Anoniem: 378455

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Na 2 jaar mijn BlackBerry 9300 te hebben gehad, vond ik dat hij aan vervanging toe was ;w .
Toevallig kwam deze maand sony met hun Xperia Z, ik dacht meteen: " :D die moet ik hebben". Maar aangezien deze officieel maar op 25 februari uitkwam besloot ik nog even te wachten.

Maar eergisteren kwam HTC dan met hun One...
Qua design vond ik het iets minder dan de xperia, maar de One is ook iets kleiner (en aangezien ik van een blackberry kom ben ik dit niet echt gewoon, voorkeur gaat dus naar kleiner scherm).
De specs zijn van beiden zo goed als hetzelfde, net als de prijs; Behalve dan dat de xperia waterdicht is.

Nu verwacht ik dat de prijzen en de markt op gebied van high-end smartphones snel zal veranderen (je weet wel, de pixel-race e.d.).

Maar mijn vraag is dus, wat zou jij doen in mijn plaats?
Zou je wachten tot de prijs zakt, wachten tot de markt breder wordt, of een van de bovengenoemde smartphones gaan halen(graag ook een voorkeur voor welke :) )?

groeten
Ronsse Maxim

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 17:20
Ik ga voor de HTC One, redenen zijn het wat kleinere formaat, de front speakers, alu unibody design en de infrarood optie erin.

Ik zou eigenlijk een Nokia Lumia 920 gewild hebben maar WP8 bleek niet de apps te hebben die ik nodig heb, en Android heeft die wel, dus was net als jij aan het wachten en daar was deze.

Overigens nog wat vergelijkingen tussen de twee:
http://recombu.com/mobile...-z-vs-htc-one_M18779.html
http://www.stuff.tv/news/.../htc-one-vs-sony-xperia-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de links, ik vond gisteren niet echt een "VS" :p
Ik zal die waterdichte feature maar achterwege laten denk ik, aangezien ik me toch bijna nooit in "natte situaties" bevind. Bovendien merk ik nu pas op dat men led-strips ook op infrarood werken (hopelijk zijn ze compatibel)!

Heeft HTC een lijst met ondersteunde IR-apparaten, of kan je het ook zelf aanleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
ik zit in precies hetzelfde schuitje.

1. Xperia Z --> prachtig design, full hd, blijkbaar iets wat slechte kijkhoek en camera.
2. htc one --> mooi design (minder dan xperia z vind ik) full hd, snel, duurder dan xperia z
3. nexus 4--> Design vind ik goed, software kaal android dikke +, prijs is gunstig. (400 euro als ik hem in duitsland haal, ongeveer 40km rijden)

toch de xperia z eerst maar even bekijken in een shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 378455 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:18:

Maar mijn vraag is dus, wat zou jij doen in mijn plaats?
Zou je wachten tot de prijs zakt, wachten tot de markt breder wordt, of een van de bovengenoemde smartphones gaan halen(graag ook een voorkeur voor welke :) )?
Je kan wel blijven wachten maar er is altijd een nieuwe telefoon van een ander merkt die over 1/2/3 maanden de markt gaat bestormen. Deze week is het MWC waar misschien nog iets nieuws komt, de Galaxy S4 zit er aan te komen. Volgens de geruchten half maart. Maar dan heb je op Amdroidgebied wel de grootste spelers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nog wachten tot het MWC, daarna zal ik wel beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Of je neemt de Xperia ZL, kleiner dan de HTC One en de Xperia Z :)
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/75898-image/zzl2.jpg
Samsung komt nog inderdaad, zoals Zeef aangeeft en dan ben je wel weer klaar... Weet niet of je een los toestel wilt of er eentje zoekt met een abonnement? Als je los wil zijn er tegenwoordig ook veel Chinese spelers op de markt met high-end toestellen, waar je dan ook weer naar kunt kijken, maar dat is jouw keuze :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:04:
Of je neemt de Xperia ZL, kleiner dan de HTC One en de Xperia Z :)
Nu doe je me weer twijfelen :s. Als de prijs zo gunstig is als uit de geruchten blijkt, dan neem ik de ZL.
Ik zal maar wachten tot april dus...

• CLB
  • Niet online

CLB

Daar ben ik voor :p
Cyleo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:48:
In Rusland komt hij in ieder geval, misschien ook de rest van Europa?http://nl.hardware.info/nieuws/33676/sony-xperia-zl-wellicht-begin-maart-naar-europa
Dat is zelfs maart, maar nog niet bekend of Duitsland daar in mee gaat...

En je moet hem importeren wat je misschien niet wilt, lastige keuze :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Topicstarter
Importeren zelf vind ik geen probleem.
De garantie, dat vind ik een probleem. Wat moet ik doen als er iets stuk is, Sony mailen of naar Duitsland rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ben nu dezelfde afweging aan het maken, Z vs One.

