NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 314.07

Pagina: 1
Acties:

• Eruhin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09-2025
Heb al wel een oudere post gevonden over dit probleem, maar omdat deze al geruime tijd geen reacties meer heeft gegenereerd, heb ik er maar een nieuwe topic aan gewijd.

Sinds ongeveer een week heb ik bovenstaande (topic-titel) probleem. Deze melding krijg ik na een zwart scherm waaraan voorafgaand de browser (of de muis) voor een korte periode niet reageert. Daarnaast ingame freeze van het beeld, ook soms zwart beeld.

Vandaag nogmaals alle drivers gecontroleerd en daar waar mogelijk een update gedaan. Ik heb geen OC'd GPU (tenminste niet voor zover ik weet). Ik heb W7 als OS

Mijn systeem:

NVIDIA GTX680 / 4.0GB GDDR5­ in combinatie met OPTIMUS * DIRECT X11
Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache­ (Ivy Bridge) 45 Watt
16GB DDR3-1600 Crucial
128 GB mSATA Crucial SATA 6Gb/s €
2x 750 GB 7200rpm SEAGATE Momentus ­ S-ATA 16Mb cache
Intel WiFi 300Mbps (N 6235) + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz) Wireless display

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik heb contact gehad met de leverancier van mijn laptop en omdat ik bij hun niet mijn OS heb besteld en zij verklaren dat het een software-fout is, geven zij geen ondersteuning.

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-02 11:00
zou jij eens bij je taakbeheer in windows kunnen kijken of je een process ziet onder de naam iehighutil ( als je windows 8 hebt kan die onder achtergrond processen staan)

als dit process draait heb je een virusje te pakken welke een bitcoin progamma installeert welke je videokaart 100% gebruikt
deze staat in C:\temporary\

[ Voor 31% gewijzigd door flashback1989 op 22-02-2013 23:35 ]

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Ik heb Windows 7 en heb ook dat proces draaien. Dus foute boel..?

heb in de temporary map gekeken en zie daar een map: bitstreams (leeg) en een bin-bestandje: poclbm121016GeForce GTX 560Tigv1w256l4.bin

Allebei gewoon verwijderen of?

Of moet ik iets met het proces?

Hellup! Please?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 22:22 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

internet uittrekken, wrs gaat je load weer omlaag...

en hellup please?! wat doe je met een virus?!
Bingo! Je scanner laten draaien, maar beter ga je even naar www.malwarebytes.org en haal je die gratis versie binnen, voor de minder begaafden onder ons heb je ook nog combofix, zou je het met MWB niet weghalen.

Draai een full scan en post je mwb log hier eens, ben wel benieuwd naar dat ding, hoor je veel van tegenwoordig..? :P

damn, ik maakte een typo in de link van MWB had het met een dubbele LL geschreven, nadat ik twijfelde en zelf die link aanklikte ter controle, sloeg me MS security essentials meteen alarm, JS/Seedabutor.B aan me broek hangen, doortrapt hoor, dat wild wild web..

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 26-02-2013 23:52 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

MWB gedaan, niks gevonden:

--------------------------------------------------------
Malwarebytes Anti-Malware 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.02.27.05

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421

27-2-2013 8:16:41
mbam-log-2013-02-27 (08-16-41).txt

Scan type: Volledige scan (C:\|D:\|)
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 335529
Verstreken tijd: 14 minuut/minuten, 46 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 0

(einde)
-----------------------------------------------------------

Ga nu Combofix maar eens proberen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 08:34 ]

Verwijderd

Werkt ook niet. Systeemherstel geprobeerd, lijkt te werken. Zie het proces niet meer draaien en geen meldingen meer gehad.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

http://www.nfohump.com/forum/viewtopic.php?p=2127231

wat background info, en daar zou mwb het toch al oppikken, ook een vrij recent topic.
Blijkbaar een crysis3 iso van reloaded, maar niet reloaded's fault, maar meer iemand die bekende torrents infecteert en doorverspreid, tja bitcoins zijn serious business en dan is het wel handig als je een botnetje voor jezelf aan het werk zet... 8)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Wat doen bitcoins eigenlijk?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is een soort van geld, een digitale currency. En is stiekem hard op weg om een concurrent van echt geld te worden. De koers wordt wel wat beinvloed, maar best interessant..

