Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Sinds afgelopen week heeft mijn vriendin wat problemen met de accu van haar 1 jaar oude Samsung Galaxy Ace S5830. Waar zij tot vorige week pakweg 36 uur deed met een enkele lading (vanaf een uurtje of 8.30 dag 1 tot een uurtje of 22 dag 2) doet hij het sinds afgelopen week ineens nog maar een uur of 9 op een lading (vanaf een uurtje of 8.30 tot 17 uur dezelfde dag) en dan is ie ook echt helemaal uit. Van de ene op de andere dag.

Nu snap ik natuurlijk dat accu's slijten en dergelijke en dat je met de manier van gebruiken een beetje invloed kan hebben op de mate van slijtage. Ik vind het dan heel gek dat de accu ineens zo snel achter uit gaat en eigenlijk kan ik mij ook bijna niet voorstellen dat dat dat puur slijtage is. Ik heb voor de zekerheid een soft reset uitgevoerd en ik heb de enige app die recent geinstalleerd was (slamFM) verwijdert.

Nu heb ik even zitten kijken met een battery monitor. Die geeft als accustatus 'goed', maar ik zie dit gebeuren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gJxVD8ltMtgcCxY4Qh7KDAgH/full.jpg

Met name de drop van de blauwe lijn halverwege is bijzonder. Het lijkt dat de kwaliteit van het signaal flinke impact heeft op de accu, want ook de val van 90% naar 80% van de accu gaat gepaard met een flinke dip in het signaal. Kan het gebrekkige signaal echt een dusdanige impact hebben op de accu? Of zie ik wellicht iets over het hoofd? Eigenlijk hoop ik dat laatste want als dit veroorzaakt wordt door het signaalkwaliteit hier in huis kan ik er niet echt verandering in gaan brengen ben ik bang 8)7

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
bij de normale batterij grafiek van een Samsung betekent die verticale drop dat het toestel vast is gelopen/ herstart

bijv:
Snippertje in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 30% gewijzigd door reyals op 23-02-2013 22:21 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Rond dat tijdstip heb ik wel de softreset utigevoerd, maar dat kost toch geen 40% van de accu? Los daarvan zitten alle echte dipjes van het signaal op dezelfde momenten als de scherpe dalingen van de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:04
Een slecht signaal kan je batterij erg snel leeghalen, maar dit is toch extreem. Die soft reset heeft waarschijnlijk ergens iets van battery stats gereset waardoor de schatting daarna fout is. Ik zou de telefoon eens helemaal leeg laten lopen, in één keer laten opladen (en nog een paar uur laten insteken op 100%) en dan terug normaal gebruiken (= zo weinig mogelijk helemaal leeg laten gaan).

En heb de topictitel voor je aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:07:
En heb de topictitel voor je aangepast :)
d:)b

Een uurtje na de TS was de telefoon vol en issie van de stroom gehaald toen we naar bed gingen. Volgende ochtend om 9 uur werden we wakker en stond de accu op 5%. Van de verbruikte capaciteit is 97% opgegaan aan 'phone radio' met een totaal dataverbruik van 52kB. Aangezien het lijkt alsof het steeds sneller gaat ga ik denk ik toch maar eens een andere accu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:29

SomerenV

It's something!

Het rare is dus dat ik in mijn omgeving ook twee mensen heb met de Galaxy Ace die sinds afgelopen week opeens dit probleem hebben. De ene Ace is nu bijna twee jaar in bezit, de andere een jaartje, en beide hadden opeens van het een op het andere moment dit probleem. Beide zitten op T-Mobile en kan het misschien zo zijn dat door een fout vanuit T-Mobile er iets met het signaal is?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:15
Sinds vorige week woensdag heb ik ook last van een heel erg snel leeglopende batterij op mijn HTC Desire Z(geroot Andromadus Mimicry; Android 4.0.4). Daarnaast heeft mijn zusje vanaf halverwege vorige week ook last van een accudrain op haar HTC Wildfire (stock rom; Android 2.3). Ik zit bij T-Mobile en zij zit bij Ben(T-Mobile netwerk).
Nu heb ik vandaag twee keer (min. 2 uur) mijn telefoon in vliegtuigmodus gezet en in deze tijd ging er geen procentje van mijn batterij af. Ik begin dus ernstig te denken dat het probleem bij T-Mobile ligt.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50

Soggy

vroemmmm

Ik heb het een paar keer gemerkt dat de accu zonder aanleiding ineens erg snel leegloopt (vaak nadat ik wat verschillende apps had geïnstalleerd en weer verwijderd bijvoorbeeld).

Probeer eens de accu er een half uur uit te laten en dan weer in één keer vol te laden, ik vermoed dat je dan je 'oude' capaciteit weer terug hebt.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik had het er volgens mij nog niet bij gezet, maar mijn vriendin heeft T-mobile... Dan vind ik de reacties van SomerenV en Tommy Angelo toch op zijn zachtst gezegd opvallend.

