Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StamNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 16:17
Hoi allemaal,

Sinds enige tijd is mijn externe harde schijf defect, hij is helaas gevallen en nu start deze niet meer op.
Hij maakt een raar geluid en de computer ziet hem niet meer.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing aangezien m'n complete studie erop staat. Ik zie op internet een aantal data recovery bedrijven staan, maar de prijzen verschillen enorm. Heeft er iemand tips of een adres waar je betaalbaar je data kan terughalen?

Het geluid (niet van q-music ;) )

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j28n4tlal5E]

Info: Western Digital, 640GB, sata, model: WD6400AAVS

Bedankt alvast! :)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Dit topic al gevonden? Thematopic: Datarecovery

Weet van het bestaan van een redelijk goedkoop recovery bedrijf, kan alleen dat topic niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 19:23

Ultrapc

Anyone steak?

Je kan lekker zelf gaan prutsen, maar als dit het waardevolle documenten zijn (studie) kan je voor meer zekerheid beter naar een recoverybedrijf.

Succes!

@hierboven, ik weet welke je bedoelt, maar ik ben de naam ook even kwijt :/

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gevonden! http://www.drsbulgaria.com/nl/index.php

€250 minimaal dus. (Excl verzendkosten naar Bulgarije)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StamNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 16:17
Bedankt voor de snelle antwoorden! Dat bedrijf in Bulgarije is idd niet zo duur. Hebben jullie er positieve ervaringen mee? Of goede verhalen en van gehoord?

Eigen initatief wordt hier op prijs gesteld.

In een korte search op GoT het volgende gevonden. (Uit het topic dat ik me eerder niet wist te herinneren)
Harde schijf stuk, na verkeerd aansluiten.
Anoniem: 100482 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:28:
Tip:

Arie26 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
Na lang wikke en wegen heb ik toch besloten om mijn HDD op te sturen naar een Data-recovery bedrijf.
en ook na lang zoeken heb ik er 1 gevonden welke paste mijn gedachten over de kost prijs.
een bedrijf in Bulgarije
http://www.drsbulgaria.com/nl/
na telefonische contact, wat overigens gewoon in het Nederlands verlopen is heb ik mijn HDD op gestuurd.

en na enkele dagen krijg je een email met txt-bestand met alle bestanden op de HDD.
en kan je aangeven om welke dir. het gaat en wederom na enkele dagen krijg je een stapeltje DVD's toe gestuurd.

Dus nu weer helemaal gelukkig, lekker diverse foto's zitten kijken van vroeger
330d schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:52:
Ok, het heeft even geduurd maar mijn HD is inmiddels VOLLEDIG gerecoverd!

Samenvattend:
De printplaat EN de mechanisme van de leeskoppen was doorgebrand bij mijn schijf wat zelden voorkomt. Bij de 1e donorschijf die ik mee had gestuurd waren slechts 5 van de 6 koppen compatible, dit resulteerde in niet volledige herstel. Kleine bestanden waren wel gered, maar grote bestanden waren allemaal niet te redden.
Dit hadden ze bij DRS Bulgaria ook nog nooit meegemaakt. De keuze lag aan mij of genoegen nemen met slechts 85% gecoverde kleine bestanden of nog een donorschijf opsturen. Ik heb uiteindelijk toch een 2e schijf opgestuurd, welke ong dezelfde productie datum had als de doorgebrandde. En dit keer heb ik geluk, de koppen waren 100% compatible met de doorgebrande exemplaar. Het resultaat is dat alles was gerecoverd (1,8TB)

Ik wil hierbij iedereen (laten we dat niet hopen natuurlijk) DRS Bulgaria aanraden. Ik heb mailtje gestuurd en uitgelegd hoe en wat het probleem was. Ik ben zeer snel en goed geholpen (gewoon in NL mailen!). Ik heb een deal kunnen maken met hun, wat vele malen goedkoper is dan de bedrijven hier in NL. Feit dat het in Bulgarije is gaf me in begin ook beetje twijfels, maar nu kan ik iedereen zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb gekregen. Gewoon top d:)b
Graag lees ik hoe jouw ervaring met dat bedrijf is, mocht je gebruik maken van hun diensten.
Pagina: 1