Wel of Niet weer WoW gaan spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454610

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik ben gestopt met WoW sinds WotLK, ik was razend enthousiast over Guild Wars 2 maar ik vindt hem net wat te casual. Begrijp me niet verkeerd het is een goede MMO alleen ik mis heel erg de endgame.

Kan iemand mij vertellen (overtuigen) of het de moeite waard is om weer WoW te gaan spelen.

zijn er nieuwe features die de moeite waard zijn?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:36
ik zou zeggen kijk op de site van WoW?

Persoonlijk ben ik blij dat ik geen WoW meer speel. Ik kan het niet meer opbrengen om nog te gaan betalen voor het spel. Buiten dat heb ik de vorige keer dat ik een maand kon spelen maar 1-3 dagen gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er is ook een speciaal WoW topic: Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 275

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 09:04
Niet spelen. Het werpt je in de 'nerd-zone'. Stop met games en maak een social media verslaving. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 454610 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:55:
Ha Tweakers,

Ik ben gestopt met WoW sinds WotLK, ik was razend enthousiast over Guild Wars 2 maar ik vindt hem net wat te casual. Begrijp me niet verkeerd het is een goede MMO alleen ik mis heel erg de endgame.

Kan iemand mij vertellen (overtuigen) of het de moeite waard is om weer WoW te gaan spelen.

zijn er nieuwe features die de moeite waard zijn?

8)7
Ook ik ben inmiddels gestopt met WoW ruim een Jaar geleden toen we de endgame van Cata clearden, en heb ook GW2 gespeeld, ik geef je helemaal gelijk dat GW2 duidelijk endgame mist, en ook daar ben ik mee gestopt. Echter kon ik voor mijzelf geen valide reden vinden anders dan tijdverdrijf om weer WoW te gaan spelen.

WoW zal nooit meer veranderen en om eerlijk te zijn is de tijd die het me oplevert nu teveel waard ( letop Het was geen uitzondering om 7 dagen in de week te raiden van 19:00 t/m 00:00-01:00 per week, zeker niet tijdens progress of nieuwe content ), eigenlijk geef je het zelf ook al een beetje aan als je iemand nodig hebt om je te overtuigen zie je er zelf het nut ook niet van in, maar hoop je diep van binnen dat er iemand nog een redelijk onderbouwd excuus voor je kan verzinnen.

Hoe dan ook ik wens je succes in je keuze maar uiteindelijk zal je hem zelf moeten maken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ShadowBumble schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:08:
[...]

Ook ik ben inmiddels gestopt met WoW ruim een Jaar geleden toen we de endgame van Cata clearden, en heb ook GW2 gespeeld, ik geef je helemaal gelijk dat GW2 duidelijk endgame mist, en ook daar ben ik mee gestopt. Echter kon ik voor mijzelf geen valide reden vinden anders dan tijdverdrijf om weer WoW te gaan spelen.

WoW zal nooit meer veranderen en om eerlijk te zijn is de tijd die het me oplevert nu teveel waard ( letop Het was geen uitzondering om 7 dagen in de week te raiden van 19:00 t/m 00:00-01:00 per week, zeker niet tijdens progress of nieuwe content ), eigenlijk geef je het zelf ook al een beetje aan als je iemand nodig hebt om je te overtuigen zie je er zelf het nut ook niet van in, maar hoop je diep van binnen dat er iemand nog een redelijk onderbouwd excuus voor je kan verzinnen.

Hoe dan ook ik wens je succes in je keuze maar uiteindelijk zal je hem zelf moeten maken.
Ik denk dat je hiermee wel ff de hamer flink op de kop slaat, ik denk dat het toch maar een goeie RPG word om de tijd te doden :P Zonde dat er de laatste tijd zo weinig goede games zijn uitgebracht.. Suggesties? (xbox360 ps3 pc) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
Probeer anders gewoon wat Free to Play MMORPG's raak je geen geld kwijt en is het niks stop je gewoon. :)

En ja er zijn ondertussen genoeg goede free 2 play mmo's op de markt.

[ Voor 25% gewijzigd door ShockWave_Omega op 07-02-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ShockWave_Omega schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:15:
Probeer anders gewoon wat Free to Play MMORPG's raak je geen geld kwijt en is het niks stop je gewoon. :)

En ja er zijn ondertussen genoeg goede free 2 play mmo's op de markt.
Heb je een aantal voorbeelden?

Heb gister Tera gedownload omdat deze F2P is geworden, heb nog niet echt kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
Star Trek Online (ook leuk voor non trekkies).
MechWarrior Online
Champions Online

Zie ook http://www.perfectworld.com/ voor meer F2P MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10
Briljante oude RPG in een nieuw jasje: Baldur's Gate Enhanced Edition. Zo 100 uur speelplezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 12:29
Ni no kuni op de ps3!

Geweldige RPG, lang geleden dat een spel (buiten FIFA) me lang weet te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

GA WOW SPELEN!

Was zelf ook gestopt na Wotlk en inmiddels d.m.v. een SoR weer terug in Azeroth.

Dat beetje fee per maand zorgt er wel voor dat de content (zeker endgame) van ongekende kwaliteit is!
Ga spelen op een lekker volle server en je krijg in Orgrimmar weer lekker dat oldskool gevoel.

Zoek een leuke guild en doe ingame lekker sociaal.

Begin eerst eens lekker met wat verschillende chars te levelen en ontdek alle nieuwe zones, instances, talents, spells en classes. Als je er net als ik 2+ jaar uit bent geweest dan is het echt gewoon WoW2.0.

Er is geen betere, leukere, uitgebreidere en beter uitgewerkte MMORPG te vinden! Dus probeer het ook niet.
Als die andere games zijn voorlopig waste of time.

Heel het gamen is een waste of time, maar WoW is dan wel mijn favorite waste of time! :D

En vind je het niets dan cancel je je fee weer en verzin je weer wat anders.

Via SoR hoef je enkel pandaria te kopen en krijg je 1 maand gratis spelen. + de week van SoR
Ben je voor ~30,- alweer 5 weken verder... dat zijn de kosten niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
Voor de ene de moeite waard voor de ander een vrij grote kostenpost. Ik ben blij dat ik niet meer elke maand hoef te betalen voor een game. Ik speel voornamelijk Star Trek Online (ja ben lifetime member dus heb er voor 1x betaald maar heb het er na 1,5 jaar spelen er al uit gehaald en is nu 3e jaar van de game). Ik ben nu dus min of meer alleen gratis Zen points enz aan het sparen in game en daar koop ik dan ingame spullen van als er iets uitkomt dat de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Gewoon Diablo 3 (eenmalige investering) of Path of Exile (free2play) als mogelijke opties in plaats van WoW :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 09:14

TAA

Liever IRC

In het F2P rijtje ontbreekt hier LOTRO nog. Met 2 lifetime abbo's en een premium account ga ik niet lopen preken voor eigen parochie maar zou zeggen download die 16GB en give it a go... Vervolgens heb je voor in totaal een euro of 50 toegang tot alle content en ben je maanden zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom een halfbakken knock-off spelen als je voor iets meer dan een tientje het beste spel ooit kunt spelen (IMHO)? 8 jaar en running met nog altijd miljoenen spelers..

