Ik ga binnenkort een nieuwe headset kopen. Aangezien ik vooral FPS speel ben ik vooral geïnteresseerd in een goede positionele audio (voetstappen, geweerschoten kunnen horen). Ik sta nu voor de keuze: Real 5.1 Surround Sound of 7.1 Virtual Surround Sound. Wat zijn de pros en cons van beide soorten headsets?
Wacht even; "headset" en 5.1 (7.1) gaan niet echt samen. Een headset is slechts 2.0 . Het zijn marketing trucjes want er zitten echt geen 2,5+0,5 speakers per kant in. Misschien loopt ik iets achter in de techniek , laat het misschien 4.0 zijn. En anders heb ik niets gezegd 
Een goede, pak bijvoorbeeld Sennheizer headset is qua pricing en geluid denk ik wel direct goed. Fatsoenlijke aansturing scheelt ook al enorm, beetje knappe DAC erbij en je bent lekker op weg.
Een goede, pak bijvoorbeeld Sennheizer headset is qua pricing en geluid denk ik wel direct goed. Fatsoenlijke aansturing scheelt ook al enorm, beetje knappe DAC erbij en je bent lekker op weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Barreljan op 11-02-2013 17:43 ]
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Hé gevonden een heel uitgebreid artikel over headsets.
Veel leesplezier ;-)
Het grote Headphones topic
Veel leesplezier ;-)
Ik zit momenteel met hetzelfde, en ga gewoon voor een goede Sennheiser/Beyerdynamic/vergelijkbaar. Gewoon 2.0 dus. Maar dan wel een open model, met een goede soundstage, dat is wat je nodig hebt om goed de voetstappen te kunnen horen. Wanneer je dan nog bijvoorbeeld een Xonar geluidskaart haalt voor een paar tientjes kun je Dolby Headphone gebruiken, waardoor je het surround geluid weer kun simuleren.
Echter heb je op deze manier wel een headset die prima presteerd met muziek en erg goed bruiikbaar is in games, met een fatsoenlijke geluidskaart, en waarschijnlijk voor minder geld.
Natuurlijk heb je bij deze oplossing wel iets anders nodig voor de microfoon, alsin een clip on microfoon. Dit is wellicht voor jou niet zo goede oplossing, maar omdat ik de microfoon maar een paar keer per maand zal gebruiken is dit voor mij prima
.
Echter heb je op deze manier wel een headset die prima presteerd met muziek en erg goed bruiikbaar is in games, met een fatsoenlijke geluidskaart, en waarschijnlijk voor minder geld.
Natuurlijk heb je bij deze oplossing wel iets anders nodig voor de microfoon, alsin een clip on microfoon. Dit is wellicht voor jou niet zo goede oplossing, maar omdat ik de microfoon maar een paar keer per maand zal gebruiken is dit voor mij prima
[ Voor 35% gewijzigd door wesleytjuh op 11-02-2013 18:13 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Headset != headphone.audiomuts schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:08:
Hé gevonden een heel uitgebreid artikel over headsets.
Veel leesplezier ;-)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Mits je budget het toelaat en je geen integrated mic gebruitk zou ik je de Sennheiser HD598 aanraden. Qua soundstage is dit toch een van de beste headphones in z'n klasse. Verder heb je dan naast een goede gamekoptelefoon ook nog eentje die uitstekend klinkt bij het luisteren van muziek.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:44:
Ik ga binnenkort een nieuwe headset kopen. Aangezien ik vooral FPS speel ben ik vooral geïnteresseerd in een goede positionele audio (voetstappen, geweerschoten kunnen horen).
nog een keer:

Ga voor de gegeven suggestie Sennheiser HD 598, en doe er een losse mic bij als je dat nodig hebt.
En je speelt FPS, dan wil je inderdaad goed positioneel geluid = wide soundstage = ATH-AD700.
Andere optie is Beyerdynamics DT700.
er is btw een aanbieding op amazon: http://www.amazon.com/Tec...-Headphones/dp/B000CMS0XU

Ga voor de gegeven suggestie Sennheiser HD 598, en doe er een losse mic bij als je dat nodig hebt.
