High-End stekkers en stroomsnoeren zonder High-End prijzen

Pagina: 1
Acties:

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:22
Hallo allemaal.

In elke bijna hifi winkel waar ik kom kom ik het tegen. Enorm dikke kabels van netwerk en usb kabel tot stekkersnoer. En ik moet toegeven het heeft ook wel zijn charme.
Iets waar ik echter (nog) niet in geloof is echter de keuze voor een "audiofiel" stroomsnoer, maar aan de andere kant vind ik het er wel weer erg mooi en netjes uit zien om in plaats van de wirwar aan stroomkabels die nu achter mijn hifi meubel hangen alle kabels op maat te hebben.
Natuurlijk kan ik een lading stekkers kopen en vervolgens al mijn huidige kabels op maat knippen maar dan heb je natuurlijk niet van die prachtig uitziende kabels.

Dus nu mijn vraag:
Weet er iemand een adres of website waar voor een iets vriendelijkere prijs stekkers (met de looks van bijvoorbeeld die van furutech) te koop zijn dan die van de gemiddelde hifi boer?

De mantels, krimpkouzen en kabels zijn de kosten namelijk niet, maar ik heb zelf nog geen stekkers gevonden onder de 15/20 euro en dat maakt elk snoertje al snel 40 euro.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ebay?

• djflue
Ebay en dealextreme heb ik bekeken maar zonder succes.

[ Voor 72% gewijzigd door djflue op 05-02-2013 12:29 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:32
Maar wie gaat er dan kabels schoonmaken die je toch nooit ziet? :+

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat geld kun je beter besteden aan cd's en lp's. Daar heb je tenminste echt wat aan. :)

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Komkom, we weten allemaal best wel dat als de 230V eerst kilometers onafgeschermd van de centrale naar ons huis komt, vervolgens in onafgeschermde PVC buis nog vele meters naar de wandcontactdoos loopt, dat het zeer essentiëel is dat het laatste metertje naar onze receiver, die ook nog eens is voorzien van een niet randgeaard chassisdeel om groundloops te voorkomen, wordt aangesloten met een drievoudig afgeschermd netsnoer O-)

[ Voor 5% gewijzigd door JeanLeGrand op 06-02-2013 11:51 ]

Denon AVR-X3600H

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JeanLeGrand schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:49:
Komkom, we weten allemaal best wel dat als de 230V eerst kilometers onafgeschermd van de centrale naar ons huis komt, vervolgens in onafgeschermde PVC buis nog vele meters naar de wandcontactdoos loopt, dat het zeer essentiëel is dat het laatste metertje naar onze receiver, die ook nog eens is voorzien van een niet randgeaard chassisdeel om groundloops te voorkomen, wordt aangesloten met een drievoudig afgeschermd netsnoer O-)
^^

Keurig verwoord, zet je aardig aan het denken, leuk verhaal voor in de hifi zaak waar de TS geweest is, en alle anderen natuurlijk

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JeanLeGrand schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:49:
Neem nou gewoon eens 30 seconden de tijd om de TS te lezen. Hij vraagt om mooie kabels en niet om audiofiele kabels. Ik kan me daar wat bij voorstellen. Het is niet altijd mogelijk om kabels netjes uit het zicht weg te werken en dan is het een stuk mooier als er tussen het dure audiospul in je keurige woonkamer ook degelijk uitziende kabels liggen in plaats van de standaard zwarte dropvetertjes.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:17

FeaR

In GoT we trust

downtime schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:59:
[...]
Neem nou gewoon eens 30 seconden de tijd om de TS te lezen. Hij vraagt om mooie kabels en niet om audiofiele kabels. Ik kan me daar wat bij voorstellen. Het is niet altijd mogelijk om kabels netjes uit het zicht weg te werken en dan is het een stuk mooier als er tussen het dure audiospul in je keurige woonkamer ook degelijk uitziende kabels liggen in plaats van de standaard zwarte dropvetertjes.
Mee eens, maar op één of andere manier komt dat er maar lastig in hier. Waar het op HT Forum bijna draait om dure kabels is het hier exact het tegenovergestelde. Alleen jammer dat men zich niet in kan leven in het feit dat er ook nog iets bestaat als esthetisch oogpunt. En dat geldt niet alleen voor netsnoeren, maar ook voor speakerkabels. Maar goed, andere discussie.

Overigens heb ik voor de looks een paar W&M Tornado liggen, zien er best netjes uit maar ook die gaan al over het "budget" van veertig euro heen. Er zijn wel schuko's die maar een paar euro kosten, maar qua looks zit je dan niets verder van de standaard verlengsnoer die je ook bij de doe-het-zelf-zaak haalt. Ik zou eens op de tweedehands markt kijken en dan toch de "bekendere" merken, het hoeft lang niet altijd duur te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In het CM forum staat ook iets over ParaCorden ofzo. Misschien is dat wat?

• djflue
Kijk, dat is nou precies wat ik zoek. Leuke prijzen voor mooie stekkertjes, dat scheelt in ieder geval een hoop geld. Bedankt in ieder geval, en nu even kijken hoe de winkel is qua levering.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

Cheezus

Luiaard

$55 voor een kabeltje vind ik nog steeds erg duur..

Zoiets moet toch wel voor <€10 te maken zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/kabel9sxfnw.jpg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:17

FeaR

In GoT we trust

Vast wel, maar voor de looks hoef je die niet te nemen. Een leuke mantel en een stukje krimpkous zou het hem voor mij niet doen. Maar dat zegt ook niets, want je kan de meest lelijke kabels krijgen voor de meest absurde prijzen.

Vond toevallig nog een foto van mijn powercord welke ik tweedehands voor wat tientjes over had genomen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QIHUZ25B5YYaQf8nwNojxYsb/full.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:38
Ik heb kabels van Choseal. Zijn te vinden op eBay.
Mooie kabels voor een niet al te asociale prijs.

• djflue
Dat is inderdaad aan de prijs. Maar 15 euro voor stekkers valt vind ik alleszins mee, een kabeltje en krimpkous erbij en en je zit op 20 euro. In ieder geval een stuk beter dan die standaard netsnoertjes in mijn ogen.

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58
Kijk eens op jouwhifi, je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. :P

http://www.jouwhifi.com/c-1000635-2/stroom/

The difference between men and boys is the size of their toys

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:10
Cheezus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:56:
$55 voor een kabeltje vind ik nog steeds erg duur..

Zoiets moet toch wel voor <€10 te maken zijn:
[afbeelding]
Volgens mij heb ik zoiets aan mijn strijkbout zitten :P

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Pagina: 1