Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 20:53
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibmTvXEfIWftKc.png
Afgebeeld: Sony Xperia GX (links) en Xperia SX. Quote afkomstig van The Verge (zie kopje artikelen)

Het topic voor kleine high-end Android telefoons

Inleiding
Zelf op zoek zijnde naar een niet al te grote opvolger van mijn huidige 3,7" telefoon ben ik vele artikelen en aanbevelingen van anderen tegengekomen over een relatief kleine telefoon die geen compromis is op het gebied van snelheid, beeldkwaliteit en opnamekwaliteit. Aangezien ik merkte dat ik niet de enige was die hiernaar op zoek was, leek het me nuttig om een topic aan te maken om ervaringen en informatie te delen.
Waarom?
Voor de mensen die zich afvragen waarom iemand bezwaar zou hebben tegen een groter scherm: Persoonlijk heb ik gewoon niet zoveel plek in mijn broekzakken. Ik houd graag een hand vrij tijdens het bedienen van mijn telefoon (bijvoorbeeld op de fiets). Een groot scherm kost meer stroom, dus sneller een lege batterij, of langer opladen. En ik mis het gewoon niet, films kijken kan ook met een inch minder, tekst wordt een woordje eerder afgebroken. Desondanks begrijp ik goed dat mensen wel een grotere telefoon willen, probleem is dat er geen kleinere alternatieven zijn.
Definitie
Afmetingen
Wat heet klein?
Bij klein wordt vaak naar een bepaalde schermgrootte als grens gekeken, maar ook de afmetingen van de behuizing kan een grote rol spelen.
Voorbeeld, twee 4,3" telefoons:
pricewatch: Motorola RAZR i (XT890) Zwart Lengte: 122mm Breedte: 60mm Hoogte / Diepte: 8mm
pricewatch: HTC One S Zwart Lengte: 130mm Breedte: 65mm Hoogte / Diepte: 7mm
Dit lijkt misschien weinig, maar het kan een toestel veel groter laten aanvoelen. De meeste toestellen van 4,3" zijn echter niet breder en langer dan de One S, deze afmetingen (130x65mm) lijken me dan ook een redelijke 'richtlijn'. De meeste telefoons houden de dikte binnen de perken, en dit is dan wellicht ook van minder belang.

Nu de vraag: Wat heet high-end?
Schermen
Al enkele jaren is 300ppi de minimale scherpte voor schermen in high-end telefoons, de meningen zijn er over verdeeld of hoger nodig is. Omgerekend naar resoluties komt dat neer op 960x540 voor 3,7" en kleiner en 1280x720 tot 4,7".
Chipset
Voor toepassingen als multi-window, small apps, slow-motion en 4K video en wat we allemaal wel niet kunnen verwachten komend jaar voldoen dual-core chipsets niet zonder meer. De high-end quad-core socs hebben echter vaak ook een gpu die berekend is op 1080p of 1440p schermen. Maar om dezelfde camera en software als in een grote high-end telefoon aan te sturen zal een kleinere telefoon ook een vergelijkbare soc moeten hebben.
Werkgeheugen
Anno 2014 is 1GB werkgeheugen het minimum in een Android telefoon waarmee je goed kunt werken. 2GB is zeker geen overkill, maar wel afdoende komend jaar, en meer dan 2GB zal merkbaar verschil kunnen maken bij zwaar gebruik.
Links
Artikelen
GSMArena: Join our quest for a high-end compact Android smartphone
Why are Android smartphones bigger than the iPhone? Over de technische en softwarematige problemen.
What's so hard about making smaller high-end phones, OEMs? Verwoordt wat mij betreft zeer goed wat er speelt.
High-end toestel in een klein jasje Uitgebreide blog over dit onderwerp van tweaker Kiswum
Less is more: there’s an iPhone-sized gap in the Android phone market Wat meer gelezen artikel van The Verge
How big is too big? Android phones go large Recente post op AndroidAuthority
Chart: Android Phone Size Over Time - We're Going To Need Bigger Hands AndroidPolice was in 2011 al bezorgd
Why I'm Giving Up On Android Rant over te grote schermen.
Smartphone Screen Sizes Keep On Growing — But Not for Much Longer
Motorola Plans Stock Android Phones, Sized 'Just Right'
Big does not equal premium
reviews: Xperia Z1 Compact: eindelijk een kleine high-end Android-telefoon
Toestellen
l3art schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:54:
Laten we er wel op letten dat dit niet een topic wordt over waar moet ik welk toestel kopen. Dit kan beter in het Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 29% gewijzigd door HallonRubus op 19-01-2014 11:43 . Reden: Meer links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik ben helemaal voor dit topic!

Zelf ben ik van een HTC HD2 (4,3") naar een Galaxy Nexus S (4,0") naar een Galaxy S2 (4,3") gegaan. 4,3" was me bij de HD2 icm Windows Mobile te groot maar bij de S2 icm Android is het goed te doen omdat er niet meer een startknop is waar ik anders niet bij kon met één hand.

De Galaxy S2 heb ik laatst gekocht, ik koos toen tussen een Galaxy Nexus (4,65") en de S2 waarbij ik uiteindelijk dus toch voor het kleinere en ook iets snellere toestel ben gegaan. Momenteel ben ik redelijk tevreden over de S2 alleen begin ik Samsung te verafschuwen vanwege het niet vrijgeven van driver sources. Hierdoor is de ontwikkeling van custom roms moeizaam en gaat de implementatie van sommige features als project butter moeizaam en is het de vraag of dit ooit volledig gaat werken.

Ik vind dat Sony op dit gebied erg goed bezig is met het zelfs ondersteunen van ontwikkelaars als CyanogenMod. Ze hebben ook wel leuke kleinere toestellen als de Acro S bijvoorbeeld alleen heeft die weer een gedateerde SOC. De Xperia V zou ook een optie zijn alleen is die mij echt te prijzig en ik vind het jammer dat er klepjes voor de poorten zitten vanwege het waterdicht zijn. Daarnaast zijn de Xperia schermen niet bekend om hun goede kijkhoek. Mijn Nexus S had een ontzettend mooi LCD scherm van 4" en de S2 is vooral leuk vanwege het goede contrast.

Zo zit ik nu dus ook een beetje klem. Ik zou graag een 4"-4,3" telefoon willen met een degelijk scherm en een S4 of vergelijkbare SOC. Daarnaast zou een goede DAC ook fijn zijn want het geluid uit mijn Nexus S (Wolfson DAC) was in combinatie met "Voodoo sound" heel erg fijn!

