Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Feat] Anoniem forum gedeelte.

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik zat laatst eens na te denken, af en toe zie je wel eens een topic voorbijschieten en dan zie je ineens staan: ik ben hier bekend onder een andere nickname, maar ben deze begonnen omdat zus en zo.

Dat werkt natuurlijk nooit echt helemaal lekker en overzichtelijk (bijv. dat je ineens onder je verkeerd login gaat antwoorden).

Nu zat ik te denken aan een specifiek, gericht subforum waarin iemand die in de rats zit, persoonlijke problemen of soortgelijk anoniem een topic kan openen om het toch wat makkelijker en toegankelijker te maken een moeilijk bespreekbaar of geladen topic te openen. Nu weet ik dat Tweakers een techforum bij uitstek is, echter de sociale kant is nu eenmaal aanwezig en een onderdeel van het grote geheel.
Waar ik dan echter niet aan denk is HK-achtige taferelen, maar echt een serieus subforum.

Evenzogoed, bij deze suggestie denk ik dan aan:

- Anoniempje heeft in het anonieme forum altijd dezelfde gemaskeerde naam. (TS blijft altijd "anoniempje")
- Anoniem-nicks zou je kunnen omschrijven als "Anon-#1234" of wat jullie dan ook maar geschikt vinden.
- Anoniem-nicks hebben natuurlijk allemaal standaard 1 speciaal icoon die voor iedere anoniempje hetzelfde is (of e.o.a. structuur gerenderd via een seed o.i.d. Denk aan SpotNet usericons bijv.)
- Anderen kunnen desgewenst anoniem reageren of onder hun gewone nickname.
- Voor (speciale ?) moderators zijn de namen gewoon zichtbaar onder het Anoniem-nick

Nu weet ik natuurlijk niet of dit allemaal werkbaar is, het lijkt mij echter wel zinvol. Het nodigt uit tot meer reageren onder het mom van een veiliger gevoel. Sommigen zitten wel eens met problemen en kunnen het makkelijker online kwijt, maar weer lastiger onder hun eigen naam. De vraag is er denk ik wel.

Enfin, ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden. :D

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2013 19:21 . Reden: aangevuld ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Je kan ook een (tijdelijk) "nep" account aanmaken en daarmee reageren.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultimation op 25-02-2013 19:51 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Dat mag dus niet hier ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Haal gewoon zoveel mogelijk persoonlijke informatie uit je profiel, want uiteindelijk ben je al geregistreerd onder een anonieme nickname.

Bij tweakers.net hebben wij namelijk allemaal een nummertje. Op fok zie ik zulke topic's inderdaad wel eens langs komen.

Zo zorgt mijn nickname ervoor dat menig tweaker denkt dat ik van Chinese afkomst ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 19:57 ]

• SkyStreaker
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:56:
Haal gewoon zoveel mogelijk persoonlijke informatie uit je profiel, want uiteindelijk ben je al geregistreerd onder een anonieme nickname.

Bij tweakers.net hebben wij namelijk allemaal een nummertje. Op fok zie ik zulke topic's inderdaad wel eens langs komen.

Zo zorgt mijn nickname ervoor dat menig tweaker denkt dat ik van Chinese afkomst ben.
Ik bedoel het niet op die manier. Er zijn bijv. sommige tweakers hier die net als ik bijv. er al behoorlijk lang op zitten of in korte tijd veel posts hebben opgebouwd. In wezen "ken je dan iemand", al dan niet door en door. Een subforum als dit kan dan bijv. een goede plek zijn als uitlaatklep of voor het posten van bijv. een probleem of een meer intiem iets. Je wil mogelijk dan niet dat iedereen het ziet onder die naam, zoals je bekend bent op het forum. Daarom juist lijkt mij dit zo'n mooie oplossing.

@Raven, precies - dat versterkt toch alleen maar meer mijn suggestie, nietwaar?

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2013 20:16 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Raven schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:53:
@hierboven: Dat mag dus niet hier ;)
Je mag ook niet achter de kerk piesen maar het stinkt er wel.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik vind het wel een sympathiek idee. En ik kan me er zeker wat bij voorstellen. Veel gotters zijn met hun online identiteit bekend irl. Dat kan een belemmering zijn voor het starten van topics met een meer intiem karakter.. Verder zal je als je een nieuw account aanmaakt niet altijd toegang hebben tot het gewenste sub forum...

