2e scherm aansluiten met VGA

Pagina: 1
Acties:

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 18:58
Hallo Tweakers,

Enkele dagen geleden probeerde ik in mijn Sapphire HD 7970 met een DVI naar VGA adapter een oude VGA monitor aan te sluiten als 2e scherm (tijdens het gamen voor Skype enz.). Nu kom ik bij enkele problemen:
  • Hoe krijg ik het 2e scherm zo dat ik op beide schermen een gewoon bureaublad heb, en dat ik van het ene scherm naar het andere scherm kan switchen door met de muis er heen te gaan?
  • Hoe krijg ik hierbij verschillende resoluties? Want mijn normale monitor is natuurlijk 1920x1080 en de andere monitor veel minder. Ik moet nog even uitpluizen hoeveel dat nou is.
Ik gebruik de nieuwste versie van Catalyst, maar geen bèta versie.

Bvd,
Sander

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Als je windows toets + P gebruikt krijg je een lijstje. Zet het hierin op extend.
Vervolgens kan je in je resolutie instellingen bepalen welk scherm aan welke kant staat.

• Sandert98
Bedoel je uitbreiden? Als ik dat doe dan krijg ik alleen mijn bureaublad achtergrond zonder ook maar iets erop, en ik kan er ook niet met mn muis heen...

Edit:
De resolutie is nu gelukt :) . Alleen dus de 2 schermen..

[ Voor 18% gewijzigd door Sandert98 op 07-02-2013 17:31 ]

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Normaal zal de muis/beelscherm(en) al zo zijn ingesteld dat je de muis naar de andere monitor kan brengen. Je weet wel dat je je muis maar via 1 kant links/rechts naar je andere monitor kan?

En als je zit te gamen in fullscreen/windowed mode kan je niet zonder ALT+TAB switchen naar je andere monitor.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

voor in amd catalyst:
ga naar desktop tasks, en dan naar creating and arranging desktops. daar kun je met die 2 schermen gewoon slepen waar je je ze fysiek hebt staan.

verder kan google je wel helpen en zijn er faq's en tutorials genoeg te vinden.
neem ook eens een kijkje in het [Centraal] Multi-monitor setup

succes ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Sandert98
Bedankt Fordox :) ! Het is me gelukt :) !

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

no problem, daarvoor zijn we er :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1