[ Voor 4% gewijzigd door pauldegroot op 24-02-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Goed topic! Zit met hetzelfde dilemma. Ik twijfel heel erg om de 'Razr I' te halen, terwijl ik het eigenlijk een heel lelijk toestel vind. Maar er is gewoon totaal niets anders te vinden met een 4.3" scherm en die afmetingen. Mijn huidige telefoon (HD2) is 121 mm lang, en we zijn inmiddels vier generaties verder, maar in al die jaren is er nooit meer een 4.3" toestel verschenen met die lengte. Zelfs de 'Razr I' is nog altijd langer, maar gelukkig wel een stukje smaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Uit mn hoofd ken ik drie telefoons die ruim aan de eisen voldoen. Enige nadeel is dat je ze hier niet echt makkelijk kan kopen.

De eerste is de xiaomi m2. 4.3" scherm met de snapdragon s4 pro. Dezelfde als xperia Z en nexus 4.

Tweede is de meizu mx2. 4.4" scherm maar kleiner dan de htc one S. Heeft een exynoss quadcore processor geclockt op 1.6ghz.

Derde telefoon, die ik tevens zelf gebruik, is de meizu mx 4core. 4" scherm met exynoss quad core op 1.4ghz.

Alle drie draaien ze 4.1 jelly bean. Maar bij de laatste twee is de skin wel vrij diep dat je het niet altijd merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503196

Iemand tips voor mij? Ik heb namelijk een samsung galaxy 551 (waarschijnlijk zegt het jullie niks) en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, omdat die van mij kuren heeft. Zoals soms niet kunnen opladen(nee, het ligt niet aan de oplader). Ik zou inderdaad een niet al te groot scherm willen, maar wel met genoeg geheugen(die ik nu heb,heeft 173 mb geheugen 8)7 ), het liefst meer dan 1 GB. Het zou fijn zijn als ik iets van temple run kan, maar het is niet noodzakelijk. Ook wil ik niet teveel betalen voor een nieuwe.
Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 18:34

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Anoniem: 503196 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:56:
Iemand tips voor mij? Ik heb namelijk een samsung galaxy 551 (waarschijnlijk zegt het jullie niks) en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, omdat die van mij kuren heeft. Zoals soms niet kunnen opladen(nee, het ligt niet aan de oplader). Ik zou inderdaad een niet al te groot scherm willen, maar wel met genoeg geheugen(die ik nu heb,heeft 173 mb geheugen), het liefst meer dan 1 GB. Het zou fijn zijn als ik iets van temple run kan, maar het is niet noodzakelijk. Ook wil ik niet teveel betalen voor een nieuwe.
Tips zijn welkom!
Veel "bang" voor weinig "buck", al eens in de Chinaphone-topic gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503196

bandidoloco schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Veel "bang" voor weinig "buck", al eens in de Chinaphone-topic gekeken?
Nog niet gedaan...zal ik eens gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Anoniem: 264553 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:32:
Uit mn hoofd ken ik drie telefoons die ruim aan de eisen voldoen. Enige nadeel is dat je ze hier niet echt makkelijk kan kopen.

De eerste is de xiaomi m2. 4.3" scherm met de snapdragon s4 pro. Dezelfde als xperia Z en nexus 4.

Tweede is de meizu mx2. 4.4" scherm maar kleiner dan de htc one S. Heeft een exynoss quadcore processor geclockt op 1.6ghz.

Derde telefoon, die ik tevens zelf gebruik, is de meizu mx 4core. 4" scherm met exynoss quad core op 1.4ghz.

Alle drie draaien ze 4.1 jelly bean. Maar bij de laatste twee is de skin wel vrij diep dat je het niet altijd merk
Bedankt voor de suggesties, extra zuur dat ze in China wel kleinere krachtpatsers hebben. het kan dus technisch prima.

Ik heb zelf de MI-2 overwogen, ook omdat ik MIUI erg fijn vind werken, maar import is zoveel gedoe en heeft meer risico dan hier een leuk toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Anoniem: 503196 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:56:
Iemand tips voor mij? Ik heb namelijk een samsung galaxy 551 (waarschijnlijk zegt het jullie niks) en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, omdat die van mij kuren heeft. Zoals soms niet kunnen opladen(nee, het ligt niet aan de oplader). Ik zou inderdaad een niet al te groot scherm willen, maar wel met genoeg geheugen(die ik nu heb,heeft 173 mb geheugen 8)7 ), het liefst meer dan 1 GB. Het zou fijn zijn als ik iets van temple run kan, maar het is niet noodzakelijk. Ook wil ik niet teveel betalen voor een nieuwe.
Tips zijn welkom!
pricewatch: Samsung Galaxy S III mini Blauw en pricewatch: Sony Xperia P Zwart zijn op zich prima telefoons met een goede prijs-kwaliteit verhouding (maar niet speciaal high-end, daarom niet in de openingspost genoemd). Temple Run moeten ze wel soepel kunnen draaien, kan mijn eigen 2 jaar oude toestel met signle core ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50

Christiano007

Ich bin der champion

Super topic! Zelf vind ik een 4" al te groot voor mijn kleine handen :P Heb nu een Samsung Galaxy Ace 2 en deze heeft 3,8 " en dat is eigenlijk ideaal.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

De reden dat er in China meer kleinere high-end smartphones uitkomen heeft wellicht te maken met het feit dat de mensen daar kleiner zijn en waarschijnlijk ook kleinere handen hebben. Die lopen sneller warm voor wat kleiners waarschijnlijk. Hier in het westen zijn mensen gemiddeld een stuk groter en hebben ook grotere handen. De markt die een kleine high-end telefoon wil is daarbij waarschijnlijk niet groot genoeg om rendabel te zijn. Maar een gemis is het wel. Nu ben je óf gebonden aan budget/midrange óf je moet voor een groot toestel kiezen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

SomerenV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:44:
De reden dat er in China meer kleinere high-end smartphones uitkomen heeft wellicht te maken met het feit dat de mensen daar kleiner zijn en waarschijnlijk ook kleinere handen hebben. Die lopen sneller warm voor wat kleiners waarschijnlijk. Hier in het westen zijn mensen gemiddeld een stuk groter en hebben ook grotere handen. De markt die een kleine high-end telefoon wil is daarbij waarschijnlijk niet groot genoeg om rendabel te zijn. Maar een gemis is het wel. Nu ben je óf gebonden aan budget/midrange óf je moet voor een groot toestel kiezen.
Dan ga je toch raar kijken als je daar zelf een keer rondloop. Het percentage dat daar met een GS3 of Note1/2 rondloopt is vele malen hoger dan hier. Ik zag kleine meisjes met GS3, opa en omas met Notes. Vrij vreemd gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Net geplaatst: http://www.androidauthority.com/big-android-phones-161014/
"How big is too big? Android phones go large"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

13art

Moderator Mobile
Goed topic inderdaad, en precies iets waar ik zelf ook al een tijdje tegenaan loop.
Op het moment heb ik een Galaxy S2, en sinds een tijdje flinke barsten in het scherm. Maar het gebrek aan goede (high end) vervangers weerhouden mij er van om nu een ander toestel aan te schaffen. Een 4.7" scherm vind ik niet erg, maar de toestellen zelf worden dan weer erg groot.
Gisteren is de Huawei Ascend P2 aangekondigd, vind ik een mooi toestel maar uiteindelijk blijkt hij 136mm lang te zijn. Net iets te groot naar mijn idee.

