Ik probeer mijn vaders Windows 7 te migreren naar mijn oude 128 GB SSD (ja, ik weet dat herinstalleren beter is maar dat wil hij niet). Wat we hebben gedaan is eerst heel goed gedefragmenteerd, daarna zijn Windows partitie op de HDD verkleint naar iets van 90 GB. Toen heb ik met systeemherstel een immage gemaakt, maar als ik deze terug wil zetten zegt systeemherstel dat de schijf te klein is. Ik kan hier niets over vinden, hoeveel extra ruimte heeft systeemherstel nodig? We kunnen nog wel verder gaan schrinken, maar ik vind dit een beetje raar.
Systeem herstel heeft bij mij nog nooit gewerkt van de ene naar de andere harddisk. Hoe groot de nieuwe harddisk ook moge zijn.
Je kan beter een image restore doen met een ander product zoals Macrium Reflect Free.
Je kan beter een image restore doen met een ander product zoals Macrium Reflect Free.
[ Voor 25% gewijzigd door redfoxert op 23-02-2013 11:38 ]
Volgens dit ding:
http://www.ssdfreaks.com/...h-windows-7s-own-software
Ik heb vorige week mijn eigen Windows van die SSD naar een nieuwe gekloond met EaseUs Partition master, maar daarna was de alginment niet goed en heb ik dat met linux en daarna systeemherstel moeten herstellen. Dus ik dacht ik probeer het zo, dan gaat dat waarschijnlijk wel goed. Maar niet dus.
Edit: Ik heb hem nu gekloond met EaseUs, maar de alignment is niet goed, dus nu is het plan dit te fixen met Gparted, en dan systeemherstel dat ding weer te laten repareren. Zo heb ik het van SSD naar SSD vorige week met mijn eigen pc ook gedaan.
Edit2: We hebben het voor elkaar maar ik heb na realignment met GParted per ongeluk systeemherstel gedraait met de oorspronkelijke harde schijf nog aangesloten. We hebben nu twee windowsen, maar de driveletter van de SSD Windows is F...
http://www.ssdfreaks.com/...h-windows-7s-own-software
Ik heb vorige week mijn eigen Windows van die SSD naar een nieuwe gekloond met EaseUs Partition master, maar daarna was de alginment niet goed en heb ik dat met linux en daarna systeemherstel moeten herstellen. Dus ik dacht ik probeer het zo, dan gaat dat waarschijnlijk wel goed. Maar niet dus.
Edit: Ik heb hem nu gekloond met EaseUs, maar de alignment is niet goed, dus nu is het plan dit te fixen met Gparted, en dan systeemherstel dat ding weer te laten repareren. Zo heb ik het van SSD naar SSD vorige week met mijn eigen pc ook gedaan.
Edit2: We hebben het voor elkaar maar ik heb na realignment met GParted per ongeluk systeemherstel gedraait met de oorspronkelijke harde schijf nog aangesloten. We hebben nu twee windowsen, maar de driveletter van de SSD Windows is F...
[ Voor 38% gewijzigd door eew op 23-02-2013 15:46 ]
Verwijderd
Dan maak je toch die laatste systeemherstel operatie ongedaan en probeert het daarna nogmaals? Maar dan als de oorspronkelijke HDD er wel uit is.