Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Goedendag,

Ik hoopte dat jullie me wat info en advies konden geven aangezien ik totaal geen ervaring heb met Macc producten.

Via mijn werk kan ik een Mackbook Air 1.86Ghz 2GB ram uit midden 2009 aanschaffen voor een lage prijs. Deze Macbook Air heeft mountain lion geinstalleerd staan.

Is het anno 2013 nog interesant dit model aan te schaffen? Kan dit model de huidige software aan? en draaien de apps een beetje lekker op dit model? En waar ligt de limitatie kwa programma's (bijvoorbeeld photoshop of videobewerking e.d.)?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen en waardeer jullie mening.

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ja hoor :), zit er een SSD in ?, al is video bewerking misschien niet ze beste prestatie.

Wat is een "leuke prijs" als het namelijk 500euro is is het nogsteeds veel geld.

[ Voor 68% gewijzigd door Mektheb op 05-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

franssie

Save the albatross

Mountain Lion (10.8) is iig de laatste versie van OSX
Hij is ruim drie jaar oud dus kan nog wel even mee, enige risico wat je loopt is:
1) Accu kan minder zijn en die is lastig of niet te vervangen (kijk op ifixit hiervoor)
2) Bij een volgende upgrade van OSX kan ie buiten de boot vallen. 2G is voor gemiddeld gebruik voldoende, voor zwaar/groot fotoshoppen kan het te weinig zijn, voor video bewerking heb je een snelle externe harde schijf nodig (ondersteund dat ding Fire Wire?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Ik kan het apparaat voor 150 euro krijgen aangezien het een ouder model is wat eigenlijk altijd in de vitrine heeft gestaan.

Wat betreft het gebruik denk ik toch dat hij dan meer op de bank zal worden gebruikt als mijn vriendin de ipad weer eens heeft ingepikt. Dus ik hoop dat ik er ten minste hetzelfde op kan doen als ik nu op mijn ipad kan... dus internetten zonder problemen, en hier en daar een filpje kijken en muziek luisteren. mischien wat apps draaien. en natuurlijk mijn werk mail bekijken en daarbij af en toe een excelletje of zo editten

Zou dat lukken?

Ik wil er met de tijd dan wel een SSD in hebben. Zou dat ook een hoop schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Voor 150€ moet je hem zeker niet laten staan.
Zonder SSD kan je ook normaal internetten hoor.
Wat je met je iPad kan, zou je ook met deze MacBook Air kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
150euro is inderdaad een mooie prijs, het ligt alleen wel aan welk type het is want er gaat een speciale SSD in met een speciale aansluiting.
En die zijn ook niet erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

SSD zou ik nog even achterwege laten (of zit er misschien ook wel in), maar voor dat geld zeker doen - val je je geen buil aan (je kan 'm voor meer verkopen als je het niets vind.
En op dat ding kan je veeeeel meeeeer doen dan op een iPad.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 05-02-2013 16:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
-DUS- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:51:
Ik kan het apparaat voor 150 euro krijgen aangezien het een ouder model is wat eigenlijk altijd in de vitrine heeft gestaan.
Meteen doen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:16

Vis

-DUS- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:51:
Ik zou zeggen niet doen!

Wat is het adres??? :9

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Dus ik kan er niet gewoon een normale ssd ingooien?! Das mooi zuur... Wat kosten die sdd's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
-DUS- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:15:
Dus ik kan er niet gewoon een normale ssd ingooien?! Das mooi zuur... Wat kosten die sdd's dan?
New SSD 128GB FOR MacBook Air Rev.b/Rev.c A1304 Replace HS12UHE/A MK1639GSL HDD

From China
Time left:9d 9h left2/15, 1AM
$147.89
Buy It Now
Free shipping

Dat is voor de Macbook air Mid 2009.

Afbeeldingslocatie: http://www.bricomac.com/images/SSD-OWC-Aura-Pro-MBA-A1304-120Go-2.jpeg

Zoals je ziet is de aansluiting compleet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 05-02-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik dacht dat een Air standaard altijd een SSD had. Was dit met de oudere modellen dan niet zo?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Nee, er is ook een reeks geleverd met een 80GB PATA schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:26
Ouder model Mba bied ruimte aan een 1,8" HDD of SDD. Ze kunnen overigens nog prima meekomen voor surfen of office gebruik. Verder zou je ook prima een oudere versie van Photoshop kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Mmh.. ik kwam er vanochtend achter dat het om een Azerty model gaat.. das dan weer balen. ik ga er vanuit dat ik in de instellingen wel de layout kan veranderen naar querty, maar of dat handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:29
Ja, dat kan. Moet geen probleem zijn. Je kan ook de toetsen fysiek omwisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zijn maar twee toetsen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
nee, net even een azerty en qwerty naast elkaar gehad, de grootste verschillen zitten hem in de functie toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
-DUS- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:48:
nee, net even een azerty en qwerty naast elkaar gehad, de grootste verschillen zitten hem in de functie toetsen
Ach voor dat geld zou ik dat echt wel door de vingers zien, en anders wil ik hem wel voor dat geld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Ja ik krijg her en der al leuke aanbiedingen :-) Maar ik wil hem toch echt voor lekker op de bank gaan gebruiken. Als het dan alsnog niet bevalt... tja, dan kom ik er nog wel eens op terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, voor dat geld kun je geen betere laptop kopen en als het niet bevalt kun je de laptop altijd nog (voor meer) verkopen. Temeer omdat je nog geen mac gebruiker bent kun je zo ideaal kennis maken met OSX. Het is even wennen allemaal, een paar handig topics voor je:

Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7
Het grote Windows naar Mac switchers topic - deel 2

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
die zal ik zeker even doorlezen. Thanks!
Pagina: 1