Intel Core i5 3570K vs Intel Core i7 2600K

Pagina: 1
Acties:

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo Tweakers,

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel.
Ik wil een nieuwe pc bestellen en ik twijfel qua processor tussen de Intel Core i5 3570K & Intel Core i7 2600K.
Zal de pc met de i7 echt merkbaar (veel) sneller zijn dan met de i5?
Zo ja, op welke momenten
Zo nee, waarom niet?

Groet Rik :) .

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:35
Wat wil je er mee gaan doen, je specs van de PC die je wilt bestellen, wil je overclocken, wat is je budget, etc...

Tweakers kunnen ook niet in hun glazen bol kijken..

edit:
Ook kun je hier al veel informatie vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Marco1994 op 20-02-2013 19:08 ]

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Dit is allemaal wel heel beknopt natuurlijk, een i7 heeft HT (Hyperthreading) dus die is sneller in dingen die meerdere cores kunnen gebruiken (renderen enzo, maar NIET gamen).
Ook is een pc bij normaal gebruik nooit merkbaar sneller met een snellere processor, boottijd en het openen van dagelijkse programma's zal misschien 0.1% schelen, als het niet minder is.
Wil je een merkbaar sneller systeem, dan neem je een ssd, geen andere prossessor.
hejwazzup schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:49:
Zo ja, op welke momenten
Zo nee, waarom niet?
- Zo ja, op welke momenten, als je meerdere cores gebruikt en hem tot 100% op zijn kl*ten trapt.
- Zo nee, waarom niet? Nvt.

Succes!
kijk, je hebt geluk dat ik dit typ omdat ik de 2K aan karma wil berijken >:) , maar dit zou natuurlijk gewoon even uitzoeken moeten zijn voor een oplettende Tweaker (en dat verwachten we ook wel een beetje)
Maar je vraag is denk ik redelijk beantwoord, voor hoever ik kon (meer antwoorden: meer info dan, post de specs van je pc en zeg wat je er mee doet)

Allround.

• hejwazzup
Jullie hebben helemaal gelijk. Excuses. Ik wil de volgende pc kopen:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B363575%5D=1

Ik ga hem voornamelijk voor games gebruiken en ik ga niet overclocken, dus als ik het begrijp kan ik dan gewoon beter voor de i5 gaan met een SSD (wat ik al van plan was :))
Ook met oog op de toekomst? Zeg 4 jaar is het slimmer om te kiezen voor een i5?

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 10:22
Ik zou i5 doen inderdaad in jouw geval. Het geld van die i7 kan je dan beter in andere dingen steken nu.

• hejwazzup
Super! Ik zat al te kijken naar een grotere SSD van 128 naar 256 gb wat precies het verschil in prijs is tussen een i5 en i7 dus dat komt goed uit!

• smitterz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
hejwazzup schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:30:
Super! Ik zat al te kijken naar een grotere SSD van 128 naar 256 gb wat precies het verschil in prijs is tussen een i5 en i7 dus dat komt goed uit!
Qua SSD, heb je bewust gekozen voor de Crucial M4? Waarom niet een OCZ Vertex 4? Retesnel ding, haalt veel hogere schrijfsnelheden en heeft net als de Crucial M4 een beoordeling "Zeer goed" gekregen van Tweakers. Tevens 5 jaar fabrieksgarantie bij de OCZ. €107 bij pricewatch voor de 128GB versie, €198 voor de 256GB versie.

• hejwazzup
Kijk dat zijn nog eens mooie tips! Ik heb voornamelijk dit topic gebruikt: [BBG] High-end gamesysteem maart 2013, waarin veel mensen de M4 in hun systeem plaatsen. Dit heb ik gewoon overgenomen, maar ik zal deze vervangen voor de Vertex 4. Bedankt!

• smitterz
hejwazzup schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:36:
Kijk dat zijn nog eens mooie tips! Ik heb voornamelijk dit topic gebruikt: [BBG] High-end gamesysteem maart 2013, waarin veel mensen de M4 in hun systeem plaatsen. Dit heb ik gewoon overgenomen, maar ik zal deze vervangen voor de Vertex 4. Bedankt!
Glad to help :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
smitterz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:34:
[...]

