werk en virtualisatie pc

Pagina: 1
Acties:

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
ivm een steeds verder afstervende intel q6600 pc na bliksem inslag vorig jaar ben ik opzoek naar een nieuwe werk pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Photoshop, afentoe gamen (cod black ops), videobewerking full hd met Sony Vegas, virtuele servers draaien voor test doeleinden. En diverse alledaagse programma's zoal word enz.

wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de 6/700 euro maar liever minder ivm aankomende verhuizing.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Vorige pc heeft opdonder gehad door wss bliksem inslag dus heb reeds een nieuwe voeding corsair gs800 en kast standaart noname atx kast. Daarnaast zijn display en muis ook nog aanwezig.

SSD is defect geraakt vorige week maar moet nog uitzoeken of er garantie opzit.

Voor de opslag heb ik nog twee keer 500 GB wat ruim voldoende is voor mij ivm externe opslag server.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Intel processor
GeForce video kaart
Geheugen ivm virtuele test servers rond de 8 of 16 gb
Moederbord

SSD indien oude niet meer onder garantie kan worden vervangen. Heb nu 60gb maar iets aan de kleine kant. 120gb zeker wenselijk. Ga hierbij liever voor snelheid dan hoeveelheid opslag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Geluid is geen probleem heb eigen computer hok. Maar hoef ook geen straaljager naast me te hebben staan. Verbruik is ook niet echt belangrijk.

Verwijderd

Leuk lijstje maar de vraag is heb je al rond gekeken in het aankoop adviezen forum? Heb je al gekeken in V&A. Of heb je al gekeken in de pricewatch? Ik neem aan dat je verwacht dat iemand anders alles voor je op gaat zoeken maar zover ik weet is dat niet de bedoeling? Moet het Intel of mag het ook AMD zijn? Moet het nieuw zijn of mag het ook via V&A...er is veel mogelijk!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Je kunt dit misschien even doorlezen:

Nieuw systeem - geen games

Voor de videokaart kun je hiernaar kijken:

http://www.tomshardware.c...ics-card-review,3107.html

[ Voor 40% gewijzigd door mirp op 10-02-2013 21:15 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je veel photoshop gebruikt kijk je goed bij de mogelijkheid van die bepaalde versie wat voor GPU kaarten die ondersteund. CS4, CS5, of CS6, volgens mij maakt het nogal uit.

@ hieronder.. eerste link " Adobe has not yet certified the NVIDIA 600 series or the Intel HD4000 graphics, ..." wit je dat zeggen?

Maar eigenlijk kan ik er niet heel veel zinnigs over zeggen als je niet eerst verteld welke versie van adobe. In ieder geval heb je zelf al aangegeven dat geheugen een bottleneck was, en virutalisatie wil ook graag veel geheugen, dus zorg je dat je zoveel mogelijk geheugen hebt.... ( + 64 bit... maar goed, dat hoeft je niet meer uitgelegd te worden)

[ Voor 58% gewijzigd door leuk_he op 10-02-2013 22:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mirp
leuk_he schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:37:
Als je veel photoshop gebruikt kijk je goed bij de mogelijkheid van die bepaalde versie wat voor GPU kaarten die ondersteund. CS4, CS5, of CS6, volgens mij maakt het nogal uit.
http://www.google.nl/#hl=...127c902b&biw=1680&bih=989

Wat ik wil zeggen is dat photoshop prima draait met de HD4000 die in de i7 3770 zit. Photoshop is een programma dat veel baat heeft bij een snelle processor. De HD4000 zal zeker volstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door mirp op 10-02-2013 23:09 ]

• Jan-man
Ik gebruik niet echt diepgaande features mbt photoshop maar maak wel veel grote bestanden mbt pixels ivm het groot kunnen uitprinten. Probleem daar is dat mijn huidige/kapotte pc dat dus niet altijd leuk vond. Quad Core 6600 met 4 GB geheugen.

Ik wil eigenlijk niks via V&A kopen en dus graag alles nieuw halen. Om de simpele reden dat je niet weet wat er met de hardware is gedaan icm overklokken ed.

De video kaart zit ik te twijfelen tussen onderstaande twee kaarten. Tussen de 2 kaarten zit een dikke 140 euro verschil. En ik weet dus niet of ik dat nodig ga hebben. Ik ben geen gamer die alles op full resolutie hoeft te spelen.

pricewatch: Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5
pricewatch: Asus GTX650TI-1GD5

een test die ik heb gelezen zou ik met de 650 ti rond de 100 fps uitkomen icm cod mw 3

http://www.ocaholic.ch/xo...em.php?itemid=905&page=11

En dat zal volgensmij toch voldoende moeten wezen om (schok vrij) te kunnen spelen ?

