Toetsenbord valt @ random uit

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Mijn 2 à 3 jaar oud Silitek SK-2500 multi-media toetsenbord valt de laatste maanden willekeurig uit in Windows.

Ik zit bijvoorbeeld te chatten in mIRC en als ik van channel switch, kan ik ineens niet meer typen. Dan moet ik ff de stekker eruit halen en terug erin steken en dan werkt alles weer.

Het rare is dat het nooit gebeurd terwijl ik zit te typen. Alleen als ik ff nix getypt heb en dan in een ander venster wil verder typen, kan hij dienst weigeren.

Soms heb ik er dagen geen last van en andere keren moet ik 3, 4 keer per uur achter mijn PC in kruipen wat heel irritant is! :( Vooral als je online aan het gamen bent! Want dat is dodelijk.

Het ligt niet aan het moederbord, want hij deed het bij drie verschillende borden. 2 keer met PS/2 en 1 keer met de grote keyboard-connector.

Iemand raad?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Laatste maanden zeg je?
Dat fuckding van mij heeft niet anders gedaan. Ik heb al vrachten drivers geprobeerd.... niets werkte. Verschillende OS-sen installeren kon de klus ook niet klaren.

Ik heb hem lekker vervangen door een M$-internetkeyboard-pro

edit:

Inderdaad zal het niet aan je mobo liggen... ik heb mijn toetsenbord al aan 3 verschillende systemen gehad... steeds hetzelfde gezeik....
Hij hangt nu aan m'n server... die raak ik toch bijna niet aan...
Best jammer trouwens... toetsenbord is best fijn en die volume-regeling zit op een perfecte plek (beter dan bij m'n M$); gewoon met de muis naast het toestenbord, en terwijl je hand op de muis ligt kan je met je duim de volumeknoppen inrammen......

• F.U.B.A.R
Shit, dus het is een bekend mankement van die borden? Wel heel jammer, het is een heel fijn toetsenbord! En ja, die volume-knop zit daar ideaal, alhoewel ik de drivers niet heb geïnstalleerd, want dat is weer extra geheugen opofferen.

Zou het misschien helpen om de PS/2 stekker te vervangen? En is dat eigenlijk wel mogelijk?

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zaterdag 02 juni 2001 12:21 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Zou het misschien helpen om de PS/2 stekker te vervangen? En is dat eigenlijk wel mogelijk?
Het is inderdaad een bekend probleem, ik heb dat toetsenbord hier ook. De PS/2 stekker vervangen is overbodig, er zit waarschijnlijk is niet lekker in een chip van het toetsenbord, ik heb namelijk al 3 verschillende toetsenborden (wel allemaal hetzelfde type) gekregen, maar bij elk bord precies hetzelfde probleem. Ik ga denk ik binnenkort maar een DELL toetsenbord eraan hangen, die zijn teminste nog goed van kwaliteit, alleen geen volumeknop meer :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Silitek is gewoon bagger... :(

Zien er wel alleraardigst uit en zijn nog goedkoop ook. Maar in mijn geval zijn er tot nu toe wel 2 doodgegaan... :'( Toegegeven, de eerste keer met een omgestoot glas cola |:( maar de 2e keer was onverklaarbaar. Denk inderdaad dat het de PS/2 slot was.

In de ene computer (mun vriendins K6-2 systeempje) valt ie namelijk erg vaak weg, maar op de andere (mun BP6) blijft ie stabiel. Kan zijn dat oudere mobos niet echt een goeie PS/2 slot hebben voor de modernere toetsenplankjes (overspanning?) :?

• F.U.B.A.R
Op zaterdag 02 juni 2001 12:30 schreef BalusC het volgende:
Silitek is gewoon bagger... :(

Zien er wel alleraardigst uit en zijn nog goedkoop ook. Maar in mijn geval zijn er tot nu toe wel 2 doodgegaan... :'( Toegegeven, de eerste keer met een omgestoot glas cola |:( maar de 2e keer was onverklaarbaar. Denk inderdaad dat het de PS/2 slot was.

In de ene computer (mun vriendins K6-2 systeempje) valt ie namelijk erg vaak weg, maar op de andere (mun BP6) blijft ie stabiel. Kan zijn dat oudere mobos niet echt een goeie PS/2 slot hebben voor de modernere toetsenplankjes (overspanning?) :?
Ik gebruik nu een MSI K7T Turbo. Daarvoor twee verschillende Abit KT7's. Ik geloof niet dat ik er bij de eerste KT7 last van had, alhoewel ik het niet zeker weet.
En het kwam voor bij een Powercolor MediaGXm (:r !!) bord, op de grote keyboard-connector dan.

Dus toch een nieuw bord halen. Wat voor een? Ik hoef geen multi-media maar, gewoon een degelijk rechttoe rechtaan toetsenbord.

