Toon posts:

mede8er med600x3d

Pagina: 1
Acties:
  • 2.557 views

Verwijderd

Topicstarter
beste kenners,

Ik heb vorige week een mede8er med600x3d gekocht.
Heb hem aansloten op mijn tv (philips full hd 32 inch 2 jaar oud ) met een hdmi kabel.
Verder heb ik ook een upc horizon aangesloten met hdmi kabel naar mijn tv.
En een home theater set (philips home theater hts5540) ook met hdmi kabel aangesloten op mijn tv .
Aan mijn mede8er med600x3d heb ik een externe harde schijf hangen (zo'n 5 jaar oud 250 gb).
Daar heb ik wat films en muziek op gezet , alleen als ik ze af speel hapert het geluid .
Gisteren avond bleef zelfs het beeld af en toe hangen .
Ik krijg het zelf niet aan de praat heb alle instellingen wel geprobeerd .
Ik wordt er echt moe van alleen ik ben zelf niet zo heel technisch aangelegd.
Misschien is het heel makkelijk te verhelpen .

Weet er iemand wat ik verkeerd doe of wat ik moet vervangen ?

alvast bedankt

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
heb je al eens geprobeerd met een andere harde schijf? Het kan zijn dat de huidige op is.

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet geprobeerd .
Ik dacht misschien is het iets anders .
En kan dat iemand mij vertellen op dit forum.
Ik was eigenlijk al van plan om een film op een usb stick te zetten en het nog is proberen .
Als het dan wel werkt weet ik dat het aan de harde schijf ligt en dan koop ik een nieuwe .
Maar jij denkt ook dat het aan de harde schijf ligt ?
Want als ik alles met hdmi heb verbonden kan er toch weinig fout zijn of niet?

Verwijderd

Topicstarter
maar wat ik met wel af vraag .
Stel ..mijn externe harde schijf is op .
Kan het dan wel zo zijn dat ik de bestanden die er op staan kan zien op mijn media speler?
Is het niet zo als hij op is dat het gewoon helemaal niet meer werkt ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
probeer nou eerst maar eens op een andere manier bestanden af te spelen.. als andere media (usb stick, geheugen kaart, andere usb HDD) dezelfde problemen geven ligt het ergens anders aan...

nog wat andere zaken om op te letten:
- om wat voor bestanden (mkv, mp4, bluray iso, etcetc) gaat het en hoeveel verschillende heb je geprobeerd?
- je geluid gaat nu via HDMI naar je tv en van de TV via HDMO naar je versterker? kan je kijken of je het geluid anders kan laten lopen? je hebt namelijk ook nog optical of gewoon sterio (rood/wit tulp). of je lust via je versterker door naar je tv

Strava

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem gewoon via tv speakers afspeel doet hij het zelfde .
er zit ook een digitale audio kabel tussen mijn home cinema set en tv.
bij tv kijken (upc horizon) werkt het geluid prima bij mijn ps3 ook (zit ook met hdmi kabel aangesloten)
ik zal eerst is even met usb stick kijken of het dan wel werkt voor dat ik jullie nog meer lastig val .
Alvast heel erg bedankt voor de moeite
gr joost

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 12:12
Heb je de firmware geupdate naar 1.05? die geeft nogal wat NFS changes door die wel eens positief kunnen uitvallen voor jouw performance.

Etuuuuuh!

• Prulleman
NFS is een netwerk protocol voor unix systemen ondeling.. (dus van toepassing op streamen van een unix based NAS of computer met lunix / unix) lijkt me niet van invloed op afspelen via USB

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 08-02-2013 16:03 ]

Strava

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 13:05

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb dezelfde speler met de nieuwste firmware, icm WD USB3.0 externe schijf.. Draait werkelijk zonder problemen.. Speelt zelfs meer dan mijn vorige Dune..