En je speelt FPS, dan wil je inderdaad goed positioneel geluid = wide soundstage = ATH-AD700.
er is btw een aanbieding op amazon: http://www.amazon.com/Tec...-Headphones/dp/B000CMS0XU
Om dan toch nog even gebruik te maken van dit topic. Biedt de HD 598 echt zoveel meerwaarde voor games ten opzichte van de HD 558? De kleurstelling van de HD558 spreekt meer aan, en de prijs is zo'n 30-40 euro lager. Verder gebruiken de HD558 exact dezelfde drivers als de HD598, en is de HD558 te modden waarbij de klank nog meer op de HD598 lijkt. Iemand die hier ervaring mee heeft?
@Hierboven, geweldige uitleg trouwens
Zie ook de "Frequently bought together, onder de AD700 op Amazon
http://www.amazon.com/Tec...TF8&qid=1285852326&sr=1-2
Dat is wel een ideale combo voor gaming, zeker die geluidskaart schijnt aardig wat toe te voegen ingame. En de prijs is vergelijkbaar met een high-end "gaming" headset.
Misschien toch maar de AD700, al hou ik al helemaal niet van die kleurstelling. Hmm, 558 of AD700 of HD598
.
@Hierboven, geweldige uitleg trouwens
Zie ook de "Frequently bought together, onder de AD700 op Amazon
http://www.amazon.com/Tec...TF8&qid=1285852326&sr=1-2
Dat is wel een ideale combo voor gaming, zeker die geluidskaart schijnt aardig wat toe te voegen ingame. En de prijs is vergelijkbaar met een high-end "gaming" headset.
Misschien toch maar de AD700, al hou ik al helemaal niet van die kleurstelling. Hmm, 558 of AD700 of HD598
[ Voor 41% gewijzigd door wesleytjuh op 12-02-2013 13:18 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Made me lol.j4y schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:17:
nog een keer:
[afbeelding]
Toch is een microfoon + headphones niet altijd even handig. Meer kabeltjes enzo.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@ hierboven: Ik heb er zelf niet erg last van, als ik game dan clip ik de mic vast aan m'n shirt, en als ik stop weer los, niet echt problemen met knopen ofzo
en als je echt een 'headset' achtige oplossing nodig hebt (als in: je gebruikt 95% van de tijd de headphones samen met mic), dan kun je evt een mic mod uitvoeren (staan wel topics over) of gewoon de clip-on mic vast clippen op het draad van de headphone en dan beide kabels ff omheen tapen (of sleeve van casemodding), heb je daar geen last van...
en als je echt een 'headset' achtige oplossing nodig hebt (als in: je gebruikt 95% van de tijd de headphones samen met mic), dan kun je evt een mic mod uitvoeren (staan wel topics over) of gewoon de clip-on mic vast clippen op het draad van de headphone en dan beide kabels ff omheen tapen (of sleeve van casemodding), heb je daar geen last van...
Ik heb de HD555 en ik kan je melden dat dit een prima ding is. De HD558 is hier een opvolger van. Ik heb destijds tal van headphones geluisterd ook de hd595 en het verschil is zo klein tussen beide dat je beter het geld in je zak kan laten.
Als je alleen games speelt dan zou ik een soundblaster Z erbij aanraden. Luister je ook muziek of games dan zou ik de creative titanium Hd halen of even wachten op de soundblaster ZXR (wel erg duur).
Het enige wat ik niet heb kunnen testen is namelijk het nieuwe virtuele 3d die op de nieuwe kaarten zit van creative. Ik weet dus niet of deze nog beter is dan op mijn huidige titanium hd
Als je alleen games speelt dan zou ik een soundblaster Z erbij aanraden. Luister je ook muziek of games dan zou ik de creative titanium Hd halen of even wachten op de soundblaster ZXR (wel erg duur).
Het enige wat ik niet heb kunnen testen is namelijk het nieuwe virtuele 3d die op de nieuwe kaarten zit van creative. Ik weet dus niet of deze nog beter is dan op mijn huidige titanium hd
[ Voor 13% gewijzigd door Masterkale1 op 12-02-2013 14:20 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Pagina: 1