Je vraag is wel of geen WoW spelen; mijn antwoord is WEL.

Er zijn alternatieven waarvan GW2 toch wel de hoogste verwachtingen had... die heeft het ook niet gered.
En LotRo en DCu etc.. ze redden het allemaal niet tegenover WoW.

Persoonlijk zou ik op dit moment geen ander spel willen spelen sinds ik nu alweer 3 weken helemaal hooked ben aan WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 10:43

Qon

Ik heb vrijwel hetzelfde gehad, ik speel nu league of legends, gratis MMO, pvp game. Ik speelde WOTLK endgame raids en tijdens season 8 of 9 pvp arena en battlegrounds. LoL is ook erg leuk, zeker om samen met wat vrienden te spelen.

http://eune.leagueoflegends.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Mocht je me een jaar geleden gevraagd hebben zou ik zeggen dat wow echt niet meer de moeite was zeker in Cata maar met de komst van MoP is het echt wel weer de moeite waard om de game te spelen.

Mocht je twijfelen over de subscription fee kan je mss toch best eerst eens een aantal F2P mmo's die toch ook goeie content aan bieden proberen. Lotro en SWtor zijn zeker eens het proberen waard en waarschijnlijk wel nog een aantal goeie mmo's online die genoeg endgame content bieden. Laat je wel niet vangen door F2P != gratis, je kan meestal wel alles doen in f2p maar neemt wel een stuk langer in beslag dan wanneer je er voor betaald of je heb slechts gelimiteerde access tot bepaalde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Laat ik het zo zeggen: ik maakte een maand geleden precies dezelfde afweging.

Van vanilla-WotLK casual/zeer actief gespeeld...vond het altijd geweldig. Toen na een tijdje maar gestopt omdat ik een beetje in 'die cycle' terecht kwam. Daarna MobA.

HoN/LoL kon me door de waardeloze spelers (in skill termen..sorry mensen (vooral HoN))/waardeloze community niet meer boeien. Na het zeer actief te hebben gespeeld (5k+ games) was het tijd voor iets anders.

GW2 was gekocht, ben tot level 50 gegaan en toen langzamerhand gestopt. Hoorde dat er nauwelijks endgame content was, PvP was toen nog erg magertjes, slechte launch en hoewel het systeem geweldig was...was het toch niet 'WoW'.

Laatst samen met 2 IRL vrienden weer gaan spelen, elkaar geresurrecet, MoP gekocht en gametijd. Voor 60 euro 3 maanden plezier: ik vermaak me op dit moment prima en heb nog niet eens een guild.

Ik snap eigenlijk niet hoe mensen die 13 euro per maand een obstakel kunnen vinden voor iets waarmee zo zo veel bezig zijn. Als je een mager bijbaantje hebt doe je er iets meer dan 2 uurtjes over..en dan heb je een maand plezier.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Qon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:07:
Ik heb vrijwel hetzelfde gehad, ik speel nu league of legends, gratis MMO, pvp game. Ik speelde WOTLK endgame raids en tijdens season 8 of 9 pvp arena en battlegrounds. LoL is ook erg leuk, zeker om samen met wat vrienden te spelen.

http://eune.leagueoflegends.com/
Waarom de NE link geven, en niet de EU West (Waar Nederland onder valt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:23

vhal

ಠ_ಠ

Na 7 jaar min of meer vorige week cold turkey gestopt met WoW. Nou speel ik nog wel andere games maar om nou te zeggen dat ik de huidige expansion mis....nee. Op een gegeven moment werd het een constante herhaling van daily quests, het geraid van 20.00 tot 24.00 3x in de week (mja, niet echt veel maar ik was het zat) en het feit dat het spel voor mijzelf nooit klaar was. Misschien dat ik ooit nog wel eens casual terug kom maar dat zien we dan wel weer. Wel vind ik de community itt een paar jaar terug een stuk asocialer geworden (dan praat ik over random ppl in dungeons e.d.)

Enfin, WoW kan behoorlijk verslavend zijn en niet iedereen kan daar een grens in trekken/ even goed mee omgaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zelf ben ook gestopt met wow sinds we lich king hadden gedood ben ik daarna gestopt. Het spel is teveel tijd rovend. 6 - 7 dagen in de week raiden en lullige is dat ze niet erbij vermelden dat je ook tijd daarnaast moet maken om te grinden. Speelde het spel toen het net 3 dagen oud was, maar nu is er geen tijd voor. Nu helemaal niet aangezien we proberen voor een kindje te gaan.

Of ik het mis? Niet echt nee, denk er wel bij tijd en wijle eraan. Vooral als ik bij een speelgoed winkel sta en dan bij de games kijk en je dan weer die expansions ziet liggen. En denk ik toch wel leuke tijd gehad en veel gelachen met de guild mensen. Of ik ooit terug ga? Nee nooit.

Ik speel nu een hele vette rpg genaamd Diablo 3. 1 malige aanschaf kosten en gamen zoveel je wilt. Solo of met meerdere mensen. En zijn tig andere leuke games, je moet gewoon weer out of the box denken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-06 16:18
Ikzelf heb het een maand geleden geprobeerd, met een scroll of ressurection, ik kon hetzelf maar ongeveer 20min max uithouden in de game zelf, totdat ik me weer etterlijk verveelde zoals voorheen en de uninstall gebruikte.

Terugkeren zal je moeten bekijken , op met welk gevoel je het spel verliet, ben je door verveling gaan stoppen , dan zal het niets anders zijn als je terug keert helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-06 07:19
Je moet gewoon iets met vrienden ondernemen, of het nou irl of in een game is. Uiteindelijk is het samen veel leuker dan in je eentje, zoals met alles dat je kunt doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xeiji op 08-02-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 10:43

Qon

Anoniem: 44492 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:27:
[...]

Waarom de NE link geven, en niet de EU West (Waar Nederland onder valt?)
Omdat ik op die NE server speel, eigenbelang dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zoek een hobby waar je wel iets voor terug krijgt? Bij MMORPG"s is dat namelijk nooit echt het geval. Of ga je toeleggen op andere games en wordt een echte gamer.

