After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd
Ik heb deze ook maar even besteld. Kom van een Xperia S die 32gb had dus aan die 16 had ik nooit genoeg. Nu kan ik daar al mijn muziek en films op kwijt.Yorin schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:24:
[...]
Gaat om de Samsung UHS-I Class 6 PLUS (48MB/s) 32GB
Te krijgen via http://www.dataio.nl/shop...6-plus-48mbs-samsung.html
Alleen nog even wachten op het dock en die draadloze bluetooth oordopjes van Sony
Yorin schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:14:
[...]
Heb je er ook foto's van met je InvisibleShield erop?

Je ziet dat er al wat stof rond de randen van de protector zit, maar dat is zo weg te vegen. De folie geeft lekkere grip en veel minder vingerafdrukken.
Detail: Je hebt rondom 1-1,5 mm ruimte, afhankelijk van hoe recht je plakt
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
En vandaag was die al binnen, perfect verpakt en alles! Ik ben zeer tevreden met dit hoesje en de pasvorm is nagenoeg perfect en dat voor iets meer dan 3 euro!SToRM666 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:17:
Ik zat toevallig naar deze te kijken. Ik had deze ook al voor de S, maar toen was die net te klein.
Maar afgaande op jou mening lijkt deze beter te passen voor de Z, dus ik heb m meteen maar besteld

Mijn S heeft ook altijd in eenzelfde pouch gezeten en die ziet er na een jaar nog als nieuw uit
Ik leg het toestel ook altijd op de pouch, is een kleine moeite en scheelt veel krassen.
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 09-03-2013 13:57 ]
PSN id: NL_SToRM
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-white/1272-7133/
Verwijderd
Wat is er zo moeilijk aan om ook een zwarte meteen te leveren?oneseb schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:56:
Het witte oplaaddock is nu te bestellen! (meteen gedaan, m'n witte Z komt maandag)
Die heb ik toevallig ook gekocht en zit in mijn XZ. Heb het getest en inderdaad, die werkt wel gewoon in de headet. Dus het lijkt echt aan mijn oude sd kaartje te liggen die niet compatible is blijkbaar.Cyleo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:48:
[...]
Ik zal het hier even proberen. Heb hier nog een 32 GB microSD van SanDisk, eens zien wat die doet.
Edit: Werkt hier prima, gaat om dit kaartje: http://www.mymemory.co.uk...s-10-UHS-1-%2B-SD-Adapter
FAT32, via Media Go er naartoe gesleept. Ik gebruik hem normaal in mijn Z dus daar gaat hij nu weer terug in, maar het kan aan het kaartje liggen. In het TF Prime topic heb ik ook wat microSD kaartjes langs zien komen die niet bij iedereen werken.
Het gaat om een Sandisk 8GB Mobile Ultra Micro SDHC Class 6 van een paar jaar oud. Is geheel zwart van kleur en niet rood met grijs.
Dat wordt dan maar nog zo een 32GB kaartje aanschaffen ...
Inderdaad, is het enige wat ik nog mis om mijn setje compleet te maken en geen gedoe met de klepjes te hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:04:
[...]
Wat is er zo moeilijk aan om ook een zwarte meteen te leveren?![]()
[ Voor 12% gewijzigd door FongWan op 09-03-2013 15:16 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item92b3dff5db
Dit is een tijdelijke case, want ik wacht nog tot Sony zelf misschien nog met een echte originele case komt. Hoop in ieder geval dat de case volgende week bezorgd wordt, want tot die tijd hou ik alle protectors op de Xperia Z.
De Roxfit cases zijn de officiële cases. Deze zijn ook al een tijdje uit. Je hebt hem in een pouch en flipcover type in het zwart en grijs.Don Roberto schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:06:
Heb net bij Londonmagicstore op Ebay een gel case besteld voor 4,47 euro.
Dit is een tijdelijke case, want ik wacht nog tot Sony zelf misschien nog met een echte originele case komt. Hoop in ieder geval dat de case volgende week bezorgd wordt, want tot die tijd hou ik alle protectors op de Xperia Z.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
En is er een voor-/nadeel tov het Samsung-kaartje op dezelfde pagina?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat weet ik, maar dat zoek ik niet. Wil namelijk gewoon een normale gel/hard case. Flipcover hou ik namelijk niet van en zo'n sok vindt ik alleen maar vervelend. Heb met andere telefoons ook zo'n pouch gehad, maar na een tijdje gebruikte ik die niet meer. Vond het gewoon niet lekker werken.Yorin schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:34:
[...]
De Roxfit cases zijn de officiële cases. Deze zijn ook al een tijdje uit. Je hebt hem in een pouch en flipcover type in het zwart en grijs.
