Tsja, heb zelf ook een tijdje WoW gespeeld, met veel plezier, vooral in het begin, maar ik haalde vooral veel plezier uit PvP. Af en toe een raidje, maar de guild waar ik in zat was niet echt raid-minded.
Na verloop van tijd echter was je nergens meer als je niet 7 dagen per week raidde. De gear die uit de dungeons zorgde ervoor dat als casual/PvPer in blue/non raid endboss niets uit kon halen vs mongolen in raid gear. Toen gestopt.
Laatst met cata weer even begonnen, beetje wezen raiden, maar het was het gewoon niet.
Buiten dat is WoW alweer zo oud, ook grafisch heeft het niets te bieden. Heb een poos Conan gespeeld wat een prima spel was totdat ze het hele zooitje compleet verneukten, maar grafisch was het zo prachtig dat regelmatig als ik door de omgeving reed gewoon kippevel kreeg, zo mooi/atmosferisch.
Buiten dat is elke RPG gewoon meer dan hetzelfde. Met 1 uitzondering, wat totaal niet te vergelijken valt.
EVE online.
Niks fantasy, geen elfjes, trollen,en... Panda's...
In plaats daarvan speelt het zich in de ruimte af. Maar qua gameplay is het ongeevenaard, en bestaat veel langer dan WoW.
Het mooie is dat je je eigenlijk nooit hoeft te vervelen, het is een sandbox game, er zijn amper limitaties in wat je kunt doen. Het moet je wel liggen,en de leercurve is zeer steil, en het is een echte "dog eat dog" wereld waar het recht van de sterkste telt, maar het is gewoon compleet anders. Er is geen endgame in EVE, of anders gezegd, de endgame begint zodra je een account aangemaakt hebt.
(voordeel is ook dat als je eenmaal gesetteld bent en redelijk wat geld verdient, je je maandelijkse fee met ingame geld kunt betalen zodat je gratis speelt)
Want als je uitgekeken bent op WoW ben je eigenlijk uitgekeken op 90% van de RPG's omdat ze amper van elkaar verschillen.