Mijn mening nu:
Sony
plus punten:
super mooi design
water en stofdicht
neg. punten:
batterij
wellicht een beetje de kijkhoeken

One
plus punten:
stereo speakers
wat rondere vormen en iets kleiner, dus zal wat beter in de broekzak zitten
wellicht betere batterij life door het kleinere scherm (maar heb nog geen bevestiging hiervan gezien)
neg punten:
ziet er een beetje kinderlijk uit in vergelijking tot de sony
niet zo'n strak design

Zijn jullie het hier mee eens?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt nog de skins van Sony en HTC, je hebt microsd-mogelijkheden bij de Xperia Z en niet bij de One.
De prijs verschilt een paar tientjes, maar kan wel meespelen. Waterdichtheid of niet, afwerking van de toestellen, Xperia Z maakt gebruik van klepjes omdat die waterdicht is, wat ook een nadeel kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat CLB zegt idd. Persoonlijk vind ik Sense 5 van HTC wat rommelig aandoen, met dat scherm vol feeds e.d. De UI van Sony vind ik een heel stuk cleaner en fijner dan de nieuwe Sense.

Edit: om je keus nog wat minder te beperken, LG's Optimus G is ook een erg fijn toestel imho. Om een of andere reden bevalt die me nog iets meer dan de Xperia Z.

[ Voor 31% gewijzigd door FooLsKi op 03-03-2013 19:46 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is uit te schakelen en is maar een fractie van wat Sense 5 te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LG's Optimus G, daar ga ik niet op wachten :p.
Ik heb besloten om de ZL te kopen, maar ik ga wachten tot hij in België beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat wordt dan wachten tot je een ons weegt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Geld maakt niet uit (bedrijf betaald 480 euro, ik hoef alleen de rest te betalen ;)

Microsd is zeker een voordeel ja van de Sony.

Klepjes is geen probleem voor me.

Ik heb eigenlijk niets met LG, heb een beetje gevoel dat zij altijd de "goedkopere" phones maken en nu wil ik gewoon de beste ongeacht de prijs.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 03:40
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb beide telefoons kunnen testen (helaas niet onder dezelfde omstandigheden) aangezien ik werkzaam ben in deze wereld. Op dit moment heb ik de Galaxy S3

De Xperia Z ziet er mooi uit omdat zowat de voor- als achterkant geheel van glas is gemaakt. Dit is tevens een nadeel wat betreft kwetsbaarheid en vingerafdrukken (en als je telefoon nat wordt dan is ie ook een stuk gladder in je hand). Ander nadeel is mijns inziens het formaat. Dit is voor mij niet te hanteren met 1 hand. Ik probeer altijd uit hoe makkelijk ik met de rechterduim de linkerbovenhoek kan aanraken en comfortabel dit is zonder het risico te lopen dat ie uit mijn hand valt.

De HTC One ziet er zeer gelikt uit qua design (vond 'm veel mooier als op de foto's) en ik ben voor het eerst onder de indruk van de nieuwe HTC Sense. Ik maak regelmatig gebruik van social media, maar was bang dat dit rommelig zou worden. Het tegendeel blijkt waar. Ik was vooral positief verrast wat betreft te camera. Deze maakt onder donkere omstandigheden met flits mooie natuurlijke foto's. Tevens is Zoe een erg gave feature.

Ik neig dus behoorlijk naar de HTC One, maar wacht de specs van de Galaxy S4 even af. Nu blijkt dat deze waarschijnlijk toch een nieuwe, zuinigere processor krijgt ben ik nieuwsgierig en ga ik niet nu een keuze maken om later spijt te krijgen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 14-07 21:54
Ik zit zelf te twijfelen tussen One of straks toch de S4...
Luxe problemen dit... Maar ik heb net wat zitten kijken voor een HTC one met abonnement, en ik schrok toch wel een beetje! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En jij denkt dat, dat met de S4 anders zal zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 14-07 21:54
CLB schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:58:
En jij denkt dat, dat met de S4 anders zal zijn :p
Qua prijs waarschijnlijk niet nee. Maar wie weet komt er een leuke actie over een niet al te lange tijd :)
Wishfull thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

En hoe is de accuduur van de One vs de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
yannickie111 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:38:
Ik zit zelf te twijfelen tussen One of straks toch de S4...
Luxe problemen dit... Maar ik heb net wat zitten kijken voor een HTC one met abonnement, en ik schrok toch wel een beetje! :X
Die prijzen bevorderen het los kopen van een toestel en een goedkoop sim-only abonnement erbij wel inderdaad.