Qua SSD, heb je bewust gekozen voor de Crucial M4? Waarom niet een OCZ Vertex 4? Retesnel ding, haalt veel hogere schrijfsnelheden en heeft net als de Crucial M4 een beoordeling "Zeer goed" gekregen van Tweakers. Tevens 5 jaar fabrieksgarantie bij de OCZ. €107 bij pricewatch voor de 128GB versie, €198 voor de 256GB versie.
Over de Vertex4 is nog niet veel bekend over uitval maar bij alle vorige SSD's van OCZ lag dit zeer hoog. Vooral de Vertex2 serie heeft erg veel uitval gehad. Om die reden wordt OCZ niet echt vaak aangeraden.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 09:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je niet gaat overklokken, waarom zou je dan de K-variant nemen van een processor?
dan zou je voor de 3570 kunnen gaan, of voor deze: pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed heeft geen interne grafische kaart, maar bij een game-pc heb je daar wel een goede GPU naast hangen. scheelt 50 euro bij de 3350p en 20 met de gewone 3570

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
smitterz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:34:
[...]

heh, jij komt hier duidelijk ook niet vaak op het forum :+

OCZ = bad reputation/history, ookal is er niets mis met deze Vertex 4. Voor mij (en vele anderen) heeft OCZ af gedaan. (bv ssd's aanprijzen voor 500mb/s write, terwijl ze nog niet eens de helft doen? -> heel slechte drivers :N )
Crucial M4 = meest vertrouwbare (in de zin van: heeft zich al bewezen) + bang for the buck van dit moment..

als je daar natuurlijk geen problemen mee hebt, zal het wel een goede ssd zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 20-02-2013 22:56 ]

• smitterz
SmokingCrop schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:51:
[...]

OCZ = bad reputation/history, ookal is er niets mis met deze Vertex 4. Voor mij (en vele anderen) heeft OCZ af gedaan. (bv ssd's aanprijzen voor 500mb/s write, terwijl ze nog niet eens de helft doen? -> heel slechte drivers :N )
Crucial M4 = meest vertrouwbare (in de zin van: heeft zich al bewezen) + bang for the buck van dit moment..

als je daar natuurlijk geen problemen mee hebt, zal het wel een goede ssd zijn..
Ik kom hier regelmatig, echter heb ik zelf de Vertex 4 en het is echt gewoon een heel goed ding. Ik haal alles wat de specificaties me beloven en heb er nog nooit problemen mee gehad. Natuurlijk weet ik ook dat de reputatie van OCZ niet al te best is op dit gebied, echter heb ik ze op basis van reviews van dit product nog een kans gegeven en dat heeft tot nu toe zeer positief uitgepakt. Tweakers test het product zelf ook niet voor niets als "Zeer goed" en dat tegen toch echt veel betere specificaties dan de Crucial M4, die in de praktijk ook nog eens haalbaar blijken.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 22:47
Ik zou zeggen ga voor de SSD die jij denkt goed te vinden. Als jij graag naar de cijfers kijkt moet je daar voor gaan, de ander kijkt naar de prijs, en de ander naar de reputatie van de fabrikant.

Ik ben zelf in bezit van een OCZ Vertex 3, Crucial M4 en Samsung 830. Vertex 3 in mijn laptop, M4 in mijn desktop en 830 in mijn server.

Allemaal draaien nu al ruim een jaar en vertonen geen problemen. Mocht ik weer een nieuwe SSD willen zal ik dus alleen letten op prijs/snelheid.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

SmokingCrop schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:51:
[...]

De snelheid die ze beloven halen deze wel ( :) ), ik heb er laatst 2 geïnstalleerd in 2 totaal verschillende pc's.
Helaas vinden ze het bij OCZ schijnbaar wel grappig dat ze niet betrouwbaar zijn, want toen ik door een defect aan de vertex (bestanden en mappen 'verdwenen') antwoord de klantenservice met een ingehouden lachje ( :F )

Aldus helaas mindere ervaring met deze drives, maar het waren echt vroege modellen, dus ik hoop dat het beginnersfoutjes waren die nu zijn opgelost :)

Succes!

Allround.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Ik dacht dat problemen alleen bij de vertex 2 serie van toepassing waren. Crucial m4 heeft idd bewezen betrouwbaarheid. Ik denk echter dat bedrijven toch wel veel geld in SSD technologie steken om een snelle en betrouwbare SSD te maken. Dus ik denk dat het tegenwoordig met de meeste nieuwe SSD's wel goed zit.

Over de PC zelf, Heb je een deel deze overige onderdelen al besteld?
Ik zie dat je 2x 7970 in je lijstje hebt. Hoe fanatiek ben je van plan te gamen? In vele gevallen zal 1x 7950 al voldoen. En zelfs de 7870XT bijvoorbeeld. Kan je een hoop geld besparen.