Ik zou ook zoals eerder aangegeven een andere schijf proberen.. Of je huidige schijf opnieuw formateren??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch weer jullie hulp nodig:(
Nou heb ik dus een nieuwe harde schijf gekocht een touro mobile van 1tb .
Hij blijft het zelfde doen steeds valt mijn geluid weg .
Dus nou zit ik met het volgende probleem.
Nieuwe media player
Nieuwe harde schijf
En mijn geluid valt steeds weg terwijl hij het bij gewoon tv kijken niet doet.
Of dvd of ps3 .
Kan het miss aan mijn

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen liggen weet iemand mij misschien te vertellen wat de goede instellingen zijn

Alvast hartelijk bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Om het nog ingewikkelder te maken .
Als ik een filmpje op YouTube afspeel op mijn mediaplayer werkt mijn geluid prima.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van .

Iemand een idee ?
Alvast hartelijk bedankt

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Heb je de harddisk via je mediaspeler geformateerd?
Welke firmware draai je? (De nieuwe V2 beta draait als een zonnetje bij mij)
Wat voor bestand is het?
Heb je hetzelfde bestand via USB of netwerk proberen af te spelen?
Wat zijn de geluidsuitvoer instellingen op je mediaspeler?
Al een reset van je mediaspeler geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door hdtracer op 15-02-2013 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe formateer ik mijn harde schijf via mijn media player ?
En hoe kan ik mijn firmware veranderen?
Sorry ik ben niet zo handig in deze dingen.
Ik heb 2 dvdrip films van kickasstorrent erop staan

• hdtracer
Je hebt een handleiding bij je mediaspeler gekregen, wellicht voor jou handig om eerst deze door te nemen voordat we hier verder gaan. Daar staan namelijk alle antwoorden in.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de handleiding is niet in het Nederlands .
En mijn Engels is niet zo goed om daar uit te komen

• hdtracer
Hier kan je de Nederlandse handleiding voor de med1000X3D vinden maar deze is hetzelfde voor de med600X3D. Veel succes. Als je er daarna nog tegen problemen aanloopt hoor ik dat graag.

http://www.mede8er.eu/reg..._User_Manual_NLD_2012.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartstikke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
de laatste keer dat ik het probeerde deed mijn geluid het goed (viel niet weg ).
dus hopelijk blijft dat zo . :)
nou zat ik met het volgende mijn films die ik heb gedownload waren niet van geweldige kwaliteit .
dvdrip van ongeveer 800 a 900 mb
nou heb ik al gevonden dat dvdr van 4,4 gb wel goede kwaliteit zijn.
maar dat zijn vaak video ts bestanden een stuk of 5 speelt mijn mediaplayer die gewoon af of moet je dan bestand voor bestand openen?

alvast bedankt voor je reactie

• Prulleman
probeer eens de VIDEO_TS.IFO aan te klikken, waarschijnlijk start ie dan de dvd vanaf het begin op, inc menu als deze erin zit.

verder heb je een full hd speler, dus kan je ook op zoek gaan naar 720p en 1080p bluray rips, die zijn beter dan DVD's (576p)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
ow oke en hoe kan ik die bestanden vinden met brrip ofzo ?

• Prulleman
daar is dit forum niet voor bedoeld, succes met zoeken ;)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
haha je maakt het met wel moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
is duken.nl daar wel een geschikte site voor ?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 00:26
Dit is dan ook een tweakers forum. Je probeert zelf zoveeeeel mogelijk zelf te zoeken, mbv google, en etc, en als je echt denkt.....ik heb alles gedaan, maar nu werkt het nog niet, ik zal me eens wenden tot de tweakers site.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Verwijderd

Topicstarter
goed om te weten nu kom ik beetje dom/dwars over sorry hiervoor

Verwijderd

Topicstarter
ben niet zo thuis in forums

• hdtracer
Als je een DVD hebt met de video_ts submappen ga je film toe en druk je op play bij de bovenste map.

Dus bijvoorbeeld:

Filmnaam
- Video_TS
- 001...
- 002...
- 003...

Dan ga je naar de map filmnaam en druk je op play.