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 08-02-2013 15:12 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468960

Ik ben er met MoP ook weer ingetuind en heb mijn oude account weer van stal gehaald. Het is allemaal wel iets vooruit gegaan tov Cataclysm, maar op lvl 90 moet je weer daily quests grinden en heroics met randoms/guild voor gear, om vervolgens te raiden/pvp'en. Het is hetzelfde verhaal in een ander jasje. De lore (die ik zelf altijd wel interessant vond in het Warcraft universum) is niet echt boeiend en voegt vrij weinig toe aan het grote verhaal wat er tot nu toe verteld is. Daarbij moet ik wel zeggen dat qua endgame WoW het meest interessant is en ik heb veel andere MMO's geprobeerd.

Als je er zin in hebt moet je het doen, maar bedenk wel dat je aan het einde van de dag precies hetzelfde aan het doen bent als in WoTLK. Ik ben overigens na een maand spelen weer gestopt, er waren leukere spellen waar ik mijn tijd in kon stoppen (League of Legends, Diablo 3) en die waren gratis/eenmalige kosten en zeker niet slechter. Desnoods ga je oude RPG's spelen: de Final Fantasy's, alles van Bioware etc. Dan ben je zo weer een tijd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
In mijn geval was het altijd het zelfde met die *%^#$^% guild waar ik in zat. Ik mocht niet mee om te gaan raiden of om high level dungeons te gaan doen omdat ik geen goede gear had ... maar ja de enige manier om aan fatsoenlijke gear te komen is om te gaan raiden en high level dungeons te gaan doen. Ik was wel goed genoeg om noobs op te leiden maar niet om mee te gaan om goede gear te halen..

Ben op gegeven moment maar gewoon gestopt en heb het spel nu al 2,5 jaar niet meer aangeraakt :D ben eigenlijk wel trots op mezelf wat dat betreft (blijft toch een verslavend spel ook al doe je geen zak in game).

Maar om even terug te komen.. de TS moet gewoon naar zijn eigen portmonee kijken en kijken wat hij wil doen met zijn tijd. Of dat nu WoW is of een ander spel. Wil je betalen voor een spel en ben je gek op warcraft dan moet je niet veel verder kijken. Wil je toch eens zien wat er in F2P land te doen is .. kijk dan gewoon naar wat voor genre MMO je graag wil spelen en zoek even op internet. Er zijn genoeg spellen F2P om je bezig te houden voor 0 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:23

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, heb zelf ook een tijdje WoW gespeeld, met veel plezier, vooral in het begin, maar ik haalde vooral veel plezier uit PvP. Af en toe een raidje, maar de guild waar ik in zat was niet echt raid-minded.
Na verloop van tijd echter was je nergens meer als je niet 7 dagen per week raidde. De gear die uit de dungeons zorgde ervoor dat als casual/PvPer in blue/non raid endboss niets uit kon halen vs mongolen in raid gear. Toen gestopt.
Laatst met cata weer even begonnen, beetje wezen raiden, maar het was het gewoon niet.

Buiten dat is WoW alweer zo oud, ook grafisch heeft het niets te bieden. Heb een poos Conan gespeeld wat een prima spel was totdat ze het hele zooitje compleet verneukten, maar grafisch was het zo prachtig dat regelmatig als ik door de omgeving reed gewoon kippevel kreeg, zo mooi/atmosferisch.

Buiten dat is elke RPG gewoon meer dan hetzelfde. Met 1 uitzondering, wat totaal niet te vergelijken valt.

EVE online.

Niks fantasy, geen elfjes, trollen,en... Panda's... |:(
In plaats daarvan speelt het zich in de ruimte af. Maar qua gameplay is het ongeevenaard, en bestaat veel langer dan WoW.

Het mooie is dat je je eigenlijk nooit hoeft te vervelen, het is een sandbox game, er zijn amper limitaties in wat je kunt doen. Het moet je wel liggen,en de leercurve is zeer steil, en het is een echte "dog eat dog" wereld waar het recht van de sterkste telt, maar het is gewoon compleet anders. Er is geen endgame in EVE, of anders gezegd, de endgame begint zodra je een account aangemaakt hebt.
(voordeel is ook dat als je eenmaal gesetteld bent en redelijk wat geld verdient, je je maandelijkse fee met ingame geld kunt betalen zodat je gratis speelt)

Want als je uitgekeken bent op WoW ben je eigenlijk uitgekeken op 90% van de RPG's omdat ze amper van elkaar verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:23
Ben vlak voor TBC gestopt met WoW en een paar weken geleden wilde ik het weer eens proberen en heb ik even MoP gespeeld.
Maar het voelde zo anders dat ik m'n interesse al gauw verloor...

Nu speel ik sinds kort op een stabiele vanilla WoW Blizzlike privateserver en vermaak me weer als vanouds. Nostalgie FTW! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:31:
GA WOW SPELEN!

lekker volle... weer lekker dat oldskool gevoel... doe ingame lekker sociaal... Begin eerst eens lekker met wat verschillende chars te levelen ..
Lekkah hoar! :+ :D

Moest zo hard lachen toen ik het begin stukje hardop voor las. Don't ask me why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Haal gewoon Dragon's Dogma.

Zeker de moeite waard!

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 17:01
Tja ik zit een beetje in hetzelfde bootje.

Sinds eind Cata heb ik moeite om nog zin op te brengen voor het inloggen. Toen Mists werd gereleased had ik weer zin om te knallen. Dat is helaas weer snel wegge-ebt door het (naar mijn mening) enorm lange 85-90 Reisje. Eenmaal 90 kon ik gaan knallen in heroics en farmen etc. Helaas voelt naar mijn mening de lore enorm afstandelijk en mis ik een klik met de game.

Ik heb een leuke tijd gehad in Oost West Epic Best, voornamelijk als social. Het is ook vaak wat de game leuk maakt (met mensen spelen), toen toch gemoved naar een andere server om met vrienden te spelen. Toen die zijn gequit, was voor mij de motivatie compleet zoek.

Heb toen een maand geen WoW aangeraakt en veel LoL gespeeld met hier en daar een uurtje Diablo. Vermaak ik me prima mee zonder monthly fee te betalen. Toen ging het weer een beetje knagen van; tsja, wel mooie herinneringen in WoW.

Dus dan toch weer inloggen... Helaas gelijk weer t gevoel van; is deze class wel mijn ding? Hoevaak moet ik die instance nog runnen? Weer dailies doen? En zonder te beginnen log ik dan weer uit.

Ik denk dat ik me op dit moment te veel vermaak met games waar ik verder niks voor hoef te betalen. Games die je een week lang 24/7 kan spelen en daarna 3 maanden niet op hoeft in te loggen zonder gevolgen.