Deze i5 (3570k) is sneller dan die i7 (2600k) in vele gevallen, doordat de 3570k ook de nieuwere generatie is die net wat sneller is. (in veel gevallen). Bij multitreaded applicaties zal de i7 dus winnen. Over het algemeen zal de 3570k beter presteren.
Als je niet wilt overklokken kan je beter een goedkopere niet -K CPU nemen. Ik raad overklokken bij 2 GPU's wel aan. Ik dacht ergens te lezen dat je met meerdere GPU's de CPU overklokken toch nog een leuke prestatie winst mee kan behalen (op hogere resolutie dan).

Qua voeding zou ik ook voor een ander kiezen btw. Zoals de corsair TX enthousiast 750m bijvoorbeeld.

我的名字是Mirno

Verwijderd

smitterz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:02:
Ik kom hier regelmatig, echter heb ik zelf de Vertex 4 en het is echt gewoon een heel goed ding. Ik haal alles wat de specificaties me beloven en heb er nog nooit problemen mee gehad. Natuurlijk weet ik ook dat de reputatie van OCZ niet al te best is op dit gebied, echter heb ik ze op basis van reviews van dit product nog een kans gegeven en dat heeft tot nu toe zeer positief uitgepakt. Tweakers test het product zelf ook niet voor niets als "Zeer goed" en dat tegen toch echt veel betere specificaties dan de Crucial M4, die in de praktijk ook nog eens haalbaar blijken.
Als je betrouwbare prestaties wilt kan je beter voor een Samsung 840 Pro gaan. Om hierboven al genoemde redenen zou ik de Vertexen mijden als de pest. Zelfs al mocht de Vertex 4 wel in orde zijn, zijn de handelspraktijken van OCZ op zichzelf al genoeg reden om al hun producten links te laten liggen; mensen voorliegen, slechte support leveren en manipuleren door het betaald posten van positieve reviews.

Er is in het verleden gewoon teveel fout gegaan om het bedrijf of de SSD's nog aan te kunnen raden. Men zal zich eerst moeten bewijzen en tot die tijd zijn er genoeg alternatieven die al tijden betrouwbaar zijn en de genoemde problemen niet hebben.

Kijk overigens hoe dan ook niet naar specificaties - bij welk merk dan ook - maar naar gemeten cijfers. Fabrieksspecificaties zijn vaak ronduit onzinnig! Zoals altijd is meten weten.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik vraag me altijd af of een i7 met HT in BF3 64 spelers nou sneller is dan een 3570. Dan trap je hem namelijk pas echt op zijn staart.
Mischien heeft iemands hier cijfers van?

i5 3570 heeft trouwens 6mb cache en een 2600k heeft er 8.

Ik kan zelf vertellen dat ik van i5 760 3.9ghz naar i7 3770 ging en ik merkte meer dan genoeg vooruitgang.
Niet alleen ging de FPS er flink op vooruit maar ook qua ''vloeiendheid'' ''smoothness' in alle games

> 99th percentile frame // speelt nog een rolletje
http://techreport.com/rev...k-ivy-bridge-processor/17

Als je het budget hebt kan het vast geen kwaad om voor een 3770 te gaan? Sowieso geen miskoop, imo voor 256 euro. Overklokken is ook geen noodzaak dus de ''K'' versie ook niet. Scheelt een hoop geld qua koeler/moederbord en natuurlijk CPU.

Ik had voor 306 euro een moederbord en die 3770 :).

[ Voor 129% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 12:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

smitterz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:02:
[...]

Tweakers test het product zelf ook niet voor niets als "Zeer goed" en dat tegen toch echt veel betere specificaties dan de Crucial M4, die in de praktijk ook nog eens haalbaar blijken.
Ik vind het knap dat tweakers een SSD als ''zeer goed'' bestempeld als ze het nog geen 5 jaar in gebruik hebben.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.... :z

Success met de prestaties maar dat is wel het minst belangrijk.
OCZ is gewoon ''nog'' onbetrouwbaar tot het allemaal 5 jaar mee gaat zonder problemen of uitval.

Sommige mensen durven die gok aan, zoals ik bij een 'x' merk een poging waagde die compleet mislukte door failure van de SSD. Sindsdien durf ik alleen nog maar Crucial / Samsung / Intel aan. Daar lees ik ook de beste verhalen over.

[ Voor 64% gewijzigd door A87 op 21-02-2013 12:25 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
A87 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:14:
[...]