De Xperia ZL is ook een mooi toestel, nog groter scherm, maar de lengte is beperkt gehouden (lengte van 131.6mm) maar die is dan wel weer ruim 69mm breed. Al met al ook niet ideaal, plus dat zo'n groot scherm inderdaad accu vreet.

Daarnaast ben ik mezelf ook gaan verdiepen in de Chinese smartphones, maar deze worden ook groter en groter, plus dat ze veelal wat dikker zijn plus je zit met het importeren, garantie, etc.

Kortom, ik ondersteun dit topic helemaal. Alleen denk ik dat op dit moment de keuzes gewoon een stuk beperkter zijn en dat er vanuit de gebruikers een signaal moet komen en dit dan opgepikt zou moeten worden door de fabrikanten. Maar zolang er gretig aftrek is van de grotere toestellen zal het niet zo'n vaart lopen.

Dan nu nog even een opmerking als moderator ;) Laten we er wel op letten dat dit niet een topic wordt over waar moet ik welk toestel kopen. Dit kan beter in het Mobile Aankoopadviesforum

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Ook ik zit al een tijdje te wachten op een deftige mid/high-range 4"er.
M'n huidige S2 moet terug naar de baas, ik weet nog toen ik die pas had dat iedereen zich afvroeg hoe ik zo'n mastodont deftig in mijn broekzak kon steken, en nu...
Je ziet ook dat de iPhone 5 goed verkoopt en die is toch ook 4" dus de markt is er, natuurlijk is het voor de gemiddelde Android gebruiker wel meer om specs te doen dan het product zelf mss.
Hoe dan ook, ik heb mijn heil al gevonden op de Chinese markt, maar ik ben hoe dan ook benieuwd welke toestellen hier naar voor komen, volgens mij is er zeker een markt voor. Naar verloop van tijd zal er ook weinig geïnnoveerd kunnen worden en zullen de fabrikanten zich toespitsen op gelijke specs in kleinere toestellen zoals je nu ziet op de laptopmarkt met de ultrabooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gezien de huidige A-merken (HTC/Samsung/Sony/LG/Motorola) blijven bij de tweedeling flagship = zo groot mogelijk met de beste specs (zie HCT One, zie Sony Xperia Z en straks SGS IV) of budget = klein met slechte specs en er niks tussen in zit qua midrange heb ik allang mijn focus gelegd op Aziatische toestellen. Begon al met mijn eerste smartphone en android ooit, de ZTE Blade (al was dat puur door mijn kleine budget ;)) Maar ik zie de huidige A-merken hun productstrategie niet snel wijzigen. En ja, menig Aziatisch merk zoals Huawei/ZTE/Xiaomi/Meizu/Oppo tonen net zo goed oversized toestellen als concurrent voor menig A-merk toestel. Maar daarnaast bieden ze wel kleinere toestellen aan met leuke specs.

Wil je alleen leuke specs in een klein toestel, dan kan dat wel. Maar tegen een zekere meerprijs. Neem de Xiaomi Mi-Two bijvoorbeeld :) De (video)review valt te lezen op Tweakers, prima ding, maar door de schaarste een prijzig ding. Alles is relatief want zet een Xiaomi Mi-Two tegen een HTC/Samsung One X/Galaxy S3 en dan nog ben je goedkoper uit. Voor mezelf hou ik dezelfde richtlijn aan qua grootte ja.. +1 cm breder en +1,5cm langer t.o.v. mijn blade en alles daarboven is een no-go. Voor nu echter kom ik dan nog uit bij Xiaomi Mi-Two en de Meizu MX2 (en in mindere mate de Jiayu G2s) die qua formaat en qua specs in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24
De Sony Xperia T zou je ook nog eventueel toe kunnen voegen aan het lijstje. Voor de rest valt het best wel tegen. Op gsmarena heb je een handige toestelvergelijker, maar zelfs dan is de lijst met krachtige 4.3" toestellen karig. Ironisch genoeg heb je bij de concurrenten van Android weer wel kleine high-end smartphones.
Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Enige voordeel is: als ik nog langer wacht zijn de midrange toestellen al een hele upgrade in elk opzicht tov mijn huidige toestel (Xperia neo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 21:09
Goed topic. Ik heb nu een Sony Ray van 3.3 ". Een vervanger kan ik maar niet vinden. Voor mij is 4 " echt het maximum. Ik heb ook nog een telefoon van mijn werk, dus ik heb al zakken te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 21:53
Voor diegenen die een 4,3" scherm nog acceptabel vinden is de Xperia V ook het overwegen waard. Sinds kort leverbaar in Nederland. Specs, o.a.:

4,3" 720p scherm
Qualcomm S4 Dualcore
1 GB werkgeheugen
LTE
13 MP camera
129x65x10 mm
Waterresistant

Pricewatch

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beredikt
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 18:17
behalve het feit dat de high-end telefoons idd veel te groot worden
vind ik het ook een nutteloze ontwikkeling dat men ze zo dun mogelijk probeert te maken.

mijn htc sensation (bijna een jaar geleden gekocht voor €350; nu nog in 1 winkel te koop voor €299) is 1 cm dik op het dikste maar omdat hij aan de zijkanten sterk verdunt lijkt hij veel dunner dan hij is en ligt hij lekker in de hand (beter dan die vierkante blokken à la apple & sgs3)

beter zou zijn om die grootte aan te houden en de extra ruimte behouden voor een 4000mAh - batterij :-)

+ unibody in aluminium en amoled scherm behoren ook tot mijn eisen ;-)
Deze zijn enkel te vinden in de HTC One S denk ik (maar biedt te weinig verschil met mijn sensation om over te switchen)

[ Voor 14% gewijzigd door beredikt op 25-02-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

frankK800i schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:47:
Voor diegenen die een 4,3" scherm nog acceptabel vinden is de Xperia V ook het overwegen waard. Sinds kort leverbaar in Nederland. Specs, o.a.:

4,3" 720p scherm
Qualcomm S4 Dualcore
1 GB werkgeheugen
LTE
13 MP camera
129x65x10 mm
Waterresistant

Pricewatch
Ik vind persoonlijk de specs allesbehalve spectaculair voor die prijs en dat lijkt zo wat het hele probleem te zijn met high-end 4"ers, in China gaan soortgelijke phones voor een pak minder buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
Ik wacht ook op een midsize-highend android smartphone. Zelf heb ik nu nog mijn oude HTC Desire HD. Na even de HTC One XL te hebben geprobeert kon ik toch niet leven met de grootte van de telefoon en heb hem daarom weer teruggebracht.

