[Multi] Doom 3 BFG edition

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afbeeldingslocatie: http://cdn.inthegame.nl/wp-content/uploads/2012/10/Doom-3-BFG-Edition.jpg

in Augustus van 2004 kwam Doom 3 uit. Een game die er destijds grafish vrij netjes uit zag en veel mensen een heerlijke horror ervaring bezorgde. Na een uitbreiding genaamd Ressurection of Evil is het redelijk stil gebleven rond deze game. Tot oktober 2012. De release van Doom 3 BFG was een feit. Na redelijk wat nieuwtjes op het internet en veelbelovende filmpjes was de opgepoetste versie van Doom 3 een feit.

Doom 3 is een horror game met weinig spannende puzzles. In de originele game moest je veel wisselen tussen de zaklamp en je wapen en dit maakte de game erg spannend en bijna eng. In de BFG edition kun je de zaklamp en je wapen tegelijk gebruiken. Om dit een beetje spannender te maken kun je de zaklamp ongeveer 20 seconden gebruiken voordat deze leeg is, in 2 seconden opnieuw oplaad en je deze opnieuw moet selecteren. Leuk, maar de spanning is een stuk minder dan in de originele game.

Het belangrijkste aspect van de nieuwe versie was wel dat de graphics een stuk beter zouden moeten zijn! dit is het geval. Er is een behoorlijk groot verschil tussen de oude en de nieuwe variant! Wel is het zo dat het een oude game is en blijft. De gezichten zijn slecht, veel hoeken in rond objecten en het kan zich absoluut niet meten met de nieuwste games. Voor mij (een fan van doom 3) is dit geen probleem. De spaning, sfeer, donkere ruimtes, heerlijk geluid (gegrom achter je over de surround set) en de speelervaring maken voor mij veel goed. voor veel mensen kan ik me echter voorstellen dat de graphics wel een minpunt zijn.

De BFG edition bevat naast Doom 3 ook de uitbreiding ressurection of Evil, the Lost Mission (een extra missie) en doom 1 en 2. Ook is er een multiplayer te vinden.

Topic is in beginfase. Ik ga verdere informatie zoeken en toevoegen aan de op.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zou er niet teveel tijd in steken als ik jou was. Aangezien er überhaupt nog geen topic voor was, vraag ik me af of er nog wel interesse is voor een opgepoetste game van 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik zou hier ook echt geen energie insteken. Doom 3 vind ik echt een vet spel en speel m nog met alle liefde. Maar de BFG versie is puur geldklopperij. Ik had hem gedownload om te kijken hoe veel "mooier" de game zou zijn ... Pfff ... stelt geen fuck voor. En geen ondersteuning voor mods ... Met de sikmod voor doom 3 (originele, niet BFG versie dus) ziet de game er supervet uit. Dus waarom je ooit de BFG versie zou kopen ? Die paar extra missies kunnen me gestolen worden.

Nee doet u mij maar original 3 met sikmod of perfected doom en evt nog wat andere mods (try it out, ziet er echt schitterend uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
JediUberknaft schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:10:
Ik zou hier ook echt geen energie insteken. Doom 3 vind ik echt een vet spel en speel m nog met alle liefde. Maar de BFG versie is puur geldklopperij. Ik had hem gedownload om te kijken hoe veel "mooier" de game zou zijn ... Pfff ... stelt geen fuck voor. En geen ondersteuning voor mods ... Met de sikmod voor doom 3 (originele, niet BFG versie dus) ziet de game er supervet uit. Dus waarom je ooit de BFG versie zou kopen ? Die paar extra missies kunnen me gestolen worden.

