Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-06 22:38
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik thuis een Philips TV en een Yamaha yas-101 soundbar staan. Maar op het moment staat er ook nog een stereo installatie en van deze wil ik graag af.

De bedoeling is om ook muziek draadloos te gaan streamen naar de yas-101 (naar mijn mening prima geluid, ook voor muziek) alleen kan ik maar geen oplossingen vinden voor het koppelen van een draadloos apparaat aan de soundbar.

Mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
- Wireless audio receiver met een optical output
- HTPC/Mediaplayer (hier ben ik zowiezo nog naar opzoek) die ondersteund word door een applicatie op de smartphone en muziek kan afspelen zonder tussenkomst van de TV

Het zou trouwens ook ideaal zijn als ik via spotify muziek kan luisteren en deze kan doorstreamen naar de soundbar, het liefst via een app op de smartphone of tablet.

Wie kan mij hier meer over vertellen en eventueel producten aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Airport Express? Als je smartphone/tablet daar ondersteuning voor heeft.

Anders een Bluetooth a2dp ontvanger kastje met optical out.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Misschien kan je hier ideetjes op doen: DIY Airplay speaker

Wise enough to play the fool

• Creadion
Bedankt voor de reacties, de airport express had ik nog niet aan gedacht, stom eigenlijk.

M.b.t de zelfbouw, ik heb liever een directe oplossing, maar ik ga het topic gewoon is doorlezen, zullen zowiezo wel intressante dingen tussen staan :)

thanks!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-06 08:14

CeesKees

I rest my Kees

AppleTV kan ook. Dat is ook een Airplay ontvanger

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Thnx! Heb ik ook even bekeken. Alleen zover ik kan zien is het niet mogelijk om zonder tussenkomst van de tv muziek af te spelen.

Ik denk dat de beste manier om dit te doen is om pc neer te zetten met XBMC. Dan kan ik spotify in de achtergrond draaien en deze besturen via een remote app op een android toestel.
Pagina: 1