Verwijderd

Ik heb er ook een, ik heb hier 1x per week last, ik ga binnenkort maar eens op een microsoft toetsenbord :r

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Dan ben ik de enigste die met zijn typplank van Silitek geen problemen heeft. Ik heb hem nu voor ongeveer twee jaar en ik heb nog niets vreemds opgemerkt. (afkloppen :) ).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik heb de silitek sk-6000 en dezelfde "problemen"
Het gebeurt mij ongeveer 1 keer in de maand dat ie tijdens chatten ofzo ermee stopt. Dan inderdaad stekker eruit en erin (terwijl windows aanstaat) en dan doet ie het weer.
Ook wil ie met het aanzetten van de computer weleens niet initieren. Even beetje ontladen en dan terug en dan doet ie het wel.
Afgezien van dit soort kleinigheden vind ik het een HEERLIJK toetsenbord. Is een splitkeyboard met in het midden een extra tab en backspace en aan de rechterkant een touchpad die via serieel en ps2 aangesloten kan worden (dus naast me optical cordless logitech)

Silitek is onderdeel van lite-on en is nou eenmaal geen A-merk. Maar aangezien ik de problemen niet al te vaak heb vind ik het niet erg.

Verwijderd

Ik heb er ook last van! :( Ik d8 ook dat het aan mijn MB lag, valt al weer mee dan :). Ga dan nu denk ik voor de draadloze Logitech.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

hier zelfde probleem, ffc stekkertje eroit en erin doen, dan doettie ut weer...
Maar wel irri jah... :(

I see dead pixels...

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ik heb het zelfde probleem... maar dan met een Tr*st :r ms-natural-look-a-like ramplank :(
Geen idee waar het aan ligt, maar met m'n Cyrix 150+@166+ (fsb 120@133) ging het wel goed. Nu met m'n duron 700 (Asus A7V) dus niet :(

Verwijderd

die trust komt ook uit de fabriek van silitek. Dell computers hebben vaak ook een silitek keyboard. Lenco verkoopt ook silitek keyboards en zo zijn er wel meer.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 02 juni 2001 19:27 schreef Cbd het volgende:
die trust komt ook uit de fabriek van silitek. Dell computers hebben vaak ook een silitek keyboard. Lenco verkoopt ook silitek keyboards en zo zijn er wel meer.
Indeed... een maandje of 2 geleden is hier ook een draadje over geweest... daar heb ik 2 foto's in geknald... in van mediatouch (silitek), en 1 van de trust.... exact hetzelfde plankje.. .alleen de opdruk is anders....
Fijn toetsenbord... alleen dat F@%!@#%!@#$!@ probleem.......... :(

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Afbeeldingslocatie: http://www.silitek.com/gif/sk-2500a.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crazya.f2s.com/TrustErgoTrackKeyboard08680.jpg
Is dit dezelfde ??
Niet echt hè... dit wordt alleen maar gekker

Verwijderd

ik heb dat ding ook, ik ga em vervangen door een Cherry Cyboard

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 02 juni 2001 20:14 schreef Crazy A het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.silitek.com/gif/sk-2500a.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crazya.f2s.com/TrustErgoTrackKeyboard08680.jpgIs dit dezelfde ??
Niet echt hè... dit wordt alleen maar gekker
maar deze is wel dezelfde:
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/11938.jpg

Verwijderd

en die splitkeyboard van trust is wel dezelfde als de splitversie van silitek!
Dus JA ze zijn hetzelfde
je hebt bij silitek de sk-6000 splitkeyboard MET en ZONDER touchpad, beide met die 3 extra buttons in het midden. Ik heb em MET touchpad, dit is de trustversie ZONDER touchpad!
http://www.silitek.com/sk-6000.htm

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
wat is nou eigenlijk het probleem???? het is toch niet zo moeilijk, je koopt gewoon een neiuwe als ie het niet meer doet, dat kost je dan 25 piek klaar toch. of weet je wat ook stoer is je pakt zo'n superoud IBM toetsenbord, je weet wel zo'n bruine. Dat is pas MODDEN!

Verwijderd

Als je er teveel last van hebt koop je een nieuwe ja. En heb je er weinig last van zoals ik dan hou je em. Ik heb trouwens nu een tweedehands microsoft natural pro elite (oude versie) gekocht (net met de afwas mee) voor 25,-. Prima apparaat. Alleen jammer dat de 6 aan de foute kant zit!

