Verbeteren netwerk bovenverdieping / zolder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Ik heb een vraag en zie eigenlijk na even zoeken door de bomen het bos niet meer. Hoop dat jullie me hierin kunnen helpen. Wil graag mijn internet op de bovenverdiepingen van mijn huis verbeteren en weet niet wat ik daar het beste voor kan gebruiken.

Situatie - Nieuwbouwhuis met in de meterkast een Ziggo WIFI modem wat ik enkel bedraad gebruik. Draad naar de woonkamer met Airport Extreme die daar redelijk vrij hangt. Signaal beneden en in de tuin is ok. Alleen het signaal boven is niet je van het. Boven geen netwerkkabel beschikbaar dus de WIFI moet boven versterkt worden.

Het liefste zou ik ergens iets hangen waardoor ik op de bovenverdieping én zolder fatsoenlijk internet heb. Wat zouden jullie aanraden met een beetje een schappelijk budget?

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 22:34
Wat had je zelf voor ideeën / gevonden?
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537024

Beste opties:
- Kabel naar zolder en daar apparatuur en/of extra accesspoint direct op aanluiten
- Je huidige Apple accesspoint op verdieping tussen begane grond en woonkamer hangen (dus daar kabel naar leggen)

In een nieuwbouwhuis heb je meestal loze leidingingen liggen. Mogelijk ligt er al een telefoonkabel in die je zo kan vervangen door 2 UTP kabels.

[ Voor 9% gewijzigd door waterwolf op 18-02-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Kabel trekken is niet echt een optie, doordat (kan het nu niet even checken) volgens mij alles vol zit op het moment.

Zat zelf te twijfelen om een Airport Express te hangen maar dat zal natuurlijk wel weer een te dure, niet helemaal optimaal werkende oplossing zijn. En ben de Netgear wn3000rp ook al een aantal keer tegengekomen

[ Voor 10% gewijzigd door Rosmalen op 18-02-2013 12:57 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou deze set willen aanraden: http://www.pixmania.nl/nl...rkset-cpl-homeplug-a.html
Zie Dav1d in "homeplug met wifi?"

[ Voor 38% gewijzigd door Dav1d op 18-02-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Je kunt een wifi-repeater ophangen op een plek waar je wifi ontvangst nog voldoende is. Dan zal het vanaf dat punt opnieuw uitgezonden worden.
Vind dat persoonlijk vaak een beetje halve oplossing, maar als je geen kabels naar boven kunt krijgen één van je betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rosmalen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:54:
Kabel trekken is niet echt een optie, doordat (kan het nu niet even checken) volgens mij alles vol zit op het moment.

Zat zelf te twijfelen om een Airport Express te hangen maar dat zal natuurlijk wel weer een te dure, niet helemaal optimaal werkende oplossing zijn. En ben de Netgear wn3000rp ook al een aantal keer tegengekomen
Nieuwbouw en alles zit al vol? Wat heb je er dan ingestopt? En kan daar geen netwerk overheen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wifi versterken of repeaten is zelden (ik wil zelfs verder gaan: nooit) een goede oplossing. Ik zou wat extra moeite stoppen in het kijken of er een kabel heen kan en dán een wifi-AP ophangen (indien specifiek wifi gewenst is natuurlijk.)

Desnoods boor je een extra gaatje of twee.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 18-02-2013 16:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 22:34
Misschien een idee om dat eerst even te checken (eerder getipt om eventueel aanwezige telefonie kabel te vervangen door UTP).

Gebruik maken van homeplugs is ook een redelijk goede optie. Eén op de locatie van je router en één op zolder en daar weer een switch of wifi accesspoint aansluiten als je ook daar draadloos wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door waterwolf op 18-02-2013 17:46 ]

Pagina: 1