Wat zijn jullie bevinden hiermee? Beter tegen RSI? Is het fijner om mee te werken? Wil nl een nieuw toetsenbord, hoeft allemaal niet draadloos enzo en ik zat te denken om misschien zo'n ding te kopen.
moet nogal irri zijn met gamen... kep op aanraden van anderen maar gewoon een rechte plank gekocht...
mja kheb MS Natural Proffesional ofzo, werkt subliem, ook met gamen! altans vind ik... zeker een aanraderdje om te kopen!
Verwijderd
ik heb dus wel zo'n kromme plank .
maar het is wel enorm wennen met typen enzo.
is volgens mij voor echte typmiepen en niet voor dat kleine beetje wat ik afentoe typ.
ik denk dat ik mijn rechte plank weer neerleg.
maar het is wel enorm wennen met typen enzo.
is volgens mij voor echte typmiepen en niet voor dat kleine beetje wat ik afentoe typ.
ik denk dat ik mijn rechte plank weer neerleg.
Wat bedoel je eigenlijk precies met een "ergonomisch" toetsenbord? Er zijn erg veel verschillende en ze zijn lang niet allemaal geknikt.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Ik gebruik al 3 jaar de MS stijl ergo toetsenborden en ik koop absoluut geen andere voor eigen gebruik.
Als ik een dag op een normaal toetsenbord werk dan voel ik dat, op mijn Natural merk ik er niets van.
Het is wel even wennen overigens.
Ja, het gaat RSI tegen als je veel met het toetsenbord werkt, als je het echt goed wil doen schakel dan ook gelijk over op een trackball ipv. een muis.
Als ik een dag op een normaal toetsenbord werk dan voel ik dat, op mijn Natural merk ik er niets van.
Het is wel even wennen overigens.
Ja, het gaat RSI tegen als je veel met het toetsenbord werkt, als je het echt goed wil doen schakel dan ook gelijk over op een trackball ipv. een muis.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
De toetsen die normaal boven de pijltjes toetsen zitten (bv delete, home en end) zitten bijvoorbeeld niet bij de ergonomische. Dat vind ik nogal irri want ik gebruik ze vaak. Dus heb ik maar voor een normale toetsenbord gekozen.
ik heb ook een ergo. toetsenbord maar bij mij zitten de delete toets en de rest wel boven de pijljes www.modelbuilding.myweb.nl/ergo.jpgOp zondag 03 juni 2001 19:15 schreef Sixpacker het volgende:
De toetsen die normaal boven de pijltjes toetsen zitten (bv delete, home en end) zitten bijvoorbeeld niet bij de ergonomische. Dat vind ik nogal irri want ik gebruik ze vaak. Dus heb ik maar voor een normale toetsenbord gekozen.
sorry van het slechte licht
Ik heb zelf ook zo'n kromme ramplank en het bevalt mij prima. 
Alleen het merk is wat minder

Deze heeft, net als de Silitek variant, de kuur dattie soms ineens dood valt.
(zie ook dit draadje)
Dus ga niet besparen op het stukje hardware wat je het hardst nodig hebt !!
Verder is het even wennen, maar binnen een paar uur kan je niet meer zonder (is mijn persoonlijke ervaring/mening).
Alleen het merk is wat minder