http://lmgtfy.com/?q=what+is+bitcoins

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-02 11:00
de virusscanners pakken dit niet op omdat het process legitiem is ( hij mined bitcoins) en als de installer aangetast is dan geef jij zelf de toestemming voor installatie

maar nadat je hem verwijderd komt hij niet meer terug(uit C:\temporary)

Verwijderd

Heel internet afgezocht maar waar vind ik mijn antwoord weer?
Juist op GoT.

Ik had hetzelfde probleem maar door bovenstaande is het inderdaad opgelost.
Bedankt.

Verwijderd

Graag had ik eventjes willen reageren op dit topic.

Ik heb heden ook hetzelfde probleem met mijn GTX 670 MSI OC Edition kaart.

Op volledig random ogenblikken krijg ik een zwart scherm en de gebruikelijke foutmelding dat mijn stuurprogramma is gestopt en hersteld.

Memtest, virusscan naar het bitcoin programma zijn allemaal negatief (nergens fouten of positieve scans)

Ook ondervind ik wat last van Coil Whining van mijn kaart. Telkens een game wordt gestart heb ik ervan, ikzelf heb daar niet zoveel last van maar ik had het vroeger niet.

Systeem:

Asus P7P55D Mobo
Voeding is 900 W Corsair Gamer edition.
MSI GTX 670 OC Edition (Nog steeds factory settings)
8 GB Kingstond Value ram
Win 7 Ulitmate edition.
WD HDD 2 TB

OS en alle drivers zijn up to date.

Nvidia drivers werden reeds meerdere malen verwijderd en zowel oude legacy drivers als beta drivers werden getest zonder het probleem op te lossen.

Op de nvidia forums wordt het probleem ook vaak vermeld maar blijkbaar is er geen workaround of one fix solution te vinden.

Zijn er nog mensen met recente drivers of met dezelfde kaart die het probleem ondervinden? Hoe kan ik het probleem eventueel oplossen want het begint tamelijk storend te worden (bij wijlen elke 2 minuten krijg ik de error)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dit lijkt me meer een maandagmorgen model en weinig van doen met een mining virus..

Wat gebeurt er als je je clockspeeds wat omlaag zet, op de default 670 snelheden ipv deze factory OC?

Verwijderd

sain onez schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:12:
Dit lijkt me meer een maandagmorgen model en weinig van doen met een mining virus..

Wat gebeurt er als je je clockspeeds wat omlaag zet, op de default 670 snelheden ipv deze factory OC?
Test gedaan en is geen verbetering.

Het vreemde is dat de kaart sedert aankoop eigenlijk perfect heeft gedraaid. Ik heb ze eens uit mijn pc gehaald en zie wel dat er wat stof opligt en tussen de ventilator kleeft.

Net eronder steekt ook een SB kaart die er tamelijk dicht tegen steekt, zal morgen eens wat foto's posten om de situatie te tonen.

Gewoon ff vermelden: De kaart is gekocht bij alternate.nl, mocht nu blijken dat die defect zou zijn bestaat er zoiets als een garantie daarvoor en krijg ik een vervangkaart of nieuwe?! Ik heb namelijk nog nooit echte problemen gehad met dure stukken in mijn pc...

• DennisF
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2025
Hi Eruhin,

Ik heb eenzelfde probleem als jij en kwam erachter dat het bij mij komt doordat er een snelle SSD als primary disk wordt gebruikt. Blog post, topic op T.net.

En het lijkt dat jij ongeveer eenzelfde iets hebt. :9

Zou jij een gewone disk kunnen formatteren, windows erop, patchen tot nu, dan de nieuwe NVidia drivers erop en dan kijken of de kaart stabiel is (ik track GPU activity terwijl windows Idle'd, dat gaat naar 100% als er een probleem is)?

Alvast bedankt!
Dennis
Pagina: 1