'n (huge) telefoon! heel fijn, super snel, heel scherp beeld, scherpe camera en een goede wifi ontvangst! Batterijduur is ook lang, kon ruim 1,5 dag met 1 batterij en continu wifi aangehad en vrij intensief gebruikt!

Echt een aanrader
hoe is de gps? komt de telefoon als geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gps > nog niet gebruikt, zal ik morgen even gaan proberen
de telefoon komt als geroot en wil zsm een custom rom erop zetten, met deze valt te leven maar hoop dat ik er een tegen kom die mij beter past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suddenjob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 08:48
Heb de witte 2GB variant inmiddels thuis, fijne telefoon.

Enige minpunten zo ver:
Wifi ontvangst is inderdaad teleurstellend;
GPS doet zijn werk, hoewel het vinden van de satelliet soms lang lijkt te duren;
Scherm is in direct zonlicht wat lastig te lezen.

edit: Soms komt de telefoon niet meer uit slaapstand, het scherm blijft zwart als ik op de unlock knop druk. Heb het idee dat dit een software probleem is als ik bepaalde apps open heb staan en een tijdje niets doe met het toestel. Door de accu te verwijderen kan ik het toestel weer gebruiken. Kan iemand dit bevestigen, zijn er meer tweakers met dit probleem?

edit 2: Je kunt de animaties van de vensters aanzetten door herhaaldelijk op de androidversie te drukken bij 'over het toestel'. Ergens tussen de ontwikkelaarsinstellingen staat de optie hiervoor.

[ Voor 51% gewijzigd door suddenjob op 03-07-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik heb hem nu enkele dagen in het bezit.
Ik kan hem vergelijken met een jiayu g3 en ik moet zeggen dat hij in het geheel gezien net iets beter is.

De accuduur is prima zelfs beter als de g3
De afwerking is zeer goed
Formaat; ik was in eerste instantie bang dat de x2 net te groot zou zijn voor dagelijks gebruik, echter is hij nauwelijks groter dan een g3 en door de rondingen en doordat de x2 dunner is is hij net zo hanteerbaar.
Screen protecters werken niet echt omdat het scherm rond afloopt
Camera is beter als op mijn g3 echter niet sneller wat ik wel verwacht had
GPS is kansloos, na een half uur nog geen fix
(wat wel grappig is is dat ik op mijn g3 ook altijd wat problemen heb gehad, echter na een reset werkt hij voor mijn vrouw prima, eerste cold fix binnen 2 minuten en nu werkt deze wel)
Scherm is erg helder, alleen zelf zie ik niet echt gigantische verschillen tov van een g3, het ligt echt op detail niveau, je moet dan denken aan het net wel of net niet inzoomen van een website
Snelheid van het toestel ligt op het niveau van een g3, alleen bij zware belasting merk je verschil
Bijvoorbeeld
real racing 3 draaide op mijn g3 prima alleen stotterde het geluid soms, op de x2 gebeurt dat niet. (alle andere lags in de filmpjes zijn hetzelfde)
Natuurlijk is het laden is een stukje korter van zwaardere games ed.
( ja ik weet het benchmarks van een x2 zijn veel hoger, het gaat alleen om het praktische)
Wifi; hierbij heb ik (nog) geen problemen ondervonden.
Laad connector is erg degelijk!
Lader is stevig maar word wel extreem warm.

Note, gpsfix faster fix ed mogen niet baten

UPDATE Met het programma TURBO GPS 2 na tien minuten een fix... ( ik post nog over gebruiksresultaat gps)

[ Voor 4% gewijzigd door fvandenreek op 05-07-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

vanochtend heb ik mijn UMI X2T ontvangen, zijn er zaken welke jullie willen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Heeft er iemand al een custom rom geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
NVT schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:47:
vanochtend heb ik mijn UMI X2T ontvangen, zijn er zaken welke jullie willen weten?
Alles :) Snelheid, kwaliteit scherm (backlight bleeding), wel of geen skin, cleane Android, komt die geroot, staat er Nederlands op, score Antutu, duur accu etc. etc.

Kortom, een kleine review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn 2gb versie werkt wifi gewoon normaal, beter dan mijn samsung ace.

@suddenjob
ik had hetzelfde probleem als ik de standaard ingebouwde e-mail wilde instellen, maar gebruik die gewoon niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Is het iemand gelukt om de Chinese apps te verwijderen?

Ik heb root en al diverse unistallers geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
fvandenreek schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:20:
Is het iemand gelukt om de Chinese apps te verwijderen?

Ik heb root en al diverse unistallers geprobeerd zonder succes.
Titanium backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Momus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:50:
[...]

Titanium backup gebruiken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMasterC
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 15:34
(jarig!)
greatgonzo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 06:57:
ik lees op gizchina een review van de Umi X2 turbo: die gebruiker heeft pas wifi ontvangst op 5m van de router!