Persoonlijk zou ik nog even wachten tot de Galaxy S4 is gepresenteerd en de specs daarvan officieel bekend zijn. Daarna een keus maken tussen de One en de S4, bij de Z ga je last krijgen van de slechte kijkhoeken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RommelD schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:15:
En hoe is de accuduur van de One vs de Z?
Ik moet zeggen dat die mij niet tegenvalt, zo in de eerste 1,5e week. Nou moet ik wel zeggen dat ik er niet mee bel, daar heb ik de Optimus G momenteel voor, maar ik luister toch wel een paar uur per dag naar streaming muziek (zowel over wifi als 3G), ik browse wat en ik speel misschien een half uur tot een uur Bad Piggies. Bij mij redt 'ie het in elk geval fluitend 2 dagen. Op de Z moet ik vrij zuinig aan doen om 2 dagen te redden, maar daar bel en SMS ik dan ook weer mee.
Insert12 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:17:
[...]
Persoonlijk zou ik nog even wachten tot de Galaxy S4 is gepresenteerd en de specs daarvan officieel bekend zijn. Daarna een keus maken tussen de One en de S4, bij de Z ga je last krijgen van de slechte kijkhoeken verwacht ik.
Dat met die slechte kijkhoeken is echt een non-argument. Ik heb de Z ruim een maand in gebruik gehad en ik heb echt nog nooit last gehad dat iemand niet op het scherm kon zien wat er gaande was. Geen lelijke verkleuringen of wat dan ook.

[ Voor 31% gewijzigd door FooLsKi op 05-03-2013 18:34 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Mmm, nu er meer en meer reviews uitkomen, lijkt de One toch een slagje beter dan de Z.

Voordelen welke nu duidelijk naar boven komen:
- One heeft goede speakers
- One heeft wel goede kijkhoeken
- One kan toch langer met zijn batterij doen

Ben nu toch wel hard aan het twijfelen. Heb de Z bekeken bij een neef van me. Wat me opviel:
- De kleuren veranderen al bij zeg 5-10° in kijkhoek, maar de kleurverandering blijft dan wel practisch gelijk tot 80° hoek.
- De grootte valt mee in je broekzak, maar is toch vrij groot in je hand. Door de grootte hangt ook een groot gedeelte over je hand (de telefoon is groter dan je hand als je hem vast houd) dus je voelt hem een moment uitoefenen. Bij een Iphone 4 bijvoorbeeld heb je dit effect een stuk minder omdat de telefoon minder overhangt omdat hij kleiner is.
- De speaker van de Z zit echt op een slechte plek als je hem normaal vast heb, hij drukt in je hand zodat je niet veel meer hoort. (bij films kijken hou je de telefoon zijwaarts en heb je hier geen last van).

Ik begin toch hardop te twijfelen om wellicht toch de One te nemen. Het enige nadeel wat ik nu hoor is dat de One camera superieur is indoor, maar dat het outdoor toch detail verliest vanwege de lage hoeveelheid pixels.

Wacht ook nog even af wat de nieuwe Galaxy 4 gaat worden welke in 2 dagen wordt aangekondigd.

Wat denken jullie van dit betoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind de one te groot :p
Mijn keuze blijft die ZL. En aan de gelekte fotos van de S4 te zien vind ik het design ook maar niks.

Ik geef je wel gelijk dat de one beter is dan de Z/ZL, dus als je de plaats vindt in je broekzak: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Te groot is niet te zeggen natuurlijk, alleen op wat buitenmaten die je hebt / kent :)
Sony Xperia ZL 131,6 x 69,3 x 9,8 mm vs HTC One 137,4 x 68,2 x 9,3 mm zijn dat.

Dan is de 'inhoud' van de ZL zo'n 2000mm3 kleiner ja, maar hij is breder en dikker.
Tevens heeft de HTC One een 'pyramid' design; 9,3mm dik in het midden en aan de buitenkant slechts 4mm.

En of die 5mm die hij langer is, het echt moeten gaan maken of breken... Lastig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wat je ook zou kunnen overwegen is een S3. Die prijs gaat de weken na a.s. donderdag wel zakken. Dan heb je een prima toestel dat nog een paar jaar meekan voor wènâg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik neig meer en meer naar de HTC One.

Weten jullie wanneer de XZ en de One uitkomen in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:57

Quad

Doof

Insert12 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:17:
[...]

Die prijzen bevorderen het los kopen van een toestel en een goedkoop sim-only abonnement erbij wel inderdaad.
los kopen en een sim only nemen is lang niet altijd voordeliger meer.
Zo ben je via studentmobiel voor een Galaxy S3 inclusief hollandsnieuwe €16,75 totaal over twee jaar €686,- kwijt bijvoorbeeld, simonly en los kopen met zelfde abonnement specificaties is een stuk duurder blijkt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:39

HollovVpo1nt

I like gadgets

zeef schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:47:
Wat je ook zou kunnen overwegen is een S3. Die prijs gaat de weken na a.s. donderdag wel zakken. Dan heb je een prima toestel dat nog een paar jaar meekan voor wènâg. :)
Ik denk niet dat de prijs van een GS3 significant daalt ten opzichte van de GS4. Als de prijzen te ver uit elkaar zouden zitten zou dat wellichtin het van de GS4 kunnen werken. Liggen de prijzen dichtbij, dan kun je beter voor de GS4 gaan.
Bij de introductie van de GS3 was dit ook het geval. Sterker nog, de Galaxy S2 is nog relatief duur i.c.m. abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:51:
[...]

