Hallo Tweakers,
Mijn naam is Roland, 21 jaar en doe inmiddels zo'n 3 jaar met dezelfde pc, toendertijd voor zo'n 600 euro gekocht. en een half jaar geleden heb ik hier een GTX 560 Ti in gezet en een 60 gb ssd waar ik mijn os op installeerde, dit heeft mij veel plezier opgeleverd
Echter is het de hooste tijd om de rest ook aan te pakken, nu heb ik een aardig tijdje gezocht en ben ik op wat onderdelen uit gekomen zowel als vragen.
Voor de goede orde eerst maar het volgende:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om mee te gamen en ultra qualiteit is de wens. En natuurlijk zonder frame drops
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet het grootse probleem, geld/kwaliteit verhouding vind ik wel belangrijk, niet 2 keer zo duur voor 2% prestaties.verder is uit mijn onderdelenlijst wel op te maken waar ik ongeveer zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
de volgende onderdelen vind ik nog niet aan vervanging toe:
Videokaart: GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition
Power: Ocz Modxstream PRO 700w
Harddisk: Ocz Vertex 2 60 gb
mogelijk nog een 560 Ti aanschaffen voor crossfire/sli (niet verdiept met deze technologie) , dit zou maximaal 80% winst opleveren, wat hem denk toch wel rond de specs van een gtx 680 zou moeten zetten, voor een prijs van 250 euro tegen 430 voor de 680.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, Moederbord, Cpu, Cpu cooler, Ram geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk wat ik op mijn componentenlijst heb staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootste eis is voorlopig verder te kunnen zonder grote veranderingen.
Nog vragen
Jazeker!
~ Is 700 watt voldoende voor deze bouw, ook als ik een tweede 560 ti er bij haal?
~ Heb ik voldoende koeling? De haf X wordt meegeleverd met 4 fans, formaten kon ik zo snel niet vinden. en dan de h100i erbij. en heb ik voldoende koeling om hem te laten overclocken?
Graag jullie advies, zie ik iets over het hoofd? zien jullie grote bottlenecks?
En misschien is het een beetje overkill, maar ik ben gaan zoeken met de gedachte voorlopig verder te kunnen met deze build.
Bij voorbaat dank,
R.Diesveld.
Mijn naam is Roland, 21 jaar en doe inmiddels zo'n 3 jaar met dezelfde pc, toendertijd voor zo'n 600 euro gekocht. en een half jaar geleden heb ik hier een GTX 560 Ti in gezet en een 60 gb ssd waar ik mijn os op installeerde, dit heeft mij veel plezier opgeleverd
Echter is het de hooste tijd om de rest ook aan te pakken, nu heb ik een aardig tijdje gezocht en ben ik op wat onderdelen uit gekomen zowel als vragen.
Voor de goede orde eerst maar het volgende:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt om mee te gamen en ultra qualiteit is de wens. En natuurlijk zonder frame drops
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet het grootse probleem, geld/kwaliteit verhouding vind ik wel belangrijk, niet 2 keer zo duur voor 2% prestaties.verder is uit mijn onderdelenlijst wel op te maken waar ik ongeveer zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
de volgende onderdelen vind ik nog niet aan vervanging toe:
Videokaart: GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition
Power: Ocz Modxstream PRO 700w
Harddisk: Ocz Vertex 2 60 gb
mogelijk nog een 560 Ti aanschaffen voor crossfire/sli (niet verdiept met deze technologie) , dit zou maximaal 80% winst opleveren, wat hem denk toch wel rond de specs van een gtx 680 zou moeten zetten, voor een prijs van 250 euro tegen 430 voor de 680.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, Moederbord, Cpu, Cpu cooler, Ram geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk wat ik op mijn componentenlijst heb staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootste eis is voorlopig verder te kunnen zonder grote veranderingen.
Nog vragen
Jazeker!
~ Is 700 watt voldoende voor deze bouw, ook als ik een tweede 560 ti er bij haal?
~ Heb ik voldoende koeling? De haf X wordt meegeleverd met 4 fans, formaten kon ik zo snel niet vinden. en dan de h100i erbij. en heb ik voldoende koeling om hem te laten overclocken?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 497,30 | € 497,30 |
1 | Asrock X79 Extreme6/GB (Game Blaster bundel) | € 219,49 | € 219,49 |
1 | Club3D GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition | € 245,57 | € 245,57 |
1 | Cooler Master HAF X | € 125,70 | € 125,70 |
1 | Corsair Hydro H100i | € 94,60 | € 94,60 |
1 | Kingston KHX24C11X3K4/16X | € 111,70 | € 111,70 |
1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 76,50 | € 76,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.370,86 |
Graag jullie advies, zie ik iets over het hoofd? zien jullie grote bottlenecks?
En misschien is het een beetje overkill, maar ik ben gaan zoeken met de gedachte voorlopig verder te kunnen met deze build.
Bij voorbaat dank,
R.Diesveld.
[ Voor 38% gewijzigd door Azraelus66 op 08-02-2013 23:47 ]