Wacht dus op een goede (transparante) case, zoals deze: http://www.clove.co.uk/sony-xperia-z-gel-case-grey-by-roxfit
Helaas is deze erg slecht verkrijgbaar, maar wie weet verschijnt deze of soortgelijke case binnenkort voor een mooie prijs op ebay.
Haha, ja, wordt ook een beetje ongeduldigVerwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:04:
[...]
Wat is er zo moeilijk aan om ook een zwarte meteen te leveren?![]()
Verwijderd
en wat is nog een goed hoesje wat alles beschermt? dus ook de randen enz ...
Verwijderd
is wel mooi gedaan.AtomicWing schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:02:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je ziet dat er al wat stof rond de randen van de protector zit, maar dat is zo weg te vegen. De folie geeft lekkere grip en veel minder vingerafdrukken.
Hoe zit het nu eigenlijk met de xperia?
op de xperia z zit standaard al een screenprotector ?
Deze moet er eerst afgehaald worden voordat er een andere opkan?
en deze is toch veel goedkoper dan de invisible shield?
http://www.ebay.co.uk/itm...es_RL&hash=item1c30435ef3
Heb die in het zwart. Voor dat geld een prima hoesje. De volgende wordt voor mij dezelfde vorm, alleen dan wel iets harder rubber zodat hij strakker om het toestel zit. En alle aansluitingen zijn te gebruiken, ook belangrijk.Don Roberto schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:06:
Heb net bij Londonmagicstore op Ebay een gel case besteld voor 4,47 euro.
Ja er zit al een protector op (voorkant en achterkant), die heb ik er eerst voorzichtig afgehaald met een naald bij een hoekje, daarna beetje bij beetje eraf gehaald.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:19:
[...]
is wel mooi gedaan.
Hoe zit het nu eigenlijk met de xperia?
op de xperia z zit standaard al een screenprotector ?
Deze moet er eerst afgehaald worden voordat er een andere opkan?
en deze is toch veel goedkoper dan de invisible shield?
http://www.ebay.co.uk/itm...es_RL&hash=item1c30435ef3
Tja, ik gebruik die dingen van Zagg al voor al mijn smartphones sinds dat het beschikbaar is en ik vind een een investering van 25 euro voor een betrouwbaar bewezen protector (voor mij dan in ieder geval) een acceptabele prijs. Daarnaast is 'ie gewoon makkelijk aan te brengen i.t.t. veel andere protectors; geen vingerafdrukken onder het scherm etc.
Tweede voordeel van deze protector is dat hij wat stroever is dan de originele, wat vooral op de achterkant fijn is voor de grip. Op de voorkant ervaar ik het niet als hinderlijk, maar dat komt ook door de gewenning door de jaren heen denk ik.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
echt invisible is ie niet (troebele reflectie)AtomicWing schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:02:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja, naar mijn ervaring zijn deze veel krasbestendiger dan enig andere protector die ik zelf heb gebruikt. Blijft natuurlijk enorm subjectief.arnoutzw schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:54:
[...]
echt invisible is ie niet (troebele reflectie)Is ie wel beter bestand tegen krassen?
En protectors fotograferen is natuurlijk nooit een succes, het is de bedoeling dat je ze zo min mogelijk ziet.
Overigens in het algemeen ook wel teleurstellend hoe weinig accesoires er in deze winkels voor Sony (Ericsson) telefoons zijn te verkrijgen. Alles ligt vol met Apple en Samsung spullen. Is mij ook al vaker opgevallen met de Xperia Arc.
Heb me net de 3D rain drop design case besteld. Vindt hem aan de randen lekker clean en de achterkant wel grappig met die druppels. Nu maar hopen dat het niet te lang duurt voordat die binnen is. Er zit blijkbaar ook een screenprotector bij. Aangezien deze telefoon standaard al een screenprotector heeft twijfel ik of ik deze ga plaatsen. Iemand daar ervaring mee, 2 screenprotectors op elkaar? Als het de kwetsbaarheid verlaagt heb ik er in ieder geval zeker interesse in!
Dat is ook iets wat ik me afvraag. Zo verlies je namelijk niet je Sony logo.GH45T schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:22:
Aangezien deze telefoon standaard al een screenprotector heeft twijfel ik of ik deze ga plaatsen. Iemand daar ervaring mee, 2 screenprotectors op elkaar? Als het de kwetsbaarheid verlaagt heb ik er in ieder geval zeker interesse in!
Verwijderd
Dat sony logo was al een afkraker toen het een goedkope screenprotector bleek te zijn...Outersham schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:35:
[...]
Dat is ook iets wat ik me afvraag. Zo verlies je namelijk niet je Sony logo.