Hebben meer mensen last van dit probleem (ongeacht de versie)
Ja het is maar wat je gewend bent, de WIFI is behoorlijk slecht, al zie je merk je dat niet meteen.
Er is altijd wel verbinding MAAR de snelheid duikelt naar beneden op 10 meter van de router.
Ik heb verschillende routers geprobeerd tp-link dlink etc etc.
Vaak stream ik vanaf mijn LAN behoorlijk veel op de telefoon, youtube streams die hakkellen ook vaak waar mijn Samsung Galaxy S2 en HTC desire dat niet doen.
Behoorlijke ShowStopper voor mij.

Dan de GPS, die is onbetrouwbaar, heb daar al vele uren aan geknutseld dan lijkt het beter tot na een paar dagen de Fix soms 30 min duurt of helemaal niet komt. Ook wel eens 5 min (1x keertje)

Ook verschillende ROMS geprobeerd, het heeft denk ik met de hardware te maken, wellicht de antenne, zover ben ik nog niet gekomen.

Overigens heb ik dit op 5 Umi's waar genomen.

[ Voor 2% gewijzigd door DaMasterC op 15-07-2013 13:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianfloris
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Hallo allemaal.

Ik zit nu te twijfelen over of ik deze telefoon ga kopen of de zopo c2.
Kan iemand mij vertellen of ik met de umi x2 een betere keuze maak dan de c2?

Zelf wil ik hem bestellen (2gb/32) en liefst de t versie.
Bij fastcardtech/pandawill hebben ze alleen de niet versie.

Ik hoop dat iemand een snel antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Ik heb mijn Umi X2 inmiddels zo'n 4 weken in gebruik.
Ervaringen zijn gemiddeld genomen positief.
Bekende zaken als matige GPS en Wifi storen mij niet echt.
Scherm is geweldig, snelheid is ruimschoots voldoende.
Batterijgebruik zou beter kunnen, maar is ook een kwestie van mee leren omgaan. Een powerbank doet wonderen als backup.
Omdat ik de Umi zowel zakelijk als privé gebruik is dual sim een uitkomst. Enige minpuntje, maar dat ligt niet aan de Umi, is dat mijn Parrot mki9100 handsfree set niet goed met dual sim toestellen om kan gaan.

Omdat dit mijn eerste android toestel is, moet ik nog wat wennen aan de manier van geheugengebruik.
Mijn Umi heeft 2Gb/32Gb geheugen. Het duurde even voordat ik doorhad, dat ik mijn apps ook op mijn sd kaartje (16Gb) kwijt kon. Hoe spreek ik mijn 32 Gb echter aan. Ik zie wel dat het er is, als telefoongeheugen, maar ik kan er geen apps in plaatsen lijkt het.
Iemand die hier wat uitleg over heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik heb mijn Umi X2 turbo nu twee dagen. Maar ik heb grote problemen met het apparaat. Als ik het apparaat aan wil zetten dan zie ik het scherm grijs worden, maar gaat naar een paar seconden weer uit. Heel soms krijg ik het scherm wel te zien, maar het apparaat reageert traag, je ziet dan ook strepen over het scherm lopen, en het scherm wordt ook steeds vager. Met veel spul en moeite heb ik de fabrieks instellingen terug kunnen zetten, maar de problemen blijven zoals hier boven beschrijf. Het is mijn eerste Android dus ik weet er niet veel van. Heeft iemand een advies wat te doen, behalve een mail sturen naar Antelife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
Ik heb nog een wit pvc hoesje voor een UMI X2 in de aanbieding. Belangstelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoosterhof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09-2022
Op deze site staan te downloaden roms voor heel veel androids. Ook voor de umi x2. Er wordt gesproken over vebetering van de GPS en Wifi signaal.

http://www.needrom.com/

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien kan iemand die dat wel heeft eens beoordelen of deze site wat is.

[ Voor 0% gewijzigd door willemoosterhof op 29-07-2013 14:38 . Reden: typo ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

willemoosterhof schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:43:
Op deze site staan te downloaden roms voor heel veel androids. Ook voor de umi x2. Er wordt gesproken over vebetering van de GPS en Wifi signaal.

http://www.needrom.com/

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien kan iemand die dat wel heeft eens beoordelen of deze site wat is.
Die site is prima en je kunt er ROMS vinden voor allerhande (on)bekende toestellen. Ik gebruik zelf liever XDA omdat de community daar wat actiever is. Maar voor de UMI X2 gebeurt daar (nog) niet zo veel helaas.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik wil toch ook wel even mijn zeer positieve ervaring delen over de UMI X2.

