Aangezien mijn huidige dev-pc al weer 4+ jaren oud is en wat kuren begint te vertonen mag ik een nieuwe samenstellen van de baas. Belangrijkste van dit systeem is dat het compileren van projecten zo kort mogelijk is en tegelijkertijd ook een paar vm's kan draaien die rond de 2/3 GB mem per stuk nodig hebben. Dit allemaal onder een linux mint installatie (windows heb ik dus niet nodig).
Het budget ligt rond de 700 euro. Goedkoper is altijd beter, maar het is mijn geld niet en ik wil gewoon een PC waar ik weer even mee voorruit kan en zo weinig mogelijk op moet wachten
Het enige wat ik mee wil nemen naar dit nieuwe systeem is de DVD-writer en een Barracuda 500GB harddisk. Vooral voor lokale backups van databases, vm's en ander ruimte vretend spul.
Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de Xeon en bijv een i7-3770, maar volgens mij is dat een beetje lood om oud ijzer.
Dus ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden..
Het budget ligt rond de 700 euro. Goedkoper is altijd beter, maar het is mijn geld niet en ik wil gewoon een PC waar ik weer even mee voorruit kan en zo weinig mogelijk op moet wachten
Het enige wat ik mee wil nemen naar dit nieuwe systeem is de DVD-writer en een Barracuda 500GB harddisk. Vooral voor lokale backups van databases, vm's en ander ruimte vretend spul.
Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de Xeon en bijv een i7-3770, maar volgens mij is dat een beetje lood om oud ijzer.
Dus ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden..
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1245V2 Boxed | € 239,30 | € 239,30 |
| 1 | Gigabyte GA-H77-DS3H | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,- | € 94,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 596,10 | |
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.