[ Voor 20% gewijzigd door hendrikjan op 25-02-2013 20:26 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 13:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:56:

Je kan ook een behoorlijk goed profiel van iemand maken, of zelfs de identiteit achterhalen aan de hand van de post-history van veel gebruikers.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt me niets.
De fora waar je anoniem je problemen in zou zetten zijn over het algemeen toch de fora die je pas verdient na een x-aantal posts en x-aantal tijd actief of al dan niet een extraatje zijn.
Wil je anoniem reageren toelaten dan zou dat betekenen dat je alsnog mensen toegang moet geven die te weinig/geen posts hebben (immers, je wilt niet dat je anonieme reacties alsnog ergens aan een account hangen).

• SkyStreaker
TERW_DAN schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:26:
Lijkt me niets.
De fora waar je anoniem je problemen in zou zetten zijn over het algemeen toch de fora die je pas verdient na een x-aantal posts en x-aantal tijd actief of al dan niet een extraatje zijn.
Wil je anoniem reageren toelaten dan zou dat betekenen dat je alsnog mensen toegang moet geven die te weinig/geen posts hebben (immers, je wilt niet dat je anonieme reacties alsnog ergens aan een account hangen).
Het lijkt mij dan ook niet meer dan gewoon omdat ook al na een tijdje pas toegankelijk te maken. Als je echter wat doordenkt in de richting van "comfortabel" of een "bekend gevoel", dan kan juist mijn suggestie een soort soelaas bieden. Een mogelijkheid tot actie ondernemen of wat dan ook en als dat nou via een anonieme post kan, dan is toch een hele mooie kans?

Wat dat laatste betreft, een selecte groep moderators ziet alsnog je originele nick. Helemaal anoniem ben je niet, simpelweg om misbruik te voorkomen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vraag me eigen af hoevaak zoiets nou gebeurd? Als je echt anoniem wilt blijven kan je toch wel mailen met de forumadmins om iets te regelen?
Misschien kunnen ze bijvoorbeeld toestemming geven voor een tijdelijk kloonaccount die na verloopt van tijd weer inactief wordt? Ik meen zoiets ooit een keer te hebben gezien in een topic.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• SkyStreaker
AW_Bos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:20:
Ik vraag me eigen af hoevaak zoiets nou gebeurd? Als je echt anoniem wilt blijven kan je toch wel mailen met de forumadmins om iets te regelen?
Misschien kunnen ze bijvoorbeeld toestemming geven voor een tijdelijk kloonaccount die na verloopt van tijd weer inactief wordt? Ik meen zoiets ooit een keer te hebben gezien in een topic.
Behoorlijke omweg die ook potentieel de kans heeft om nogal op zich te laten wachten, als het al toegestaan wordt. Dan is dit veel makkelijker en ook efficiënter, lijkt mij.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Sympathiek idee ansich maar of dit gerealiseerd zal worden? ik denk van niet.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 22:11 ]

Liefhebber van Tweakers

• SkyStreaker
pino85 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:52:
Sympathiek idee ansich maar of dit gerealiseerd zal worden? ik denk van niet.
Het is dan ook uiteindelijk alleen een suggestie, alhoewel ik een groot vermoeden heb op de waarde hiervan.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een oudere discussie hierover: Anoniem forumgedeelte

[ Voor 54% gewijzigd door Dirk op 25-02-2013 22:56 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.

[ Voor 99% gewijzigd door BtM909 op 25-02-2013 23:10 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ultimation schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:20:
[...]
Je mag ook niet achter de kerk piesen maar het stinkt er wel.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik mag toch aannemen dat meerdere nick's per ip adres niet kunnen op GoT...? O-)

En als het toch kan dat er minimaal een lifetime ip-ban als straf op staat... O-)

En anoniem...? Ik herken sommige leden op een kilometer afstand aan hun schrijfstijl... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 00:52
1. het is niet de bedoeling om 2 accounts te gebruiken. Als we je vinden (en dat doen we vroeger of later) dan heb je een ban te pakken
2. we hebben afgeschermde plekken waar je je ei kwijt kan (SG/HK)
3. dit is GoT. Niet Lieve Mona..
4. het risico op misbruik is zo groot dat het geen risico is maar zekerheid dat het mis zal gaan

Dus: nee, we gaan geen anoniem gedeelte maken.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 26-02-2013 13:55 ]

• SkyStreaker
Duidelijker kan ik het niet krijgen :)

Pagina: 1