De UMI X2 (1.5Ghz, 2Gb/32Gb versie) heb ik besteld bij BangGood en deze werd netjes 2 weken na bestelling afgeleverd. Er was echter 1 ding fout gegaan. Alhoewel ik een witte variant besteld had en ook op de verpakking stond dat de telefoon wit zou zijn, bleek bij openen dat er toch een zwarte in zat. Licht vervelend, maar dat doet verder niets af aan de de telefoon zelf.

Ik had mij al een tijd ingelezen op de voors en tegens van chinese telefoons en wist dus al een beetje wat mij te wachten stond. De X2 overtreft echter die verwachtingen in alle opzichten.

Bouwkwaliteit:

Prima. Het toestel voelt stevig aan, buigt niet door en zit netjes in elkaar. De behuizing sluit netjes aan op het scherm. Het enige minpuntje is de verlichting van de capacitieve toetsen. Die doet het wel, maar is erg zwak. Het lijkt alsof de ledjes niet netjes achter de toetsen zitten. In gewoon daglicht is niet te zien dat ze branden.

GPS:

De kwaliteit van de GPS ontvangst was ik wat huiverig voor omdat hier veel over gezegd wordt. Direct nadat ik het toestel in gebruik genomen heb, heb ik de build.prop aangepast om dalvik.vm in fast mode te zetten en heb ik FasterGPS gebruikt om de download van A-GPS data te verwijzen naar de Nederlandse server pool. Daarna heb ik EPO en A-GPS aangezet.

Eenmaal buiten heb ik de GPS ontvanger aangezet en m.b.v. de APP GPS-Status gechecked hoe snel ik een fix kreeg. Tot mijn verbazing was dat in minder dan een minuut en fixte de UMI op 7 van de 12 'zichtbare' satellieten. Om er zeker van te zijn dat het geen eenmalige positieve uitschieter was heb ik de telefoon meerdere malen opnieuw gestart (reboot) en elke keer had ik binnen no-time een fix.
Binnenshuis krijg ik geen fix, maar dat had ik ook niet verwacht (en is in mijn ogen behoorlijk zinloos, want als ik ergens binnen ben weet ik in 9 van de 10 gevallen ook wel waar ik ben).

Ik heb wat rondjes gelopen en gereden met Sygic en deze functioneerde zonder problemen.

WiFi:

Ook hier hoor je zo nu en dan slechte berichten over. Bij mijn telefoon werkt WiFi prima en heeft zelfs een betere ontvangst dan mijn LG Optimus 4X HD. Het signaal is ook stabiel bij grotere afstand tot de router. Werkt verder feilloos

Performance:

Ook prima. Hele zware games heb ik niet geprobeerd (die speel ik ook niet) maar Hungry Shark EVO speelde zonder happeringen, terwijl mijn LG daar moeite mee had.
Voor de rest loopt alles vloeiend en snel zonder merkbare haperingen. Ik gebruik wel een andere launcher dan de standaard, te weten de APEX launcher.

3G ontvangst:

Uitstekend. Net zo goed als op mijn oude SGS II en mijn P880 (Vodafone netwerk). Dual-Sim werkt perfect en is een verademing en de hoofdreden voor het aanschaffen van een Chinese telefoon. Zakelijk en privé SIM in 1 telefoon en bereikbaar op beide.

Scherm:

Mooi. Mijn LG P880 heeft een 720P scherm en de 1080P van de UMI voegt qua scherpte eigenlijk niets toe. De UMI heeft echter wel een OSG scherm en dat zie je. Het beeld ligt als het ware aan de oppervlakte van de telefoon en niet verzonken in de telefoon zoals bij de LG, en dat maakt het een erg mooi scherm om te zien. Helderheid is prima en ook in direct zonlicht is het scherm nog af te lezen. Het is vast niet het helderste scherm op de markt, maar ik moet zeggen dat ik het erg mooi vind.

Batterijduur:

Komende van een LG P880 echt geweldig. Mijn LG is getweaked met een Custom ROM en Kernel om een beetje acceptabele standby en screen-on time te hebben. Standaard is dat drama. Maar de UMI doet het op dat gebied voorbarig. 2 uur lang intensief bezig met installeren van apps, surfen op het web, foto's schieten, etc en dan de batterij slechts 9% achteruit zien gaan is een verademing (de LG was dan al ruim 40% kwijt)

Foto-video kwaliteit:

Tschjaa, wat moet ik daar van zeggen. Ik fotografeer bijna uitsluiten met een DSLR, dus bijna elke telefoon camera is in mijn ogen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (een paar uitzonderingen daargelaten). Voor een smartphone zijn de foto's redelijk, maar er zijn betere. Vooral de focus is wat 'zacht'. Het schijnt dat dit ook komt door de camera app van de UMI. Ik heb nog geen andere app gebruikt om te zien of het daar beter van wordt. De fotokwaliteit is vergelijkbaar met die van mijn LG P880 en iets minder dan die van mijn SGS II. Maar de UMI produceert in ieder geval bruikbare foto's. Video heb ik nog niet getest.

