Toon posts:

Utorrent/download/upload problemen Experiabox V8 KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een probleem waar ik momenteel niet uit kom en waar ik graag jullie hulp bij zou willen.

Ik heb gisteren m'n nieuwe KPN internet abonnement gekregen en door een monteur is hier een 40MB adsl (koper) pair bonding lijntje aangelegd. Leuk en aardig, het draait op zich wel bij normaal browsen. Wel kwam de monteur wat problemen tegen tijdens de pair bonding meting, in de wijk liggen oude kabels, maar ik kan nu op 23MB internetten ongeveer. Hier neem ik genoegen mee.

Ik heb 5 jaar lang een normaal ADSL lijntje gehad van Telfort met een ZyXEL modem erop en daar hingen mijn pc, iPhone en laptop draadloos aan. Ik had m'n modem zelfs met een analoge kabel 10m van het ISRA punt afgezet waardoor ik met de laptop zo'n 3 meter verwijderd was van het modem. Niks aan de hand, niet mega snel (speedtest zo'n 6MB), maar alles draaide altijd mooi stabiel. Ik gebruik veel uTorrent en dit ging gewoon prima.

Nu het probleem: Omdat dat T-spits (pair bonding) lijntje maar 1 meter is staat het modem weer zo'n 10M verwijderd van de plek waar ik met de laptop en iPhone zit. Het browsen en internetten gaat prima, ook met mijn iPhone.
Maar start ik uTorrent op of doe ik een Speedtest klapt mijn internet er volledig uit! Terwijl hij gewoon verbonden blijft via Wifi heb ik geen 'internet toegang' meer. Ik moe met mijn laptop (windows 7) eerst de verbinding uitzetten, dan weer aan en dan heb ik weer 'internet toegang'. Het vreemde is, met mijn iPhone kan ik wel gewoon blijven internetten terwijl het op de laptop niet meer lukt. Mijn andere pc blijft ook gewoon functioneren.
Als ik zo'n 3M bij het modem vandaan ga zitten en daar iets download via uTorrent, blijft hij het langer doen, en valt de 'internet toegang' na 10min pas weg.. Als ik de laptop bekabeld aan het modem hang is er niks aan de hand en download hij razend snel (2.6MB voor mij heel snel haha) het bestand.. :S

Dankzij dit forum ben ik aan de slag gegaan om de kanalen in het modem te veranderen, ik weet niet of ik dan ook niet iets in de laptop moet veranderen? Volgens inSSIDer heb ik -50 RSSI op de plek waar ik altijd zit en dus 10M van het modem af..

Daarnaast ben ik ook al met uTorrent aan de slag geweest om m'n connections op 20 te zetten en m'n upload helemaal naar beneden te doen. Dit heeft geen effect gehad, hij blijft m'n 'internet toegang' na zo'n 2 min downloaden eruit gooien... :-(

Wat kan ik nu nog doen? Wat moet ik veranderen instellen? Waar moet ik het zoeken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen na dit lange verhaal.

Alvast bedankt voor het helpen! d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij ff op weg wil/kan helpen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 11:25 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zelfde soort vraag is gesteld in dit topic:
Nieuwe router knijpt mijn internetverkeer af bij torrents

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.