Voor mij is WoW niet meer wat t was en ik denk dat ik alleen maar stiekem hoop dat t ooit weer zoals vroeger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brutal1ty schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:30:
[...]

Lekkah hoar! :+ :D

Moest zo hard lachen toen ik het begin stukje hardop voor las. Don't ask me why.
Lekker toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325787

MMO's kunnen me tegenwoordig neit meer boeien. Alleen Tera vond ik echt vernieuwend met real time combat beetje zoals Monster Hunter maar de game was vrij weird en niet veel mensen speelden het. WoW later ook nog eens geprobeerd, 13 euro neergelegd en uiteindelijk maar 1 dungeon gedaan.

Speel ook LoL (af en aan) omdat dat echt f2p is. Verder speel ik op het moment Ni No Kuni dat is een JRPG met alleen single player. Zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
ZenTex schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:55:

Buiten dat is elke RPG gewoon meer dan hetzelfde. Met 1 uitzondering, wat totaal niet te vergelijken valt.

EVE online.

Niks fantasy, geen elfjes, trollen,en... Panda's... |:(
In plaats daarvan speelt het zich in de ruimte af. Maar qua gameplay is het ongeevenaard, en bestaat veel langer dan WoW.

Het mooie is dat je je eigenlijk nooit hoeft te vervelen, het is een sandbox game, er zijn amper limitaties in wat je kunt doen. Het moet je wel liggen,en de leercurve is zeer steil, en het is een echte "dog eat dog" wereld waar het recht van de sterkste telt, maar het is gewoon compleet anders. Er is geen endgame in EVE, of anders gezegd, de endgame begint zodra je een account aangemaakt hebt.
(voordeel is ook dat als je eenmaal gesetteld bent en redelijk wat geld verdient, je je maandelijkse fee met ingame geld kunt betalen zodat je gratis speelt)

Want als je uitgekeken bent op WoW ben je eigenlijk uitgekeken op 90% van de RPG's omdat ze amper van elkaar verschillen.
Helemaal waar. 99% van de MMO's/RPG's lijken teveel op elkaar. Als je uitgekeken bent op het MMO model van WOW dan zal een andere MMO game niet heel veel plezier meer geven is mijn ervaring. De enige uitzondering is Eve. Grote nadeel van EVE is (vind ik) dat er wel ontzettend veel tijd in gaat zitten. Zeker als je de maandelijkse fee eruit wil halen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Xtr3me4me schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:55:
Ik zelf ben ook gestopt met wow sinds we lich king hadden gedood ben ik daarna gestopt. Het spel is teveel tijd rovend. 6 - 7 dagen in de week raiden en lullige is dat ze niet erbij vermelden dat je ook tijd daarnaast moet maken om te grinden. Speelde het spel toen het net 3 dagen oud was, maar nu is er geen tijd voor. Nu helemaal niet aangezien we proberen voor een kindje te gaan.
Succes! Real life gaming always beats the virtual sh*t :P

Ontopic: als je al een topic moet openen om overtuigd te worden om een game weer te gaan spelen lijkt me het bij voorbaat een verloren zaak. Zoek een game waarvan je zeker weet dat je hem wil spelen, of zoek een andere hobby ;)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Nope. Zou geen WoW opnieuw gaan spelen.

Ben zelf 2-3 jaar geleden ook gestopt, vind dat je bij Blizzard toch wel èrg weinig krijgt voor de fee die je maandelijks moet betalen, zo blijven bugs die maaaaanden in het spel zitten gewoon onopgelost, support is ver te zoeken, en de content is toch elke keer weer hetzelfde. Over de graphics zullen we het niet hebben, dit maakt voor mij de game niet, maar er zijn w.m.b tegenwoordig vèèl betere alternatieven die niet alleen beter zijn, maar ook goedkoper of zelfs gratis. Path of Exile bijvoorbeeld - geen mmo, maar wel een vreselijk leuke dungeon crawler met vèèl diepgang en een actieve en vooral creatieve groep mensen, die een gratis game op de markt hebben gezet met bizar goede support en ideeen. Diablo 3 ben ik maar mee gestopt sinds ik PoE speel, daar kan wat mij betreft D3 toch echt niet aan tippen.

Moet het echt een MMO zijn kun je kijken naar Star Wars Online (is ook gratis te spelen dacht ik) Star Trek online doet het ook goed, Lord of the rings online, en zo zijn er nog wel meer.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:40
Ik vind wow best een leuk spel. En ben van plan om binnenkort weer verder te gaan met de nieuwe uitbreiding. Ik ben nog lvl 85 en ook zeker geen fanatieke speler. Vind het jammer dat je niet een kaart kan kopen voor bijvoorbeeld 100 uren. En dat je zelf kan kijken wanneer je dat gaat spelen. Als ik een maand verleng ben je haast verplicht om hier heel veel tijd in te steken. Terwijl ik ook andere games wil spelen. Heb me nog niet verdiept in voorbeelden hierboven. Misschien een goed idee dit is te doen..

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:43
Visgek82 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:
Nope. Zou geen WoW opnieuw gaan spelen.

Ben zelf 2-3 jaar geleden ook gestopt, vind dat je bij Blizzard toch wel èrg weinig krijgt voor de fee die je maandelijks moet betalen, zo blijven bugs die maaaaanden in het spel zitten gewoon onopgelost, support is ver te zoeken, en de content is toch elke keer weer hetzelfde. Over de graphics zullen we het niet hebben, dit maakt voor mij de game niet, maar er zijn w.m.b tegenwoordig vèèl betere alternatieven die niet alleen beter zijn, maar ook goedkoper of zelfs gratis. Path of Exile bijvoorbeeld - geen mmo, maar wel een vreselijk leuke dungeon crawler met vèèl diepgang en een actieve en vooral creatieve groep mensen, die een gratis game op de markt hebben gezet met bizar goede support en ideeen. Diablo 3 ben ik maar mee gestopt sinds ik PoE speel, daar kan wat mij betreft D3 toch echt niet aan tippen.

Moet het echt een MMO zijn kun je kijken naar Star Wars Online (is ook gratis te spelen dacht ik) Star Trek online doet het ook goed, Lord of the rings online, en zo zijn er nog wel meer.
Kan het met de post helaas niet echt eens zijn, ik vind juist dat je bij WoW vrij veel krijgt voor de fee die je betaald. WoW heeft m.i. een groot voordeel wat bijna geen enkele F2P MMO heeft en dat is de zeer gelikte end-game content. Geen enkele MMO die ik gespeeld heb kan hier aan tippen, en dat de content iedere keer hetzelfde is ben ik het ook niet geheel mee eens. Natuurlijk is de basis hetzelfde (zoals bij iedere MMO) maar het lukt ze keer op keer weer om zeker qua raid content toch weer zeer uitdagende content te releasen. Verder is er een MoP ook een hele sloot content toegevoegd voor de meer casual gamer, welke toch ook vrij goed uitgewerkt is (Eigen Farm en pet battles).

