Karma enorm in de min

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniebastard
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-02 19:54
Ik ben sinds een aantal weken actiever op tweakers. (modden, reviews)
Echter ben ik enorm in de min terecht gekomen.
Kunnen jullie zien hoe dit komt?
Wil graag natuurlijk wat opbouwen alleen zien ik alleen maar meer negatiefe Karma komen.

Diablo 3 Barb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie dat de meeste negatieve karma komt van afwijkende moderaties die je doet op de frontpage. Wellicht is het handig om eens de moderatie-faq door te nemen en meer op inhoud te beoordelen :)

Je moderaties van de afgelopen dagen lijken iig wel beter overigens ;)

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 12-02-2013 12:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 11:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je kan als het over je modderaties gaat ook hier terecht als je even niet zeker bent hoe een bepaalde post beoordeeld dient te worden.

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI

Nog een aanvulling op de gegeven faQ:

TMF miniFAQ

Succes met de modderaties, als je het op de juiste manier doet dan zal de karma snel weer in de plus komen.

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 12-02-2013 13:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniebastard
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-02 19:54
@crisp tnx ja ben nog een beetje noobish zullen we maar zeggen.

@pino85 dank je ik ga het eens aandachtig bestuderen.

Diablo 3 Barb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik laat dit topic nog even open aangezien ik persoonlijk de karma-penalties voor afwijkende moderaties wel heel erg extreem vind. Hopelijk kunnen we daar nog wel een keer naar kijken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb nog even verder gekeken waarom de karma-penalty nou zo hoog is. Nu blijkt dat je op een aantal dagen in een kort tijdsbestek erg veel moderaties hebt gedaan. Gisteren heb je bijvoorbeeld in een uur tijd ruim 600 moderaties gedaan; oftewel gemiddeld 10 per minuut.

Nu is het zo dat ons karma-systeem ook het zogenaamde 'papagaai-modden' probeert te ontmoedigen. Wanneer in korte tijd veel moderaties worden gegeven die overeenkomen met de score waarop de betreffende reacties reeds stonden dan krijg je daar ook al snel negatieve punten voor in plaats van positieve. Het is immers dan niet aannemelijk dat de reactie daadwerkelijk ook gelezen is en de moderatie weloverwogen gegeven is.

Nu kan het best zijn dat je alle reacties vooraf al gelezen had, maar zelfs dan verwachten we dat mensen zelf tot een oordeel komen en daarmee niet 10 moderaties per minuut zullen uitvoeren, en zeker niet een uur lang verspreid over meerdere artikelen :P Dat begint dan al heel erg op een auto-mod-bot te lijken...

Uiteraard ga ik er van uit dat je te goeder trouw bent, dus mijn advies is om gewoon wat rustiger te modereren en dat niet overhaast te doen in de drang naar karma. Dat laatste kost je namelijk punten in plaats van dat het je wat oplevert ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je opzoek bent naar veel karma kan je volgensmij beter je aandacht verschuiven naar de pricewatch en daar producten aan toevoegen en specificaties aanvullen van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

brilsmurfffje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:04:
Als je opzoek bent naar veel karma kan je volgensmij beter je aandacht verschuiven naar de pricewatch en daar producten aan toevoegen en specificaties aanvullen van producten.
als je gewoon op een normaal tempo(en ook goed) modereert dan krijg je ook bakken met karma :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt me verder afdoende verklaard :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.