@Mirp

Ik ga dat gegeven topic doornemen heb ik zeker wat aan.

• mirp
Deze processor wordt ook aangeraden:

pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed

Heeft geen HD4000 aan boord en is goedkoper.

Reviews:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16819117286

Je moet voor jezelf uitmaken wat je het beste vindt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die 8 of 16GB geheugen tbv VM's, is dat het RAM wat je pér VM wilt kunnen uitdelen (en zo ja, hoeveel VM's denk je te gaan draaien?) of wordt dat de totale RAM hoeveelheid fysiek in de PC?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2013 22:54 ]

• Jan-man
Voor geheugen wil ik 16GB shared gebruiken. Draai hooguit 2 test omgevingen tegelijk welke +- 10GB gebruiken. Als ik dan ga designen of renderen gaan die servers natuurlijk gewoon uit.
Bedankt voor de link. Voor virtualisatie zou deze meer geschikt moeten zijn wat ik her en der kan vinden op de forums. Het grote verschil wat ik kan vinden vs de i7 is dat de i7 interne grahics heeft en meer voor gamen gericht is ? Dit klopt toch ?

Interne graphics heb ik niet nodig en ga meer voor de performance dan voor optimaal gamen dus lijkt me die xeon perfect.

Als ik dan alles bijelkaar zoek komt ik op de volgende config uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 200,90€ 200,90
1Asus P8P67 Deluxe (3.0)€ 117,60€ 117,60
1Asus GTX650TI-1GD5€ 136,10€ 136,10
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 544,50

Ik heb voor de 650 ti ipv 660 ti gekozen wegens de prijs/kwaliteit verhouding. De 660 TI leverd wel beter prestaties maar dat is allemaal op high resolutie en aangezien dat niet voor mij hoeft is de 650 TI een betere bangs voor bucks kwestie.

Lijkt me niet verkeerd toch ?

Verwijderd

de GTX650 geeft idd prima prestaties en als je niet een hardcore gamer bent ook stroom technische de betere keus. De E3-1230 schijnt een flink goede CPU te zijn die bij het top segment hoort. Alleen het moederbord wat je gekozen hebt heeft een verouderde chipset als ik het goed zie. De nieuwste en snelste in die categorie is de ‘Z77’. Dus zoek een bordje uit die groep en je hebt je setje compleet?

• Jan-man
Ik ga kijken naar een ander moederbord. Wordt nogwel even zoeken met alle aanbod.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 09:47

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien heb je hier wat aan.. Software dev PC

Voor mij is het de beste prijst/prestatie verhouding met het oog op stabiliteit (vandaar ook het intel bordje).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jan-man
Ik had onderhand ook deze revieuw gevonden reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken

Zat ook het asrock bordje tussen.

Het intel bordje ziet er ook goed uit en goed geprijst! tegonver de andere in bovenstaande review. Zit toch ongeveer 20 euro verschil in.

Ondertussen de bon van mijn OCZ ssd gevonden en heb hem al bijna 4 jaar (de tijd vliegt afentoe) dus daar moet ook een andere voor komen. Hierbij is mijn oog gevallen op de crucial-m4-ct128m4ssd2-128gb. Erg goed geprijst en komt ook erg goed uit alle testen.

Dan kom ik op het volgende lijst ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 200,90€ 200,90
1Intel DH77KC€ 92,50€ 92,50
1Asus GTX650TI-1GD5€ 136,10€ 136,10
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 89,90€ 89,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 98,99€ 98,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,39

• mirp
Mocht je je nog wat willen inlezen:

http://nl.hardware.info/r...sdrs-getest-en-vergeleken

Misschien kun je beter 1600Mhz Ram kopen. 1866 Mhz wordt dacht ik niet door je moederbord ondersteund:

http://downloadmirror.int...dh77kc_TechProdSpec02.pdf

Hier kun je kijken voor RAM:

http://tweakers.net/categ...Sm1gB54GUWCBpM7IwAOqrrQUA

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jan-man schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:49:
Het grote verschil wat ik kan vinden vs de i7 is dat de i7 interne grahics heeft en meer voor gamen gericht is ? Dit klopt toch ?
Nee, de i5 heeft ook interne graphics en is juist meer voor gamen. Hyperthreading van i7 zorgt in games eerder een verslechtering van performance dan dat het iets toevoegt. ;) En dus de meerwaarde niet waard in een game PC.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-02-2013 22:57 ]

Pagina: 1