OS en Chinese Bloatware:

Nagenoeg stock Android JB 4.2.1. met root-toegang. Er staan een stuk of 6 Chinese apps op, die je af en toe ook nog lastig vallen met meldingen. M.b.v. Titanium backup heb ik ze 'bevroren' en nu zie ik ze niet meer en vallen ze mij niet meer lastig (ik heb nog niet het 'lef' gehad ze ook echt te de-installeren).
Play Store is standaard geïnstalleerd en de Nederlandse taal is aanwezig.

Tschjaa, wat valt er nog meer over te zeggen, dat niet al gezegd is?: Heel veel waar voor je geld en een prima telefoon. Ik hoop dat het ding een tijdje meegaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 13-09-2013 01:41 ]

• ThuurHaelt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 22:41
Mijn Iphone 4 heeft het na intensief gebruik uiteindelijk begeven. Ben een grote fan van IOS maar niet zo zeer van Apple zelf en met wat ze nu hebben geflikt met de Iphone 5c/s zijn ze me als klant verloren, ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe high-end gsm en ontdekte al snel de Chinese markt.

Ik sta ik nog al sceptisch tegenover Chinese technologie maar door de ervaringen en reviews gedeeld op deze thread heb ik besloten het eens kans te geven en de XII te bestellen.
Zal een korte 'review' posten wanneer ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met UMI X2 1/16GB

Heb een aantal problemen met de UMI X2:

1. Kan geen verbinding krijgen met mijn PC. Eerst communicatie probleem. Daarna juiste drivers MT65xx_USB_Driver.zip maar helaas, foutmelding is weg maar nog steeds geen verbinding.

2. Schakel G3 uit. Als ik vervolgens iemand bel vanuit adresboek bel vraag de telefoon om 3g in te schakelen voor beeldbellen. Bij annuleren ben ik terug bij af. Als ik telefoonnummer in toes kan ik gewoon bellen, of met G3 en gaat het automatisch met beeldbellen.

3. Ontvang Chinese SMS berichten.

4. Als ik een andere ringtone wil zie ik wel een lijst maar hoor geen sample.

Wie herkent deze problemen en weet hier de oplossing voor. Ben nu zelf van plan om een nieuwe rom te laden. Weet iemand een goed bruikbare versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige tijd terug ook een Umi X2 gekocht (bij Pandawill).
De zeer mooie telefoon uit de doos gehaald en in gebruik genomen.
De telefoon startte om de zoveel tijd opnieuw op en liep vaak vast waarna de reboot weer kwam.
Ook meerdere reboots achter elkaar.

Ik heb de telefoon weer terug gestuurd, na contact met Pandawill te hebben gehad.
Ik mocht hem eerst hier aanbieden bij een "local repairshop", maar dat heb ik niet gedaan.
Andere roms geprobeerd, sommige waren beter andere nog slechter (bij mijn telefoon althans).

Hij is nu nog onderweg naar China en ik ben zeer benieuwd hoe en of ik hem nog terug zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spammen is niet toegestaan!

[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 23-09-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Voor mensen die graag Cyanogenmod willen hebben op hun Umi X2

http://www.htcmania.com/showthread.php?t=686542

De site is wel in het spaans... maar ik draai de mod nu al een tijdje.. en hij doet het goed!
Heerlijk snel
GPS nog niet getest.. maar zou het wel moeten doen (snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Beetje jammer dat het alleen geen echte cyanogenmod is maar een look-a-like stock rom. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:36:
Problemen met UMI X2 1/16GB

Heb een aantal problemen met de UMI X2:

1. Kan geen verbinding krijgen met mijn PC. Eerst communicatie probleem. Daarna juiste drivers MT65xx_USB_Driver.zip maar helaas, foutmelding is weg maar nog steeds geen verbinding.

2. Schakel G3 uit. Als ik vervolgens iemand bel vanuit adresboek bel vraag de telefoon om 3g in te schakelen voor beeldbellen. Bij annuleren ben ik terug bij af. Als ik telefoonnummer in toes kan ik gewoon bellen, of met G3 en gaat het automatisch met beeldbellen.

3. Ontvang Chinese SMS berichten.

4. Als ik een andere ringtone wil zie ik wel een lijst maar hoor geen sample.

Wie herkent deze problemen en weet hier de oplossing voor. Ben nu zelf van plan om een nieuwe rom te laden. Weet iemand een goed bruikbare versie.
1. Werkt bij mij feilloos, zolang de telefoon maar aangesloten wordt via een USB 2 poort. Via een USB 3 poort werkt het bij mij niet.