Verder is WoW uiteraard geen super hoogvlieger qua GFX daar de game ontworpen is om op een zeer uitgebreide range van systemen goed te draaien, echter kun je de GFX van nu niet vergelijken met 3 jaar geleden. Er is een boel toegevoegd aan de engine wat het grafische gedeelte zeker goed gedaan heeft. Shadows zijn een stuk mooier dan jaren terug, SSAO is toegevoegd, Sunshafts zijn toegevoegd. Liquids zien er een stuk beter uit, textures zijn veelal een stuk mooier in de nieuwe gebieden noem zo maar op. Persoonlijk vind ik zelfs de MoP Gfx erg mooi voor de leeftijd van engine. Een van de zaken waarom ik niet echt in GW2 opgang kwam was omdat ik de interface elementen in GW2 echt lelijk vond tov WoW en de iets wat meer cartoony style van WoW meer kon waarderen. GW2 heeft op bepaalde momenten echt super GFX, maar het kwam bij mij toch wat houterig over en sommige gebieden vond ik ook gewoon echt niet mooi. Maar al met al genomen is GW2 qua eye candy denk ik wel wat mooier dan WoW, maar voor mij is dit totaal geen dealbreaker.

Support ervaringen zullen denk ik redelijk persoonlijk zijn, maar ik heb juist zeer positieve ervaringen met de WoW support, support tickets wordt altijd goed en eerlijk op gereageerd en een kameraad van me heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat ze zijn characters welke hij gedelete had toen hij naar het buitenland is gegaan in 2008 tijdens TBC afgelopen december volledig met alle gear e.d. gerestored hebben (alleen zijn gold was hij kwijt omdat ie dat destijds weggegeven had) probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een andere MMO. Dat er bugs in zitten die niet direct opgelost worden klopt uiteraard, maar dit zijn QoL bugs, gamebreaking bugs worden naar mijn mening altijd zeer snel verholpen.

Ik vind de suggesties voor Starwars en Startrek ook een beetje vreemd daar bij beide juist de end-game niet op niveau is. Starwars is leuk voor het levelen, maar eenmaal op max level is de aanwezige content zeker vergeleken met WoW erg matig. Ook zijn de F2P restricties erg hoog.

Startrek is wel een leuke game, maar heeft eigenlijk totaal geen End-game. De lastigste content zijn 5 mans STF's welke in het begin leuk waren, maar nu echt geen uitdaging meer bieden. Verder zit er wel leuk spul in zoals je eigen fleet spacestation bouwen e.d. maar echt end-game is het niet. voordeel is wel dat een aantal F2P retricties makkelijk op te heffen zijn met kleine betalingen of uit mijn hoofd een 1 maand membership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

@DennisM, ben het deels met je eens. maar niet dat je extreem veel krijgt voor je fee.
Maar ik denk dat ook een persoonlijke mening is.
Onder aan de streep komt het op neer. wat heb je er voor over om een mmo te spelen.
Heb je er voor over om voor elke uitbreiding opnieuw te betalen?
En daarop maandelijks opnieuw te betalen? ja dan kan je gewoon wow spelen.
Heb je daar bezwaren... dan doe het niet.
Kijk naar een hoop alternatieven.
Mij mening zal de free2play toe nemen.
En uiteindelijk ook normaal worden.
Je kunt natuurlijk bezwaar maken.. maar het helpt niet.
het komt er en is er feitelijk al.
Kwestie van geduld dat wow dat ook gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand vroeg mij laatst ook hetzelfde, 'kom je weer WoW spelen'. Heb het dan ook sinds die 1 of 2 weken 'open beta' gespeeld en ben gestopt met Cata (max level 85 toen?) Heb toen 8 karakters naar het maximum geleveled en kwam online en vroeg me af waarom ik eigenlijk online kwam.. Alt+F4 en sinds die dag nooit meer terug gekeken. Er zijn zat andere spellen waar ik m'n tijd mee kan verdoen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 19:01
WoW is ongevenaard in zijn manier van spelen.
Een SoR heeft me gelijk weer een maand doen verlengen en van 85 naar 90 glvld.
Nieuwe manier van spelen maakt het wel uniek.

Echter de rep grind die in MoP wer opnieuw uitgevonden is stompt me nu wel af.
Zou graag alleen casual raiden maar dat is er niet helemaal bij.

Je moet 1k Valor point per week farmen in heroics en "looking for raid", rep grinden en je gear lvl een beetje op zien te krikken. Effectief hou ik geen tijd over om met het casual raidteam mee te gaan om echt te raiden....

kortom: zoveel onzin dat raiden niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben een paar jaar terug ook gestopt. Het 'gevoel' is gewoon weg. Elke expansie kocht ik, nam er vaak speciaal een paar weekjes vakantie voor op, maar stopte ik steeds sneller met spelen. En dan weer wachten op de volgende expansie. MoP heb ik niet meer gekocht. Het was mooi geweest. Die daarvoor had ik ook maar 2 maanden gespeeld uiteindelijk. Het gevoel van vroeger was er eigenlijk alleen maar op een nieuwe maagdelijke server, maar die werden niet meer geopend de laatste 2 expansies.

Dat MMORPG gevoel uit 2004, waar alles nog maagdelijk was enzo komt nooit, NOOIT meer terug. En dat is wel het gevoel waar iedereen naar verlangt. Heb daarna Champions Online, Starwars enzo geprobeerd, maar ook dat spelplezier ebt na een maandje weg.

Denk dat de volgende MMOG die me grijpt toch echt next generation moet zijn. Ik hoop op Archeage, maar misschien moet ik erkennen dat ik te casual spelen niet leuk vind en de tijd ik die ik heb eigenlijk alleen nog maar casual play toelaat. Mijn sociale leven is te druk geworden voor echt fanatiek online gamen.

Maar toevallig paar weken terug kwam ik op youtube de WoW ingame muziek van Elwynn Forest tegen, waar het voor mij allemaal begon. Ik voelde ineens een brok in mijn keel .Godver, wat was die tijd mooi! Dat gevoel... Komt het ooit terug?