Ik vind het knap dat tweakers een SSD als ''zeer goed'' bestempeld als ze het nog geen 5 jaar in gebruik hebben.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.... :z

Success met de prestaties maar dat is wel het minst belangrijk.
OCZ is gewoon ''nog'' onbetrouwbaar tot het allemaal 5 jaar mee gaat zonder problemen of uitval.

Sommige mensen durven die gok aan, zoals ik bij een 'x' merk een poging waagde die compleet mislukte door failure van de SSD. Sindsdien durf ik alleen nog maar Crucial / Samsung / Intel aan. Daar lees ik ook de beste verhalen over.
Het is natuurlijk afhankelijk van je toepassing of het een groot probleem is als je SSD om zeep ligt. In een uitgebreide (goed) geconfigureerde omgeving zou het geen enkel probleem hoeven te zijn en ben je in no-time weer up&running met een complete nieuwe clean install zoals bijvoorbeeld via een image, of WDS met software-deployment. Data hoort uberhaupt al niet op een client thuis, dus daar heb je geen omkijken naar. Als je omgeving goed in elkaar zit, mag een client-machine geen rol van betekenis spelen in je omgeving.

iRacing Profiel

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
ff zomaar tussendoor,
je kan ook een gtx titan nemen inplaats van 2 7970's
is minder gekloot met crossfire en dat de drivers geoptimaliseert moeten zijn voor sommige games.
Ook heeft de titan een helehoop leuke snufjes er bij zitten :) inclusief 6gb ram
(tenzei je natuurlijk meerdere beelden aan je pc aansluit, dan is crossfire misschien wel beter)

Edit: de gtx titan gebruikt ook veel minder stroom en is minder heet als 2x 7970

[ Voor 29% gewijzigd door xxmarijn op 21-02-2013 13:23 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 21:17
En gemiddeld 50% langzamer voor hetzelfde geld...

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
Waar bazeer je dat op?

edit: en t is trouwens 300 euro goedkoper

[ Voor 50% gewijzigd door xxmarijn op 21-02-2013 13:43 ]

• hejwazzup
Allereest bedankt voor alle reacties. Ik ga toch maar voor de Crucial kiezen, aangezien ik in mijn huidige pc ook een SSD van Crucial heb zitten en hier geen enkel probleem mee heb gehad.
Ik zie af en toe de vraag langs komen waarom ik voor sommige dingen heb gekozen. Deze keuzes zijn grotendeels gebaseerd op het [BBG] High-end gamesysteem maart 2013 topic.
Ik heb wel wat kennis van hardware maar niet extreem veel, dus jullie meningen en inbreng zijn heel waardevol. Zo ga ik niet de i5/i7 K kopen maar de 'gewone' variant na jullie feedback.

De videokaarten zijn gekozen, omdat deze lange tijd mee kunnen. Ik heb ook wel zitten twijfelen over de Sapphire HD7950 Boost ipv de HD7970, maar dat scheelt zo'n 100 euro. Is het deze 100 waard of zal ik daar (ook over een paar jaar) geen verschil in merken?

Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik het graag.

p.s. ik zag iets voorbij komen over de voeding. De corsair TX enthousiast 750m werd aangeraden. Nu heb ik via de pc-builder van Alternate de pc ook in elkaar gezet en toen kon ik een lagere voeding dan 850 watt niet kiezen, maar deze 750 van Corsair zou deze configuratie dus ook moeten trekken? Of dan toch de 850 watt van Croshair, want ik zie net dat die ook veel goedkoper is dan de door mij gekozen voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door hejwazzup op 21-02-2013 14:00 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
xxmarijn schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:38:
Waar bazeer je dat op?

Tja, Over het algemeen is 7970 CF sterker dan 690 (bv hier en dat zijn oude 7970s) en zie ook alvast hier. Neem daarbij dat NVIDIA graag de wil adverteren met snelste single gpu card maar zelf ook al meerdere malen heeft gezinspeeld op de waarschijnlijkheid dat een 690 nog steeds sterker is dan een titan..

Dat betekent dan dat je gaat voor een kaart die 50% duurder is dan de gekozen 2 7970s en zelfs als alles mee zit even goed zal zijn..

