Toon posts:

Simcity (2013) Screenshot & video topic

Pagina: 1
Acties:

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:06
Hierbij indien toegestaan een aparte topic voor de screenshots. :*)

Deel de mooiste screenshots van je eigen steden of van anderen.

Ben benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen.. :)

[Voor 3% gewijzigd door Ferio op 18-02-2013 08:49]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Bovenaanzicht foto's zijn ook welkom.. Erg benieuwd naar jullie wegen indeling.

Anoniem: 179336

In het tabblad 'gameplay' (Instellingen) kan je ook een aantal opties aan/uitvinken (o.a. tekstballon niet weergeven etc).

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Niemand? :P

An  a day keeps the doctor away.

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04 07:45
Ik ben nu een filmpje aan het uploaden op youtube zal hem zo posten.

• Delta21
YouTube: SC5 Beta gameplay

Let me know what you think! :) Ik heb heel lang terug SimCity 4 even gespeeld zwaar verslavend, daar voor eigenlijk simcity 1 op een floppy. Nu is SC5 aan de beurt en ik denk dat ik weer flink wat uurtjes zoet ga zijn op de PC!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:29
Achjah, waarom niet

SimCity 01
SimCity 02
SimCity 03
SimCity 04
SimCity 05
SimCity 06
SimCity 07
SimCity 08
SimCity 09
SimCity 10
SimCity 11
SimCity 12
SimCity 13
SimCity 14
SimCity 15
SimCity 16

Video's:
Dag 1 werkte de regionplay prima, dag 2 niet. De laatste video van dag 2 is dan ook een high wealth single city. Wel met strakke wegen

Dag 1:
2 steden. Vooral de 2e was de moeite waard, lekker aan het klooien geweest.
Opgenomen stream: http://www.twitch.tv/suicyder/c/1934154

Dag 2:
http://www.twitch.tv/suicyder/b/368293982
http://www.twitch.tv/suicyder/b/368309354
http://www.twitch.tv/suicyder/b/368327681

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Leuk Topic, ik heb zelf helaas nog niet in de beta kunnen spelen.
Dus ga dit in de gaten houden om al een wat duidelijker beeld te krijgen

tot aan de release natuurlijk :P

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-01 22:00
Delta21 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:14:
YouTube: SC5 Beta gameplay

Let me know what you think! :) Ik heb heel lang terug SimCity 4 even gespeeld zwaar verslavend, daar voor eigenlijk simcity 1 op een floppy. Nu is SC5 aan de beurt en ik denk dat ik weer flink wat uurtjes zoet ga zijn op de PC!
het ziet er uit als een efficiënte City, een beetje fantasieloos. je hebt maar een paar gebogen wegen, dat stuk ziet er gelijk leuker uit. een stad bouwen in 'grids' is niet echt een uitdaging, maar als je doelstelling is om alles zsm vol te hebben dan is dit wel de manier.

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09-2022
Als je zoveel mogelijk wou doen moest je wel in grid bouwen vind ik. Ik heb ook wat 'ronde' steden geprobeerd, maar daar waren al vrij snel allemaal problemen (door het te snel bouwen en niet plannen).

• Delta21
Het is inderdaad niet echt speciaal, en het bouwen in een raster is verreweg het meest effecient. Jammer is alleen dat als je creatief word met wegen zoals gebogen wegen je kostbare ruimte kwijt raakt. En de maps gewoon te klein lijken dan ik hoop dan ook echt dat er grotere maps komen. Ik heb de speel snelheid in de beta gewoon omhoog gegooid en gaan en zie hier in de video het resultaat +40k inwoners en 1,2 miljoen simdollars. Ik hoop echt dat het in het spel dit toch wel een beetje moeilijker word. Ik ga dan ook veel meer proberen de stad te optimaliseren geen fwd, maar gewoon een mooie stad proberen te bouwen.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:59
.

