internet valt weg, te lange kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 16:26
Hallo,

ik ben verhuisd met mijn computer naar een kantoor dat zich in onze achtertuin bevind, er liep eerst een CAT 5E kabel naartoe, die werkte prima ook al kreeg ik maar 60 Mb/s van de 120 hier achter.

Probleem: tijdens het downloaden via bittorent gaat de hele verbinding plat de hele tijd, dus ben ik maar een nieuwe kabel gaan trekken een CAT 6, nou werkt prima en ik krijg nu 110 Mb/s binnen de rest van de 10 gaat waarschijnlijk verloren door de lengte, aangezien er nu ongeveer 50 meter tussen de router en mijn switch is.

Maar ik blijf hetzelfde probleem krijgen, internet gaat er weer uit tijdens het downloaden, of zelfs door intensief netwerk gebruik(online spelletje spelen)

tot zover heb ik:
de router gereset
computer opnieuw op gestart
nagevraagd bij vrienden die er meer verstand van hebben

ik kan verder niks in de search vinden want "internet valt weg" is een te brede term en ik weet niet beter dit kort te beschrijven voor de search

ik kom er niet uit en het is heel erg frustrerend, in het huis heb ik hier helemaal geen last van, kan het aan de lengte van de kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Lijkt me eerder een probleem van je modem/router die moeite heeft met veel connecties dan iets anders. Probeer het eens met een kortere kabel, dat is de manier om kabelproblemen uit te sluiten.

En zie dit topic: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tot 100 meter heb je bij ethernetkabels geen snelheidsverlies die te wijten is aan de kabellengte. Er gaat iets anders mis.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2013 16:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:12:
Lijkt me eerder een probleem van je modem/router die moeite heeft met veel connecties dan iets anders. Probeer het eens met een kortere kabel, dat is de manier om kabelproblemen uit te sluiten.

En zie dit topic: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
Zoals ik al zij in mijn post, in huis heb ik geen last van het wegvallen (dus dicht bij de router met een korte kabel) en ik heb helaas geen weerstand meter om het mee te checken, maar magneet erover heen halen zou ook werken?, heb een stukje gestript, alle draadjes los, worden niet aangetrokken door de magneet

[ Voor 15% gewijzigd door dakka op 22-02-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 00:03
Als u jumbo frames op de netwerk adapter gebruikt, kan dat problemen als er nog ander apparaten in het zelfde netwerk segment (IP Mask) gebruikt maakt van adapters zonder jumbo frames.

Jumbo frames zijn te vinden in de geavanceerde driver instellingen van de netwerk adapter.

Oplossingen zijn jumbo frames uitschakelen in de driver instellingen, of jumbo frames op een apart netwerk segment aansluiten (wat erg omslachtig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
fevenhuis schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:30:
Als u jumbo frames op de netwerk adapter gebruikt, kan dat problemen als er nog ander apparaten in het zelfde netwerk segment (IP Mask) gebruikt maakt van adapters zonder jumbo frames.

Jumbo frames zijn te vinden in de geavanceerde driver instellingen van de netwerk adapter.

Oplossingen zijn jumbo frames uitschakelen in de driver instellingen, of jumbo frames op een apart netwerk segment aansluiten (wat erg omslachtig is).
kan je hier iets duidelijker over zijn?, ik begrijp niet helemaal waar ik moet kijken
Edit: gevonden, jumbo frames stonden al uit

[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 22-02-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
CyBeR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:18:
Tot 100 meter heb je bij ethernetkabels geen snelheidsverlies die te wijten is aan de kabellengte. Er gaat iets anders mis.
Mwah, lange kabellengte, meer fouten dan normaal, en dus meer retransmissions -> lagere snelheid. Kan prima aan de kabellengte liggen hoor.

Valt het internet ook weg bij een grote HTTP download? Of blijft hij dan wel stabiel? En wat bij een grote kopie actie van windows share naar windows share? Als dat laatste ook al fout gaat ligt het overduidelijk aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sleepkever schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Mwah, lange kabellengte, meer fouten dan normaal, en dus meer retransmissions -> lagere snelheid. Kan prima aan de kabellengte liggen hoor.
Alleen als de kabel om een andere reden al brak is of er een sterke externe storingsinvloed is. Ethernet is gespecificeerd om de snelheid (10, 100, 1000 mbps) te halen over een cat (3, 5, 5) kabel van maximaal 100 meter lengte met een bepaald aantal splices.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
valt een download van 600 mb onder grote http download? want dat doet ie tot nu toe stabiel samen met bittorent, ik kan nog niet zeggen of het stabiel is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

lijkt mij ook een router / modem probleem, probeer indien mogelijk kabel eens rechtstreeks op de modem te pluggen ipv router ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
sorry, het is ook de modem, was even vergeten dat het als bijde werkt bij die van UPC
Pagina: 1