westergas schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:12:
Snap echt niet hoe jullie barchen vanaf master. Risico op faal vind ik te groot. Val 4 of 5x per dag aan met een gowipe + spells. Haal meestal wel 2 sterren op een 30 cups basis. Zit nu op mijn record 2930. Loot pak ik helemaal niet meer, ga puur voor de cups. Hoop dat ik genoeg elix heb voor CW leger morgen
[...]
Probleem is...alle TH9 die ik tegen kom geven maar een cupje of 5.
Barchen voor cups is eigenlijk heel simpel. Je neemt 5 lightning mee en ongeveer 115/105 barbs/archers als TH9. De twee dingen waar je rekening mee moet houden (als je voor cups gaat) zijn gebouwen die BUITEN de muren staan en dat Inferno's niet de rand bereiken. Ik deed het op gevoel maar dit is ook wel eens mis gegaan.. Als er ±30/35 gebouwen
buiten de muren staan heb je al makkelijk 50% binnen. Als het een wat zwakkere tegenstander is kan je voor TH erbij gaan met je heroes.
Je gooit twee lightning per mortar die
tegenover elkaar staan en wanneer die kapot zijn gooi je een rij bars met daarachter archers. Dit doe je rustig per twee zijdes waarbij je wel (na vier zijdes) barbs en archers overhoud. De vijfde lichting kan je eventueel gebruiken om het laatste procentje te pakken (hero pads, builders huts, etc). Hierbij bewaar je ook enkel alleen je heroes om de laatste nood % te pakken, dit zodat je eigenlijk elke aanval heroes hebt.
In dit geval let je niet op loot of cups maar enkel op de gebouwen welke buiten de base staan. Ik telde ze niet en daardoor heb ik wel eens een aanval verloren en dat tikt aan gezien je met 50% enkel weinig cups pakt. Je moet tevens letten op open plekken zodat er geen G bombs liggen. Dit kan je afvangen door random een paar barbs te droppen of via iMod.
Volgens mensen in mijn clan is barchen een skill waar ze hekel aan hebben en vinden sommige het verdomde lastig. Als je echter het bovenstaande aanhoud is het echter geen moeilijke "quest" om te doen.
Barchen is goedkoop maar langzaam, als jij een GoWiPe aanval redelijk tot goed kan uitvoeren gaat het even snel, dan wel niet sneller om te stijgen. Dit kost echter meer en zeker tot 3200 moet je ook wel een beetje op de buit letten dan.
Houd met cuppen altijd in je gedachte: The next button is your friend!