Twee windowsen, afhankelijk van elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Dit is een vervolg op deze: Systeemherstel vindt schijf te klein.

Maar het probleem is totaal anders, en misschien wel interessant om op te lossen. De situatie:
Met EeaseUS partition master een Windows partitie op een HDD naar een SSD gekopieerd, daarna met GParted de widowns op de SSD goed gealigned, en met systeemherstel de boel proberen te herstelen. Bij het draaien van systeemherstel heb ik de grote fout gemaakt de oude HDD aangesloten te laten, en systeemherstel heeft op de SSD een bootmenu gemaakt naar twee Windowsen. De oude HDD windows, en de nieuwe SSD windows. De SSD windows deed het in eerste instantie maar stond op F, en in die windows de HDD windows op C. Toen hebben we in die Windows de driveletter van C gewijzigd om een poging te doen dat probleem op te lossen. Nou blijkt echter dat die SSD Windows zeer sterk afhankelijk was van die HDD windows. Als je hem nu probeert te booten geeft hij alleen een blauw scherm met windows is niet legitiem.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 00:22
Ik denk dat je jezelf heel veel problemen bespaart door een clean install te doen op de ssd. Ook omdat windows dan meteen goed geconfigureerd is wat betreft fetch e.d. Wat is er zo belangrijk dat je de oude installatie wil behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Dat wil mijn vader niet, en ik weet wat ik allemaal moet wijzigen om hem goed te krijgen. En dat is ook lastig met licenties, het is een OEM pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer dan geween die SSD niet.

Of: maak de HDD partitie zo klein dat ie makkelijk op de SSD past, doe een dd van de HDD naar de SSD, en rek daarna het filesystem weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Dat heb ik gedaan, het probleem was alleen dat systeemherstel een Windows op F had gemaakt die zelf dacht dat hij op C stond, en dus al zijn gegevens van de partitie C haalde, wat prima ging omdat daar de oude HDD Windows stond. Toen ik deze veranderde in I ging het dus totaal mis, omdat hij alles op C zocht.

Maar de oplossing was heel simpel. In het register de entry van MountedDevices in C verandert en hij doet het weer. We konden niet geloven dat de oplossing voor dit op het eerste gezicht verschrikkelijke probleem zo simpel was.