[Voor 97% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:04]

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik ben heel benieuwd naar screenshots van de diverse regio's liefst compleet met city-namen er bij. Er zijn zat sites waar ze op staan maar er zitten gewoon dikke verschillen tussen :p

Kan iemand die al aan het spelen is misschien wat screenshots uploaden :)

My Youtube Channel

Anoniem: 179336

Geen screenshot, wel grappig.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:53
Mattie112 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:37:
Ik ben heel benieuwd naar screenshots van de diverse regio's liefst compleet met city-namen er bij. Er zijn zat sites waar ze op staan maar er zitten gewoon dikke verschillen tussen :p
De meeste die op tweakers staan zijn redelijk accuraat. Hier is een hele grote waslijst van screenshots van de regio's met plaatsnamen en eigenschappen die vrijwel direct na de start beschikbaar was. http://imgur.com/a/rws9Z

Verder zijn er te weinig plaatjes in dit topic, dus ik zal maar even eentje van het internet pakken ondanks dat ik het spel zelf nog niet heb. Ik vindt het echt geniaal dat je de steden van andere mensen gewoon op de achtergrond kan zien liggen. Bij de oude simcity's was er altijd maar een zwart gat na het einde van je stadsgrens...

En natuurlijk de traffic, kleine tip: Bouw geen kruising van high density roads gelijk aan de ingang van je stad. Stoplichten vlak na een snelweg is vragen om problemen. Met als gevolg een mooie file tot aan de volgende stad :P

Om je een overzicht te geven van alle kruisingen in de stad:

Om geen stoplichten te hebben kan je alles behalve high density roads gebruiken. Wat dus blijkbaar verstandig is als er niet veel mensen afslaan? En met dirt roads krijg je dus helemaal geen kruispunten op je weg!

[Voor 12% gewijzigd door Sleepkever op 06-03-2013 11:35]

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Thx die screenshots zocht ik inderdaad :D

My Youtube Channel

Anoniem: 151099

Sleepkever schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:32:
[...]

En natuurlijk de traffic, kleine tip: Bouw geen kruising van high density roads gelijk aan de ingang van je stad. Stoplichten vlak na een snelweg is vragen om problemen. Met als gevolg een mooie file tot aan de volgende stad :P

Om geen stoplichten te hebben kan je alles behalve high density roads gebruiken. Wat dus blijkbaar verstandig is als er niet veel mensen afslaan? En met dirt roads krijg je dus helemaal geen kruispunten op je weg!
wat zou de meest ideale manier zijn om de highway te verbinden met je stad? geen HD road dus? maar geljik een kruispunt zonder lichten lijkt mij ook niet ideaal.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:53
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:02:
[...]

wat zou de meest ideale manier zijn om de highway te verbinden met je stad? geen HD road dus? maar geljik een kruispunt zonder lichten lijkt mij ook niet ideaal.
Ik heb werkelijk waar geen idee, ik heb het zelf nog niet geprobeert :P Maar ik zie eigenlijk bij iedereen die ik tot nu toe zie spelen de stads ingang echt een probleempunt worden vroeg of later. Zeker iets om rekening mee te houden als je begint dus.

Anoniem: 387279

Mijn rollercoaster haha

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Hoe heb je die brug zo omhoog gekregen?

Anoniem: 387279

dat ging zo maar,, mischien een bug? maar doordat de server offline was en later disconnected werd zal het er wel niet meer zijn :(

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 22:43
Als het werkt ziet het spel er toch erg goed uit:

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Skydd86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-02 14:30
Dit is mijn stad, gister gemaakt 4 uur over gedaan. Wat vinden jullie ervan?

Geintje natuurlijk. Ik post vanmiddag wel een plaatje van mijn stad.

• Skydd86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-02 14:30

Dit is mijn eerste stad. Het is een hightech stad. Met veel rijke mensen. Ik heb er een andere stad naast gemaakt waar alle arbeiders wonen. Die zit op 180k inwoners maar net als in deze stad zit het verkeer muurvast. In deze stad valt het allemaal nog wel mee. Maar die andere is helemaal een ramp.

• MulderA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 09:09

Schoonebeek! :*)

Anoniem: 494770

Ik probeerde afbeelding te posten, maar lukt niet echt. Ander keer dan maar

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 494770 op 10-03-2013 19:04]

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 19:34
Wat verschillende steden:

(click for larger)

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:57
Hier een paar screenshots van mijn toekomstige handels stad. Ben hem nu eerst nog aan het opbouwen, en wil er later een groot commercial district van maken.

