Toon posts:

Maken installer op basis van systeem wijzigingen voor/na

Pagina: 1
Acties:

• Jochem
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:41
Graag wil ik een custom installer maken voor het uitrollen van een (complexe) applicatie voor Windows.

Ik heb even geleden daarover iets gelezen dat dit zou kunnen door een delta van een snapshot te maken voordat je de applicatie installeert en nadat je de applicatie hebt geïnstalleerd. Naar ik meen komt er een MSI container uit die je kan slipstreamen tijdens boot of login. Ik heb al even gezocht naar dit topic op GoT en op het web, maar kan het niet goed vinden.

Wellicht dat een van de mede tweakers me op de goede richting kan zetten?

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:39
Als je echt MSI wilt maken dan kun je terecht bij 2 grote spelers in die markt: Altiris met Wise For Windows Installer of Wise PackageStudio, of bij Flexera (goh; hebben ze weer een andere naam) Installshield.

Wat bedoel je met slipstreamen tijdens boot/login? Het is gewoon een installatie, met slipstreamen versmelt je een patch/driver/sw etc. in een Software of OS installatie.

[Voor 29% gewijzigd door Krypt op 20-10-2010 13:28]

Pvouput live

• Jochem
Krypt schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:24:
Wat bedoel je met slipstreamen tijdens boot/login? Het is gewoon een installatie, met slipstreamen versmelt je een patch/driver/sw etc. in een Software of OS installatie.
Inderdaad een installatie en (dus) niet integratie in een OS installatie.

Bedankt in ieder geval voor je antwoord. Op zich heb ik een aardig overzicht wat er te vinden is in de markt op het gebied van (scriptable) installers. Mijn vraag richtte zich meer op de tool die de verschillen 'voor' en 'na' een reeks installaties kan herkennen en ombouwen. Ik heb gehoord dat mensen zelfs de Adobe Studio suite op die manier eenvoudig beschikbaar maken binnen hun netwerk. Ik kan alleen niet op de naam komen.

• Krypt
Die tools die ik aangeven heb die kunnen snapshots maken; ik werk er dagelijks mee.

Pvouput live

• Jochem
@krypt: prima. Ik ga er even dieper op induiken. Hartelijke dank in ieder geval.

Ik zie ook een VMWare oplossing in de vorm van Thin App. Is dat wellicht ook iets dergelijks? Ik zie ook op de Symantec site het een en ander staan over application virtualisation.

[Voor 53% gewijzigd door Jochem op 20-10-2010 14:04]

• Krypt
Tja. het is wat je wilt. Wil je MSI dan ga je naar Wise Packagestudio of Installshield, wil je echt software virtualisatie dan moet je naar ThinApp, SVS of Softgrid/App-V gaan kijken.

Het is geheel wat je wilt.

Pvouput live

• DNAxtreme
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-09 13:49
Kijk is naar installrite. Freeware. Veel in xp gebruikt en met WDS.

Windows 7 werkt het minder goed..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee