Toon posts:

Advies bij nieuwe game pc (+/- 1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil net als vele op dit forum ook mijn eigen computer in elkaar gaan zetten. Nu zit ik veel achter me laptop en heb wel wat verstand van computers maar wie zal mij eens kunnen helpen met het uitkiezen van de goede dingen.

Ik heb al een lijstje gemaakt. Ik weet niet of jullie hem zo kunnen zien maar dat merken we snel genoeg.
De computer die ik in me gedachten heb mag zo tot ongeveer 1500 euro gaan kosten. Dit geld dan alleen voor de kast. Voor een muis en toetsenbord ga ik eens in de winkel kijken want ik wil kunnen voelen wat ik prettig vind. Het beeldscherm hoeft niet bij die 1500 euro in te zitten maar ik zou wel graag willen weten wat jullie mij nou aanraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Natuurlijk wil ik er flink hard op kunnen game. Ik hou van nieuwe spellen te spelen en het liefst ook nog op de beste kwaliteit dus een goede videokaart is zeker nodig. Verder heb ik meestal van alles te gelijk aanstaan zoals skype, internet, downloads en meestal 1 a 2 films/series die ik half tegelijkertijd zit te kijken enz. Conclusie, veel dingen die ik tegelijk doe.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al zei heb ik voor alleen de computer al 1500 euro over. Daarnaast wil ik ook nog best wat neerleggen voor een goed beeldscherm. Dit beeldscherm moet zeker 23" zijn want ik hou wel van een beetje beeld kwaliteit, 3D sta ik nou niet echt om te springen en touchscreen voel ik ook niet echt iets voor. Hij moet gewoon de games en film op prachtige kwaliteit laten zien.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een lijst gemaakt van wat ik denk dat goed is. Daarin staan een aantal componenten die ik zeker wil kopen omdat mij dat gewoon aanspreekt en ik daarin nog al een ''zeur'' ben. In dit geval gaat hem om de kast. Deze kast van Cooler Master vind ik prachtig en wil ik graag op mijn kamer hebben staan.
Ook de voeding van Cooler Master zie ik wel zitten, 800 watt lijkt me prima en hij ziet er goed uit.
Verder de harde schijf van WD, het merk WD vind ik heel erg fijn en heb hier thuis ook alle externe schijven van WD dus daarom dit merk, deze moet hoger zijn dan 2TB en deze schijf is het beste wat ik vinden kon.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik vooral nodig heb is informatie. Is mijn lijstje zo goed met de dingen die ik er mee wil doen. Ik zit te twijfelen over bijvoorbeeld het moederbord en de videokaart.
Het moederbord moet voor mij uitgebreid worden, ik wil in de toekomst namelijk nog meer aansluiten. Ik download veel en daarom sluit ik het gebruik van veel meer harde schijven zeker niet uit. Daarom wil ik meer dan genoeg aansluiting hebben op het moederbord. Zeker dat er 4 schijven op kunnen en misschien nog wel wat meer als het mogelijk is. Daarnaast misschien een tweede video kaart in de toekomst dus ook 2 aansluitingen voor dat, ik heb ook nu 2x 8GB geheugen en in de toekomst kan ik dat misschien ook nog wel willen verdubbelen, kortom, er moeten genoeg mogelijkheden op komen.

De videokaart weet ik niet wat ik daar mee aan moet, ik zie veel verschillende meningen er over dus wie kan mij nou vertellen wat hij/zij in mijn geval zal doen? Ik wil gewoon er gewoon zeer goed mee kunnen game, daarnaast wil ik er 2 beeldschermen op kunnen aansluiten. (game en series kijken tegelijk zie ik erg zitten) Dus minimaal 3GB op de videokaart en 2 aansluitingen voor beeldschermen. (Heb zelf al 1 simpel beeldschermpje liggen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben echt een merken man, ik hou niet zo van merken die ik niet ken en wanneer een merk mij goed bevalt hou ik het het liefst daar bij. Zo was bijvoorbeeld mijn eerst laptop een Sony en sinds dien is alles hier op mijn kamer van Sony zoals tv, PS2, PS3, 2 laptops, geluidsapparatuur en camera`s. Helaas verkoopt Sony geen computers waarmee ik kan game anders had ik deze vraag niet hoeven stellen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Voor de rest heb ik niet echt wensen, om het makkelijk te maken zet ik ze op een rijtje hier onder:
-Goede game pc
-Veel dingen te gelijk er mee doen
-2 beeldschermen
-Veel geheugen

Ik hoop dat iemand mij wil helpen met advies, ik zal het zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt!