Verder wil ik een telefoon met een microsd slot zodat ik mijn huidige 32GB kaart over kan zetten en makkelijk storage uit kan breiden als dat nodig is.

Ik kijk uit naar:
* Sony Xperia ZL (let niet op de schermgrootte, maar juist op de toestelgrootte)
* Sony Xperia SP
* Sony Xperia V
(toevallig allemaal Sony's, maar dat is geen vereiste)

Ik kijk ook een beetje naar de Acer Cloudmobile S500, qua specs goed, maar ik zie toch wel graag de mogelijkheid om er custom roms op te zetten en de community voor deze telefoon lijkt nog veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Neowin heeft een interview met Vesa Jutila, Nokia’s global head of smartphone marketing gehad, inclusief lezersvragen. Hier zat ook een vraag bij over een eventueel kleiner vlaggenschip. (Dit gaat dus over Windows Phones, maar het lijkt me ook interessant om in de gaten te houden voor andere platforms dan Android.)

(nieuws: Nokia kondigt nieuwe Lumia's en toestel voor 15 euro aan)
Many of our readers have wondered whether there’s any room in the Lumia range for a ‘flagship’ device in a smaller form factor. Does every flagship have to come with an enormous screen?

That’s a big question. How do you define a flagship? If you look at a device like the 720, it has so much of the same innovation that the 920 is delivering, yet in a more accessible form factor, beautiful 4.3-inch screen, great camera… and we believe this will be the flagship for many people who don’t want to pay so much or don’t necessarily want the very latest and greatest—

…but since you’ve not made one yet, presumably, you’re not seeing the demand from users wanting a 3.5-inch device, say, with the same features as the 920 or 720?

Well, we’re seeing an increasing trend for larger screen sizes. We believe that the 4.5-inch screen in the 920 is optimal for a high-end smartphone experience; 4.3-inch is very optimal for a nice device with a very slim form factor like the 720 as well. Typically, you’ll see that as the price goes down, the screen size goes down too. But we went against that trend by putting the 4-inch screen into the 520, because we’re seeing that a large screen size is becoming such an important criterion for people who want to buy a device.
Nokia zegt dus ook dat er geen vraag naar kleine schermen in telefoons is, en dat een kleiner vlaggenschip geen goede ervaring zou bieden...

[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 26-02-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
eigenlijk zijn de nokia lumia 820 perfect qua formaat en specificaties. alleen jammer dat het geen android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Wow, dit is echt dramatisch, we zijn allang voorbij het niveau van 2001.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/djDXcyv.png
http://blog.gsmarena.com/...-top-of-the-mobile-world/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mad_Cow schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:39:
eigenlijk zijn de nokia lumia 820 perfect qua formaat en specificaties. alleen jammer dat het geen android is.
Heb de HTC 8S eens in de handen gehad, en die is ondanks een 4" scherm erg small en niet al te groot. Vind ik persoonlijk nog te doen met redelijk kleine handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik zit te wachten op een Xperia ZL maar dan een 4,3"-variant (Dus eigenlijk net zoiets als de RAZR i, maar dan high-end).

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 22:28
Ik ga dit topic ook maar is in de gaten houden. Mijn Samsung Nexus S begint toch wat langzaam te worden. Helaas wordt het waarschijnlijk geen nieuwe Nexus want deze worden allemaal zo groot :'( Er zijn geruchten dat de Nexus 5 een 5" scherm krijgt wat veel te groot voor mij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
:9~

nieuws: Vietnamese site toont Motorola-telefoon met 4"-720p-scherm

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YxYEt8S7q-4]

Jammer, ik had even 2 minuten hoop dat het wat zou zijn, maar het ding is nog langer dan een iPhone 5:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HXnM77Q.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door HallonRubus op 13-03-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:01
Artikel is ondertussen al aangepast: 't zou een 4,65" toestel zijn. Wel high end maar niet klein dus, jammer mijn interesse was anders ook gewekt. Anderzijds: voor zo'n scherm hebben ze hem m.i. dan toch wel compact kunnen houden.
Maar ondertussen duiken er toch ook her en der vragen op over de authenticiteit van deze telefoon...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Die Xperia L lijkt me wel wat, eindelijk weer een goede camera in een kleiner toestel, maar jammer van de schermresolutie .

http://blogs.sonymobile.c...o-a-broader-device-range/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Niet online
sdk16420 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:18:
Die Xperia L lijkt me wel wat, eindelijk weer een goede camera in een kleiner toestel
Ik was hem ook aant bekijken naar aanleiding van het frontpage-artikel, maar toch weer 129mm x 65mm en bijna 10 mm dik. Camera boeit mij persoonlijk weinig (gebruik ik nooit), daarom selecteer ik mijn volgende toestel puur op de afmetingen, en deze is alweer 1 cm langer dan mijn HD2 8)7 Is het dan zo moeilijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Woestijn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:36:
[...]

Ik was hem ook aant bekijken naar aanleiding van het frontpage-artikel, maar toch weer 129mm x 65mm en bijna 10 mm dik. Camera boeit mij persoonlijk weinig (gebruik ik nooit), daarom selecteer ik mijn volgende toestel puur op de afmetingen, en deze is alweer 1 cm langer dan mijn HD2 8)7 Is het dan zo moeilijk??
En nota bene nog on screen softkeys...

Het lijkt wel alsof fabrikanten totaal geen rekening houden met de maten. Men neme een stapel componenten, spreiden die uit over het mainboard, plakken er een scherm over dat alles bedekt en ze zien wel hoe groot het wordt, men koopt het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:40
Is de S3 mini geen optie? Of te low end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Niet online
sdk16420 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:44:
Het lijkt wel alsof fabrikanten totaal geen rekening houden met de maten. Men neme een stapel componenten, spreiden die uit over het mainboard, plakken er een scherm over dat alles bedekt en ze zien wel hoe groot het wordt, men koopt het toch wel.
Helemaal met je eens. Vroeger was de uitdaging voor fabrikanten om een zo handzaam mogelijk toestel te produceren, maar dat lijkt tegenwoordig geen enkele prioriteit meer. Toen ik mijn HD2 in 2009 kocht had ik verwacht dat mijn volgende toestel zelfs geen bezel/randen meer zou hebben (hoogstens een hele smalle voor de speaker), niet dat ze juist groter zouden worden. Er zal vast een reden zijn waarom je niet alle electronica achter het scherm kunt plaatsen, maar een hoogte van 120 mm moet toch makkelijk haalbaar zijn.