Ik heb 4 maart besteld en betaald (via PayPal) en heb niks gehoord. Da's dan weer minder sympathiek. Ik ga eens mailen.johnhere schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:34:
[...]
Ik vind ze er ook mooi uitzien snelle levering maar mijn Xperia Z past er idd niet in (in beide niet) ?? ik krijg de Z er 2cm in en verder is het zinloos omdat dan de volumeknop ongewild wordt bediend ??
Wel snelle levering... Ik heb een foto van de situatie naar de leverancier gestuurd en een coulantie regeling gevraag (stuur nieuwe)
Slechte tip van me dus. Sorry.![]()
Note:
Zojuist sympathiek bericht gehad van Telesupplies. Keurige service en duidelijk verhaal. Hij heeft de producten van dit type van de site gehaald. Ik krijg m'n geld terug. Ik ga er vanuit dat enkel dit product niet goed is.
-edit- Binnen 2 minuten antwoord op mijn mail, da's dan weer wel keurig. Weliswaar een korte mail, maar ik krijg mijn geld morgenvroeg teruggestort. Dat wordt op zoek naar een nieuw hoesje.
[ Voor 10% gewijzigd door TripleM op 10-03-2013 22:12 ]
Had ik op mijn Xperia S ook (shatterproof+screenprotector) en werkte prima. Nooit geen problemen mee gehad. Ik vind wel dat de shatterproof fijner (gladder) aanvoelt dan welke screenprotector dan ook, maar dat is weer een ander verhaalOutersham schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:35:
[...]
Dat is ook iets wat ik me afvraag. Zo verlies je namelijk niet je Sony logo.
Ja, alleen de zij en achterkanten. Maar het kan best zijn dat ik daar weer een hoesje omheen ga doen. Mijn Arc heb ik altijd in een hoesje gehad en dat scheelt aanzienlijk in krassen en dergelijke, maar als je telefoon valt is het toch 9 van de 10 keer zonder hoesje. Zo ook met mijn Arc. Doet het nog wel maar die is optisch toch flink beschadigd door de vele stuiters welke hij gemaakt heeft. Dat hoop ik te voorkomen.Jorgen schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:35:
Dat ziet er leuk uit. Maar die beschermt dus alleen de zij- en achterkanten? (Ik zie het zelf niet zo zitten om iets op het frontscherm te plakken namelijk.)

Plus punten:
- Past perfect
- Beschermt goed, ook door de verhogening tov het scherm
- Ziet er goed uit, vind de doorzichtige achterkant vooral mooi
- De dagelijks gebruikte poorten zijn goed bereikbaar en de speaker, flash en camera zijn niet bedekt.
- Doorzichtige achterkant krast redelijk snel
- Er komt veel stof op de plekken waar het hoesje niet zit, ook op en rond de camera lens

In principe een reepje. Ik vraag mij serieus af of dat kan, zou een mooie oplossing zijn vind ik zelf.
[ Voor 101% gewijzigd door HollovVpo1nt op 11-03-2013 12:04 ]
Ik heb gisteren namelijk de TomTom app gekocht en wil de Z dus stevig op het dashboard kunnen zetten, zonder dat het opladen onmogelijk wordt, of dat er belangrijke knoppen/klepjes geblokkeerd/ingedrukt zijn.
Als hij stevig in het dock zit, zou dit een mooie oplossing zijn.
Of heeft er iemand al een voor-navigatie-geschikte houder voor de Z gezien?
En maakt het uit wat voor een autolader ik koop?
Daar zat ik dus ook over te denken, maar dan nog compacter met een clip welke over de korte zijde van de telefoon klemt. Ik vermoed dat er enkel stroom (5 volt?) door die pinnetjes gaat en geen data of iets anders.HollovVpo1nt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:58:
Ik heb wat hands on videotjes gezien van de dock. Hij schijnt heel licht te zijn. Ik vraag mij dan ook af of het overgrote gedeelte van de dock hol is. Het is misschien leuk voor iemand die modden leuk vind om de dock portable te maken en een echte vervanger te maken voor usb laden. Ik zal zelf te denken, misschien om er zoiets van te maken:
[afbeelding]
In principe een reepje. Ik vraag mij serieus af of dat kan, zou een mooie oplossing zijn vind ik zelf.
Iemand met een dock die dat eens kan meten? Als dat palletje in het dock is ingedrukt, komt er dan 5 volt op de pennetjes te staan? En wat is de polariteit dan?
Ik hoop echt dat er op dx of ergens anders een charger tevoorschijn komt die inderdaad over de korte zijde klemt en de pins gebruikt. Zou echt ideaal zijn.GH45T schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:45:
[...]