OT: de keuze tussen 2600K en 3570k heeft nog wat extra impact natuurlijk:

- een 2600K OC-ed waarschijnlijk makkelijker/beter dan de ivy bridge, die hebben vaker last van overmatige warmte productie bij OC-en. Met een 212 Evo kan je dat wellicht merken
- Ivy Bridge geeft pci-e 3.0 vanaf het gekozen moederbord, voor CF gaming maakt dat een heel klein beetje uit
- en natuurlijk het HT verhaal waar je voor gamen niks niet significant wat aan hebt nog
En aangezien je toch niet voor een K versie gaat:
hejwazzup schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:54:
Allereest bedankt voor alle reacties. Ik ga toch maar voor de Crucial kiezen, aangezien ik in mijn huidige pc ook een SSD van Crucial heb zitten en hier geen enkel probleem mee heb gehad.
Ik zie af en toe de vraag langs komen waarom ik voor sommige dingen heb gekozen. Deze keuzes zijn grotendeels gebaseerd op het [BBG] High-end gamesysteem maart 2013 topic.
Ik heb wel wat kennis van hardware maar niet extreem veel, dus jullie meningen en inbreng zijn heel waardevol. Zo ga ik niet de i5/i7 K kopen maar de 'gewone' variant na jullie feedback.

De videokaarten zijn gekozen, omdat deze lange tijd mee kunnen. Ik heb ook wel zitten twijfelen over de Sapphire HD7950 Boost ipv de HD7970, maar dat scheelt zo'n 100 euro. Is het deze 100 waard of zal ik daar (ook over een paar jaar) geen verschil in merken?

Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik het graag.
Goed nieuws: lekker voor een i5 gaan of anders zo'n xeon. Kijk met 4 jaar kan het inderdaad zo zijn dat je (glazen bol mode aan) door de HT van een i7 en de verbeterde ondersteuning van HT in games, OS en programma's inderdaad langer/fijner door kan met een i7, single 'core' performance enzo, maar eerlijk gezegd kan je dan waarschijnlijk beter denken aan toch een K processor en die overclocken, of binnen die 4 jaar een tweedehands K cpu kopen (en OC-en).

2x HD7950 boost scheelt idd zo'n 100 euro en is ook al zo enorm sterk voor 1080p gamen (of wordt het eyefinity?), zelfs hogere resoluties kan het goed aan. Ook verbruikt een 7950 een stuk minder stroom, misschien wel 50-80W per kaart op load, dat kost ook weer wat geld. Als je weet dat je wellicht voor hoge resolutie/meerdere schermen wilt gaan, (of misschien 120Hz scherm?,) is het het wellicht niet waard te downgraden, maar ik zou het waarschijnlijk doen, een 7970 zou ik nemen als ik er 1 kaart zou nemen, met de optie tot CF na 1-2 jaar (wat ik dan waarschijnlijk niet zou doen om na 2-3 jaar gewoon een nieuwe kaart te nemen en de 7970 te verkopen).

Mooi systeem dus!

• hejwazzup
BradKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:33:Goed nieuws: lekker voor een i5 gaan of anders zo'n xeon. Kijk met 4 jaar kan het inderdaad zo zijn dat je (glazen bol mode aan) door de HT van een i7 en de verbeterde ondersteuning van HT in games, OS en programma's inderdaad langer/fijner door kan met een i7, single 'core' performance enzo, maar eerlijk gezegd kan je dan waarschijnlijk beter denken aan toch een K processor en die overclocken, of binnen die 4 jaar een tweedehands K cpu kopen (en OC-en).
Oke dankjewel. Ik ben in eerste instantie niet van plan om te overclocken, simpelweg omdat ik niet weet hoe dat moet. Maar ik vind het op zich wel leuk om te leren, dus is de keuze voor een i5 K misschien beter zodat ik mij een beetje kan verdiepen in het overclocken en over een paar jaar nog steeds een goede processor te hebben.
BradKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:33:2x HD7950 boost scheelt idd zo'n 100 euro en is ook al zo enorm sterk voor 1080p gamen (of wordt het eyefinity?), zelfs hogere resoluties kan het goed aan. Ook verbruikt een 7950 een stuk minder stroom, misschien wel 50-80W per kaart op load, dat kost ook weer wat geld. Als je weet dat je wellicht voor hoge resolutie/meerdere schermen wilt gaan, (of misschien 120Hz scherm?,) is het het wellicht niet waard te downgraden, maar ik zou het waarschijnlijk doen, een 7970 zou ik nemen als ik er 1 kaart zou nemen, met de optie tot CF na 1-2 jaar (wat ik dan waarschijnlijk niet zou doen om na 2-3 jaar gewoon een nieuwe kaart te nemen en de 7970 te verkopen).

