Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• eelcootjuh
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:13
Hallo,

Ik ben van plan een systeem upgrade uit te voeren met een CPU koeler (Mugen 3 Rev. B PCGH Edition). Normaal gebruikte ik altijd de boxed koeler, daar zit tegenwoordig de koelpasta al vanaf de fabriek op. Nu kwam ik een aantal topics op internet tegen waarin de ene zegt dat je wel koelpasta moet smeren, andere zeggen dat dat niet nodig is. Maar moet ik gewoon een tubetje koelpasta aanschaffen en dat er tussen doen, of wat zou jullie advies zijn?

Groetjes,

Eelco

• Chris Smoove
  • Registratie: december 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Doen, anders geleidt de warmte niet goed naar de koperen plaatje op de heatsink. Je loopt dan risico op een oververhitte cpu.

Chris Smoove wijzigde deze reactie 23-02-2013 22:58 (8%)

• EnderQ
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:02
Er zit meestal al een patch warmte geleiding ondergeplakt dus niet extra nodig.
Let wel op dat het eronder zit. In ieder geval wordt er iets bijgeleverd maar je kunt de contents en de install wel online vinden.

EnderQ wijzigde deze reactie 23-02-2013 22:58 (47%)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Koelpasta moet je altijd gebruiken. Iemand die zegt dat het niet nodig is heeft geen idee waar ie het over heeft.
quote:
EnderQ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:57:
Er zit meestal al een patch warmte geleiding ondergeplakt dus niet extra nodig.
Let wel op dat het eronder zit.
Bij boxed koelers wel, bij alle andere bijna nooit. Meestal wordt er wel een kleine tube bijgeleverd.

Al ge-edit dus.

PilatuS wijzigde deze reactie 23-02-2013 22:58 (61%)

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
En doe het dan ook gelijk goed: Druppel pasta ter grootte van een erwt in het midden op de cpu doen. Niet uitsmeren, maar gewoon de koeler erop plaatsen en aandraaien.

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Bij de Mugan 3 rev B die ik had zat een klein plastic zakje met koelpasta bij, dus je zou het niet nog eens extra hoeven kopen.

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-07 15:13

Fordox

00101010

*Geschreven door een elektronica student die soms iets teveel nadenkt.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True