Daar zat ik dus ook over te denken, maar dan nog compacter met een clip welke over de korte zijde van de telefoon klemt. Ik vermoed dat er enkel stroom (5 volt?) door die pinnetjes gaat en geen data of iets anders.
Iemand met een dock die dat eens kan meten? Als dat palletje in het dock is ingedrukt, komt er dan 5 volt op de pennetjes te staan? En wat is de polariteit dan?
Leuk idee, zou er alleen een 'L' vorm van maken. Dan weet je zeker dat hij recht op kan blijven staan.HollovVpo1nt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:58:
Ik heb wat hands on videotjes gezien van de dock. Hij schijnt heel licht te zijn. Ik vraag mij dan ook af of het overgrote gedeelte van de dock hol is. Het is misschien leuk voor iemand die modden leuk vind om de dock portable te maken en een echte vervanger te maken voor usb laden. Ik zal zelf te denken, misschien om er zoiets van te maken:
[afbeelding]
Maargoed, hoop dat onze oosterburen daar al mee bezig zijn
Even wachten tot de docks uitgeleverd worden en dan met een multimeter/osciloscoop aan de slagGH45T schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:45:
[...]
Daar zat ik dus ook over te denken, maar dan nog compacter met een clip welke over de korte zijde van de telefoon klemt. Ik vermoed dat er enkel stroom (5 volt?) door die pinnetjes gaat en geen data of iets anders.
even een reactie over de pinhole cennectoren
de bovenste is + die er onder is -
en gewoon 5 volt
Ligt het aan mij of is opladen echt enorm traag? (Lees: een uur per 10% of zo).
Ik besef wel net dat het dock onbruikbaar is met eender welke casing/protector er rond. Dock is licht, maar staat dankzij de antislipvoetjes toch stevig genoeg voor normaal gebruik.
Hoe laad je hem op?meon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:18:
Heb de Xperia Z sinds 19u, hier in BE (via Vanden Borre) zit de dock gewoon mee in de doos:
[afbeelding]
Ik besef wel net dat het dock onbruikbaar is met eender welke casing/protector er rond. Dock is licht, maar staat dankzij de antislipvoetjes toch stevig genoeg voor normaal gebruik.
Zit de USB kabel in het stopcontact of in een PC?
In de dock met in het groot de gedimde klok-app van Sony actief is het best een mooie wekker :-)
Dan klopt er iets niet.meon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:49:
Dit was met de meegeleverde voedingsadapter, maar als ik 'm aan de pc hang (mét charging-icoontje) zie ik 'm leeglopen terwijl ik 'm in m'n handen heb.
In de dock met in het groot de gedimde klok-app van Sony actief is het best een mooie wekker :-)
Heb je nog een andere kabel die je eraan kunt hangen?
Want met de meegeleverde adapter moet dat ding vlug opgeladen zijn.
Ik weet niet hoe het met de dock zit, maar rechtstreeks erin prikken en dat ding laad zichzelf in 1.5 uur volledig op.meon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:18:
Heb de Xperia Z sinds 19u, hier in BE (via Vanden Borre) zit de dock gewoon mee in de doos:
[afbeelding]
Hoeveel Ampère is de oplader van de Dock, Orginele telefoonlader en de BB-lader in jou geval?meon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:08:
Oh nee, zeker niet. Nu, het was de eerste keer dat 'm instak, mogelijk dat die eerste cyclus langer duurt om de batterij te kalibreren? Met een Blackberry-lader hier ging het wel sneller, achteraf.
Misschien is daar al iets aan af te lijden.

Uit het aanbiedingen topic
Niet duur 40 euro voor de speaker. (a.s. vrijdag ook in meppel).
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Hoe stevig zit de Z in het dock? Ik zit erover te denken om het dock ook in de auto te gaan gebruiken als houder wanneer ik de TomTom-app gebruik. Als de Z goed stevig op zijn plaats zit - en niet bij de minste of geringste hobbel eruit stuitert - dan is dit wellicht een hele goede oplossing. De houders die ik bij CoolBlue had gezien hadden namelijk bijna allemaal hun klemmetjes op de plaats van de toetsen.meon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:18:
[afbeelding]
Of heeft iemand toevallig een andere oplossing voor in de auto?
Ik zoek een autohouder die voor een betrouwbare bevestiging zorgt en een autolader, met de juiste stroom/voltage/ampere etc. (Daar heb ik geen verstand van. Zijn die gewoon allemaal hetzelfde? De stroom uit de auto-aansteker-aansluiting zou in elk geval standaard hetzelfde moeten zijn.)
Ideeën? Tips?