En je kan het net zo goed bij dvdr's houden als ik zo naar jou TV kijk. 720p is wel wat scherper maar ik denk niet dat dit veel uit maakt voor jou. Doe vooral geen moeite om 1080p te downloaden want dat verschil zie je zeker niet op je 32' TV.

succes, ahh pirate! })

[ Voor 30% gewijzigd door hdtracer op 19-02-2013 10:26 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:13

Shunt

Boe

hdtracer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:23:
Je kan het net zo goed bij dvdr's houden als ik zo naar jou TV kijk. 720p is wel wat scherper maar ik denk niet dat dit veel uit maakt voor jou. Doe vooral geen moeite om 1080p te downloaden want dat verschil zie je zeker niet op je 32' TV.

succes, ahh pirate! })
Wat is dat nu weer voor een onzin. Ten eerste heeft het te maken met de kijk afstand tot je scherm en ten tweede zal je mogelijk niet al het detail zien op een grotere afstand maar je merkt wel degelijk verschil in scherpte.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
Vraagje. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom is de 1000X3D ongeveer € 60 duurder dan de 600X3D?

• hdtracer
Shunt schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:27:
[...]

Wat is dat nu weer voor een onzin. Ten eerste heeft het te maken met de kijk afstand tot je scherm en ten tweede zal je mogelijk niet al het detail zien op een grotere afstand maar je merkt wel degelijk verschil in scherpte.
Het scherm is veel te klein wil je verschil zien tussen 720p en 1080p, tenzij je er met je neus bovenop gaat zitten.

Ik had voorheen een 40 inch tv, hierbij zag je vrijwel geen verschil in 720p en 1080p, again tenzij je er verschrikkelijk dicht op gaat zitten.

Voor een doorsnee persoon en zeker voor het persoon dat dit topic is begonnen voldoet DVDr op dit schermformaat prima.

[ Voor 9% gewijzigd door hdtracer op 19-02-2013 14:25 ]

• hdtracer
coazter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:13:
Vraagje. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom is de 1000X3D ongeveer € 60 duurder dan de 600X3D?
Hierbij kan je een interne harddisk inbouwen, wat bij de 600X3D niet mogelijk is. Verder zijn er vrijwel geen verschillen. Kijk voor de complete lijst hier:
http://www.mede8er.com/mede8er_product_matrix.html

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
Bedankt voor je snelle antwoord, ik zag al geen verschillen qua processor en ondersteunde formaten e.d. Dan maar een externe schijf, doe ik nu ook (via oude Playon HD). Ik lees dat 3D iso's ook prima afspelen via USB.

• hdtracer
coazter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:27:
Bedankt voor je snelle antwoord, ik zag al geen verschillen qua processor en ondersteunde formaten e.d. Dan maar een externe schijf, doe ik nu ook (via oude Playon HD). Ik lees dat 3D iso's ook prima afspelen via USB.
Ik heb zelf geen ervaring met het afspelen van 3D iso's via USB. Ik speel ze af via het netwerk vanaf een NAS. Dit werkt snel en zeer stabiel. Ik neem aan dat ze via USB ook naadloos afspelen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Hulp bij downloads is niet toegestaan op GoT. TS, lees dit door alvorens je volgende vraag te plaatsen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:13

Shunt

Boe

hdtracer schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:14:
[...]

Het scherm is veel te klein wil je verschil zien tussen 720p en 1080p, tenzij je er met je neus bovenop gaat zitten.

Ik had voorheen een 40 inch tv, hierbij zag je vrijwel geen verschil in 720p en 1080p, again tenzij je er verschrikkelijk dicht op gaat zitten.

Voor een doorsnee persoon en zeker voor het persoon dat dit topic is begonnen voldoet DVDr op dit schermformaat prima.
offtopic:
Echt gewoon puur klinkklare onzin :O Een mening er over hebben is een ding maar je mening als de absolute waarheid vertonen is weer heel wat anders. Ik heb nog nooit een scherm groter gehad dan 40 inch en alles voor mijn 40 inch was 32 inch en geloof mij maar dat ik op mijn kijk afstand (toen 2 meter) meer dan voldoende verschil zag tussen dvd 720p en 1080p. Dat je het beeld niet tot zijn volle benut op een grote afstand op 32 inch full hd ja daar ben ik het er mee eens. Ik zit nu op 4 meter afstand tot mijn 40 inch en tussen dvd / 720p is een wereld van verschil en 720p tot 1080p is een flink verschil niet zo groot als dat van dvd naar 720p maar toch zeker wel een zeer goed merk baar verschil. Maar mogelijk zijn je ogen niet helemaal honderd procent meer dat je pas bij 50 inch ofzo het verschil ziet.

