Let me know what you think! Ik heb heel lang terug SimCity 4 even gespeeld zwaar verslavend, daar voor eigenlijk simcity 1 op een floppy. Nu is SC5 aan de beurt en ik denk dat ik weer flink wat uurtjes zoet ga zijn op de PC!
Let me know what you think! Ik heb heel lang terug SimCity 4 even gespeeld zwaar verslavend, daar voor eigenlijk simcity 1 op een floppy. Nu is SC5 aan de beurt en ik denk dat ik weer flink wat uurtjes zoet ga zijn op de PC!
het ziet er uit als een efficiënte City, een beetje fantasieloos. je hebt maar een paar gebogen wegen, dat stuk ziet er gelijk leuker uit. een stad bouwen in 'grids' is niet echt een uitdaging, maar als je doelstelling is om alles zsm vol te hebben dan is dit wel de manier.
Als je zoveel mogelijk wou doen moest je wel in grid bouwen vind ik. Ik heb ook wat 'ronde' steden geprobeerd, maar daar waren al vrij snel allemaal problemen (door het te snel bouwen en niet plannen).
Het is inderdaad niet echt speciaal, en het bouwen in een raster is verreweg het meest effecient. Jammer is alleen dat als je creatief word met wegen zoals gebogen wegen je kostbare ruimte kwijt raakt. En de maps gewoon te klein lijken dan ik hoop dan ook echt dat er grotere maps komen. Ik heb de speel snelheid in de beta gewoon omhoog gegooid en gaan en zie hier in de video het resultaat +40k inwoners en 1,2 miljoen simdollars. Ik hoop echt dat het in het spel dit toch wel een beetje moeilijker word. Ik ga dan ook veel meer proberen de stad te optimaliseren geen fwd, maar gewoon een mooie stad proberen te bouwen.
Ik ben heel benieuwd naar screenshots van de diverse regio's liefst compleet met city-namen er bij. Er zijn zat sites waar ze op staan maar er zitten gewoon dikke verschillen tussen
Kan iemand die al aan het spelen is misschien wat screenshots uploaden
Mattie112 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:37:
Ik ben heel benieuwd naar screenshots van de diverse regio's liefst compleet met city-namen er bij. Er zijn zat sites waar ze op staan maar er zitten gewoon dikke verschillen tussen
De meeste die op tweakers staan zijn redelijk accuraat. Hier is een hele grote waslijst van screenshots van de regio's met plaatsnamen en eigenschappen die vrijwel direct na de start beschikbaar was. http://imgur.com/a/rws9Z
Verder zijn er te weinig plaatjes in dit topic, dus ik zal maar even eentje van het internet pakken ondanks dat ik het spel zelf nog niet heb. Ik vindt het echt geniaal dat je de steden van andere mensen gewoon op de achtergrond kan zien liggen. Bij de oude simcity's was er altijd maar een zwart gat na het einde van je stadsgrens...
En natuurlijk de traffic, kleine tip: Bouw geen kruising van high density roads gelijk aan de ingang van je stad. Stoplichten vlak na een snelweg is vragen om problemen. Met als gevolg een mooie file tot aan de volgende stad
Om je een overzicht te geven van alle kruisingen in de stad:
Om geen stoplichten te hebben kan je alles behalve high density roads gebruiken. Wat dus blijkbaar verstandig is als er niet veel mensen afslaan? En met dirt roads krijg je dus helemaal geen kruispunten op je weg!
[Voor 12% gewijzigd door Sleepkever op 06-03-2013 11:35]
En natuurlijk de traffic, kleine tip: Bouw geen kruising van high density roads gelijk aan de ingang van je stad. Stoplichten vlak na een snelweg is vragen om problemen. Met als gevolg een mooie file tot aan de volgende stad
Om geen stoplichten te hebben kan je alles behalve high density roads gebruiken. Wat dus blijkbaar verstandig is als er niet veel mensen afslaan? En met dirt roads krijg je dus helemaal geen kruispunten op je weg!
wat zou de meest ideale manier zijn om de highway te verbinden met je stad? geen HD road dus? maar geljik een kruispunt zonder lichten lijkt mij ook niet ideaal.
wat zou de meest ideale manier zijn om de highway te verbinden met je stad? geen HD road dus? maar geljik een kruispunt zonder lichten lijkt mij ook niet ideaal.
Ik heb werkelijk waar geen idee, ik heb het zelf nog niet geprobeert Maar ik zie eigenlijk bij iedereen die ik tot nu toe zie spelen de stads ingang echt een probleempunt worden vroeg of later. Zeker iets om rekening mee te houden als je begint dus.
Dit is mijn eerste stad. Het is een hightech stad. Met veel rijke mensen. Ik heb er een andere stad naast gemaakt waar alle arbeiders wonen. Die zit op 180k inwoners maar net als in deze stad zit het verkeer muurvast. In deze stad valt het allemaal nog wel mee. Maar die andere is helemaal een ramp.
Hier een paar screenshots van mijn toekomstige handels stad. Ben hem nu eerst nog aan het opbouwen, en wil er later een groot commercial district van maken.
Eerst nog zonder hoogbouw
Overview begin van de avond
Overview aan het einde van de sessie (2 uur later)
En eindigen met dezelfde als de eerste maar dan mét hoogbouw
AerosPhere schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:55:
Hier een paar screenshots van mijn toekomstige handels stad. Ben hem nu eerst nog aan het opbouwen, en wil er later een groot commercial district van maken.
Discovery delta, en dan het gebied genaamd Magnolia wetlands, onderin de regio is erg ingewikkeld om te bouwen en vooral om winst te maken omdat je niet veel plek hebt, dus niet snel veel inwoners kan krijgen en dan weinig belasting binnen krijgt. Maar het is 100% de moeite waard om het langzaam te zien groeien
Voor mijn wegennet heb ik twee rondwegen, een grote en een kleine binnenin. Mijn kleine rondweg sluit aan op de grote en daarmee heb ik een soort van slang gemaakt voor de trams. Alleen nou gaat de buitenste rondweg toch vastlopen. Sinds ik high wealth in mijn stad heb. De stad heeft 110k inwoners.
Ik heb even snel een street level view videootje gemaakt van een redelijk drukke straat.
Let vooral op de hordes voetgangers af en toe, overdag is het nog veel erger.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details