Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop Mediaspeler anno 2013

Pagina: 1
Acties:

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 19:13
Beste Tweakers,

Ikzelf ben sinds kort aan het kijken naar een mediaspeler oplossing voor de TV beneden. Alleen in mijn zoektocht naar een geschikt model zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer. Dus vandaar dit topic hier..... De situatie is als volgt:

Mijn desktop PC is ingericht als download / storage bak op dit moment (couchpotato, sickbeard etc.) en is bedraad aangesloten op het netwerk (100mbit). Deze staat in 95% van de gevallen gewoon aan, anders is er de mogelijkheid voor een 2TB externe schijf als storage media.

Voor de mediaspeler heb ik de volgende eisen:

De mediaspeler moet alle 720p/1080p content af kunnen spelen (films/series) en zal bedraad worden aangesloten. De gebruikersinterface moet gebruiksvriendelijk zijn en modern ogen.

Geluid zal worden afgespeeld via de TV zelf m.b.v. een HDMI kabel (reeds aanwezig).

De prijs van het geheel het liefst rond de ~100 euro.

Het valt mij op dat heel veel hardware in deze kastjes behoorlijk beperkt is anno 2013. Terwijl je met een budget HTPC alweer gauw op 200-400 euro zit afhankelijk van je configuratie. De HTPC is, in ieder geval voor de huidige situatie, geen optie vanwege het beperkte budget.

Zelf zat ik te denken aan de Western Digital TV Live, alleen is deze praktisch niet meer leverbaar (behalve met een interne HDD, waar je vervolgens 80 euro voor 1TB intern betaald ...).

Andere mogelijkheden zijn o.a. de Asus O'Play Plus en evt. een van de Medi8tor modellen. Alleen ook bij deze modellen krijg ik een erg "2010" gevoel. Je zou toch zeggen dat de hardware tegenwoordig meer dan capabel genoeg moet zijn om HD content te streamen?

Wat kunnen jullie mij adviseren?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Een raspberry pi + raspbmc?
Kost je een 50 a 70 euro

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:06
Goedkope oplossing: Raspberry Pi.

Ik gebruik deze met OpenELEC. Zeer stabiel en speelt t/m 1080P H.264 met DTS content af.

De interface is dan XBMC.

Edit: DaRKie was mij net voor...

[ Voor 105% gewijzigd door technorabilia op 05-02-2013 15:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 15:28
DaRKie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:24:
Een raspberry pi + raspbmc?
Kost je een 50 a 70 euro
Uiteindelijk kost de Raspberry Pi ook 100 euro.
Voeding: 10-15 euro
Case: ±10 euro
HDMI Kabel: 5 euro

#ProductPrijsSubtotaal
1Raspberry Pi model B (512MB)€ 45,-€ 45,-
1Transcend SDHC 8GB Class 10€ 6,49€ 6,49
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,44

Besturings systeem:
  • Xbian
  • OpenElec
  • RaspBMC
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

[ Voor 3% gewijzigd door ReTechNL op 05-02-2013 15:34 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Ik heb vorige week een raspberry + case + voeding(met usb kabel) gekocht voor 70 euro.

Er komt misschien nog een SD kaartje bij als je er geen hebt (10 euro voor 4gb ofzo)

En een toetsenbord heb je niet nodig?

• technorabilia
Tenzij je op DealExtreme/eBay je spulletjes haalt en/of aan hergebruik doet. Dan kom je wel ruim goedkoper uit hoor.

Edit: DaRKie was mij weer voor...

En met een beetje geluk kun je met de afstandsbediening van je TV de Pi bedienen (via HDMI-CEC; mits je TV dat ondersteunt). Of anders via een app op iOS of Android...

[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 05-02-2013 15:40 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

TNO

cake.

En anders een van de zoveel apps voor je android/iphone :)
Te laat :p

[ Voor 14% gewijzigd door TNO op 05-02-2013 15:41 ]

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 19:13
Ik heb wel even naar de Raspberry Pi gekeken. Leuk alternatief ja, alleen wat ik uit het topic hier op tweakers heb begrepen is dat de hardware eigenlijk net niet krachtig genoeg is om XBMC en/of 1080p HD content vloeiend af te spelen?

Heb zelf het liefst een HTPC maar dit is vooral gericht aan mijn ouders, ik moet me nog wel redden als IT-er om het Linux stuk aan de praat te krijgen alleen ik ben bang dat hen dat niet gaat lukken. :)

Ik zal er wel eens wat onderzoek naar doen, verder nog mogelijkheden?

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15
Je zou eens naar Ouya kunnen kijken, ik verwacht dat deze XBMC wel fatsoenlijk zou moeten kunnen draaien. Het is nog even afwachten aangezien deze nog niet uit is! De verwachte prijs hiervan zal rond de €100,- zijn.

Het is eigenlijk een gameconsole maar het mooie van Ouya is dat het op Android draait en je dus XBMC er gewoon op kan draaien, misschien wel door middel van een andere ROM.

• technorabilia
Jeroen de Wit schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:48:
Ik heb wel even naar de Raspberry Pi gekeken. Leuk alternatief ja, alleen wat ik uit het topic hier op tweakers heb begrepen is dat de hardware eigenlijk net niet krachtig genoeg is om XBMC en/of 1080p HD content vloeiend af te spelen?

Heb zelf het liefst een HTPC maar dit is vooral gericht aan mijn ouders, ik moet me nog wel redden als IT-er om het Linux stuk aan de praat te krijgen alleen ik ben bang dat hen dat niet gaat lukken. :)

Ik zal er wel eens wat onderzoek naar doen, verder nog mogelijkheden?
Ik heb zelf geen problemen met het afspelen van 1080p content. Het moet alleen wel H.264 zijn maar dat is het meeste wel. En overclocken is wel een must.

Installatie is simpel.

Ik heb een Pi bij mijn ouders van 80 staan en die kunnen er mee overweg dus... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

FreakNL

Well do ya punk?

Een tweedehands pch of hdx?
Pagina: 1