Het beste speel je gewoon MKV of iets in die richting af dan heb je al dat gejong met verschillende bestanden niet. .MKV en .AVI zijn de meest voorkomende.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
nou had ik het idee dat mijn probleem verholpen was.
ik had 2 brrip bestanden op mijn harde schijf gezet van ongeveer 10 gb .
ik moest mijn geluid wel heel hard zetten anders hoorde ik niks.
Maar het werkte wel zonder dat mijn geluid weg viel bij de eerste film .
dus ik was helemaal gelukkig .
toen ging ik de tweede film afspelen en viel het geluid weer steeds weg .
beetje raar want waarom doet hij het bij de eerste film wel en bij de tweede niet .
kan het miss aan mijn optische kabel liggen dat hij het niet trekt ofzo ?
misschien hele domme vraag maar ik heb echt werkelijk geen idee wat er nu niet klopt.

• Prulleman
heb je de mogelijkheid om het in een andere setting te testen (tv, versterker, kabels). het komt op mij toch over als een setup probleem en niet van de mediaplayer. Maar dat is meer gevoel. Tenzij iemand anders exact hetzelfde probleem heeft gehad zul je toch dingen moeten veranderen om het uit te proberen

Strava

• hdtracer
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:43:
nou had ik het idee dat mijn probleem verholpen was.
ik had 2 brrip bestanden op mijn harde schijf gezet van ongeveer 10 gb .
ik moest mijn geluid wel heel hard zetten anders hoorde ik niks.
Maar het werkte wel zonder dat mijn geluid weg viel bij de eerste film .
dus ik was helemaal gelukkig .
toen ging ik de tweede film afspelen en viel het geluid weer steeds weg .
beetje raar want waarom doet hij het bij de eerste film wel en bij de tweede niet .
kan het miss aan mijn optische kabel liggen dat hij het niet trekt ofzo ?
misschien hele domme vraag maar ik heb echt werkelijk geen idee wat er nu niet klopt.
Sluit je mediaspeler direct aan op je TV met alleen de HDMI kabel, en speel hierbij het geluid af via de speakers van de TV zelf. Dus je home cinema set weg laten. Werkt het dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
ow dat is een goede heb ik gisteren niet meer geprobeerd .
een tijdje geleden toen het niet werkte deed het geluid van de tv (speakers) het zelfde .
dus viel het geluid ook af en toe weg .
maar nu werkte het dus goed bij de eerste film daarna niet meer.
maar heb niet meer geprobeerd of hij het nou op mijn tv speakers wel goed afspeelt

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu op mijn werk maar ga het straks als ik thuis ben proberen

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem op tv speakers laat afspelen doet hij het zelfde