2. Dat is een vreemd probleem. Je kunt in de contactenlijst wel aangeven wat de 'standaard' bel optie is, dan wordt je als het goed is niet lastig gevallen met videobellen. Staat dat bij jou misschien videobellen als standaard bel-functie ingesteld? Het probleem doet zich bij mij niet voor.

3. Om dit te verhelpen moet je de Chinese apps in je telefoon verwijderen/bevriezen. Dit kun je o.a. doen met behulp van 'Titanium Backup Root', gratis te verkrijgen in de Playstore. Daarnaast draait er een proces op de telefoon waarvan ik de exacte naam niet meer weet. Iets met 'android.caivs', deze is verantwoordelijk voor de Chinese SMS'jes. Deze kan ook d.m.v. de eerder genoemde app verwijderd worden, waarna je Chinese SMS vrij bent..

4. Werkt bij mij prima. Kan ik je helaas niets over vertellen. Als workaround zou je bv. 'Zedge' kunnen installeren en deze instellen als default provider van ringtones. Maar dit is alleen een workaround, geen oplossing.

Custom-Rom. Ik gebruik deze ROM. Dit is de standaard ROM (de laatste versie die nog niet OTA wordt aangeboden, waaruit alle Chinese apps zijn verwijderd en de GPS config is geoptimaliseerd voor Europa (=snellere initiële fix).
Via de link vind je alle benodigdheden om de ROM te installeren. Erg eenvoudig om te doen overigens.
ThuurHaelt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:20:
Mijn Iphone 4 heeft het na intensief gebruik uiteindelijk begeven. Ben een grote fan van IOS maar niet zo zeer van Apple zelf en met wat ze nu hebben geflikt met de Iphone 5c/s zijn ze me als klant verloren, ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe high-end gsm en ontdekte al snel de Chinese markt.

Ik sta ik nog al sceptisch tegenover Chinese technologie maar door de ervaringen en reviews gedeeld op deze thread heb ik besloten het eens kans te geven en de XII te bestellen.
Zal een korte 'review' posten wanneer ik hem heb.
Realiseer je wel dat de UMI XII een budget telefoon is en dus qua bouwkwaliteit in geen enkel opzicht te vergelijken is met de IPhone. Als je dat verwacht, dan ga je teleurgesteld worden. Neem je echter de prijs in ogenschouw, dan zou je zo maar erg tevreden kunnen zijn over het toestel. Hou er ook rekening mee dat je wat meer moet tweaken om de telefoon goed naar jou wens te laten functioneren. De software is veel minder verfijnd afgewerkt dan dat je gewend bent van iOS. Daarentegen is het wel veel makkelijker naar eigen wens aan te passen.
strikey schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:58:

De site is wel in het spaans... maar ik draai de mod nu al een tijdje.. en hij doet het goed!
Heerlijk snel
Als ik de link zo doorlees lijkt het erop dat de ROM volledig in het Cattelaans is. Ondersteund de ROM ook Nederlands? Zo ja, kom je dan nog her en der Spaans tegen?
strikey schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:58:

Heerlijk snel
Dat vermoeden had ik ook om dat veel XDA'ers met smart wachten op sources om ROM's voor diverse Chinese telefoons te kunnen bouwen. De 'echte' CM zou betekenen dat deze sources beschikbaar zijn, maar daar lees ik niets over. Echter kan ik uit de thread niet direct halen dat het een aangepaste stock ROM is. Waar haal jij dat gegeven uit?

-edit- O wacht...Zie het al..Ported File Manager...Als het echt was, hoefde die niet geport te worden...

[ Voor 17% gewijzigd door Killer op 03-10-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
Ik kom nergens meer spaans tegen.. vind de GPS -fix wel om te huilen overigens.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi,

ik hoop dat iemand me wat raad kan geven i.v.m. de umi x2. ik heb deze nu twee dagen en ben zeer tevreden maar waarom kan ik geen plmn toevoegen of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de umi X2 turbo nu een 3 tal weken in mijn bezit. Tot gisteren was ik er zeker tevreden van.
Gisteren kwamen er plots geen smsberichten meer binnen, ondanks dat bij de verzender de melding kwam dat de berichten waren afgeleverd. Ik heb de sim kaart in een andere telefoon gestoken om de provider uit te sluiten, hier ging dat zonder problemen. Conclusie: het moet liggen aan de X2.
Heeft dit nog iemand aan de hand gehad?
Ik heb uiteindelijk de gsm gereset naar zijn factory instellingen en dit heeft geholpen.
Gevolg is dat nu alles in het chinees is ingesteld. Ik heb het wel kunnen omzetten naar het nederlands (dankzij google), maar ik heb de indruk dat er niet de europese versie van de software opstaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Even in google play zoeken op "mobileuncle mtk tools"
Dan open je die app en kies je voor "engineering mode"
Vervolgens "bandmode"
En kijk je of alle ondersteunde frequenties aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de UMI X2 gereset -> gevolg: alles kwam in het chinees te voorschijn.