Er zijn twee mogelijkheden: of er is een gigantisch gat in de markt (want ik overweeg zelfs die lelijke/low-end Motorola puur vanwege de afmetingen), of wij zijn de enige in de wereld die er zo over denken ;)
coase schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:51:
De S3 Mini is langer dan de HD2, terwijl het scherm zelfs een stuk kleiner is (4 inch).

[ Voor 9% gewijzigd door Woestijn op 18-03-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
coase schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:51:
- Lage ppi
- Middelmatige camera (maar schijnt nog redelijk te zijn tov andere midrange toestellen)
- Niet al te snelle SoC

En voor mij persoonlijk:
- Samsung-'design' en sowieso nogal lomp uiterlijk
- AMOLED
- Hardware navigatieknoppen

zag er net toevallig een, het ding lijkt wel uit 2010 te komen, zo bol lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Als je kijkt naar de afmetingen van de Xperia ZL.. zouden ze met een 4,3" scherm een toestel van ongeveer 116,0 x 60,5 mm op de proppen kunnen komen. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben met de Xperia L. :(

Een gemiste kans naar mijn mening.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
GS88 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:22:
Als je kijkt naar de afmetingen van de Xperia ZL.. zouden ze met een 4,3" scherm een toestel van ongeveer 116,0 x 60,5 mm op de proppen kunnen komen. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben met de Xperia L. :(

Een gemiste kans naar mijn mening.
Ik denk dat dat niet mogelijk was geweest (hoewel, RAZR i...), de enige componenten die je kunt schalen met de schermgrootte zijn de accu en het scherm zelf. Daar zit waarschijnlijk ook het probleem, het is gewoon vele malen makkelijker om een grote telefoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

sdk16420 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat dat niet mogelijk was geweest (hoewel, RAZR i...), de enige componenten die je kunt schalen met de schermgrootte zijn de accu en het scherm zelf. Daar zit waarschijnlijk ook het probleem, het is gewoon vele malen makkelijker om een grote telefoon te maken.
Dat heb ik ook gedaan, de lengte van het scherm bij de ZL is 110,7mm. Het gehele toestel meet 131,6mm in de lengte. Een 4,3" scherm is 95,0mm lang. (131,6-110,7+95,0=115,9). Dus alleen het scherm geschaald, en de rest is 'even lang'. Het is dus mogelijk... maar helaas zien we het (nog) niet verschijnen. ;(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Larger smartphone screens lead to increased Web usage, but only over WiFi says OpenSignal
(...) data consumption only increases by 75MB per month for every additional square-inch of screen real-estate. Compared to data downloads over a WiFi connection, the difference is much more pronounced.

Over WiFi, as screen sizes get bigger people tend to munch more data. Indeed, data consumption doubles between a 6 square-inch device (e.g. Galaxy Ace) and a device with a 9 square-inch screen such as a Galaxy S3. For every additional square inch of screen real-estate, this leads to 288MB of extra data downloaded each month.

(...)

So it seems that while out and about, screen size has no significant effect on how much a user taps data over a cellular connection. Certainly, not as much as you would otherwise have thought. But over WiFi, those on smaller-screened devices likely have access to laptops, desktops and other fixed 'connected' devices to consume data. Though if they have something a little more sizable, they're more inclined to remain on it when they're at home.
Natuurlijk kun je uit zo'n beperkt onderzoek niet zomaar een goede conclusie trekken, maar het lijkt alsof mensen op een kleiner scherm ongeveer hetzelfde doen als op een grotere telefoon. Het verschil op WiFi lijkt me (deels) te verklaren doordat men thuis toch meer een grote telefoon als tablet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
sdk16420 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:15:
:9~

Jammer, ik had even 2 minuten hoop dat het wat zou zijn, maar het ding is nog langer dan een iPhone 5:
"nog langer". De iphone5 is ook maar een klein ding. Dus die paar milimeter extra.. Het ziet er juist uit als een heel mooi ding. Ideale afmetingen. Veel kleiner zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2417613,00.asp (dank aan Arnoud voor de tip)
I found that it takes about a 7cm thumb to properly operate today's larger phones, which is longer than most women and some men have.
De mijne is 6 cm ;)
In my experience, that means a phone needs to be about 2.6 inches wide, which generally also means a 4.3-inch diagonal screen.
The 25 million North Americans who use public transit are only about only 7 percent of the population, after all. I'm reminded of another loud, niche group: people who want hardware QWERTY keyboards on their phones. An OEM once estimated to me that was around 10 percent of the population, and said it was a market that just wasn't worth serving.
Geen wonder dat Samsung al het marktaandeel pakt, als de andere fabrikanten zich nog te groot voelen om een groep van 10% proberen aan te spreken...

Leuk (eigenlijk depressief) stukje om te lezen, misschien echt maar serieus een iPhone overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Het houdt schijnbaar niet op met de schermgrootte :/.
Samsung introduceert 'reuzentelefoon' Galaxy Mega 6.3
Samsung heeft zijn 'reuzentelefoon' Galaxy Mega 6.3 voor de Nederlandse markt aangekondigd. Het 6,3"-scherm heeft een nog onbekende 'hd-resolutie'. De telefoon heeft ongeveer hetzelfde ontwerp als de onlangs geïntroduceerde Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan heb je het nieuws over de 7" Asus FonePad ook gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Het kan mij ook niet zoveel boeien of anderen dagelijks een tablet in hun broekzak proberen te stoppen, zolang er ook maar keus aan de andere kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Bij Wired denken ze dat het wel goedkomt:
His view appears to be supported by data from mobile analytics company Flurry, which suggests smartphone leviathans are a passing fad, as 69 percent of smartphone owners flock toward mid-size 3.5 to 4.9-inch devices.
http://www.wired.com/gadg...y-big-smartphone-screens/

http://blog.flurry.com/bi...ed-Devices-Phablets-Don-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Laatst online: 24-04 13:16
Super topic dit!

Ik heb alle telefoons welke worden besproken in dit topic even opgezocht en ik moet helaas constateren dat er geen een aan mijn wensen voldoet. Deze zijn echter maar zeer beperkt.

1. Het scherm moet klein zijn (<4,3 inch)
2. CPU minimaal quadcore (ivm toekomst)
3. Camera minimaal 13 MP.

Dat is alles. Volgens mij voldoet er echter geen enkele telefoon.