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 22-02-2013 11:30 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

FunkyTrip schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:29:
Ben een paar jaar terug ook gestopt. Het 'gevoel' is gewoon weg. Elke expansie kocht ik, nam er vaak speciaal een paar weekjes vakantie voor op, maar stopte ik steeds sneller met spelen. En dan weer wachten op de volgende expansie. MoP heb ik niet meer gekocht. Het was mooi geweest. Die daarvoor had ik ook maar 2 maanden gespeeld uiteindelijk. Het gevoel van vroeger was er eigenlijk alleen maar op een nieuwe maagdelijke server, maar die werden niet meer geopend de laatste 2 expansies.

Dat MMORPG gevoel uit 2004, waar alles nog maagdelijk was enzo komt nooit, NOOIT meer terug. En dat is wel het gevoel waar iedereen naar verlangt. Heb daarna Champions Online, Starwars enzo geprobeerd, maar ook dat spelplezier ebt na een maandje weg.

Denk dat de volgende MMOG die me grijpt toch echt next generation moet zijn. Ik hoop op Archeage, maar misschien moet ik erkennen dat ik te casual spelen niet leuk vind en de tijd ik die ik heb eigenlijk alleen nog maar casual play toelaat. Mijn sociale leven is te druk geworden voor echt fanatiek online gamen.

Maar toevallig paar weken terug kwam ik op youtube de WoW ingame muziek van Elwynn Forest tegen, waar het voor mij allemaal begon. Ik voelde ineens een brok in mijn keel .Godver, wat was die tijd mooi! Dat gevoel... Komt het ooit terug?
AMEN!

Echt perfect, en precies hoe ik me ook voel... heb de zoektocht naar een vervanger van WoW gestaakt.
Het is gewoon niet mogelijk het gevoel terug te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
TS is bekend met het Elder-scrolls universum? Hoewel niet MMO (komt wel, maar is als vloeken in de kerk) mijns inziens de beste RPG reeks. Daarnaast kun je net zo veel tijd steken in je Elder Scrolls charaters. Reken op +120 uur per playthrough en oblivion, skyrim en morrowind verdienen meerdere playthroughs. Moraal van het verhaal, wil je je compleet verliezen in een game en vind je singleplayer geen probleem? Dompel je onder in de wondere wereld van Tamriel of ga lekker huishouden in de central en mojave wasteland (fallout)

[ Voor 69% gewijzigd door eL_Jay op 22-02-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20

epo

3xNix schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:11:
[...]

AMEN!

Echt perfect, en precies hoe ik me ook voel... heb de zoektocht naar een vervanger van WoW gestaakt.
Het is gewoon niet mogelijk het gevoel terug te krijgen....
Idd, had precies hetzelfde, het was was een leuke tijd, maar dat gevoel komt niet terug, althans niet in dezelfde vorm voor WoW.
Als ik de muziek van Nagrand hoor, heerlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 13:23
Ikzelf twijfel ook om terug te gaan. Maar als ik lees dat het in principe hetzelfde is gebleven, dan is de conclusie simpel. Het kost gewoonweg teveel tijd om te kunnen raiden. Alle rep grind en runnen van instances om een beetje gear bij elkaar te doen kost nu eenmaal erg veel tijd.

Welicht is het dan mogelijk om andere dingen te doen, zoals pet battles of PVP. Dat laatste kan vooral leuk zijn met meerdere personen. Maar ook daar geldt weer de regel van hoe meer grind, hoe meer / betere gear etc.

Ik ben ooit begonnen in TBC, toen Kara nog net erin zat. Dat was echt epic. Je kon er niet eens zomaar naar toe, je moest eerst attuned zijn. Die quests an sich al halen was al een hele prestatie voor toen. En dan de eerste stappen in Kara, die vergeet ik nooit meer.
Vervolgens steeds een stapje hoger en hoger, tot uiteindelijk bij een van de beste guild op de grootste server (Draenor, Horde). Maar dat legt wel een druk hoor... zoveel raiden en tijd.
Als laatste nog naar een 10m gegaan met een deel van de oude guild. Om uiteindelijk toch te stoppen door tijdsgebrek.

Maar dat gevoel van Kara, en het echte raiden van voor WOTLK, dat komt nooit meer terug. Wow is anders dan voorheen. Wellicht te casual, al zou dat nu wel beter bij me passen :). Maar het voelt dan toch niet helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik ben juist weer gestart met Silkroad spelen, vergelijkbaar met WoW, maar deze keer zet ik een bot aan het werk omdat ik niet mezelf in een mmorpg wil verliezen en het moet ook leuk blijven.

Dus in plaats dat ik zelf hele dag wat mobs het killen ben, laat ik dat over aan mijn bot die mijn character bestuurt en kijk ik in de ondertussen tijd tv of doe ik wat anders.

Nou is Silkroad ook veranderd, want met Silkroad R heb je nieuwe quests en level je veel snellere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Lynx schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:12:
WoW is ongevenaard in zijn manier van spelen.
Een SoR heeft me gelijk weer een maand doen verlengen en van 85 naar 90 glvld.
Nieuwe manier van spelen maakt het wel uniek.

Echter de rep grind die in MoP wer opnieuw uitgevonden is stompt me nu wel af.
Zou graag alleen casual raiden maar dat is er niet helemaal bij.

Je moet 1k Valor point per week farmen in heroics en "looking for raid", rep grinden en je gear lvl een beetje op zien te krikken. Effectief hou ik geen tijd over om met het casual raidteam mee te gaan om echt te raiden....

kortom: zoveel onzin dat raiden niet lukt...
Ik denk dat je met de verkeerde instelling speelt dan ;) Valor cappen is handig, maar zeker niet nodig, valor gear is enkel een vangnet naar mijn mening voor gearslots die je in de raids door bad luck maar niet gevuld krijgt. Looking for raid daarin tegen is wel handig omdat je 2 vliegen in een klap slaat, je kan gear krijgen en je krijgt valor points.