Eerst nog zonder hoogbouw

Overview begin van de avond

Overview aan het einde van de sessie (2 uur later)

En eindigen met dezelfde als de eerste maar dan mét hoogbouw :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe krijgen jullie al die hoge gebouwen? Ik krijg alleen maar 'lage' :P

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:22

CaDje

Framedrops for life

DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe krijgen jullie al die hoge gebouwen? Ik krijg alleen maar 'lage' :P
Heeft te maken met de density van dat stukje grond, je moet minimaal high density roads om je stuk grond hebben om hoge gebouwen te krijgen.

Daarnaast zijn natuurlijk de happyness van je sims belangrijk (politie, brandweer, scholen, parken, ect.)

Vaak geeft een gebouw aan als het bijv. te weinig ruimte heeft om de density te verhogen

Anoniem: 504094

DennusB schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
De bouw van hoge gebouwen kwam bij mij zodra ik $$$-parkjes en plaza's neerzette en medium tot high-density straten begon te bouwen! ;)

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:25
AerosPhere schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:55:
Hier een paar screenshots van mijn toekomstige handels stad. Ben hem nu eerst nog aan het opbouwen, en wil er later een groot commercial district van maken.

Eerst nog zonder hoogbouw
[afbeelding]

Overview begin van de avond
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Overview aan het einde van de sessie (2 uur later)
[afbeelding]

[afbeelding]

En eindigen met dezelfde als de eerste maar dan mét hoogbouw :)
[afbeelding]
Welke map is dit :9~ ?

• AerosPhere
Discovery delta, en dan het gebied genaamd Magnolia wetlands, onderin de regio :) is erg ingewikkeld om te bouwen en vooral om winst te maken omdat je niet veel plek hebt, dus niet snel veel inwoners kan krijgen en dan weinig belasting binnen krijgt. Maar het is 100% de moeite waard om het langzaam te zien groeien :D

Anoniem: 407994

Vraagje, een screenshot door middel van Prt Scr werkt hier niet, krijg dan gewoon mijn desktop te zien haha. Hoe verder?

• AerosPhere
Anoniem: 407994 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:31:
Vraagje, een screenshot door middel van Prt Scr werkt hier niet, krijg dan gewoon mijn desktop te zien haha. Hoe verder?
Screenshots maak je ingame met 'c'. je kan tekstballonnetjes enzo uitzetten in het gameplay options menu heb ik gehoord

Anoniem: 407994

AerosPhere schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:50:
[...]

Screenshots maak je ingame met 'c'. je kan tekstballonnetjes enzo uitzetten in het gameplay options menu heb ik gehoord
LOL, dankje wel :)

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:32
Voor mijn wegennet heb ik twee rondwegen, een grote en een kleine binnenin. Mijn kleine rondweg sluit aan op de grote en daarmee heb ik een soort van slang gemaakt voor de trams. Alleen nou gaat de buitenste rondweg toch vastlopen. Sinds ik high wealth in mijn stad heb. De stad heeft 110k inwoners.

* klikbaar *

Geen wonderschone lay-out, maar wel efficiënt.

http://hawvie.deviantart.com/

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:13
Hier wat grappige screens uit mijn stad die gebouwt was puur voor het wegennetwerk (wat werkt wel wat werkt niet)

Hoop dat mijn sims stevige voertuigen hebben met voldoende vermogen.

Wis niet dat je ook vissen kon houden in simcity.

Overzicht van de stad.

Overzicht bij nacht.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:32
1300 misdadigers
55.000 werkeloos
680 daklozen
Bevolking 700k. Ik wou ff kijken hoever je kunt gaan. Maar dit is wel ff het maximum w.m.b.

[Voor 18% gewijzigd door HawVer op 15-03-2013 22:14]

http://hawvie.deviantart.com/

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb even snel een street level view videootje gemaakt van een redelijk drukke straat.
Let vooral op de hordes voetgangers af en toe, overdag is het nog veel erger.

Only fools are enslaved by time and space.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou dit bijzonder stevig zijn? Zo ziet het er niet uit namelijk ;)

http://i45.tinypic.com/4j11jt.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1

Let op:

Maak een foto, tik een verhaal en win die SimCity Challenge helikoptervlucht!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee