Videokaart voor 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Kwal
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
Hee,

Ik wil eigenlijk een computer waarop ik 3 schermen kan aansluiten. Ik heb al een scherm en wil er nog 2 bijkopen, op mijn huidige videokaart kunnen 2 schermen. Wat is de makkelijkste oplossing qua nieuwe videokaart. Er wordt niet op gegamed maar meer grafisch design voor logo's en dergelijke en ik vind het erg belangrijk dat hij zeer stil is.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om op een videokaart een op de VGA, een op DVI en een op HDMI aan te sluiten om zodoende 3 werkende schermen te hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan, maar dan zal 1 van de schermen een clone zijn van de andere. Wil je 3 monitoren dan zul je gebruik moeten maken van een displaypoort.
Als je het ding verder niet gebruikt dan voor wat desktop werk kun je er natuurlijk ook altijd voor kiezen om er een 2e kaartje naast te prikken, zodat je iedere monitor digitaal kan aansluiten (VGA doe je imho alleen als het niet anders kan, digitaal is veel prettiger).

• Kwal
TERW_DAN schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:11:
Ja dat kan, maar dan zal 1 van de schermen een clone zijn van de andere. Wil je 3 monitoren dan zul je gebruik moeten maken van een displaypoort.
Als je het ding verder niet gebruikt dan voor wat desktop werk kun je er natuurlijk ook altijd voor kiezen om er een 2e kaartje naast te prikken, zodat je iedere monitor digitaal kan aansluiten (VGA doe je imho alleen als het niet anders kan, digitaal is veel prettiger).
Het moeten 3 afzonderlijke schermen zijn, moet ik dan 2 dezelfde videokaarten pakken of is een goede en een mindere kaart voldoende? (Moet je trouwens een hele dikke videokaart hebben voor grafische bewerkingen, op mijn Macbook deed ik dat altijd prima en daar zit ook niet een hele dikke videokaart in)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, dan kun je ook 1 kaart pakken om 3 monitoren op aan te sluiten, maar als je al een goede videokaart hebt, dan kun je voor 3 tientjes er ook eentje bijprikken als je er verder toch geen grafisch geweld van wilt verwachten. Op die manier heb ik naast mijn 6870 een 4350je zitten, die 1 monitor aanstuurt op 600x800.

• Kwal
TERW_DAN schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:36:
Nee, dan kun je ook 1 kaart pakken om 3 monitoren op aan te sluiten, maar als je al een goede videokaart hebt, dan kun je voor 3 tientjes er ook eentje bijprikken als je er verder toch geen grafisch geweld van wilt verwachten. Op die manier heb ik naast mijn 6870 een 4350je zitten, die 1 monitor aanstuurt op 600x800.
Het gaat om 3 monitoren van 24'' maakt dit heel veel uit? En heb je dan een hele dikke kaart nodig voor InDesign en Illustrator en dergelijke of zijn die 2 kaarten bijvoorbeeld al voldoende?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, dat maakt verder weinig uit. Er vanuitgaande dat ja 1920x1200 draait op die dingen betekent dat dat je op 32b kleurdiepte zo'n 8MB geheugen nodig hebt per monitor. Dat zullen die kaarten vast wel hebben :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58

Sick Nick

Drop the top!

Andere oplossing is een displaylink USB adapter, geen nieuwe kaart nodig maar een relatief betaalbaar kastje. Dan draait alles nog steeds op je interne videokaart en de framebuffer gaat via USB3 naar je adapter die dan weer HDMI/DVI/Displayport heeft.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Even in de topiclist kijken, is nu ook al intensief.

[Centraal] Multi-monitor setup
Pagina: 1