Rep grinds zijn ook niet perse nodig en je hoeft ze zeker niet allemaal iedere dag te doen, je kan perfect 1-2 reps per dag doen, en een andere dag 1-2 andere rep's. Je hoeft ze niet binnen een maand op exalted te hebben :) Ik ben zelf een fan van reps, echter in mijn guild zitten ook diverse spelers die rep grinds met dailies niet altijd even leuk vinden en ze dus alleen doen wanneer ze echt zin hebben. Dit houdt ze echter niet tegen om gewoon mee te raiden of om andere zaken te doen, en ze lopen ook echt niet achter qua gear e.d. In Patch 5.2 worden de mogelijkheden voor reputation ook verder uitgebreid zodat je ook weer wat rep kan halen met de daily scenario's en daily heriocs, iets wat spelers met minder tijd ook zou moeten helpen.
Mij mening zal de free2play toe nemen.
En uiteindelijk ook normaal worden.
Je kunt natuurlijk bezwaar maken.. maar het helpt niet.
het komt er en is er feitelijk al.
Kwestie van geduld dat wow dat ook gaat worden.
WoW f2p gaan zie ik echt niet snel gebeuren, en ik hoop ook niet dat gebeurd daar het naar mijn mening in deze game niets positiefs zal brengen daar de hele game gemodelleerd is op het sub model. Ik zie dan ook niet echt hoe dit goed naar een F2P model gezet kan worden. Ik zie wel mogelijkheden om bijv de huidige F2P versie van WoW mogelijk uit te breiden naar een hoger level dan max lvl 20.

ik zie het probleem met de Sub fee ook niet echt, WoW heeft mij alleen maar geld bespaad. Eerder kocht ik altijd een redelijk groot aantal games per jaar, waar altijd wel wat middelmatige games tussen zaten om de tijd te vullen. Nu speel ik WoW voor iets van 132 euro per jaar, (+- 2 AAA titels qua prijs) en koop ik gemiddeld denk ik nog 2-3 andere top games in de genre's waar ik van houd, per jaar dus zo'n 300 euro kwijt aan gaming, waar dit voor WoW denk ik zo'n 400-500 was. Daarnaast kost de Sub fee van WoW minder dan 5 biertjes in de kroeg, dus zo duur is het nu ook weer niet voor een maand vermaak ;)

F2P zie ik echter wel werken in games die van de grond af gedesigned zijn met een goed F2P model, echter ook alleen als de betaalde perks geen invloed hebben op de kracht van je characters, daar P2W naar mijn mening echt dodelijk is voor een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Voorlopig zal er geen WoW gevoel meer zijn voor mij... Er zijn tot nu toe géén interssante MMO's met PvP servers waar je tijdens het levelen op moet letten voor de tegenstander die ook in contested areas aan het levelen is e.d. wat ik écht écht heel veel vond toevoegen aan het spel... Dat soort random encounters. Ik had hoop voor ESO maar die gaat dat niet hebben... Helaas... Misschien ooit Titan o.i.d. als dat wel een dergelijk systeem hanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:31
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:06:
Ik ben juist weer gestart met Silkroad spelen, vergelijkbaar met WoW, maar deze keer zet ik een bot aan het werk omdat ik niet mezelf in een mmorpg wil verliezen en het moet ook leuk blijven.

Dus in plaats dat ik zelf hele dag wat mobs het killen ben, laat ik dat over aan mijn bot die mijn character bestuurt en kijk ik in de ondertussen tijd tv of doe ik wat anders.

Nou is Silkroad ook veranderd, want met Silkroad R heb je nieuwe quests en level je veel snellere.
Wat is daar nou leuk aan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R0y. schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:57:
[...]

Wat is daar nou leuk aan... :?
Hoef je niet de hele tijd zelf op de buttons te rammen en je houdt tijd over, want een mmorpg kost altijd veel tijd en dat is iets wat ik niet heb door de weeks en in het weekend wil ik ook niet constant er achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
tja, als je cheats nodig hebt om vooruit te komen in een mmo, blijf aub ver weg van wow want ook in WoW is er de laatste helaas een flinke opkomst van vooral PVP bots, leuk om tegen te spelen s'nachts hoor, daar de bots echt kanonnen voer zijn, echter ik zou het lieftst zien dat alle bots per direct een perma ban kregen omdat ze het gewoon verzieken voor de casual spelers die wel eerlijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:31
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:17:
[...]

Hoef je niet de hele tijd zelf op de buttons te rammen en je houdt tijd over, want een mmorpg kost altijd veel tijd en dat is iets wat ik niet heb door de weeks en in het weekend wil ik ook niet constant er achter zitten.
Zou je jezelf dan niet moeten afvragen of je uberhaupt een mmo wilt spelen? En niet een wat simper spelletje waar gewoon weinig tijd voor nodig is..

Botten is imo gewoon verkeerd, mmo's.. fps alles! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R0y. schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:56:
[...]

Zou je jezelf dan niet moeten afvragen of je uberhaupt een mmo wilt spelen? En niet een wat simper spelletje waar gewoon weinig tijd voor nodig is..

Botten is imo gewoon verkeerd, mmo's.. fps alles! :7
Natuurlijk heb je daar een punt mee, maar een mmo gebruikt gewoon teveel tijd en als ik 300 mobs moet doden dan kan ik dat net zo goed automatiseren, dan kan ik mijn tijd nuttigere besteden.

Ik bot niet als ik ctf doe ofzo, dus het is niet hetzelfde als een aimbot in call of duty waar je iedereen gewoon dood schiet en door muren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 24-02-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 318025 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:10:
[...]

Natuurlijk heb je daar een punt mee, maar een mmo gebruikt gewoon teveel tijd en als ik 300 mobs moet doden dan kan ik dat net zo goed automatiseren, dan kan ik mijn tijd nuttigere besteden.
Wat doe je dan wel in het MMO? Als je de 300 mobs niet killt is het enige wat je zelf doet van questgiver naar questgiver lopen om de quests te accepteren. Dan ben je dus in feite 300 questgivers aan het klikken. Dat is toch precies hetzelfde als 300 mobs killen :?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkyTrip schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Wat doe je dan wel in het MMO? Als je de 300 mobs niet killt is het enige wat je zelf doet van questgiver naar questgiver lopen om de quests te accepteren. Dan ben je dus in feite 300 questgivers aan het klikken. Dat is toch precies hetzelfde als 300 mobs killen :?
Ja ik accepteer de quests, want dat betekend extra exp en dan laat ik mijn bot mooi de quests doen en terwijl ik mooi een tv serie het kijken ben is mijn bot me mooi het levelen.

Dan klopt het inderdaad dat ik niet veel zelf achter de knoppen zit, alleen soms maar, bijvoorbeeld met ctf. Maar ik speelde vroeger ook Silkroad en toen zonder bot en dan moet je er zoveel tijd insteken dat het ten koste zal gaan van andere dingen.

Je zult op fora ook voorstanders en tegenstanders van bots vinden, maar waar men zich het meest aan ergerde zijn de goud bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Anoniem: 318025 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Ja ik accepteer de quests, want dat betekend extra exp en dan laat ik mijn bot mooi de quests doen en terwijl ik mooi een tv serie het kijken ben is mijn bot me mooi het levelen.

Dan klopt het inderdaad dat ik niet veel zelf achter de knoppen zit, alleen soms maar, bijvoorbeeld met ctf. Maar ik speelde vroeger ook Silkroad en toen zonder bot en dan moet je er zoveel tijd insteken dat het ten koste zal gaan van andere dingen.