Verwijderd
Dat is niet duur nee, twijfel om zo'n speaker te halen maar moet me nog even inlezen hoe het zit met die speaker als je geen netstroom tot je beschikking hebt. En eigenlijk hoort bij de Z een speaker die in het zwembad ook werktRobertowNL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:57:
[afbeelding]
Uit het aanbiedingen topic
Niet duur 40 euro voor de speaker. (a.s. vrijdag ook in meppel).

Zit er behoorlijk stevig in, je moet 'm er echt even induwen en als je dan je Z optilt dan til je de dock ook op.Jorgen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:28:
Hoe stevig zit de Z in het dock?
Maar of dat genoeg is voor hobbels op de weg zou ik niet durven zeggen!
Werkt echt super prettig overigens die dock, geen klepjes gezeur en aangezet dat ie meteen de klok opstart en die verandert na een tijdje in een zwarte achtergrond met blauwe letters, dus het is goed mogelijk dat m'n wekker weg gaat, ik gebruikte toch al het alarm van m'n phone..
De zwarte versie bedoel ik dan. Of een of andere Chinese variant vind ik ook prima.
[ Voor 40% gewijzigd door chevchelios op 12-03-2013 19:48 ]
http://www.noreve.com/lan...ition_B_leather_case.htmlmeon schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:18:
[afbeelding]
Wel een luxe wekker dan. Gaat dat niet ten koste van de branduren van je scherm? Een Xperia als wekker waarvan het scherm constant aan staat lijkt me overbodige luxe.oneseb schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:43:
[...]
Zit er behoorlijk stevig in, je moet 'm er echt even induwen en als je dan je Z optilt dan til je de dock ook op.
Maar of dat genoeg is voor hobbels op de weg zou ik niet durven zeggen!
Werkt echt super prettig overigens die dock, geen klepjes gezeur en aangezet dat ie meteen de klok opstart en die verandert na een tijdje in een zwarte achtergrond met blauwe letters, dus het is goed mogelijk dat m'n wekker weg gaat, ik gebruikte toch al het alarm van m'n phone..
http://shop.sonymobile.co...arging-dock-dk26-white/12
Edit: alleen 25% korting wanneer er ook een xperia Z bij aangeschaft wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door masterjorie op 13-03-2013 15:15 ]
Verwijderd
Hopen dat de zwarte snel op voorraad is. Die site is het er trouwens nog niet mee eens ( layout verneukt en zeer traag )masterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:07:
Het witte oplaaddock is sinds kort te koop, maar tot 31 maart krijg je 25% korting:
Viel mij ook al op, ik hoop ook op een snelle voorraad van de zwarte, kan niet wachten tot ik hem gewoon makkelijk in de dock kan zetten, zodat ik niet meer hoef te kloten met het klepje.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:49:
[...]
Hopen dat de zwarte snel op voorraad is. Die site is het er trouwens nog niet mee eens ( layout verneukt en zeer traag )
Dus ook via de originele Sony lader laadt hij traag op.Aytekin61 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:36:
Mijn witte dock is inmiddels binnen. Wat me opvalt is het zeer traag laden van het toestel. Heb gewoon de Sony lader gebruikt die ik had gekregen bij de Xperia Z.
Dan zit het probleem gewoon in de dock of in de 'charging dock connector'.

Pluspunten
- Nog mooier dan het vorige hoesje
- Iets meer dan 10 euro
- Goed afgewerkt, alle poorten, behalve sim & sd kaart bereikbaar
- Zacht suede aan de binnenkant
- Boven en onderkant niet bedekt, enkel bescherm door verhoogd randje
Geen korting als je er geen Xperia Z bij besteld.masterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:07:
Het witte oplaaddock is sinds kort te koop, maar tot 31 maart krijg je 25% korting:
Zojuist twee stuks besteld en hierop is geen korting zichtbaar. Wel gratis verzending.. dus dat scheelt dan wel weer.
Verwijderd
Ach, binnen 1 nacht moet dan ook wel lukken. Voor het snelle opladen doe je hem gewoon even in de usb..mayckelvz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:58:
[...]
Dus ook via de originele Sony lader laadt hij traag op.
Dan zit het probleem gewoon in de dock of in de 'charging dock connector'.
Verwijderd

http://www.mobilefun.nl/3...it-voor-sony-xperia-z.htm
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
http://dx.com/p/usb-charg...8c-w350c-more-87cm-111803 Deze heb ik nodig vanwege de uitstekende poortjes, op XDA heb ik gezien dat deze precies in de pins van de Z schijnen te passen. Even doormeten, hopelijk passen ze direct, zo niet, kabel doorsnijden en proberen te combineren met:
http://dx.com/p/genuine-s...ni-more-95cm-length-70893. Werkt dat ook niet dan gebruik ik die kabel icm folie oid om verbinding te maken met de plugs.
