Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete
Zoals je in 2 toetsenborden tegelijk werkend op 1 pc kunt lezen, kun je meerdere toetsenborden tegelijkertijd aansluiten. Dat is geen probleem.
Wat jij wel zult moeten doen, is een 2e toetsenbord layout instellen. Simpel voorbeeldje: een toetsenbord kunnen we in Nederland als QWERTY instellen, of in België als AZERTY. Het toetsenbord geeft alleen aan jouw computer door "toets 1 is ingedrukt", maar weet verder niet wat dit betekent. Bij het NL toetsenbord resulteert dit in een Q, maar in België in een A.
Dit aanpassen kan gewoon in windows. Voor zover ik weet kun je dat niet per toetsenbord instellen. Je kunt wél per gebruiker (dus als je meerdere gebruikersaccounts op je pc hebt) een eigen toetsenbordindeling instellen. Daarnaast zou je een sneltoets kunnen instellen om gemakkelijk te kunnen switchen.
Wat je even zou moeten nakijken is of de gewenste toetsenbordindeling in jouw windows-versie wordt ondersteund. (er schijnen meerdere Thaise toetsenbordindelingen te zijn)
Ook weet ik niet of (de gewenste) aziatische leestekens in windows worden ondersteund. Mogelijk heb je hier een bepaalde windowsversie of languagepack voor nodig.
Wat jij wel zult moeten doen, is een 2e toetsenbord layout instellen. Simpel voorbeeldje: een toetsenbord kunnen we in Nederland als QWERTY instellen, of in België als AZERTY. Het toetsenbord geeft alleen aan jouw computer door "toets 1 is ingedrukt", maar weet verder niet wat dit betekent. Bij het NL toetsenbord resulteert dit in een Q, maar in België in een A.
Dit aanpassen kan gewoon in windows. Voor zover ik weet kun je dat niet per toetsenbord instellen. Je kunt wél per gebruiker (dus als je meerdere gebruikersaccounts op je pc hebt) een eigen toetsenbordindeling instellen. Daarnaast zou je een sneltoets kunnen instellen om gemakkelijk te kunnen switchen.
Wat je even zou moeten nakijken is of de gewenste toetsenbordindeling in jouw windows-versie wordt ondersteund. (er schijnen meerdere Thaise toetsenbordindelingen te zijn)
Ook weet ik niet of (de gewenste) aziatische leestekens in windows worden ondersteund. Mogelijk heb je hier een bepaalde windowsversie of languagepack voor nodig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Natuurlijk kan dat. Je kunt dan ook de toetsenbord instellingen op thais instellen.
Het mooie is, is dat ondersteuning zit in de fonts op het systeem. Als je een Thaise website kan lezen, kan je de invoer van een toetsenbord ook lezen. Er is standaard ondersteuning voor een hele berg talen, inclusief de meeste Aziatische. Hier zit Thais ook tussen.Ook weet ik niet of (de gewenste) aziatische leestekens in windows worden ondersteund. Mogelijk heb je hier een bepaalde windowsversie of languagepack voor nodig.
Vroeger, toen ik nog Windows gebruikte, paste ik met nLite m'n XP installatie aan en verwijderde taalondersteuning van talen die ik niet nodig had. Als ik dan tekst of een website in de taal bekeek die ik had weggegooid, en het was niet in ons alfabet geschreven, kreeg ik blokjes te zien (lijkt op [], maar dan als 1 teken ipv 2).
Nu met Linux zie ik hetzelfde als ik geen lettertype heb die de taal ondersteund.
Commandline FTW | Tweakt met mate
GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen zoekwerk niet uit kunt komen. In dit geval staat er een topic actief met letterlijk dezelfde onderwerp en titel dat erop lijkt:
2 toetsenborden tegelijk werkend op 1 pc
Daar staat wat je wilt weten, dit topic is dus dubbel en gaat dicht.
Overigens: blind typen is een nog betere oplossing en gewoon keyboard layout in je OS aanpassen. US105 Intl voor jou, Thais voor haar. Wat er op de toetsten staat maakt dan niet uit - ik heb zo een keyboard zonder toetsopschrift.
2 toetsenborden tegelijk werkend op 1 pc
Daar staat wat je wilt weten, dit topic is dus dubbel en gaat dicht.
Overigens: blind typen is een nog betere oplossing en gewoon keyboard layout in je OS aanpassen. US105 Intl voor jou, Thais voor haar. Wat er op de toetsten staat maakt dan niet uit - ik heb zo een keyboard zonder toetsopschrift.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()