Vervolgens heb ik de taal aangepast via het menu: taal en invoer, en hier Nederlands gekozen.
Toetsenbord en invoermethoden , heb ik ook Nederlands Belgie gekozen.
Nu is alles nederlands, buiten vragen die gesteld worden om toegang te verlenen of dergelijk, deze zijn nog in het chinees... waar kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nu al enkele maanden in mijn bezig en werkt uitstekend.
2Gb 32Gb versie

Maar als ik er 1 minpunt moet uithalen, buiten de GPS ontvangst, is het wel het glas.
Volgens mij is dit geen Gorilla glas.
Haalde hem eens uit mijn zakken met het glas volledig gebroken.
Mss ergens tegen gelopen ofzo? geen id..

Is er soms ergens een mogelijkheid om een nieuw scherm te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ongeveer een week geleden mijn Umi X2 ontvangen van Umimobilemall. Eerste indruk is goed, mobileuncle geinstaleerd en blijkt dat mijn telefoon 2gb ram en 32gb intern geheugen heeft terwijl ik de youth versie besteld had, mooi meegenomen! De telefoon ziet er wel hip uit, een galaxy S3 clone, veel mensen vergissen zich en denken dat ik een Samsung heb. De sierrand zit bij de knoppen aan de rechterkant niet mooi recht, maakt een lichte kronkel. De notificatie led zit ook niet precies onder het juiste plekje in het scherm, alhoewel je dat alleen ziet als hij brandt. Verder is het scherm mooi helder en scherp maar zie je wel duidelijk backlight bleeding aan de onderkant van het scherm. Al met al is de bouwkwaliteit dus niet top notch maar dat had ik ook niet verwacht voor zo'n goedkoop toestel.

Na het instaleren van een enkele apps als whatsapp, nu.nl, tapatalk, Swiftkey etc. is de telefoon toch niet echt snel meer te noemen. Ik vind het zelf geen echt bezwaar maar het valt op dat bijvoorbeeld de Galaxy S2 sneller reageert over het algemeen.

Sinds eergisteren ook een vervelende bug: ik heb nu al twee maal gehad dat de telefoon geen netwerk kan vinden, eerst verliest hij steeds signaal en uiteindelijk niks meer. Het enige wat hielp was de sim van simslot wisselen, je krijgt dan met opstarten eerst een sloot chinese smsjes en daarna fungeerde hij weer normaal. Ik heb nog geen rom update geprobeerd maar ga dat zeker doen om te kijken of het helpt.

Over het algemeen ben ik best tevreden, de accuduur is prima, het scherm mooi scherp en helder. Ook het bijbestelde doorzichtige zacht tpu plastic hoesje ziet er mooi uit en sluit goed aan. Maar zoals bij elke chinese telefoon (hiervoor Jiayu G3 en G1) moet je er vaak eerst mee klooien voordat alles probleem vrij is.

Mvg Reinder

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1 week de Umi X2 en was zeer tevreden tot gisteren... sinds gisteren kreeg ik een 5 tal sms'en in het chinees met allerlei links :( ik heb uiteraard niets geopend. Ik had reeds in het begin alle chinese apps verwijdert die ik zo kon verwijderen zonder teveel geprul.
De smsjes komen ook steeds van andere nummers.

Ik vraag me af of het wel echt smsjes zijn want bij de gewone smsjes die ik krijg staat er altijd op welke SIM kaart ik die heb aangekregen en bij de spam smsjes zie ik dat niet. Ik heb deze SIM-kaart nu al 3 jaar en nooit zulke smsjes gekregen.

Ik heb enkel de apps endomondo pro, facebook en PVSTAR+ geinstalleerd...

heeft nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:37

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Lees even een paar posts boven je...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah bedankt ik heb op "spam" aan het zoeken geweest...
Titanium Backup Root geinstalleerd en com.android.caivs.app verwijdert.

ik hoop dat het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's a dutch forum, sorry

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 23-11-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Hoop niet dat ik dit draadje te erg misbruik met mijn volgende verzoek, maar hoop dat iemand mij kan helpen hier.

Ik ben zelf in het bezit van een Faea F1. Heb hiervoor een Jiayu G3 en Zopo C2 gehad. Omdat de laatste niet kon verbinden met mijn auto ben ik overgestapt naar de Faea F1 maar vanwege de specs e.d. ben ik op zoek naar een betere telefoon. Is er iemand die óf de Umi X2 al werkend heeft getest met een Toyota T&G óf bereid is deze even te testen in mijn auto (dan weet ik zeker dat ik de juiste aankoop doe). Uiteraard komt ik langs om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BiggyB schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:28:
Hoop niet dat ik dit draadje te erg misbruik met mijn volgende verzoek, maar hoop dat iemand mij kan helpen hier.

