Goedemorgen deze vroege morgen Tweakers,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuw systeem. Het enige probleem dat ik heb is dat ik nogal wispelturig ben en daarom jullie hulp maar inschakel ^^. Ik kan er eigenlijk niet helemaal uitkomen wat relevant is en wat niet. Het volgende algemene lijstje hierop maar ingevuld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
In het algemeen wil ik gaan gamen(World of Tanks), mogelijk photoshop, en mijn laptop een beetje ontlasten van zijn zwaardere taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 650 ~ 750 euro, minder mag natuurlijk altijd, maar het liefste niet heel erg er overheen, moet ook nog een muis kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
In principe heb ik niks dat ik mee wil nemen naar het nieuwe systeem, ik heb een externe harde schijf voor opslag. Ter informatie de specificatie van mijn oude laptop:
Ik ben op het moment in bezit van een Dell 1749 die bijna 3 jaar oud is
(Uit mijn hoofd zit dit er in: i5-430m, 4 GB DDR3, 17.3'', 1 TB HDD, Ati Radeon HD5650)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor in combinatie met een toch wel leuke videokaart.
Rustige stille PC die toch nog wel de komende jaren mee kan gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, eigenlijk niet echt, ben echter wel mee bekend met Intel, hebben me altijd tevreden gesteld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eigenlijk niet echt, de PC moet niet een gigantische kast krijgen, en het liefste een vrij stille PC.
Enige extra informatie:
De keuze is gevallen op een desktop omdat deze net meer Bang for the Buck is tegenover laptops. De laptop moet iets minder zwaar gaan draaien zodat die de komende jaren nog mee kan (school, werk)
Het volgende had ik zelf samengesteld:
Hiernaast heb ik een 2TB externe harde schijf, waar ik in het algemeen al mijn bestanden opgeslagen heb staan.
Ik vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen aan deze set-up? (Ik ga niet overclocken dus daar hoeft niet naar te worden gekeken) De kast simpel, maar toch wel functioneel, en de SSD gelieve te houden.
Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen!
Alvast hartstikke bedankt,
Gegroet!
Ramon
Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuw systeem. Het enige probleem dat ik heb is dat ik nogal wispelturig ben en daarom jullie hulp maar inschakel ^^. Ik kan er eigenlijk niet helemaal uitkomen wat relevant is en wat niet. Het volgende algemene lijstje hierop maar ingevuld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
In het algemeen wil ik gaan gamen(World of Tanks), mogelijk photoshop, en mijn laptop een beetje ontlasten van zijn zwaardere taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 650 ~ 750 euro, minder mag natuurlijk altijd, maar het liefste niet heel erg er overheen, moet ook nog een muis kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
In principe heb ik niks dat ik mee wil nemen naar het nieuwe systeem, ik heb een externe harde schijf voor opslag. Ter informatie de specificatie van mijn oude laptop:
Ik ben op het moment in bezit van een Dell 1749 die bijna 3 jaar oud is
(Uit mijn hoofd zit dit er in: i5-430m, 4 GB DDR3, 17.3'', 1 TB HDD, Ati Radeon HD5650)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor in combinatie met een toch wel leuke videokaart.
Rustige stille PC die toch nog wel de komende jaren mee kan gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, eigenlijk niet echt, ben echter wel mee bekend met Intel, hebben me altijd tevreden gesteld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eigenlijk niet echt, de PC moet niet een gigantische kast krijgen, en het liefste een vrij stille PC.
Enige extra informatie:
De keuze is gevallen op een desktop omdat deze net meer Bang for the Buck is tegenover laptops. De laptop moet iets minder zwaar gaan draaien zodat die de komende jaren nog mee kan (school, werk)
Het volgende had ik zelf samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 179,20 | € 179,20 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,45 | € 56,45 |
1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 208,30 | € 208,30 |
1 | Corsair Carbide 200R | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 48,95 | € 48,95 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
1 | Antec HCG-520 | € 61,49 | € 61,49 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 96,80 | € 96,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 717,09 |
Hiernaast heb ik een 2TB externe harde schijf, waar ik in het algemeen al mijn bestanden opgeslagen heb staan.
Ik vroeg me af of jullie nog iets zouden veranderen aan deze set-up? (Ik ga niet overclocken dus daar hoeft niet naar te worden gekeken) De kast simpel, maar toch wel functioneel, en de SSD gelieve te houden.
Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen!
Alvast hartstikke bedankt,
Gegroet!
Ramon
WoT: LordOfTerror Tomato GG- LordOfTerror