Ik denk niet dat de prijs van een GS3 significant daalt ten opzichte van de GS4. Als de prijzen te ver uit elkaar zouden zitten zou dat wellichtin het van de GS4 kunnen werken. Liggen de prijzen dichtbij, dan kun je beter voor de GS4 gaan.
Bij de introductie van de GS3 was dit ook het geval. Sterker nog, de Galaxy S2 is nog relatief duur i.c.m. abonnement.
Klopt helemaal, Als de S4 een hogere prijs gaat krijgen blijft de S3 lekker in zijn eigen huidige segment hangen, wordt toch wel verkocht.

Nu krijg je 3 generaties telefoons op 3 verschillende soorten prijsniveau's.
De S3 gaat iets dalen, maar zal je in vergelijking met nu hooguit het verschil geven in aansluitkosten van een abonnement. (dus 2 tot 3 tientjes).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505836

Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:01:
[...]

Klopt helemaal, Als de S4 een hogere prijs gaat krijgen blijft de S3 lekker in zijn eigen huidige segment hangen, wordt toch wel verkocht.

Nu krijg je 3 generaties telefoons op 3 verschillende soorten prijsniveau's.
De S3 gaat iets dalen, maar zal je in vergelijking met nu hooguit het verschil geven in aansluitkosten van een abonnement. (dus 2 tot 3 tientjes).
Dus een investering in de S3 is atm geen gek idee? Het ligt dan dus in de verwachting dat de S4 gewoon een klasse hoger gaat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als de Galaxy S3 voldoet aan jouw gestelde eisen, is dat een prima telefoon, natuurlijk. De Galaxy S4 gaat gewoon een prijs krijgen gelijk aan de HTC One of de Xperia Z, of Samsung moet iets raars doen waardoor hij op €500,- komt te liggen. Maar je mag verwachten dat hij op +- €650,- komt.

Hier kan je het goed zien hoe het qua prijs/specificaties bij elkaar zit.

De Xperia S en de Galaxy S2 bij elkaar, de One X en de S3 (vorig top modellen) bij elkaar voor iets meer dan €120,- extra en de nieuwe HTC One en de Xperia Z bij elkaar voor nog eens €170 tot €180 extra, je kan er van op aan dat je bij de laatste twee de Samsung Galaxy S4 erbij gezet kan worden, adviesprijs zullen over ongeveer 25 uur gaan weten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505836

Dankjewel voor de reactie. Ik wacht het dan nog anderhalve dag af, je weet maar nooit.

Vooralsnog staat mijn target op S3 met een tele2 abonnement van 150 minuten, 1 gb internet. Dan betaal ik eenmalig 152 en gedurende 24 maanden 28 per maand. Dat is een totale waarde van 824 over 2 jaar, dat is so far het goedkoopste wat ik heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Anoniem: 505836 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:41:
Dankjewel voor de reactie. Ik wacht het dan nog anderhalve dag af, je weet maar nooit.

Vooralsnog staat mijn target op S3 met een tele2 abonnement van 150 minuten, 1 gb internet. Dan betaal ik eenmalig 152 en gedurende 24 maanden 28 per maand. Dat is een totale waarde van 824 over 2 jaar, dat is so far het goedkoopste wat ik heb gevonden.
Ik ben aan t kijken voor een One en werd gewezen op de t iSmart abonnement van T-mobile (is t hetzelfde als Tele 2). Bij de S3 kom je uit op € 882,24 in 24 maanden met 150 min, onbeperkt sms'en en onbeperkte data waarbij je tot 1250 mb een mega snelle verbinding hebt 14400/2000 kbps. Voor een toestel als deze is zo'n snelle verbinding natuurlijk super lekker. Kom je ook wel uit met 75 belminuten (sms is toch onbeperkt) dan betaal je in 24 mnd € 777

Mn HTC One kost net iets meer (rond de € 950) maar ik ben op zich wel gecharmeerd van t aanbod ivm het snelle internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De HTC One krijgt een goede review: reviews: HTC One: een schoonheid met kleine imperfecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 505836 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:41:

Als je met 500MB @14,4Mbps kan redden is Hollandse nieuwe het goedkoopst. Betaal je over 2 jaar €686,- met een wel (relatief) hoge eerste bijbetaling maar lekker laag maandbedrag van €16,75.

PVOutput☀️

Pagina: 1