[lan] download binnen LAN helft te langzaam

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 07:39
Heb een Gigabit LAN met overal Cat5E/Cat6 kabels.
3x deugdelijke Cisco switch
Qnap TS809 Nas op zolder
2x werkstation op werkkamer

1 werkstation heeft een probleem met het downloaden intern van ander werkstation / NAS. Hier haalt die max rond de 50-60MB per seconde. Als ik echter vanuit dit werkstation iets copieer naar ander werkstation / NAS haalt die makkelijk de 100MB of meer!

Dus ik kopieer een 5GB file naar NAS duurt zo'n 50 seconden. Als ik het bestand terug haal, duurt het ongeveer dubbel zo lang!

Drivers NIC geupdate en alles verder ook... Hoe kan het dat terug kopieeren 500mbit haalt en als ik het wegzet de 1000mbit???

Erg frusterend als je geen idee het waar nog te zoeken...

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Misschien kan een hardeschijf niet sneller lezen / schrijven?

Kan je met "iperf" een test doen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• trekker22
bedankt voor de tip maar aan de schijven ligt het zeker niet. van C:\ (SSD) naar D:\ (RAID0 ide) gaat het met 130-150MB p/s.

Zal wel eens met iperf een test doen, kijken wat die aangeeft.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Jumboframes ?
Half duplex ipv full duplex ?

Abort, Retry, Quake ???

• Dizzy01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:31
In het volgende topic staat misschien nog wel iets interessants:
Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

• trekker22
hmmm iperf geeft vanaf beiden zijden (de 2 workstations) maar een 260 - 320 mbit...?

Er moet gewoon iets fout zijn met die Windows 7; Als ik vanuit goede Workstation de opdracht geef "copieer een 5GB file naar" foute machine; doet die dit met 90-95MB per seconde.

Als ik op de foute machine aangeef copieer dit bestand van de goede machine (feitelijk dezelfde actie, alleen de aanroep is vanuit een andere plek).... gaat dit met rond de 50-55MB per seconde!!!

Er gebeurd hetzelfde, echter op de foute machine lijkt er extra overhead te zijn waardoor snelheid halveert???

Iets hardwarematigs kan het niet zijn dus...

EDIT deels zat het in een malware scanner en deels in het vervangen van Explorer door Directory Opus. Haal nu wel weer de 90-100MB.
Echter op iPerf blijft die ruim achter, ligt dit aan de Window size van 8kb?

EDIT2 iPerf haalt ook 1000mbit met betere window size :)

Gigabit netwerk eindelijk overal te goei!

[ Voor 96% gewijzigd door trekker22 op 14-02-2013 23:28 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Probeer anders ook nog eens TCP Optimizer te draaien. Die optimaliseert alle TCP settings, maar je observatie dat het nu aan het TCP Window ligt is prima! Dit is ook precies het gedrag wat wij op het werk zien met een tcp window size van 8kByte, als we dit naar 64kByte zetten gaat de performance met sprongen vooruit :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1