Probleem met GeForce Go7600

Pagina: 1
Acties:

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 16:52
Hallo,

Ik zit hier met een probleem waar ik niet uitkom en hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. :)

Heb hier een laptop, een HP dv9255ea met een Geforce Go 7600 die het prima doet, totdat ik de driver van de videokaart installeer.

Het scherm flikkert kort na het Windows logo en het scherm gaat vervolgens uit, hierna valt er niks meer te doen anders dan de laptop uitzetten. Als ik boot onder veilige modus werkt het weer, na het verwijderen van de driver kan de laptop weer normaal opstarten. De videodriver installeren lukt me dus niet zonder problemen.
Alle problemen doen zich voor onder Vista en 7.

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen en niet werkt:
Verschillende (oudere) drivers geprobeerd
Externe monitor - flikkert ook
Laptop vanbinnen schoongemaakt
Opstarten met lagere resolutie (niet veilige modus)

Ik kan de laptop nu dus alleen gebruiken zonder videodriver en kan er nu helaas niks mee.

Ik heb het idee dat de kaart gewoon stuk is, maar hoop dat jullie me misschien nog kunnen helpen.
Bij voorbaat dank!

Verwijderd

-Welke driver heb je al geprobeerd?
-Heb je de nieuwste BIOS?
-Is er een firmware update voor de GPU te vinden?
-Je kan de GPU uit het systeem halen en terug plaatsen om de verbinding ervan te testen
-Zorg dat je de chipset driver geïnstalleerd is voor het moederbord (Intel of Amd versie niet van fabrikant)

> Werkt het niet vervang GPU!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 01:44 ]

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Larsiano, het is een laptop.
Hier kan je de GPU niet (of in iedergeval niet makkelijk) van vervangen.

Als ik een beetje rondzoek vind ik meerdere mensen met een Go7600 kaart die dit probleem ondervinden.
Voor wat ik kan vinden word de Go7600 niet goed ondersteund door windows 7.
Mensen die het probleem ondervinden, en weer terug gaan naar windows xp hebben het probleem niet meer. (ik ga er vanuit dat je het probleem hebt sinds je windows 7 hebt geinstalleerd?)
Als die het op XP ook niet meer doet, dan ga ik toch denken dat de kaart niet goed meer is.
Dit komt wel vaker voor bij deze kaarten.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit lijkt erg op Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten". De 6xxx en 7xxx hebben hier ook last van.

Dus in dat geval kan je de oven nog aanslingeren en je videokaart bakken :P.

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 16:52
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:40:
-Welke driver heb je al geprobeerd?
-Heb je de nieuwste BIOS?
-Is er een firmware update voor de GPU te vinden?
-Je kan de GPU uit het systeem halen en terug plaatsen om de verbinding ervan te testen
-Zorg dat je de chipset driver geïnstalleerd is voor het moederbord (Intel of Amd versie niet van fabrikant)

> Werkt het niet vervang GPU!
-De laatste driver (179.48), verschillende oudere officiële drivers, drivers die bij de laptop zaten, verschillende drivers van HP, Windows update drivers, Omega drivers.
-Ja
-Niet dat ik weet, kon geen officiele vinden
-Volgens mij was het geen losse GPU, vanavond nog eens kijken
-Die staat erop

> Als er niks anders opzit misschien. :P
MetalMarty schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:34:
Larsiano, het is een laptop.
Hier kan je de GPU niet (of in iedergeval niet makkelijk) van vervangen.

Als ik een beetje rondzoek vind ik meerdere mensen met een Go7600 kaart die dit probleem ondervinden.
Voor wat ik kan vinden word de Go7600 niet goed ondersteund door windows 7.
Mensen die het probleem ondervinden, en weer terug gaan naar windows xp hebben het probleem niet meer. (ik ga er vanuit dat je het probleem hebt sinds je windows 7 hebt geinstalleerd?)
Als die het op XP ook niet meer doet, dan ga ik toch denken dat de kaart niet goed meer is.
Dit komt wel vaker voor bij deze kaarten.
De laptop komt standaard met Vista, waar dezelfde problemen voorkomen.
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:07:
Dit lijkt erg op Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten". De 6xxx en 7xxx hebben hier ook last van.

Dus in dat geval kan je de oven nog aanslingeren en je videokaart bakken :P.
Ook eens naar kijken straks. :)

Bedankt voor jullie hulp. :)