Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een programma dat een installatie kan analyseren

Pagina: 1
Acties:

• DShadow
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-04-2024
Laat is eerst even mijn situatie schetsen.

Mijn werk maakt gebruik van software die tegenwoordig in packages word geleverd. Deze packages zijn 32 gb groot en uitgepakt is deze 50 gb groot. Hier zitten 13 verschillende software pakketten in. Op 80-90 % van de computers hoeft maar 1 of 2 pakketten geinstalleerd te worden dit gaat maar om 5 gb.

Ik heb de installatielogs bekeken en de pakketten worden appart geinstalleerd. Nu had ik het idee om de pakketten handmatig te installeren. Met de hoofdpakketten worden er ook een heel stel plugins en vereiste software geinstalleerd.

Ik ben opzoek naar een programma dat kan zien welke programma's geinstalleerd worden.
Er worden meerdere msi's geinstalleerd met commandline arguments. Als ik ook de commandline argumenten kan vinden, dan kan ik de installatie handmatig uitvoeren.

Ik ben al aan het zoeken geweest op google. Maar ik heb geen idee of zoiets bestaat. Ik weet niet waar ik dit kan vinden. Kan iemand mij in de goede richting wijzen.

Verwijderd

Je systeembeheerder maakt die packages? mail hem even dat voor die 80% van de computers een beperkt pakketje handiger zou zijn - of vraag of hij een menuutje wil koppelen aan de installer zodat hij alleen de nodige dingen installeert.

• DShadow
De systeem beheerder maakt die packages niet, maar de software leverancier.
Ze dachten dat dit makkelijker zou zijn.

Verwijderd

Ah zo. Dan zou je hier wat aan kunnen hebben, afhankelijk van wat je precies moet bereiken misschien alleen als bron van zoektermen om met googlen verder te komen, maar het kan ook gewoon je oplossing zijn.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DShadow schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:47:
De systeem beheerder maakt die packages niet, maar de software leverancier.
Ze dachten dat dit makkelijker zou zijn.
Als de software leverancier de packages maakt dan moeten ze toch eens gaan nadenken om een check in te bouwen of bepaalde software niet al geinstalleerd is.

Wat is er 50GB groot dat geinstalleerd dient te worden? Vraag ze om de commandline switches die ze gebruiken om de MSI's af te trappen, of beter nog, vraag ze om het hele script zodat je kunt zien WAT er allemaal geinstalleerd wordt.

Waarom zorgt de systeembeheerder niet voor installatie van de benodigde software??

https://discord.com/invite/tweakers

• DShadow
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:16:
Ah zo. Dan zou je hier wat aan kunnen hebben, afhankelijk van wat je precies moet bereiken misschien alleen als bron van zoektermen om met googlen verder te komen, maar het kan ook gewoon je oplossing zijn.
Knettergek wat bedoel je linkt naar deze tread was dat de bedoeling?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
Je zou een register export kunnen maken voor en na de installatie en die met een goed teksteditor automatisch laten vergelijken. Dan heb je aardig een idee wat er allemaal op de achtergrond gebeurd is. Krijg je alleen geen commandline arguments mee.

Of anders met tools als process monitor aan de slag gaan. Krijg je misschien de command line switches wel, maar ook meteen een hele bulk aan gegevens waar je niets mee kunt.

Had een keer een softwarepakket wat door SQL compatibiliteit niet op Windows 2008 server te installeren was. Softwareleverancier wilde niet meewerken. Toen maar met process monitor zitten zoeken welke SQL installer er werd afgetrapt, dat vervolgens opgebouwd met andere SQL versie en daarna liep de installatie vlekkeloos. Soms moet je een beetje creatief zijn ;)

Verwijderd

DShadow schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:59:
[...]
Knettergek wat bedoel je linkt naar deze tread was dat de bedoeling?
8)7 eh... nee :$
Maken installer op basis van systeem wijzigingen voor/na
Pagina: 1