• Prulleman
ik zal het nog 1 keer herhalen:
Prulleman schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:50:
heb je de mogelijkheid om het in een andere setting te testen (tv, versterker, kabels). het komt op mij toch over als een setup probleem en niet van de mediaplayer. Maar dat is meer gevoel. Tenzij iemand anders exact hetzelfde probleem heeft gehad zul je toch dingen moeten veranderen om het uit te proberen
kortom, je zal stapje voor stapje dingen moeten aanpassen om er achter te komen waar het probleem zit.... beetje eigen initiatief is dan wel handig, anders is je probleem over een maand nog niet opgelost.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het heel fijn dat je me wil helpen hoor .
maar ik heb echt naar mijn weten alles geprobeerd wat ik er aan kan doen.
ik kom er verder niet uit dus daarom kom ik op dit forum .
naar mijn weten is dit forum daar voor .
ik kan er naast zitten want op het begin deed ik het ook steeds verkeerd
maar heb beetje het idee dat de mensen die mijn berichten lezen het idee hebben dat ik het zelf niet uit probeer te zoeken en het maar makkelijk vind om hier om hulp te vragen.
het probleem is dat ik echt niet meer weet wat ik kan doen en er werkelijk niks van snap waarom hij het niet doet .
ik ben met de instellingen van mijn home cinema bezig geweest veranderd niks.(en als ik mijn geluid via spreakers van tv afspeel doet hij het zelfde dus zal niet aan de home cinema liggen lijkt mij )
dan ben ik verder nog met mijn instellingen van mijn media player bezig geweest veranderd niks
ik heb een nieuwe harde schijf gekocht wat misschien ook niet nodig was .
ik ben met mijn stekkers bezig geweest omdat ik dacht misschien zit er te veel in 1 stekkerdoos want ik heb namelijk geen idee wat er nog mis kan zijn .
maar denk alsjeblieft niet dat ik niks probeer en dat ik maar beetje makkelijk uitgevallen ben want dat is niet het geval .

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik zit nu alles eens te lezen, nu denk ik ineens aan een soortgelijk geval wat ik een tijd geleden heb gehad. Ik had het probleem bij mijn mediaplayer, bluray speler en ps3 (decoder niet getest) ik had een nieuwe versterker gekocht, maar nog steeds hetzelfde probleem, ik heb toen het probleem opgelost door de hdmi kabels te vervangen en toen had ik er geen last meer van. Ik heb hier nog geen berichten gelezen dat het misschien aan de hdmi kabel kan liggen.
Ik neem aan als je geluid weg valt dat ongeveer een seconde is? oftewel audio drop outs. aangezien je geen problemen hebt met je ps3, probeer de hdmi kabel daarvan eens op je mede8er aan te sluiten. Indien nodig een kabel halen bij Action voor iets meer dan 2 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door MissShadows op 26-02-2013 19:47 ]

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:57:
ik vind het heel fijn dat je me wil helpen hoor .
maar ik heb echt naar mijn weten alles geprobeerd wat ik er aan kan doen.
ik kom er verder niet uit dus daarom kom ik op dit forum .
naar mijn weten is dit forum daar voor .
ik kan er naast zitten want op het begin deed ik het ook steeds verkeerd
maar heb beetje het idee dat de mensen die mijn berichten lezen het idee hebben dat ik het zelf niet uit probeer te zoeken en het maar makkelijk vind om hier om hulp te vragen.
het probleem is dat ik echt niet meer weet wat ik kan doen en er werkelijk niks van snap waarom hij het niet doet .
ik ben met de instellingen van mijn home cinema bezig geweest veranderd niks.(en als ik mijn geluid via spreakers van tv afspeel doet hij het zelfde dus zal niet aan de home cinema liggen lijkt mij )
dan ben ik verder nog met mijn instellingen van mijn media player bezig geweest veranderd niks
ik heb een nieuwe harde schijf gekocht wat misschien ook niet nodig was .
ik ben met mijn stekkers bezig geweest omdat ik dacht misschien zit er te veel in 1 stekkerdoos want ik heb namelijk geen idee wat er nog mis kan zijn .
maar denk alsjeblieft niet dat ik niks probeer en dat ik maar beetje makkelijk uitgevallen ben want dat is niet het geval .
Prima, maar vermeld dan ook wat je allemaal hebt gedaan/geprobeerd, anders roepen wij allerlei dingen die je zelf al hebt getest... dat schiet ook niet op ;)

Strava

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-01 16:02
Vanmiddag deze besteld bij BOL.com. Heb veel positieve reacties gelezen en toen besloot ik dat het tijd was om mijn Asus O!play HDP-R1 te vervangen door deze speler. Morgenmiddag zullen we hem wel binnen krijgen. Ben benieuwd!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik doe deze even dicht... een topic kicken voor "ik heb `m ook gekocht" biedt niet zoveel meerwaarde en de TS heeft ook al een tijd niets meer laten horen. Indien hij weer open moet met nieuwe update, kan TS even DM sturen naar mij of een andere mod.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.