in Augustus van 2004 kwam Doom 3 uit. Een game die er destijds grafish vrij netjes uit zag en veel mensen een heerlijke horror ervaring bezorgde. Na een uitbreiding genaamd Ressurection of Evil is het redelijk stil gebleven rond deze game. Tot oktober 2012. De release van Doom 3 BFG was een feit. Na redelijk wat nieuwtjes op het internet en veelbelovende filmpjes was de opgepoetste versie van Doom 3 een feit.
Doom 3 is een horror game met weinig spannende puzzles. In de originele game moest je veel wisselen tussen de zaklamp en je wapen en dit maakte de game erg spannend en bijna eng. In de BFG edition kun je de zaklamp en je wapen tegelijk gebruiken. Om dit een beetje spannender te maken kun je de zaklamp ongeveer 20 seconden gebruiken voordat deze leeg is, in 2 seconden opnieuw oplaad en je deze opnieuw moet selecteren. Leuk, maar de spanning is een stuk minder dan in de originele game.
Het belangrijkste aspect van de nieuwe versie was wel dat de graphics een stuk beter zouden moeten zijn! dit is het geval. Er is een behoorlijk groot verschil tussen de oude en de nieuwe variant! Wel is het zo dat het een oude game is en blijft. De gezichten zijn slecht, veel hoeken in rond objecten en het kan zich absoluut niet meten met de nieuwste games. Voor mij (een fan van doom 3) is dit geen probleem. De spaning, sfeer, donkere ruimtes, heerlijk geluid (gegrom achter je over de surround set) en de speelervaring maken voor mij veel goed. voor veel mensen kan ik me echter voorstellen dat de graphics wel een minpunt zijn.
De BFG edition bevat naast Doom 3 ook de uitbreiding ressurection of Evil, the Lost Mission (een extra missie) en doom 1 en 2. Ook is er een multiplayer te vinden.
Topic is in beginfase. Ik ga verdere informatie zoeken en toevoegen aan de op.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983