Het geheel wordt dan ingebouwd (met wat schroeidraad) e.d. in deze stand:
http://dx.com/p/genuine-s...for-tablet-pc-black-73250
Er staan ook wel goedkopere stands tussen maar deze laat de telefoon wat hoger staan, waardoor ik hopelijk ruimte heb voor de connector. Ik houd jullie op de hoogte
[ Voor 5% gewijzigd door Cyleo op 13-03-2013 16:54 ]
Fantastisch om al je research voor een alternatief zo te lezen. Bedankt voor je tips man.Cyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:52:
Ik ga proberen zelf het dock te bouwen. De +/- configuratie is nu bekend, nu kan het niet zo moeilijk meer zijn. Ik heb hiervoor besteld bij dx.com:
http://dx.com/p/usb-charg...8c-w350c-more-87cm-111803 Deze heb ik nodig vanwege de uitstekende poortjes, op XDA heb ik gezien dat deze precies in de pins van de Z schijnen te passen. Even doormeten, hopelijk passen ze direct, zo niet, kabel doorsnijden en proberen te combineren met:
http://dx.com/p/genuine-s...ni-more-95cm-length-70893. Werkt dat ook niet dan gebruik ik die kabel icm folie oid om verbinding te maken met de plugs.
Er staan ook wel goedkopere stands tussen maar deze laat de telefoon wat hoger staan, waardoor ik hopelijk ruimte heb voor de connector. Ik houd jullie op de hoogte
Succes !!
Cool! Van die Sony Ericsson kabels heb ik nog een berg liggen, data en lader kabels van mijn K750i, K810i en W995. Telefoons doen het overigens ook nog allemaal. Dit weekend eens mee knutselenCyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:52:
Ik ga proberen zelf het dock te bouwen. De +/- configuratie is nu bekend, nu kan het niet zo moeilijk meer zijn. Ik heb hiervoor besteld bij dx.com:
Ik moet nog even wachten op dat spulGH45T schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Cool! Van die Sony Ericsson kabels heb ik nog een berg liggen, data en lader kabels van mijn K750i, K810i en W995. Telefoons doen het overigens ook nog allemaal. Dit weekend eens mee knutselen.
Verwijderd
linkje? bedanktmasterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:
Hierbij mij twee hoesje, rode leren hoesje van nilkin
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
PluspuntenMinpunt
- Iets meer dan 10 euro
Waar heb je dit besteld?masterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:
Hierbij mij twee hoesje, rode leren hoesje van nilkin
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
PluspuntenMinpunt
- Iets meer dan 10 euro
edit: sorry repost, had vorige post niet gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door geusie op 13-03-2013 20:42 ]
Hier, maar er zijn nog wel meer verkopers op ebay:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649
Verwijderd
Even opletten of die wel genoeg stroom kan leveren. Ik heb meerdere mensen gehoord met een Xperia S dat die meer stroom trok dan die sigarettenaansteker kon leverenJorgen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:09:
Kan elke sigarettenaansteker op de Z? Ik heb namelijk nog een officiële TomTom-kabel liggen. Zo uit mijn hoofd hebben die dezelfde aansluiting. Is er anders bij de aankoop van een auto-stroomkabel nog iets waar ik specifiek op moet letten?
Hier ben ik ook wel een beetje bang voor. Als ik m aan mijn laptop heb hangen en het scherm aan heb loopt ie alsnog leeg. Tijdens navigeren zal het scherm ook aan zijn.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Even opletten of die wel genoeg stroom kan leveren. Ik heb meerdere mensen gehoord met een Xperia S dat die meer stroom trok dan die sigarettenaansteker kon leverenSchoot niet echt op dus.
Blown past falling sands
Verwijderd
Precies hetzelfde hier. Heb de MW600 voor 35eu gehaald. NFC is toch niet belangrijk aangezien je alles kunt automatiseren met bv smartconnect. Sterker nog, nu hoef ik de telefoon niet eens uit mijn zak te halen om een NFC connectie te maken. Simpelweg aanzetten van de MW600 is genoeg. Bluetooth in idle gebruikt tegenwoordig zo goed als niets dus dat is het probleem ook niet.Apie! schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:54:
Ik wilde eigenlijk de SBH20, maar dat duurt me te lang... Ik heb nu een ochtend de standaard koptelefoon gebruikt die er bij zit en wordt al helemaal kriegel van het idee dat dat klepje de hele weg open is geweestIk heb maar even de Smart Wireless Headset besteld. Het voordeel daarvan is dat er een mp3 speler in zit en je zo de accu van de telefoon wat minder belast, maar helaas geen NFC... Ik ben bang dat ik straks dus alsnog de SBH20 ga kopen. Eigenlijk wel slecht van Sony dat ze juist bij een toestel dat overal klepjes heeft die dicht moeten blijven, de draadloze accessoires niet kan leveren bij launch
Hier de smart headset, maar eigenlijk is de mw600 af en toe nog wel fijner omdat die klein is. NFC mis je echt niet, als je op de play knop drukt gaat het geheel verbinden en dat werkt vlekkeloosVerwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Precies hetzelfde hier. Heb de MW600 voor 35eu gehaald. NFC is toch niet belangrijk aangezien je alles kunt automatiseren met bv smartconnect. Sterker nog, nu hoef ik de telefoon niet eens uit mijn zak te halen om een NFC connectie te maken. Simpelweg aanzetten van de MW600 is genoeg. Bluetooth in idle gebruikt tegenwoordig zo goed als niets dus dat is het probleem ook niet.