Deze heeft, net als de Silitek variant, de kuur dattie soms ineens dood valt.
Dus ga niet besparen op het stukje hardware wat je het hardst nodig hebt !!
Verder is het even wennen, maar binnen een paar uur kan je niet meer zonder (is mijn persoonlijke ervaring/mening).
Verwijderd
Ik heb de Microsoft Natural Keyboard Pro. Werkt perfect! Het is zeker wel eventjes wennen, maar daarna wilde ik ook echt niet meer terug naar een normale typplank. Ik game niet zo vaak, dus daar heb ik geen ervaring mee:)
Prima dingetjes hoor, ook tijdens het gamen, want ik weet niet hoe jij gamed maar ik heb maar een paar toetsen nodig want richten en schieten doe ik met mijn muis (wapens wisselen ook)
Verwijderd
Ik heb eigenlijk altijd ergonomische toetsenborden gehad en als ik nu op een normaal toetsenbord moet typen maak ik extreem veel fouten en heb ik het gevoel dat m'n handen echt heel erg krampachtig in op elkaar gedrukt worden.
Ik heb ergonomische toetsenborden veel fijner en als je er eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer.
Het is wel erg handig als je met 10 vingers kan typen, want anders lijkt het me niks.
Ik heb ergonomische toetsenborden veel fijner en als je er eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer.
Het is wel erg handig als je met 10 vingers kan typen, want anders lijkt het me niks.
Verwijderd
Ik heb zo'n Logitech desktop pro ( met zo een ergonomische tikplank) en het bevalt echt super, nooit problemen en het tikt prima
Verwijderd
"Ik heb eigenlijk altijd ergonomische toetsenborden gehad en als ik nu op een normaal toetsenbord moet typen maak ik extreem veel fouten en heb ik het gevoel dat m'n handen echt heel erg krampachtig in op elkaar gedrukt worden. "
Exactly!
Als je een keer zo'n ergonmisch ding gewend bent wil je nooit meer anders. Ik heb al tijden die Microsoft ergonomische internet blablabla, bevalt perfekt
En dan zit je weer eens achter zo'n rechte strijkplank...aaaaaargh.
Exactly!
Als je een keer zo'n ergonmisch ding gewend bent wil je nooit meer anders. Ik heb al tijden die Microsoft ergonomische internet blablabla, bevalt perfekt
En dan zit je weer eens achter zo'n rechte strijkplank...aaaaaargh.
Verwijderd
Ik heb zelf de MS Natural plank, deze bevalt me uitstekend.
ik heb al 5 jaar RSI en met deze plank heb ik er het minste last van. Toch moet je bij dit soort planken wel op het volgende letten :
- Je zal moeten wennen aan het typen, de eerste tijd lijkt het KUT, dit wordt vanzelf beter naarmate je er meer gebruik van maakt.
- Iedere fabrikant maakt zijn eigen soort met oa afstandsverschillen tussen de toetsten, ga bij aanschaf niet af op de adviezen van anderen maar probeer de plank in de winkel.
- zorg behalve voor de plank ook voor genoeg ruimte voor je armen om te liggen, je kan wel je handen in de goeie positie hebben maar als je armen niet goed ondersteund worden heeft het nog geen zin.
- Kijk bij aanschaf niet te veel naar alle extra knopjes die erop zitten, vaak gebruik je die toch niet maar betaal je er wel voor.
Leuk om te weten is het verschil in de planken van MS en Logitech, tussen deze 2 merk je echt verschil tijdens het typen, ik persoonlijk vindt die van MS lekkerder werken, maar een goeie vriend van me zweert bij zijn logitech
ik heb al 5 jaar RSI en met deze plank heb ik er het minste last van. Toch moet je bij dit soort planken wel op het volgende letten :
- Je zal moeten wennen aan het typen, de eerste tijd lijkt het KUT, dit wordt vanzelf beter naarmate je er meer gebruik van maakt.
- Iedere fabrikant maakt zijn eigen soort met oa afstandsverschillen tussen de toetsten, ga bij aanschaf niet af op de adviezen van anderen maar probeer de plank in de winkel.
- zorg behalve voor de plank ook voor genoeg ruimte voor je armen om te liggen, je kan wel je handen in de goeie positie hebben maar als je armen niet goed ondersteund worden heeft het nog geen zin.
- Kijk bij aanschaf niet te veel naar alle extra knopjes die erop zitten, vaak gebruik je die toch niet maar betaal je er wel voor.
Leuk om te weten is het verschil in de planken van MS en Logitech, tussen deze 2 merk je echt verschil tijdens het typen, ik persoonlijk vindt die van MS lekkerder werken, maar een goeie vriend van me zweert bij zijn logitech
Verwijderd
Ik gebruik een rechte strijkplank toetsenbord, omdat ik regelmatig pc's met repareren, niet iedereen heeft een ergo-keyboard.
Microschoft Natural Pro
Typt beter, heb thuis nooit last als ik veel typ, op werk, had ik het wel met verslag....
suc6 met kiezen
Typt beter, heb thuis nooit last als ik veel typ, op werk, had ik het wel met verslag....
suc6 met kiezen
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Keytronic:

* ronaz zweert erbij!
* ronaz zweert erbij!
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Heb op mijn werk een MS natural en die bevalt me daar prima, ook met UT (nee ik heb het niet druk nee) gaat het lekker hoor.
thuis wil ik er ook een maar heb geen zin om het geld er aan uit te geven, heb er nu een zien liggen ergens op mijn werk, denk dat ik die maar eens ff ga organiseren.
Heb ook echt beginnende RSI klachten
dus daar mag de baas best eens iets tegen doen toch?
thuis wil ik er ook een maar heb geen zin om het geld er aan uit te geven, heb er nu een zien liggen ergens op mijn werk, denk dat ik die maar eens ff ga organiseren.
Heb ook echt beginnende RSI klachten
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ik heb een MS Natural Pro. Ik wilde er ook absoluut geen waar de pijltjes en delete,insert, home, etc. anders zijn ingedeeld. Dit heeft de MS NAtural Pro dus ook niet.
Je moet dus geen MS Natural Elite kopen, want daar zitten de knopjes niet handig.
Je moet dus geen MS Natural Elite kopen, want daar zitten de knopjes niet handig.
Pagina: 1