Nee doet u mij maar original 3 met sikmod of perfected doom en evt nog wat andere mods (try it out, ziet er echt schitterend uit).
Ik heb er ook wat dagen over getwijfeld maar ik vermaak me nu zo kostelijk achter me xbox met dit spel dat ik het niet voorbij kon laten gaan. Ik hoop da tik nog wat mensen tegenkom die het ook met plezier spelen en we wellicht wat uit kunnen wisselen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Doom 3 BFG is nou niet bepaald geldklopperij imho. Misschien voor de PC, maar dat hij nu voor de 360 en PS3 is en 60 fps draait + andere toevoegingen is wel aantrekkelijk voor die 25 euro.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Volgens mij heb ik echt een kansloos topic geopend:) Ik doe nog maar een poging om het wat nieuw leven in de luiden maar ik heb er weinig vertrouwen in. Moet ook zeggen dat ik na het uitspelen van Doom 3 weinig zin heb om aan resurection of evil te beginnen. moet me er echt toe zetten. Waar ik me wel mee vermaak is Doom 1 en 2. Speelt echt heerlijk weg:) en is ERG pittig op de hoogste moeilijkheidsgraad. Dat is echt veel schelden en tieren....heerlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 11:54
Ik wilde net zeggen 'kom we doen een potje samen' maar je hebt 'm voor de Xbox. Sorry.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Tip voor een gratis t-shirt voor je Xbox 360 avatar: Speel het eerste level van Doom 2 op de zwaarste moeilijkheidsgraad. (gewoon rennen naar het einde, niet heel moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ChrisLNFF schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:57:
Tip voor een gratis t-shirt voor je Xbox 360 avatar: Speel het eerste level van Doom 2 op de zwaarste moeilijkheidsgraad. (gewoon rennen naar het einde, niet heel moeilijk)
Ik zal het eens proberen. MOet wel nageven dat de hoogste moeilijkheidsgraag ook echt HEEL pittig is! GROOT verschil tussen een tikje makkelijker:)

@lordmistery, eeuwig zonde dat je m op de pc heb. Had graag met iemand samen gespeeld. Nu ga ik een dezer dagen de nieuwe gears halen dus ik ben bang dat doom bfg dan weer een tijdje in de kast ligt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de originele game ooit op mijn verlanglijst stond om nog eens te spelen op de PC. Dat is er nooit van gekomen, maar in december heb ik deze uitgave op de kop getikt voor de PS3 (sorry). Alleen door mijn verhuizing ben ik er nog steeds niet aan begonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Doom3 met Sikkmod helemaal kapot gespeeld. Maar nu heb ik onlangs toch maar in een flinke aanbieding Doom3 BFG gekocht, alleen maar om hem te kunnen spelen met een controller voor mijn 3d tv.

3dtv

Nou, dat 3d gaat lekker. Ik heb eindeloos gewone 3d spellen in 3d proberen te spelen maar NVidia weigert dat te renderen. Half google zegt dat je daar NVidia 3d live voor moet kopen, en de andere helft zegt dat je dat alleen met hardware (actieve bril etc) van NVidia kan doen. Dus ik kon het niet laten, want BFG rendert ZELF sxs of interlaced, en daar zit voor elke 3dtv wel een modus bij die hij op kan pikken.

Doom Classic

BFG heeft ook Doom 1 en 2 als bonus, en dan merk je weer hoe goed je dat ookalweer uit je hoofd kent. En hoe snel dat allemaal gaat. Als je in Doom 'rent' dan ga je sneller dan welke FPS dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1005262_10151664665756866_969592263_n.jpg

"Opgepoetst"

Ik merk helemaal geen drol van de vernieuwingen. Doom 3 met Sikkmod heeft veel slickere graphics. En alle hd texture packs bij elkaar zijn veel beter dan de Doom 3 BFG updates die je niet eens merkt.

En zover ik weet kan je die mods niet toepassen op BFG. :/

Problemen

Maar goed, that said, mijn controller doet het helemaal niet. :'( Helemaal niks. Ook niet in Doom 1 of Doom 2. Het enige advies wat ik kan vinden is om de "gamepad" in Doom 1 en 2 aanzetten, maar dit advies gaat er van uit dat de controller in het spelkeuzemenu wel gewoon werkt. En daar werkt het al niet bij mij. Ookal staat de controller in 1 en 2 al aan.

Hij doet het wel in andere spellen, obviously.

Iemand enig idee hoe je dit kan fixen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1