Anoniem forumgedeelte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik ben er al een paar keer tegenaan gelopen dat ik het liefst iets anoniem had willen posten. Tweakers is inmiddels heel erg groot en een hoop vrienden en collega's lezen alles mee wat je post. Nu is dat in 99% van de gevallen niet zo erg, maar soms is er ook behoefte om dingen te bespreken/vragen waarbij je liever niet wilt dat bekenden weten dat het over jou gaat.

Nu heb ik het niet over de "ik heb aambeien, wat nu?" of "ik ben verliefd op Tineke" topics, maar over de serieuzere topics wat steeds meer is gaan groeien in tweakers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan advies over sollicitaties of problemen op je werk.

Als er een forumonderdeel zou bestaan waar je anoniem je verhaal kwijt kan, dan denk ik dat een hoop mensen eerder hun verhaal zouden posten. Uiteraard ben ik me ervan bewust dat dit qua onzinposts uit de hand zou kunnen lopen. Maar een systeem waarbij de mods bijvoorbeeld wel kunnen zien wie er iets post en alleen de leden niet, zou al voldoende zijn. Als iemand dan denkt grappig te zijn en onzin te kunnen posten onder de anonieme dekmantel, dan kan hij/zij erop worden aangesproken.

Ik denk dat er behoorlijk wat behoefte is aan zo'n soort systeem, aangezien ik soms zelf ook dingen wil posten, maar het niet doe vanwege bekende meekijkers.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onmogelijk. Voor moderators of admins zou je dan niet anoniem kunnen zijn, want bij misbruik moet er opgetreden kunnen worden. Wat als je collega's of vrienden in de crew zitten?

Ik heb ook weleens iets niet kunnen posten omdat er 2 collega's ook deel uitmaakten van de crew. So be it. Anonimiteit op Tweakers.net bestaat niet, en zou wat mij betreft ook niet moeten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Cyphax

Moderator LNX
Als je iets wilt posten op het forum en je met de conclusie trekken dat je het niet kunt posten onder jouw voorwaarden, dan kun je het beste gewoon niet posten. Er zijn meer fora waar je waarschijnlijk beter kan posten dan.

Anoniem posten brengt volgens mij teveel problemen met zich mee.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:51:
Het is onmogelijk. Voor moderators of admins zou je dan niet anoniem kunnen zijn, want bij misbruik moet er opgetreden kunnen worden. Wat als je collega's of vrienden in de crew zitten?

Ik heb ook weleens iets niet kunnen posten omdat er 2 collega's ook deel uitmaakten van de crew. So be it. Anonimiteit op Tweakers.net bestaat niet, en zou wat mij betreft ook niet moeten bestaan.
De kans dat er vrienden/collega's in de crew zitten is al een stuk kleiner. Bovendien hoeft niet de gehele crew te kunnen zien wie het is. Modderators voor een ander forum zouden het ook niet hoeven kunnen zien.

Maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden inderdaad. GoT is erg groot en als je collega's en vrienden dezelfde interesses hebben is de kans erg groot dat ze meelezen. Enige wat je zou kunnen doen is een cloontje aanmaken, maar dat mag niet volgens de regels (al gebeurd het volgens mij wel, want het komt wel voor dat zwaardere onderwerpen de first en only post van een user zijn).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:51:
Verschil is alleen dat moderators/admins waarschijnlijk een bepaald 'contract' hebben waar ze zich aan moeten houden met betrekking tot privacy, in tegenstelling tot 'gewone' gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

HellBeast schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:39:
Ik denk dat er behoorlijk wat behoefte is aan zo'n soort systeem, aangezien ik soms zelf ook dingen wil posten, maar het niet doe vanwege bekende meekijkers.
Als er een aanzienlijke hoeveelheid mensen gebruik van zouden maken, dan blijft er weinig van het community aspect over :) Dus als er ooit zoiets zou komen, zou ik voorstander zijn om het sterk te beperken.

Er is in het verleden al eens om zoiets verzocht, maar was er twijfel bij het nut van een systeem waarbij je anoniem kunt posten. Je kunt je namelijk ook afvragen of je iets wat zó anoniem moet blijven wel op het net gezet moet worden. Er is namelijk geen enkele garantie dat het ook anoniem blijft. Daarbij voorzie ik dat mensen toch gaan zoeken en speuren om een anoniem topic bij een user te plaatsen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan advies over sollicitaties of problemen op je werk.
Om enigszins tegemoet te komen aan de wens om iets beschermder te kunnen posten, staan we incidenteel op verzoek zulke topics toe in SG ipv WI.
Het meest besloten is de HK en daar kunnen ook serieuze zaken worden besproken. Imo, als het daar niet past of er zijn alsnog bekenden die daar kunnen komen, dan moet je het niet op internet willen zetten.
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:00:
[...]

Verschil is alleen dat moderators/admins waarschijnlijk een bepaald 'contract' hebben waar ze zich aan moeten houden met betrekking tot privacy, in tegenstelling tot 'gewone' gebruikers
De crew mag inderdaad geen persoonsgegevens naar buiten brengen. Wij vrezen als geen ander "Het zwarte busje" ;)

Het is wel zo dat als er een systeem zou zijn waarbij een gebruiker anoniem kan posten voor andere gebruikers, de crew wel weet of kan achterhalen welke nick erachter schuilt. Maar dat lijkt me doorgaans geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:29:
De crew mag inderdaad geen persoonsgegevens naar buiten brengen. Wij vrezen als geen ander "Het zwarte busje" ;)

Het is wel zo dat als er een systeem zou zijn waarbij een gebruiker anoniem kan posten voor andere gebruikers, de crew wel weet of kan achterhalen welke nick erachter schuilt. Maar dat lijkt me doorgaans geen issue.
Het zwarte busje? Waar staat dat voor? O+
-knip- gaat over werkzaken zie ik nu :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik moet zeggen dat alle voorbeelden die Dwars geeft imo niet op GoT thuishoren. Alleen voor sollicitaties e.d. zou het nuttig zijn, maar volgens mij is dat toch niet écht de essentie van t.net, dus of dat nou de moeite en alle bijbehorende problemen gaat rechtvaardigen.. :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik sluit me aan bij Cheatah en Cyphax. Als iets zó privé is dat je vrienden/kennissen/collega's het niet mogen weten, dan hoort het niet op internet thuis en kun je het beter gewoon niet posten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 23-09 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en het duidelijke antwoord.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ongeacht de wenselijkheid van het faciliteren van anoniem posten, kan ik me niet vinden in het argument dat men dingen niet zou moeten willen posten op het moment dat men niet wil dat vrienden/kennissen/collega’s het te horen krijgt.

Persoonlijke ongemakken zoals ter illustratie aangedragen wordt, zou iets zijn wat ik niet met een van bovenstaande groepen zou willen bespreken, maar waarover ik zonder probleem informatie zou willen vergaren.

Hetzelfde geldt voor sollicitaties; dat men zijn glazen in kan gooien wanneer men op de werkvloer gaat praten over het kijken naar een andere job, is geen onderbuikgevoel en ik zie ook geen reden waarom men zich waar mogelijk hiervoor niet in zou mogen dekken.
Pagina: 1