Ik heb nog even verder gekeken waarom de karma-penalty nou zo hoog is. Nu blijkt dat je op een aantal dagen in een kort tijdsbestek erg veel moderaties hebt gedaan. Gisteren heb je bijvoorbeeld in een uur tijd ruim 600 moderaties gedaan; oftewel gemiddeld 10 per minuut.
Nu is het zo dat ons karma-systeem ook het zogenaamde 'papagaai-modden' probeert te ontmoedigen. Wanneer in korte tijd veel moderaties worden gegeven die overeenkomen met de score waarop de betreffende reacties reeds stonden dan krijg je daar ook al snel negatieve punten voor in plaats van positieve. Het is immers dan niet aannemelijk dat de reactie daadwerkelijk ook gelezen is en de moderatie weloverwogen gegeven is.
Nu kan het best zijn dat je alle reacties vooraf al gelezen had, maar zelfs dan verwachten we dat mensen zelf tot een oordeel komen en daarmee niet 10 moderaties per minuut zullen uitvoeren, en zeker niet een uur lang verspreid over meerdere artikelen

Dat begint dan al heel erg op een auto-mod-bot te lijken...
Uiteraard ga ik er van uit dat je te goeder trouw bent, dus mijn advies is om gewoon wat rustiger te modereren en dat niet overhaast te doen in de drang naar karma. Dat laatste kost je namelijk punten in plaats van dat het je wat oplevert