Nieuwe router knijpt mijn internetverkeer af bij torrents

Pagina: 1
Acties:

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Beste mede-tweakers,

Een tijdje geleden heb ik al eens een topic aangemaakt over problemen met mijn internetverkeer bij het gebruik van torrents. De problemen zijn weer teruggekeerd met een nieuwe router, de Cisco Linksys E1200. Onze provider is UPC.

De situatie is als volgt. Als ik mijn PC direct aansluit op het modem (wat nu geen optie meer is) kan ik iets downloaden met ongeveer 7 mb/s. Websites zijn verder goed bereikbaar, andere diensten die gebruik maken van mijn internetverbinding blijven gewoon online.

Nu zit ik aangesloten op de Linksys router en bij het opstarten van een torrent client komt een torrent amper boven de 10 kb/s uit en zijn websites binnen de korste keren onbereikbaar. Af en toe vliegen diensten als Steam en Skype ook offline. Tegelijkertijd geeft mijn netwerkcentrum wel weer dat ik met het internet verbonden ben.

Wat ik heb geprobeerd zonder resultaat:
- Maximale upload snelheid in de torrent client drastisch verlagen, 1/10 kb/s.
- SPI firewalls in de router uitzetten.
- Maximale download snelheid verlagen.
- Maximale aantal connecties verlagen.
- Filter Anonymous Internet Requests in de router uitzetten.

Er is mij verteld dat ik de Flood Protection optie moet opzoeken en dit heeft mij toen ik deze problemen al eens eerder kreeg inderdaad geholpen. Dat was alleen met een andere router, of het nieuwe modem ik weet het niet precies meer, en in deze router van Linksys is deze optie nergens te bespeuren.

Weet iemand wat ik wellicht kan doen om dit op te lossen?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
Heb je soms VOIP telefonie? Dan kan het zijn dat QoS de boosdoener is. Maar iemand moet dit even bevestigen.

• Cowabungaa
com2,1ghz schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:28:
Heb je soms VOIP telefonie? Dan kan het zijn dat QoS de boosdoener is. Maar iemand moet dit even bevestigen.
Nee, maak ik geen gebruik van.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Misschien even handig om erbij te vermelden, welke provider en welke linksys router gebruik je?

Hacktheplanet / PVOutput

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@Midas: misschien even handig om te lezen.

• Cowabungaa
Midas.e schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:31:
Misschien even handig om erbij te vermelden, welke provider en welke linksys router gebruik je?
Net geupdate. De provider zou het niet moeten kunnen zijn. Via het modem werkt immers alles normaal. Details van de router wel even toegevoegd.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Cowabungaa schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:57:
[...]

Net geupdate. De provider zou het niet moeten kunnen zijn. Via het modem werkt immers alles normaal. Details van de router wel even toegevoegd.
Het zou best eens aan de QoS van UPC kunnen liggen. Het schijnt in ieder geval behoorlijk per regio te verschillen. Flood protection zou inderdaad ook kunnen.

Welk model en merk modem heb je? Als dit een Wi-Fi modem is: Staat deze op bridged mode?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Cowabungaa
ShadowAS1 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Het zou best eens aan de QoS van UPC kunnen liggen. Het schijnt in ieder geval behoorlijk per regio te verschillen. Flood protection zou inderdaad ook kunnen.

Welk model en merk modem heb je? Als dit een Wi-Fi modem is: Staat deze op bridged mode?
Maar aangezien er geen problemen zijn bij het modem en slechts bij de router die ik ertussen heb zitten klinkt dat nogal raar. In dat modem heb ik inderdaad Flood Protection uitgezet en daardoor stopte daar de problemen. Die optie kan ik dus in de router niet vinden.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dus jij zegt hiermee dat als je de computer direct op het modem aan zou sluiten (ik neem aan dat deze bridged staat) je geen problemen hebt?
(Staat je modem niet op bridged dan is het zeer aan te raden die daarop te zetten in jouw situatie)

En verder, Heb je al eens een andere router uitgeprobeerd, firmware upgrade, is er iets specefieks veranderd sinds de router dit doet?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Cowabungaa
ShadowAS1 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:03:
Dus jij zegt hiermee dat als je de computer direct op het modem aan zou sluiten (ik neem aan dat deze bridged staat) je geen problemen hebt?
(Staat je modem niet op bridged dan is het zeer aan te raden die daarop te zetten in jouw situatie)
Klopt. Router ertussen; issues. Router eruit; geen issues. Ik kan nu alleen de router er niet meer tussenuit halen dus ik moet wat anders verzinnen.

Hoe kan ik overigens checken of mijn modem op bridged staat?
En verder, Heb je al eens een andere router uitgeprobeerd, firmware upgrade, is er iets specefieks veranderd sinds de router dit doet?
Ja. Een switch ertussen zetten. Maar mij werd verteld dat dat ding gewoonweg te oud was om het netwerkverkeer te kunnen verdragen. Verder is er niets veranderd.

Het probleem is ook te merken op m'n laptop bij de wireless verbinding. Sluit ik 'em aan op de wireless an de Cisco Linksys router; geen torrents downloaden. Op het modem; wel torrents downloaden.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Hangt van het model af. Die info is te vinden op de site van UPC.
Als ie in bridged staat, zoals bij mij (Cisco EPC3925) dan kan je 'm benaderen op 192.168.100.1
Staat íe niet in bridged dan is het je standaardgateway als je een PC direct op het modem aansluit. (Dit is een IP in de 192.168.x.x range)

En waarom zou je de router er nu niet meer tussenuit kunnen halen? Klinkt in mijn oren alsof er vrij veel clients achter hangen?

Maar naar wat ik zo hoor is het een router issue. Probeer eens een andere router uit. Ik kan je vertellen dat de D-Link DIR-635 feilloos werkt. Die draait hier in ieder geval al 2 jaar lang zonder een kik te geven :p (let er wel op dat deze maar tot 100Mbit gaat ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowAS1 op 26-02-2013 14:28 ]

Pagina: 1