Mvg,
Luke

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit is de pc die je bedoelt vanuit je wenslijst?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Asus P8Z77-V€ 156,95€ 156,95
1Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost€ 277,10€ 277,10
1Western Digital Green WD20EZRX, 2TB€ 81,-€ 81,-
1Cooler Master HAF X€ 132,99€ 132,99
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 800W€ 145,60€ 145,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.176,94

Zeer goede schermen:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart (1920x1080 - 23 inch - IPS)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart (1920x1200 - 24 inch - IPS)

~ zal nog meer adviseren.

[ Voor 80% gewijzigd door SmokingCrop op 13-02-2013 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit is de lijst zoals ik hem heb samen gesteld. Ik heb dus nog wat geld over om nog hier en daar iets uit te breiden. Mooie schermen trouwens, daar ga ik zeker eens verder naar kijken alleen ik las dat je voor games het beste de milliseconde zo laag mogelijk krijgen voor een beeldscherm. Deze zitten op 8ms. Is dat te merken voor games of is dat snel genoeg?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 20:13 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
(edit) oh btw, interessant leesvoer: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen)

Je koopt er beter sowieso nog een 3rd party aftermarket koeler bij, bv:
pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

Moederbord is best wel duur en dan komt de 120 euro gigabyte er beter uit
(gebaseerd op: reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken):
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Ook zou ik voor de pricewatch: Gigabyte GV-R797OC-3GD gaan, onderandere omdat je nog een 2e scherm zal hebben aanstaan.

twee zeer goede behuizingen:

* Heel stille met goede airflow kast:
http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/
-> reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

* Heel goede kabelmanagement en airflow kast:
http://tweakers.net/product/286875/corsair-carbide-500r/
(heb ik zelf ook en ziet er bij mij zo uit: Binnenkant van Corsair 500R <- thumbnail)

Over deze voeding kan ik niet veel zeggen, alleen dat zowat alle vrij recente Seasonic voedingen allemaal goed en zeer goed zijn.
bv. pricewatch: Seasonic Platinum Series 760 Watt
(Platinum & 7 jaar garantie :9~)

SSD is een prima ssd :)

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:11:
Ja, dit is de lijst zoals ik hem heb samen gesteld. Ik heb dus nog wat geld over om nog hier en daar iets uit te breiden. Mooie schermen trouwens, daar ga ik zeker eens verder naar kijken alleen ik las dat je voor games het beste de milliseconde zo laag mogelijk krijgen voor een beeldscherm. Deze zitten op 8ms. Is dat te merken voor games of is dat snel genoeg?
Dit is een veelvoorkomend misverstand. De input lag (wat je niet bij de specs zal zien) is stukken belangrijker dan een paar ms verschil ;) .
Ik heb zelf deze ultrasharp en je merkt echt helemaal niets van, wat je zal opmerken zijn de fantastische kleuren die een IPS paneel kan weergeven.

Daarbij is de input lag van de dell ultrasharp 23" zeer laag:
(http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm)
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 13-02-2013 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop Bedankt. Ik heb de videokaart aangepast en zag dat die van jou beter was.

Over de kast valt niet te onderhandelen :P Die blijft gewoon wat die is.
Ook het moederbord blijft wat het is, er zitten aan allebei wat voor en nadelen maar in dit geval ga ik toch voor de iets duurdere.

Dan over je koeler, waar moet deze dan komen? Er zitten in de kast val 4 koelers en als ik een processor koop dan zit daar er toch ook al een bij?

En met het beeldscherm ben ik waarschijnlijk verkocht, de Dell Ultrasharp U2412M Zwart is dus toch wel een goede?
Dank jullie voor het advies!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 20:39 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
De stock koelers die ze op die processoren zetten zijn luider & koelen veel minder goed. ;)

Het scherm zal je zeker bevallen :)
Pagina: 1