Je zult op fora ook voorstanders en tegenstanders van bots vinden, maar waar men zich het meest aan ergerde zijn de goud bots.
Ja dus je speelt het spel niet eens zelf... Kun je net zo goed het spel uitzetten en gewoon series gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben er heel makelijk in ik hoop oprecht dat iedereen die bot een perma ban krijgt op zijn hele battle.net account, en ik ga het niet eens motiveren aangezien dat toch altijd een discussie is zonder eind met iemand die wel bot.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brummetje schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Ja dus je speelt het spel niet eens zelf... Kun je net zo goed het spel uitzetten en gewoon series gaan kijken :)
Das waar, dat zal vast en zeker ook gaan gebeuren, want dat deed ik al keer op keer toen ik niet botte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 20:44
Ik zit momenteel ook in een annual WoW dip. Als ik aanlog weet ik eigenlijk niet eens wat ik moet doen in de game. Dan sta ik daar maar een beetje te staan en log na een minuut of 10 weer af. Dat kan een paar maanden duren. Soms langer. Laatste keer was ik er ruim een jaar uit en daarna weer ruim een jaar terug.
Endgame en PVP kan me niet meer boeien. Die race voor epics doet me niets meer. Raiden an sich ook niet meer. Ik vond de 5 mans nog wel leuk om te doen. Snelle run met weinig gezeur en toch een leuke tijd. Scenarios heeft me even getrokken, maar op het moment kan me niets in deze game echt boeien.

Voorheen was dat wel even anders, maar toen was de community op de server nog veel levendiger. Nu is het behoorlijk dood op mijn server en kom je alleen nog een enkeling tegen die je van voorheen kent.
Ik heb echt gemerkt dat de community het belangrijkste deel van WoW is. Als dat wegvalt, dan is de game zo'n 70% minder leuk. Als ik nu aanlog of op prime-time, het maakt niet uit. Orgrimmar en de andere steden/hubs zijn net zo leeg. Je mist alleen de thumbleweed nog in de lege straten.....
Voorheen waren de straten ook niet zo druk, maar toen hing in ieder geval de lucht nog vol met flying mounts. Nu ook niet meer.

Nu heb ik misschien ook wel teveel van de game gezien. Alle classes heb ik wel gespeeld en bijna gemaxed. Ik kan me er niet meer toe zetten om de rest ook tot de 90 te levelen. Hele grote kans dat ik die chars toch na het cappen niet meer speel.

Ik zie wel wanneer ik weer eens zin heb om de game te spelen. Accounts verdwijnen niet zo snel, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. MoP is wel een van de meest amazing EP's die ik gezien heb. Veel te doen als je geen endgame speler bent.

Momenteel ben ik veel en veel vaker in Tamriel te vinden. Skyrim in het voornaam. Diablo III heb ik allang niet meer aangeraakt na de eerste playthrough. De AH daar heeft het spel wat mij betreft helemaal verziekt.
Op 5 maart komt er ook weer een nieuwe Tomb Raider uit, dus ik denk niet dat WoW nog snel aan de beurt komt. Wel jammer eigenlijk, want het is nog steeds een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Tevens ook de game die ik het langst gespeeld heb.
Wie weet kom ik er ooit nog terug, maar mijn gevoel zegt van niet, vooralsnog. Ik zeg nooit nooit, want het zou zomaar kunnen zijn dat ik straks weer veel in Azeroth te vinden ben. Maar ik weet in ieder geval zeker dat het nooit meer wordt wat het ooit was. Ik zag al eerder opmerkingen over 'het gevoel' en dat komt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik heb twee jaar terug de keuze gemaakt om te stoppen. Ik ben ooit in mijn studietijd begonnen met WoW, maar heb op een enkele week na altijd casual gespeeld. Ik kwam in aanraking met de game via een goede vriend van me. Op een gegeven moment verandert je leven en is er gewoonweg geen tijd meer voor naast een fulltime baan, sport, sociale leven en niet te vergeten vriendin. Het proces is nog wat bespoedigd doordat de goede vriend die ik eerder al aanhaalde een baan had waarbij hij aan het werk was op het moment dat ik sliep en andersom. Alleen op pad gaan vond ik op gegeven moment erg saai worden, omdat het levelen (voor de diverse uitbreidingen) wel erg veel tijd vraagt. Ik heb daarna nog wel eens een maandje een abonnement, maar ik ga geen geld meer betalen voor zo'n periode waarin ik dan uiteindelijk twee dagen kan spelen.

Ik ben daarna meer op de PS3 gaan spelen en ook daar heb ik inmiddels een behoorlijke achterstand opgelopen, waarvan het maar de vraag is of ik die voor de komst van de PS4 heb ingehaald.

Tegen de topicstarter wil ik zeggen: doe het alleen als je er echt zin en de tijd voor hebt. Anders zijn er vast genoeg andere games die je aandacht te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468960

Anoniem: 318025 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Das waar, dat zal vast en zeker ook gaan gebeuren, want dat deed ik al keer op keer toen ik niet botte.
Dus je vind het spel geen reet aan en je laat een bot maar wat doen terwijl iets doet wat je wel leuk vindt. Lekker nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Brutal1ty schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:51:
Voorlopig zal er geen WoW gevoel meer zijn voor mij... Er zijn tot nu toe géén interssante MMO's met PvP servers waar je tijdens het levelen op moet letten voor de tegenstander die ook in contested areas aan het levelen is e.d. wat ik écht écht heel veel vond toevoegen aan het spel... Dat soort random encounters. Ik had hoop voor ESO maar die gaat dat niet hebben... Helaas... Misschien ooit Titan o.i.d. als dat wel een dergelijk systeem hanteerd.
Ga Tibia spelen, meest epische PvP game EVER. (Inclusief gear/exp-loss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

Volgens mij moet hij dit toch zelf weten wat hij doet?
Of dit nutteloos is maakt niet uit.
Andere kopen goud van goldsellers.
Dit is nu het grote nadeel van een MMO teveel mensen die ingame gold kopen met eht geld.
Dit zie je terug in elke succesvolle MMO terug. er zijn genoeg mensen die zogenaamt geen tijd hebben om te spelen. dus even snel goud of gear kopen met echt geld. Deal with it or leave zeggen ze dan bij blizzard.
Anoniem: 468960 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:56:
[...]

Dus je vind het spel geen reet aan en je laat een bot maar wat doen terwijl iets doet wat je wel leuk vindt. Lekker nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke keuze de topicstarter uiteindelijk gemaakt heeft. De startpost is alweer van enige tijd terug.
Pagina: 1