Net getest, hij doet het
[ Voor 22% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-03-2013 12:50 ]
Zo'n kabel heb ik ook nog liggen.HollovVpo1nt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:43:
Ik heb thuis nog een oplaadkabel liggen van mijn oude W810i. Meteen verbouwd en dit is het resultaat:
[afbeelding]
Net getest, hij doet hetNu een manier vinden om hem op zijn plek te houden. Zo blijft hij natuurlijk niet zitten.
Evenals een dock van mijn eerdere 7'' china tab en HTC Desire
Zit alleen nog een beetje in twijfel over hoe ik hem ga plaatsten. Horizontaal of vertcaal.

Neig zelf meer naar horizontaal aangezien in de linkerkant van het dock al een gat en kabelgoot zit. Maar dan moet ik eigenlijk het dock in de hoogte ook nog inkorten denk ik...
(daarnaast gaat de launcher automagisch naar horizontale modus bij laden via de pins denk ik?)
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Alleen opladenbanaliteit schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:39:
Kan je met pinnen opladen en USB gebruiken tegelijkertijd?
Elke micro USB werkt wel. Amperage is wel handig om even op te letten je hebt ook laders van 500Ma en ik weet niet of die de telefoon vol houden als het scherm aan staat (op navigatieJorgen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:40:
Kan de telefoon wel kapot gaan van het gebruiken van een willekeurige sigarettenaanstekerkabel? Anders ga ik proberen of die van de TomTom past; zo niet dan koop ik er gewoon één die past in de winkel. Moet ik nog ergens speciaal op letten?
Ik gebruik hier zelf een Extreme guard en die bevalt prima, scherm voelt wel net iets anders (zachter?) aan.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:08:
Wat is een goede screenprotector?
Had zelf ook nog zo'n kabel liggen. Vanavond even mee zitten prutsen, dingen afgebroken zoals bij die van jou en daarna even met de soldeerbout aan de gang gegaan. Stukje tin er aan gesoldeerd en toen met een vijl zo gemaakt dat hij goed in de aansluting paste.HollovVpo1nt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:43:
Ik heb thuis nog een oplaadkabel liggen van mijn oude W810i. Meteen verbouwd en dit is het resultaat:
[afbeelding]
Net getest, hij doet hetNu een manier vinden om hem op zijn plek te houden. Zo blijft hij natuurlijk niet zitten.

Daarna het stukje rubber aan het begin aan de kabel verwijderd zodat hij makkelijker kan buigen. Nu een stukje tape er omheen zodat hij onder in het dock past.

Verwijderd
Heb het hoesje(http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item53f42a528f) net binnen gekregen en gelijk maar geprobeerd. Het hoesje past niet goed aan de bovenkant en de on/off knop is veel te gevoelig. Heb gelijk een bericht gestuurd naar de shop en ik hoop dat het opgelost word. Anders moet ik het rubber uit de case snijden bij de switchGVR schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:20:
[...]
Heb die in het zwart. Voor dat geld een prima hoesje. De volgende wordt voor mij dezelfde vorm, alleen dan wel iets harder rubber zodat hij strakker om het toestel zit. En alle aansluitingen zijn te gebruiken, ook belangrijk.
Mag nu gratis een nieuw product uitzoeken op hun site voor dezelfde site. Moet dus even kijken wat ik wil.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:32:
^Ah bietjes, ik dat hoesje ook besteld, maar dan via een andere site. Zouden ze allemaal van 1 leverancier komen? Die S-Line hoesjes zijn volgens mij de enige rubberen hoesjes, de rest is allemaal hardcover. Iemand nog een tip voor een goedkoop rubber hoesje?