Verwijderd

Zelfde probleem hier ook.
Is er een ander merk keyboard die het mooie volumeknopje op dezelfde plek heeft zitten? Want die is ooooo zo handig :) Behalve die en het muteknoppie kan de rest me gestolen worden ;)

• F.U.B.A.R
Op zaterdag 02 juni 2001 21:36 schreef het_beest het volgende:
wat is nou eigenlijk het probleem???? het is toch niet zo moeilijk, je koopt gewoon een neiuwe als ie het niet meer doet, dat kost je dan 25 piek klaar toch. of weet je wat ook stoer is je pakt zo'n superoud IBM toetsenbord, je weet wel zo'n bruine. Dat is pas MODDEN!
Als je zo altijd redeneert lachen de fabrikanten zich wel dood! "Verkoop die gast nog wat rotzooi, hij koopt toch nieuwe spullen! Wat kan ons het schelen!" |:(

En ja, nu ik weet dat het aan het toetsenbord ga ik ook wel een andere halen. Moest het gewoon ff weten.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Hee, dat probleem HAD ik hier ook, met hetzelde toetsenbord. Toen mijn vader er een glas wijn overheen mieterde deed ie het helemaal niet meer, dus ff een nieuw toetsenbord gekocht.. nooit meer problemen gehad..

Verwijderd

shit.. ik heb dat keyboardje,
tot nu toe werkt hij prima,
alleen in unreal tournament locked ie bijna altijd up, maar als ik reboot dan werkt het altijd weer.. en ik had dat probleem sinds dat ik een voodoo2 voor U.T. gebruik, dus ik dacht dat het daaraan lag
hmm , dat word dus maar een nieuw keyboardje halen dan :|

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 17:10 schreef YoTiaC het volgende:
shit.. ik heb dat keyboardje,
tot nu toe werkt hij prima,
alleen in unreal tournament locked ie bijna altijd up, maar als ik reboot dan werkt het altijd weer.. en ik had dat probleem sinds dat ik een voodoo2 voor U.T. gebruik, dus ik dacht dat het daaraan lag
hmm , dat word dus maar een nieuw keyboardje halen dan :|
locken van je computer? dat ligt niet aan het toetsenbord, maar is waarschijnlijk een driver probleem van je grafische kaart.
Als het beeld verder wel lekker doorgaat, en je je muis nog wel kan gebruiken, maar het toetsenbord reageert niet, DAN heb je het gezeik waar wij het over hebben....

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik heb dus precies hetzelfde, maar dan met mn MUIS...na een tijdje quaken ofzo dan kapt ie er in ene mee.

Verwijderd

Ik had ook problemen met dat Silitek sk2500
toetsenboard :(
Maar toen zag ik hier dat idd Trust ook zo'n
toetsenboardje had en die drivers ff gedownd en alles werkt nu naar wens :9
Het is op zich een prettig toetsenboardje !
Heb ook nog een draadloze Logitech dat werkt
ook perfect ,alleen idd de volumeknop etc.
zit niet op de goede plek ,verder een lekker
typ boardje ! :9~

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 20:53 schreef charles het volgende:
Ik had ook problemen met dat Silitek sk2500
toetsenboard :(
Maar toen zag ik hier dat idd Trust ook zo'n
toetsenboardje had en die drivers ff gedownd en alles werkt nu naar wens :9
Het is op zich een prettig toetsenboardje !
Heb ook nog een draadloze Logitech dat werkt
ook perfect ,alleen idd de volumeknop etc.
zit niet op de goede plek ,verder een lekker
typ boardje ! :9~
Oftewel je hebt de TRUST-Drivers erop gepleurd??????
Ik heb die silitek namelijk nog... best goed/fijn toetsenbord... op dat irritante probleem na....

Vooral die volumeknoppies en mute-knop... die roeleren......

Verwijderd

Idd !

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 21:04 schreef charles het volgende:
Idd !
Thanx... ga'k meteen proberen

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 17:17 schreef wfvn het volgende:

[..]

locken van je computer? dat ligt niet aan het toetsenbord, maar is waarschijnlijk een driver probleem van je grafische kaart.
Als het beeld verder wel lekker doorgaat, en je je muis nog wel kan gebruiken, maar het toetsenbord reageert niet, DAN heb je het gezeik waar wij het over hebben....
ik heb het over waar jullie het over hebben :) grafisch loopt alles lekker door en sound gaat ook door, muis weet ik niet want die gebruik je op dat moment nog niet in U.T. , maar keyboard locked dan dus wel.
ik heb geen trust drivers geinstalleerd,
en ik heb dit probleem alleen als ik U.T. met voodoo2 speel,met G400 heb ik het nooit!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb het ding ook, zelfs 2, de mijne die ik had was meteen ok, heb er toen ook een gekocht voor mijn vrouwtje en die heeft die tik ook eens in de maand of zoo... nu heb ik die brakken, maar enfin, tis niet anders en het is een heerlijk klikbord!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Hierbij de url voor de Trust driver, ben benieuwd of het de oplossing is.
http://www.trust.nl/drivers/KEYBOARD/DIRECT05.exe

Succes! :)
Pagina: 1