Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Speakers voor presentaties

Pagina: 1
Acties:

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-11 23:34
Hallo tweakers,

Voor mijn werk heb ik de vraag gekregen om te kijken naar een geluidsset welke gebruikt kan worden voor het houden van presentaties.
Het fijne is dat deze geluidsset dit weekend geregeld moet worden, omdat de presentatie waarvoor de geluidsset gebruikt gaat worden direct na het weekend is. Ik heb zelf weinig ervaring met geluidsapparatuur en ik heb dus geen idee wat een goede geluidsset is en waar ik precies op moet letten.

De presentatie zal gegeven worden in een middelgrote vergaderruimte (het is geen klein kamertje waar iedereen net in kan) voor +- 10 man en het is de bedoeling dat het geluid "de ruimte goed vult".

Het meest praktisch zou een setup met 2 boxen zijn (met of zonder subwoofer?). Als het even kan (en niet heel erg ten koste gaat van de geluidskwaliteit) is het mogelijk om speakers te gebruiken die geen extra adapter vereisen?

Kortom: Welke geluidsset 2(.1) is geschikt om te gebruiken voor het houden van een presentatie en geeft daarbij kwalitatief (zeer)goed geluid?

Ik hoop dat jullie mij meer inzicht kunnen verschaffen, ik heb uiteraard al op internet zitten zoeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer. _/-\o_

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:16

Fiber

Beaches are for storming.

Als het op zo korte termijn moet zou ik liever eerst wat huren denk ik. Kun je daarna altijd nog eens rustig zoeken voor volgende keren.
https://www.google.nl/web...052c93de&biw=1440&bih=829

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33

Tazzios

..

Wat wordt er afgespeeld hoe belangrijk is de kwaliteet? film, muziek, youtubje
We hebben het over een presentatie als iedereen het kan horen is voglens mij prima.

Met de huidige omschrijvingen is het vrij lastig adviseren.
Maar ik vermoed dat je met 2 boekenplankboxen en 1 stereo versterker klaar bent. Of wil je perse een pc setje?Neem er dan wel eentje zonder sub is alleen maar onhandig met de plaatsing en voegt weinig toe.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14
Mwah, voor een presentatie ruimte van 10 man is professioneel huurbaar spul al snel overkill denk ik. Ben je meer kwijt aan de huur dan een nieuwprijs van een logitech setje ofzo.

Wat voor presentaties gaan er eigenlijk gegeven worden met dat ding? Stem uitversterken is sowieso onzin met een ruimte van 10 man, dus gaat het echt puur om het afspelen van geluid bij een (video) presentatie?

Zo ja zal je natuurlijk kunnen volstaan met een beetje grote huis tuin en keuken logitech setje. Of actieve boekenplank setjes van 500 euro per speaker. Kortom, wat is de kwaliteit die je wilt, en voor wat voor budget?

• dnbo
De speakers zullen alleen gebruikt worden voor het afspelen van een aantal clips. Ze zullen niet gebruikt worden voor stemversterking o.i.d.

Het geluid van de clips moet gewoon duidelijk hoorbaar zijn voor de aanwezigen, en het is wel de bedoeling dat het een beetje decent klinkt. Dus geen hol/ slap (hoe je het ook wilt noemen) geluid.

Er is niet echt een budget aan mij opgegeven. Alleen de opmerking dat "ze best wat meer mogen kosten, zolang ze maar goed geluid produceren".
Toch denk ik niet dat het de bedoeling is dat ik even een setje van een paar honderd euro's aan ga schaffen. Hoe ver zou ik komen met een budget van rond de 100-150 euro denken jullie? Ga ik hier iets goeds voor kunnen vinden?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22
kijk eens naar een setje edifier actieve boekenplank speakers. Gemaakt waarvoor jij ze nodig hebt.

• dnbo
Dank voor je suggestie! Ik zal er naar kijken.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Richting merken kan ik je niet zo snel helpen. Ik zal alleen niet, zoals door anderen in dit topic aangegeven de keuze maken voor passieve speakers met een losse versterker. Dit geeft alleen maar meer aansluitwerk.
Een setje actieve speakers is dan het verstandigst.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 19:49
Hoe geeft actief meer aansluitwerk? Het is toch altijd 1 plug die je in je presentatie laptop (of whatever) steekt? Een versterker met passieve speakers heeft als voordeel dat je signaalweg korter is en minder storingsgevoelig (er van uitgaande dat je geen gebalanceerde uitgangen op je laptop hebt), dat er maar 1 draad naar de speaker gaat (geen spanningskabel er bij) en je meteen een volumeregeling hebt op de versterker. Daarnaast is het systeem met 1 knop uit te schakelen. Speakers hang je links en rechts van het scherm aan de muur (uitgaande van een standaard powerpoint kantoor hok).
Wil je actief, hang er dan een simpel mixertje tussen die iemand kan bedienen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Is het niet van belang om te weten of het een vaste installatie moet zijn?

Als de speakers steeds ergens anders nodig zijn lijkt mij een losse versterker niet zo handig, als het de vaste installatie voor de ruimte gaat worden is dat wel een erg fijne oplossing uiteraard

Als het ook verplaatst moet worden/meegenomen moet worden is een fatsoenlijk setje pc speakers de makkelijkste optie

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Titel even aangepast, want "hulp gevraagd" is nogal een open deur...

En, voor aankoopadvies hebben we al een tijdje een... Aankoopadvies forum :+

Ik zou eens kijken naar een setje actieve speakers;
http://www.feedbackmusic....studio-monitors/100006284

Wise enough to play the fool

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wij hebben op onze vergader ruimte voor presentaties te geven een magic touch board projectiescherm. Daar zitten speakers al in gebouwd en klinkt perfect. Bord kost wel 4000 € Maar verrekte handig en mooi. En de ruimte zit gauw 12 man in.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Zoiets misschien? Hoef je de deur ook niet uit :P

http://www.bol.com/nl/p/j...bf92970065bba51d010001665

Alhoewel denk dat je met zulke actieve speakers qua kwaliteit wel beter uit bent, alleen die link van teacher is prijs per speaker zo te zien. Moet je kijken of het budget dat toelaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 19:47 ]

• dnbo
De speakers moeten makkelijk verplaatsbaar zijn. Ze zullen voor presentaties op verschillende locaties gebruikt worden.

@teacher
Ik zal uitkijken naar een setje actieve speakers. Ik kon geen algemeen (of audio) aankoop adviesforum vinden? Excuus :+

@Xtr3me4me
4000 euro wordt toch echt net iets te veel :9

Ik denk dat ik morgen gewoon even binnen loop bij de plaatselijk BCC en Saturn. Kan ik daar vragen wat voor setjes actieve speakers ze hebben en dan kan ik deze een beetje met elkaar vergelijken.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Volgens mij maken jullie het allemaal veel te ingewikkeld als het ook meegenomen moet worden...

Gewoon setje pc speakers en klaar

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Dacht persoonlijk aan een Sonos play:5. Vooral voor spraak echt een meer dan prima geluid, vult de ruimte en is gemakkelijk draagbaar. Ik weet dat er vast mensen zullen zeggen dat het overpriced is, maar ja, er is geen directe concurrentie die het beter doet :)

Heeft trouwens analoog 3,5" ingang.

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Sonos moet je dan wel weer een aparte controller voor hebben. Anders komt er geen geluid uit :)
Pagina: 1