Ben nu aan het kijken voor deze case. Heb je deze rain drop case al binnen? Wil namelijk weten of de bovenkant beschermd is, wanneer je de telefoon laat vallen.GH45T schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:22:
Heb me net de 3D rain drop design case besteld. Vindt hem aan de randen lekker clean en de achterkant wel grappig met die druppels. Nu maar hopen dat het niet te lang duurt voordat die binnen is. Er zit blijkbaar ook een screenprotector bij. Aangezien deze telefoon standaard al een screenprotector heeft twijfel ik of ik deze ga plaatsen. Iemand daar ervaring mee, 2 screenprotectors op elkaar? Als het de kwetsbaarheid verlaagt heb ik er in ieder geval zeker interesse in!
Screenprotector heb ik weer weggegooid. Heb hem straks even geplaatst maar bij het strak maken met een pasje trok ik er al krassen in. Kwaliteit van de screenprotector is dus slecht.
Oke, bedankt voor je reactie. Screenprotector ga ik zelf nog proberen, maar zal later waarschijnlijk toch een betere kopen. Ga morgen ook nog een gedeelte rubber wegsnijden van de case en ik hou jullie op de hoogte.GH45T schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:58:
Vandaag binnen gekregen ja. Bovenkant is niet beschermd. Alleen achterkant en zijkanten. De hoeken ook en dat is voor mijn gevoel het belangrijkste. Naar mijn idee vallen telefoons bjina altijd ergens lomp op een hoek.
Screenprotector heb ik weer weggegooid. Heb hem straks even geplaatst maar bij het strak maken met een pasje trok ik er al krassen in. Kwaliteit van de screenprotector is dus slecht.
[ Voor 15% gewijzigd door Don Roberto op 16-03-2013 00:35 ]
Heb ook nog de screenprotector erop gedaan, maar wat is dat een ramp. Ben daar echt zo slecht in. De eerste keer er een beetje schuin op gedaan en dan probeer je het een tweede keer, maar dan krijg je ontiegelijk veel luchtbelletjes en stofjes op je protector. Binnenkort dus maar 6 screenprotectors bij onze Chinese vrienden bestellen, want dan heb ik tenminste een foutmarge.
Dat is wel een mooi hoesje, maar mij net iets te duur. Ik wacht nog even af tot wanneer de zwarte dock er eindelijk is. Hopelijk komen er dat wat meer van dit soort oplossingen.
Blown past falling sands
Gewoon met water werken.Don Roberto schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:48:
Inmiddels met een stanleymes het rubber bij de on/off switch verwijderd. Het rubber is van goede kwaliteit, want ik moest echt veel moeite doen om met een heel scherp stanleymes erdoorheen te komen. Nu gaat de telefoon niet meer spontaan aan en eigenlijk werkt de case nu wel naar behoren.
Heb ook nog de screenprotector erop gedaan, maar wat is dat een ramp. Ben daar echt zo slecht in. De eerste keer er een beetje schuin op gedaan en dan probeer je het een tweede keer, maar dan krijg je ontiegelijk veel luchtbelletjes en stofjes op je protector. Binnenkort dus maar 6 screenprotectors bij onze Chinese vrienden bestellen, want dan heb ik tenminste een foutmarge.
Schaaltje water met twee of drie druppeltjes afwasmiddel en daarin je vingers schoon/nat maken en een beetje op het toestel en de screenprotector doen. Krijg je een prima resultaat. Overbodig water even afdepen en daarna even een nachtje laten drogen.
Zelf heb ik er een xtremeguard op en dat bevalt goed.
Plak je die screenprotector over de originele screenprotector of heb je die eerst verwijderd?RobertowNL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:52:
[...]
Bedoel je zoiets:RobertowNL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:52:
[...]
Gewoon met water werken.
Schaaltje water met twee of drie druppeltjes afwasmiddel en daarin je vingers schoon/nat maken en een beetje op het toestel en de screenprotector doen. Krijg je een prima resultaat. Overbodig water even afdepen en daarna even een nachtje laten drogen.
Dus je doet eerst een beetje water op je toestel en je screenprotector drijft dan eigenlijk op je smartphone.
Daarna laat je het opdrogen en komt de screenprotector op de telefoon te liggen.
Heb je dan niet alsnog last van luchtbelletjes?
Bij mij ging het verkeerd, doordat ik het iets te schuin deed. Wil altijd dat het precies recht licht en dus toen opnieuw gedaan. Daarna kon ik het wel vergeten, maar koop volgende week wel wat nieuw oefenmateriaal. Kost toch geen fluit.

Sluit perfect aan en alle poorten zijn nog toegankelijk. Wel ben ik aan het kijken of ik me misschien een flip case ga aanschaffen. Zijn er hier wellicht al Xperia bezitters die hun toestel verzekerd hebben? Ook hier twijfel ik nog over.
Waar blijven alle accessores ook van third parties ? vind het nogal magertjes iddbanaliteit schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:24:
Waar blijft de zwarte dock...

Ik wil een carkit !!