Mooi systeem dus!
Er worden twee 1080p schermen aan gehangen en soms nog een 1080p tv (maar dat is puur voor films en dan worden de andere twee schermen niet gebruikt). Gamen doe ik tot nu toe op 1 van de twee schermen, omdat met bijvoorbeeld Black Ops 2 alle actie precies plaatsvindt in de zwarte rand van het scherm :P

Na wat benchmarks te vergeleken hebben is 2x HD7950 boost misschien een betere optie.
Kan ik die 100 euro nog ergens anders in stoppen voor een upgrade waardoor het een beter/sneller systeem wordt of moet ik die 100 euro gewoon besparen?
Dit is op het moment mijn configuratie: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B556835%5D=2

[ Voor 14% gewijzigd door hejwazzup op 21-02-2013 15:22 ]

• mitsumark
HT wordt al prima ondersteund, vergelijk maar eens een pentium g-serie met een i3.
http://www.tomshardware.c...e-performance,3427-5.html
Zodra er echt 8 threads volledig belast kunnen worden zal de i7 winst geven (en zo te zien ook nog wel richting de 30%). Echter op dit moment zal 100 euro meer investering in de gpu meer effect geven.

[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 21-02-2013 16:05 ]

• mitsumark
xxmarijn schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:38:
Waar bazeer je dat op?

Gister op de slides tov de gtx690, maar nu zijn er ook echte benchmarks.
De 50% was misschien wat overdreven, maar het verschil is wel fors (30-50%).
http://www.guru3d.com/art..._gtx_titan_review,13.html

Ik heb bedragen van 800-900 euro gezien/gehoord, een 7970CF setup kost 700-800 (eventueel +50-100 voor een betere voeding en moederbord, afhankelijk van wat de basis was).

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 21-02-2013 16:04 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Twee van deze kaarten kopen om op 1080p te gamen is ronduit zonde van je geld. Zelfs in hun eentje kunnen deze kaarten op die resolutie alles aan, met gemak zelfs. Investeer leiver in een leuke 27 inch 2560*1440 monitor, daar ga je echt veel meer plezier van hebben.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• hejwazzup
Liveshort schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:57:
Twee van deze kaarten kopen om op 1080p te gamen is ronduit zonde van je geld. Zelfs in hun eentje kunnen deze kaarten op die resolutie alles aan, met gemak zelfs. Investeer leiver in een leuke 27 inch 2560*1440 monitor, daar ga je echt veel meer plezier van hebben.
Maar ook met oog op de 'toekomst'?, want daarom heb ik er twee gekozen. Heeft het ook met oog op de toekomst geen zin om voor twee kaarten te gaan als ik maar game op 1 beeldscherm?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hejwazzup schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:33:
[...]

Maar ook met oog op de 'toekomst'?, want daarom heb ik er twee gekozen. Heeft het ook met oog op de toekomst geen zin om voor twee kaarten te gaan als ik maar game op 1 beeldscherm?
eigenlijk niet nee, dan koop je binnen 2 jaar beter een nieuwe kaart high end kaart ;)

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Liveshort schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:57:
Dat is dan lastig, want met zo'n monitor is het juist wel nuttig om 2 7970's te hebben. Maar op een 1080p monitor heeft het nu idd weinig toegevoegde waarde. Dan kun je beter over 2 jaar een extra 7970 uit de V&A zoeken. Die zullen dan zeker wel worden aangeboden.

Nu betaal je behoorlijk veel geld voor een kaart die misschien pas over 2 jaar echte toegevoegde waarde heeft. Tegen die tijd heb je ongetwijfeld betere aanbiedingen voor deze kaarten dan nu.

Het is wel nuttig om je voeding niet te krap te nemen als je misschien van plan bent om te upgraden. Het zou zonde zijn als je die weer nieuw moet kopen.

Verwijderd

Chris03 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:47:
Nu betaal je behoorlijk veel geld voor een kaart die misschien pas over 2 jaar echte toegevoegde waarde heeft. Tegen die tijd heb je ongetwijfeld betere aanbiedingen voor deze kaarten dan nu.
Inderdaad zelfs dan niet, want dan heb je meer kaart voor minder geld. Zuiniger, goedkoper, stiller, noem maar op.

• hejwazzup
Iedereen enorm bedankt!
Aangezien we behoorlijk afwijken van mijn oorspronkelijke TS, zal ik voor laatste adviezen en tips een nieuw topic openen.
Dit topic kun je hier vinden: hejwazzup in "[DAA] Game-pc \[max. 1500]"

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1