Ik ben zelf in het bezit van een Faea F1. Heb hiervoor een Jiayu G3 en Zopo C2 gehad. Omdat de laatste niet kon verbinden met mijn auto ben ik overgestapt naar de Faea F1 maar vanwege de specs e.d. ben ik op zoek naar een betere telefoon. Is er iemand die óf de Umi X2 al werkend heeft getest met een Toyota T&G óf bereid is deze even te testen in mijn auto (dan weet ik zeker dat ik de juiste aankoop doe). Uiteraard komt ik langs om te testen.
Kun je beter in het topic voor onbekende smartphones vragen, dan je is je bereik veel groter, en dit zal voor alle mt6589 hetzelfde zijn. Of het werkt voor alle mt6589, of het werkt niet voor alle mt6589.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Denk je dat het aan de chipset ligt dan? Ik dacht zelf dat het aan de bluetooth versie zou liggen nl (maar lijkt ook weer ontkracht door mijn laatste test met een Faea F2s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BiggyB schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:40:
Denk je dat het aan de chipset ligt dan? Ik dacht zelf dat het aan de bluetooth versie zou liggen nl (maar lijkt ook weer ontkracht door mijn laatste test met een Faea F2s).
Zelfs als het de bluetooth versie is, is dat nog voor elke mt6589 gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Hmmm, ik heb het idee dat je hier meer verstand van hebt dan ik ;)

Maar goed om te weten dat elke telefoon met een MT6589 dus hetzelfde probleem zal opleveren, kan ik die uit mijn zoektocht halen :)
Geldt dan ook dat het voor elke .....

Het is me nu duidelijk. Alle geteste telefoon werken met die chipset...hoef iOcean ook niet te proberen dus... Ga nu op zoek naar een mooie zonder die chipset...thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BiggyB schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:47:
Hmmm, ik heb het idee dat je hier meer verstand van hebt dan ik ;)

Maar goed om te weten dat elke telefoon met een MT6589 dus hetzelfde probleem zal opleveren, kan ik die uit mijn zoektocht halen :)
Geldt dan ook dat het voor elke .....

Het is me nu duidelijk. Alle geteste telefoon werken met die chipset...hoef iOcean ook niet te proberen dus... Ga nu op zoek naar een mooie zonder die chipset...thnx!!
Wellicht even Toyota contacteren en vragen of zij misschien een verklaring of lijst hebben van toestellen die wel officieel ondersteind worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suddenjob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 08:48
Persoonlijk vind ik de lightningROM erg prettig (zie NeedRom). Bij de officiële ROM moet je inderdaad de Chinese bloatware zelf even verwijderen. Op youtube is een fix te vinden voor de GPS, zie hier. Ik heb binnen enkele secondes een lock. Al met al heel fijn toestel voor de prijs. Op Ebay overigens leuke silicone covertjes te vinden voor enkele dollars. Enige teleurstelling is de matige WiFi verbinding waar ik last van heb (i.t.t. Alcatel OT-995, Galaxy S I). Ook zou ik nog even gewacht hebben als ik wist dat de MTK6589T variant zo gauw kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de recovery modus start, om bv een andere rom te instaleren?

Zelf heb ik vol omhoog of omlaag met de aan uit knop geprobeerd maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:50:

Zelf heb ik vol omhoog of omlaag met de aan uit knop geprobeerd maar geen succes
Volume omhoog + aan/uit knop terwijl ie aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catsevilclone
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
Hallo allemaal,

Ben sinds twee maanden in het bezit van deze smartphone. Heb er in het buitenland al de dual sim mee gebruikt en dat werkt prima. Had voor deze tijd geen smarphone dus kan ook niet vergelijken. Heb er de ballen geen verstand van maar heb wel een aantal vragen:

1. Het maken van foto's in de avond gaat moeizaam. Bij het gebruik van de flits loopt deze niet synchroon met het maken van de foto waardoor deze dus gewoon donker is. Als ik de flits uitschakel zit er een roodzweem in het beeld. Hoe los je dit op?

2. Ik ontvang geen inkomende SMSjes. Ik zag in het forum iets staan over het controleren van de aangevinkte banden met mobileuncle tools. Volgens mij is er niets mis mee. heb overigens wel met Titanium roots android.caivs uitgezet om van die chinese 'sms/spam' af te zijn.