Even zoeken levert dit: https://forum.t-mobile.nl...atterij-snel-leeg-195266/ Blijkbaar is er toch iets mis op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat grappig, ik heb mijn vrouw haar galaxy ace in de oude telefoon lade gelegd en haar mijn 'oude' Desire HD gegeven omdat zij precies dezelfde symptonen had, alleen trok hij de accu leeg in een uur of 6 van de ene op de andere dag..

Deed het af als ouderdom, toestel wordt toch intensief gebruikt en is nu anderhalf jaar oud. grote verschil met de andere verhalen is toch wel dat mijn vrouw bij HI zit...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
In de hierboven genoemde thread op het T-Mobile forum staat dat het misschien ligt aan de cell broadcast functie, echter mist mijn telefoon de functie om dit aan danwel uit te kunnen zetten. Wie kan deze functie op zijn/haar telefoon wel uit zetten en dan kijken of dit echt helpt?

• Rupie
Tommy Angelo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:13:
In de hierboven genoemde thread op het T-Mobile forum staat dat het misschien ligt aan de cell broadcast functie, echter mist mijn telefoon de functie om dit aan danwel uit te kunnen zetten. Wie kan deze functie op zijn/haar telefoon wel uit zetten en dan kijken of dit echt helpt?
Ik heb hem op de galaxy ace van mijn vriendin uitgezet. Waat ik hem vond:
Messages – Options (Left Soft Button) – CB Settings,
Al heet dat in het Nederands allemaal net ff wat anders. Voorlopig lijkt dat wel iets te schelen maar het is nog altijd niet zoals het was. Ik zal vanavond weer eens kijken hoe de grafiek er nu uit ziet want ik heb de CB nog even uit laten staan.

Afgelopen nacht de telefoon eens op vliegtuigmodus gezet. Toen we om 23 uur gingen slapen was ie 70% vol, toen mijn vriendin wakker werd om 8.30 was hij nog altijd 70%.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31
Grappig om te zien dat er een soortgelijk topic loopt: HTC Wildfire bizar snel leeg, met eigenlijk dezelfde strekking. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het komt door een update aan een bepaalde app, bijvoorbeeld Facebook. Google Apps of Whatsapp bijvoorbeeld.

Ik zou even kijken met BetterBatteryStats of er geen wakelocks plaatsvinden en welk proces veel processorkracht inneemt.

• Tommy Angelo
Vanmiddag heb ik mijn SIM-kaart in mijn oude toestel(HTC Tattoo; Cyanogenmod 7.2) gedaan en dan heeft dit toestel hetzelfde probleem. Nu ben ik zojuist ook nog een paar uur in Duitsland geweest en volgens mij liep daar de batterij lang niet zo snel leeg als in Nederland. Dus is er denk ik toch echt iets mis met het Nederlandse T-Mobile netwerk. Gelukkig ben ik binnenkort verlost van T-Mobile, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb woensdagmiddag de cell broadcasting uitgezet op het toestel van mijn vriendin (via de berichten inbox --> linker softtoets --> instellinge --> vinkje uit bij 'informatiebericht activeren'). Gister ochtend om 8.30 de telefoon van de stroom gehaald en gisteravonf om 21.30 uur, dus na 13 uur, was de accu nog 57%. Lijkt dus toch wel flink te helpen om de cell broadcast uit te zetten!

De accu dipjes die ik zie in de grafiek lopen nog altijd wel gelijk met de lijn die het signaal weergeeft (als die naar beneden gaat loopt de accu ook vlot naar beneden) maar het is een stuk minder extreem dan het was.

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 01-03-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Ik probeer momenteel zoveel mogelijk info te vinden over deze battery drain.

Zouden jullie even kunnen kijken of jullie informatie kunnen geven op de vragen die ik hier heb gesteld?
Ik denk te weten waar het aan ligt, maar zonder extra info kom ik niet veel verder.

Kiswum in "HTC Wildfire bizar snel leeg"

(wederom excusus voor de crosspost ;))

Edit 06-03-2013:
Beste gedupeerden, ik heb inmiddels een bericht ontvangen van T-mobile. Om het onderzoek in een stroomversnelling te laten gaan, is het BELANGRIJK dat jullie dit probleem afzonderlijk zelf melden bij T-mobile. Ter versterking mag mijn post en info worden gebruikt.
Sorry Tweakers, maar ik ga dit advies nog wel even crossposten in de diverse topics die in de onderstande link zijn beschreven ;) Hier zal ik ook verder ingaan op de problemen en eventueel oplossingen

Alle info hierover heb ik hier neergezet:
Accu snel leeg (div. toestellen)

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 07-03-2013 19:41 . Reden: reactie t-mobile ontvangen ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1