Of zie ik een model over het hoofd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
_/-\o_ Heerlijk om te zien dat ik niet enige ben die op zoek is naar een wat 'kleiner 'toestel' en geen bakbeest wil.
Ik heb nu een Xperia P en die vind ik groot zat. Goed af te lezen scherm (ben nog geen betere tegen gekomen voor buiten in de zon), lekker vlot, alleen de batterij is af en toe frustrerend, maar laten we eerlijk zijn, de tijd van 1 wk met je batterij zijn we natuurlijk allang voorbij. We willen allemaal voortdurend op de hoogte zijn van dingen via het internet en al die datasynchronisatie trekt je batterij gewoon leeg (samen met het scherm uiteraard die je vaker aanzet omdat er weer een signaal afgaat of led lampje aan het knipperen is )

De XP had zelfs nog wel wat kleiner gemogen (en dan bedoel ik met name de lengte). Ik zag gisteren de aankondiging van de nieuwe Samsung (geloof ik) van 6.3 Inch. Ik bedoel, wat moet ik daarmee 8)7 ? Nog ff en dan heb ik een tablet aan mijn oor hangen. Klinkt raar tegenwoordig, maar ik bel nog echt met een telefoon 8).
Daarnaast past zo'n telefoon simpelweg niet meer in 1 van mijn jeans want de zakken bij vrouwen zijn nou eenmaal kleiner en ik neem niet overal mijn tas mee naar toe (met stappen liever niet nl en met hardlopen vind ik een tel wel prettig om mee te hebben, maar dan ook liever een wat kleinere).

Ik had er nog nooit over nagedacht om de aziatische markt in de gaten te houden. Misschien toch maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent nog het beste af met Chinese import zoals Xiaomi, daar zijn telefoons nog relatief klein gebleven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
GSMArena maakt er werk van, maar zo'n petitie is imo niet echt heel nuttig, wie weet helpt het toch.

http://www.gsmarena.com/j..._smartphone-news-5858.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
In de laatste podcast (episode 19 @ 7:27) van Anandtech hebben ze het ook een klein stukje over dat ze graag een 4.3" high-end Android toestel willen zien. Ze gaan er verder niet echt op in, maar je hoort en ziet wel dat er meer aandacht komt van tech websites voor een compacte high-end Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Heel spijtig dat Motorola niet actief is hier...

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2417822,00.asp
Jim Wicks, Motorola's design chief, said the company's first round of products designed after Google's purchase of the company will follow a philosophy of "better is better" rather than "bigger is better"
The first Google-influenced Motorola phones will start to appear in the second half of 2013, Wicks said, and if you like smaller form-factor devices or stock Android, you're going to be excited.
"Certain people like a large screen," Wicks said. "But there's a sweet spot for consumers that we're currently exceeding in the market. There are some people that like a big display, but there's also a lot of people that want something that's just about right," he said. "I think 'just right' is important, and we're designing so we don't disappoint those people."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie

De M2s lijkt me wel iets voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
:9 3,7" 720p scherm, dat schept hoge verwachtingen over de rest van de specs.

Oppo Find 5 Mini
http://vr-zone.com/articl...nch-hd-display/36328.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

De HTC One Mini en Samsung's Galaxy S4 Mini zijn ook redelijk high-end en (naar 2013's standaard dan :p ) enigszins mini met beide een scherm van 4.3" (wat mij betreft is 4.3" de max.). Dus ben daar (Vooral de One Mini) best benieuwd naar! :)

Hoop dat Sony nog met een high-end "mini" device komt.. de Xperia L en M zijn wel 'klein' maar niet bepaald high-end helaas :')

[ Voor 21% gewijzigd door GS88 op 10-06-2013 14:51 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Helemaal met je eens hoewel ik de resolutie van de s4 mini een beetje vindt tegenvallen en vrees dat de one mini minder mini is dan ik had gehoopt vanwege de front speakers, misschien toch even wachten op de moto-x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

edzon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:09:
Helemaal met je eens hoewel ik de resolutie van de s4 mini een beetje vindt tegenvallen en vrees dat de one mini minder mini is dan ik had gehoopt vanwege de front speakers, misschien toch even wachten op de moto-x...
Daar ben ik ook een beetje bang voor, als je nagaat: de One S was/is volgens mij één van de grootste telefoons met een 4.3" scherm. Het toestel is zelfs zowat even groot (iig in de lengte) als de Sony Xperia ZL (5.0")!

Daarom zou b.v. een Xperia ZL mini me prachtig lijken.. of wanneer Motorola met een opvolger van de RAZR i komt, of een andere variant ervan die niet over de intel-chip beschikt en wat meer kracht e.d. heeft :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
GS88 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:32:
[...]

Daar ben ik ook een beetje bang voor, als je nagaat: de One S was/is volgens mij één van de grootste telefoons met een 4.3" scherm. Het toestel is zelfs zowat even groot (iig in de lengte) als de Sony Xperia ZL (5.0")!

Daarom zou b.v. een Xperia ZL mini me prachtig lijken.. of wanneer Motorola met een opvolger van de RAZR i komt, of een andere variant ervan die niet over de intel-chip beschikt en wat meer kracht e.d. heeft :)
Ja, belachelijk dat het zolang duurt voordat er een fabrikant is die een mooi compact high end android toestelletje in Nederland uitbrengt! Ben al een tijdje op zoek naar een opvolger van mijn gs2 die wat mij betreft de maximale afmetingen heeft. ZL mini lijkt mij ook super, heb zelfs al de normale ZL overwogen vanwege het relatief compacte formaat maar 5 inch is toch echt te groot voor mij. De geruchten over de moto-x maken me erg nieuwsgierig maar als dat nog veel langer gaat duren wordt het waarschijnlijk toch de Xiaomi M2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:36
Toch geen Find 5 Mini van Oppo

http://nl.hardware.info/nieuws/35674/toch-geen-find-5-mini-van-oppo
Oppo heeft nu zelf in een reactie aan Hardware.Info laten weten dat het bedrijf geen plannen heeft om de Find 5 Mini uit te gaan brengen of te ontwikkelen. De productafbeelding zou hiermee een creatief knutselwerk zijn en de specificaties verzonnen.
Erg jammer! ;(

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Dit lijkt me een veelbelovend toestel, zeker nu de meeste andere Chinaphones ook groter beginnen te worden.
Purported low-cost iPhone model spotted; Jelly Bean knockoff packs Snapdragon 600 CPU, sells for $199
(...)
The low-cost iPhone-based handset will feature a 4-inch display with 1136 x 640 resolution, 1.7GHz quad-core Snapdragon 600 CPU, 2GB of RAM, 16GB of storage, 8-megapixel rear camera with LED flash, 2-megapixel front-facing camera with 1080p HD video recording, 2300mAh battery, Qi wireless charging support, and Android 4.2 Jelly Bean running the show. (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sdk16420 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:23:
Dit lijkt me een veelbelovend toestel, zeker nu de meeste andere Chinaphones ook groter beginnen te worden.