3. Ik kan mijn contacten niet op de telefoon aanpassen of toevoegen. dat zou dan via mijn gmail account moeten maar ik heb mijn oude sim geplaatst en alles onder de noemer Vodafone ingelezen ipv gmail zodat ze niet in dat account zichtbaar zijn. Is er een truc om zwel in de telefoon aan te passen en is er ook een truc om ze wel in het gmail account in te lezen?

frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie dag iedereen.
Ik heb mijn umi x2 nu een dikke maand en heb er de cyanogen ROM van needrom erop staan. Na enkele softwarematige aanpassingen zoals een andere fmradio, Nexus camera, xposed met gravitybox en een app om het geluid aan te passen ben ik bijna tevreden met mijn umi op 1 ding na.
Gisteren wou ik de dual sim es uit proberen maar ik kan nergens aan merken dat er 2 sim kaarten heb inzitten. In slot 1 zit mijn kaart voor dagelijks gebruik die ik gewoon kan bezigen. In het andere slot een sim van een andere provider en die blijkbaar niet wordt herkend.
Als ik de 06 code gebruik zie ik 2 maal hetzelfde IMEI nummer staan. Gekeken onder de batterij maar daar staan geen IMEI nummers. Kunnen jullie es kijken of dit bij jullie ook zo is en het me hier laten weten aub.
Volgens mij is het toch 1 sim = 1 imei, 2 sim = 2 imei nummers of zie ik dit verkeerd.
Moesten jullie het zien zitten zou het mogelijk zijn om een foto van het batterij compartiment zonder batterij op te sturen naar mijn email. De nummers die er staan mag je doorstrepen. Ik zou wel es willen weten of ik een echte umi in mijn handen heb. Email is philip.van.paemel@pandora.be
Iedereen alvast bedankt om de moeite te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al opgelost. Het lag aan mezelf.

• strikey
catsevilclone schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:48:
Hallo allemaal,

Ben sinds twee maanden in het bezit van deze smartphone. Heb er in het buitenland al de dual sim mee gebruikt en dat werkt prima. Had voor deze tijd geen smarphone dus kan ook niet vergelijken. Heb er de ballen geen verstand van maar heb wel een aantal vragen:

1. Het maken van foto's in de avond gaat moeizaam. Bij het gebruik van de flits loopt deze niet synchroon met het maken van de foto waardoor deze dus gewoon donker is. Als ik de flits uitschakel zit er een roodzweem in het beeld. Hoe los je dit op?

2. Ik ontvang geen inkomende SMSjes. Ik zag in het forum iets staan over het controleren van de aangevinkte banden met mobileuncle tools. Volgens mij is er niets mis mee. heb overigens wel met Titanium roots android.caivs uitgezet om van die chinese 'sms/spam' af te zijn.

3. Ik kan mijn contacten niet op de telefoon aanpassen of toevoegen. dat zou dan via mijn gmail account moeten maar ik heb mijn oude sim geplaatst en alles onder de noemer Vodafone ingelezen ipv gmail zodat ze niet in dat account zichtbaar zijn. Is er een truc om zwel in de telefoon aan te passen en is er ook een truc om ze wel in het gmail account in te lezen?

frank
1.Camera is crap.. gebruik een andere rom.. of andere camera app

2.geen problemen hier...

3. geen Idee wat je bedoeld

Edit:

eigen probleem , Vodafone/KPN en het signaal van de 2e sim (kpn) valt continu weg... facking irritant

• strikey
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:50:

Rebooter app installeren (root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2x een hoesje + extra batterij voor de Umi X2 ontvangen maar helaas was het toestel al uitverkocht. Ik kan er dus vrij weinig op.

Als je in de buurt woont van Groningen of bereid bent de verzend kosten te betalen dan doneer ik ze graag aan iemand die er wel wat mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMi X2 fabrieksherstel mislukt

Beste mensen, ik heb de UMi X2 sinds december maar vanwege problemen (geen ringtones o.a.) een fabrieksherstel uitgevoerd. Na een herstart doet hij het niet meer. Ik kom niet verder dan het Google scherm en daarna de 4 gekleurde bolletje die circuleren.
Ik zie ook bij aansluiting op mijn PC geen mappen om iets terug te kunnen zetten. Ik heb vooraf een kopie van het systeem op mijn computer gezet en ook op het sd kaartje staat volgens mij een backup.
Wat kan ik doen om weer bij de fabrieksinstellingen te komen ofwel het systeem weer toegankelijk maken?
Bij voorbaat dank, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben sinds kort in het bezit van een umi x2 had hier voor een iocean x7 maar is gebroken, Als ik mijn sim kaart (telfort) Pre paid er in doe kan geen verbinding maken met netwerk, hij leest wel de gegevens van de simkaart. Ook met de simkaart van mijn zoon (vodafoon) pre paid is het zelfde probleem.
Wifi werkt wel gewoon. Telefoon werkt verder super. Iemand een idee welke instelling er niet goed staat.
P.S deze gsm is wel veel beter dan de iocean x7.

Alvast bedankt
Groetjes
Sandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een slecht bereik op mijn umi x2 gsm hebben hier meer mensen last van en is er iets aan te doen
sim zit in slot 1
kan er gewoon mee bellen valt alleen vaak weg
met gr sandra
Pagina: 1 2 Laatste