[...]
Het klinkt inderdaad veelbelovend. Eerst maar afwachten en er is al een eigen topic voor te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De Motorola Droid Mini is aangekondigd. Deze is niet heel high-end, maar relatief zeker wel en ook zeker goed genoeg voor mij. Voor mij de belangrijkste specs:

720 x 1280 pixels, 4.3 inches (~342 ppi pixel density), prima resolutie en scherm grootte combinatie
122.1 x 61.2 x 8.6 mm (4.81 x 2.41 x 0.34 in), (een van) de meest compacte 4,3" tot nu toe volgens mij
microSD, up to 32 GB, uitbreidbaar geheugen vind ik zelf erg belangrijk
2130 mAh / 2000 mAh batterij klinkt niet onaardig (eerste wordt in het nieuwsbericht genoemd, tweede in de specs overzicht)

Het gewicht van 140.1 g is goed mee te leven, maar had dit toch verwacht dat dit minder zou zijn. Daarnaast zijn er nog wat twijfelachtige dingen. Zo lijkt de telefoon voor mij op de afbeeldingen helemaal niet zo 8.6 mm dun. Van mij is dat niet gelijk een dealbreaker, maar dit doet mij twijfelen over de correctheid van de specificatie overzicht. Zo is de batterij mAh waarde ook niet consistent met het nieuwsbericht. Ik ben erg benieuwd of / wanneer deze naar Nederland komt.

http://www.gsmarena.com/d...izon_for_99-news-6447.php
http://www.gsmarena.com/motorola_droid_mini-5603.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Regeneration schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:26:
De Motorola Droid Mini is aangekondigd. Deze is niet heel high-end, maar relatief zeker wel en ook zeker goed genoeg voor mij. Voor mij de belangrijkste specs:

720 x 1280 pixels, 4.3 inches (~342 ppi pixel density), prima resolutie en scherm grootte combinatie
122.1 x 61.2 x 8.6 mm (4.81 x 2.41 x 0.34 in), (een van) de meest compacte 4,3" tot nu toe volgens mij
2130 mAh / 2000 mAh batterij klinkt niet onaardig (eerste wordt in het nieuwsbericht genoemd, tweede in de specs overzicht)

Het gewicht van 140.1 g is goed mee te leven, maar had dit toch verwacht dat dit minder zou zijn. Daarnaast zijn er nog wat twijfelachtige dingen. Zo lijkt de telefoon voor mij op de afbeeldingen helemaal niet zo 8.6 mm dun. Van mij is dat niet gelijk een dealbreaker, maar dit doet mij twijfelen over de correctheid van de specificatie overzicht. Zo is de batterij mAh waarde ook niet consistent met het nieuwsbericht. Ik ben erg benieuwd of / wanneer deze naar Nederland komt.

http://www.gsmarena.com/d...izon_for_99-news-6447.php
http://www.gsmarena.com/motorola_droid_mini-5603.php
Als die hier in Europa voor een schappelijke prijs uitkomt dan haal ik 'em!

Dit is écht waar ik al een tijd naar op zoek was.. een 4.3" die compact is én redelijk high-end is. :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Er is maar 1 high end 4,3": Xiaomi Mi2S

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Gezien de Verizon branding op die Droid mini zal hij 1) niet los zijn te verkrijgen, alleen tweedehands en 2) Bootloader zal gelocked zijn.

Simlock hebben ze niet geloof ik. http://forums.androidcent...urope-local-sim-card.html

Ik vond de RAZR M trouwens een stuk mooier, jammer dat deze alleen tweedehands uit de VS te verkrijgen was en met locked bootloader.

[ Voor 19% gewijzigd door HallonRubus op 24-07-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woestijn
  • Niet online
Heb eindelijk maar de knoop doorgehakt en een S4 Mini besteld. Hiervoor altijd HTC's gehad, maar de One Mini is gewoon net te groot en HTC biedt geen ander alternatief. Helaas is de S4 Mini nog altijd n stukje langer dan mijn huidige HD2, maar wel minder breed en een stuk lichter, en kan niet eeuwig blijven wachten. Heb de Droid Mini ook nog overwogen, maar die zal nauwelijks leverbaar zijn in NL.

Het is eigenlijk van de gekken dat ik nu een toestel moet nemen met een belachelijke hoge prijs (vergeleken met de specs), een design heeft dat ik totaal niet mooi vind, en ook nog van een merk dat ik verafschuw. Maar er is vreemd genoeg momenteel gewoon niets anders te vinden met vergelijkbare afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:56
Regeneration schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:26:
Volgens de specs die je linkt is het geheugen niet uitbreidbaar trouwens. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
lithoijen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:02:
[...]

Volgens de specs die je linkt is het geheugen niet uitbreidbaar trouwens. Jammer.
Ik zag het inderdaad, heel erg jammer. Mijn zoektocht kan weer opnieuw beginnen...

• Regeneration
  • Niet online
Er is weer twee telefoons gespot:

Sony telefoon: http://www.gsmarena.com/s...ckberry_q10-news-6640.php
109 x 58 mm, dat noem ik zeker wel compact. Verdere specificaties zijn:
720p resolution for the screen, same Snapdragon 800 chipset and 20.7MP camera as the big Honami and a 2,400mAh battery.
De eerste echt compacte, niet-Chinese, high-end telefoon? Mocht dit kloppen zal er vast een stevig prijskaartje aan hangen.

HTC 4" telefoon: http://www.gsmarena.com/u...file_in_tow-news-6675.php
Dit is meer low/mid-range:
WVGA display [800 x 480], 1GB RAM, 8GB storage, a 5MP rear and a 1.3MP front camera"
Maar de verwachte prijs van $210 komt in ieder geval voor mij meer in de het gebied wat ik zou willen uitgeven. Er wordt verder in het bericht gezegd dat het een "slim profile" zou hebben, maar dat vind ik helemaal niet zo duidelijk te zien. Volgens mij komt dat door die witte rand, die helemaal niet hoeft aan te geven dat daarnaast het scherm begint. Ik gok dat dit de Desire 300/400 wordt. Deze komt namelijk aardig overeen met de specs en uiterlijk van de al eerder aangekondigde Desire 200 (3,5"), Desire 500 (4,3") en Desire 600 (4,5"). In dit rijtje zou echt nog perfect een Desire 300 (3,7") en een Desire 400 (4,0") passen, als je het mij vraagt.
Xperia Honami Mini: [Sony Xperia Honami] Ervaringen en Discussie

Dit zou 'm moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/08/wpid-DSC_0445-1.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Regeneration
  • Niet online
Dat is dezelfde foto's van het nieuwsbericht waar ik naar verwijs in mijn reactie.

En het topic waar je naar linkt gaat over de grote broer, niet over de mini versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 29-08-2013 20:19 ]

• AquaSheep
In dat topic gaat het ook informeel over de Honami Mini :).
Inderdaad :) Er is imho nog net TE weinig info om een 'Honami mini' topic te starten :)
De TS zou bestaan uit dit plaatje en een regeltje met 'gelekte specs' dus dat komt tezijnertijd!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 16:07
Ben ook op zoek naar een kleine, goed gespecte Android telefoon. Ik ben wel gecharmeerd van het uiterlijk en de skin van Sony. De Xperia M lijkt een goede kandidaat:
Sony Xperia M Ervaringen en Discussie
- 4" scherm, 854x480
- 124 x 62 x 9,3mm

Een andere optie is de S4 mini. Wel duurder, maar ook betere specs (1.7GHz ipv 1GHz, meer batterijcapaciteit), helaas een wat minder design.

Eens zien of ik ze beide ergens in de hand kan houden...
S4 Mini is niet 'mini' meer imho, tevens is die €150,00 duurder dus dat de hardware beter is, mag ook wel.
Buitenmaten zijn nagenoeg even groot, maar zoals ik zeg, scherm is groter, moet je wel willen / gebruiken.

• HallonRubus
CLB schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:39:
Inderdaad :) Er is imho nog net TE weinig info om een 'Honami mini' topic te starten :)
De TS zou bestaan uit dit plaatje en een regeltje met 'gelekte specs' dus dat komt tezijnertijd!
Het is nog allerminst zeker dat deze komt, en dan ook nog eens in NL. Veel gelekte plaatjes leken daarnaast op een midrangetelefoon te wijzen of shops van een toestel met de helft van de dikte van de Xperia Z1. Nog veel te weinig info imo.
CLB schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:17:
S4 Mini is niet 'mini' meer imho, tevens is die €150,00 duurder dus dat de hardware beter is, mag ook wel.
Buitenmaten zijn nagenoeg even groot, maar zoals ik zeg, scherm is groter, moet je wel willen / gebruiken.
Persoonlijk zou ik de S4 mini wel een goed toestel voor dit topic noemen, alleen nogal aan de prijs en toch nog enkele minpunten.

[ Voor 29% gewijzigd door HallonRubus op 12-09-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Oké dit kan je ook een oplossing noemen...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidbeat.com/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot-2013-10-02-at-9.13.18-AM-copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hebben mensen hier overigens al eens de Z10 overwogen ? Ja ik weet het...geen ras-android. Maar je kunt wel veel android apps tegenwoordig er op draaien.

Het toestel is slank, perfect van formaat en gewicht, snel, goed display, goede camera (s3-ip4 achtig)...van een A-merk. Ik kan je verder ook vertellen dat het van binnen degelijk in elkaar zit, onderdelen zijn makkelijk te vervangen wat meestal positief is voor zowel de duurzamheid bij vallen en de reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 18:04
Je vraagt je in een topic voor high-end Andoid smartphones af of een Blackberry niet beter is omdat je daar goed Android apps op kan draaien :? Ga eens gauw je mond spoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 02-10-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk16420 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:49:
Het is nog allerminst zeker dat deze komt, en dan ook nog eens in NL. [...] Nog veel te weinig info imo.
Inmiddels vertellen de 'geruchten' ons dat het een toestel wordt van 127,0 x 64,9 x 9,4 mm.
Dat samen met een Snapdragon 800 / 2GB RAM / 16GB ROM / 20.7MP camera en 4,3 720P scherm...

Niet echt klein klein, maar wel topicwaardig: [Sony Xperia Z1 Mini] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
majic schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:39:
Hebben mensen hier overigens al eens de Z10 overwogen ? Ja ik weet het...geen ras-android. Maar je kunt wel veel android apps tegenwoordig er op draaien.

Het toestel is slank, perfect van formaat en gewicht, snel, goed display, goede camera (s3-ip4 achtig)...van een A-merk. Ik kan je verder ook vertellen dat het van binnen degelijk in elkaar zit, onderdelen zijn makkelijk te vervangen wat meestal positief is voor zowel de duurzamheid bij vallen en de reparatiekosten.
Ik heb de Z10 (als vervanger van mijn xperia p) en ben er erg blij mee. Hij is wel groter maar te doen. Voor mij het max. Ik wil deze thread niet vervuilen, dus als je vragen hebt stel ze dan ff in deze thread "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
4.5" maar veel kleiner kun je ze tegenwoordig niet meer krijgen. Natuurlijk weer alleen in Japan verkrijgbaar.

Sharp Aquos Xx mini / Softbank 303sh
Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.jp/products/sb303sh/images/img_top_02.jpg
http://www.sharp.co.jp/products/sb303sh/

[ Voor 17% gewijzigd door HallonRubus op 27-11-2013 21:41 ]

• GS88

GS88

π raat

En ook nog een 4,5" high end phone.. tegenwoordig is 4,5" een soort van mini.
Oppo R829 met een snapdragon 600 aan boord.

@sdk16420: Die Aquos ziet er netjes uit met die dunne bezels! Heb nu een Xperia T en vind em net ietsies (en ook echt ietsies maar) te groot.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:45
Benieuwd of CES enkele high-end mini's oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Ja, de Sony Z1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 22:34
Wow, die Z1 Compact ga ik zeker in vast in de gaten houden. Lijkt voor mij op het eerste zicht de meest ideale smartphone op de markt. Hierbovenop is hij van Sony, die mij tot nu toe wel al heeft aangesproken door de premium uitstraling.

- 4.3''
- Quad-core
- 2GB ram
- 20.7MP camera
- Water/dust proof
- Externe SD kaart
- LTE support

Er zijn wel nog 2 zaken waar ik mij vragen bij stel, namelijk de batterijduur en de prijs :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

13art

Moderator Mobile
Als je de reacties leest onder het nieuwsartikel over de Z1 compact. Zou de Z1 compact het beter volhouden op 1 acculading dan de Z1.... Dat is dan weer te wijden aan het kleinere scherm met minder pixels (ondanks dat de accu ook iets kleiner is geworden).

De prijs ligt rond de 550.
Er is ook al een topic over de Z1 compact zag ik net :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Als de prijs net als bij de Z1 na een paar maanden €150 beneden de adviesprijs ligt lijkt de prijs me geen probleem meer. Een S4 mini kostte eerst ook over de €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Is het te laat om deze topic omhoog te schoppen. Ik zoek naar een nieuwe compacte telefoon. Z3 Compact lijkt een goede optie, maar ben eigenlijk op zoek naar de meest compacte qi ondersteunende smartphone.
Pagina: 1