Bestelling dubbel ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 14.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 14:10
Welnu, ik kon niet een hele geschikte plaats vinden om dit topic te plaatsen, dus verplaats als nodig is.

In ieder geval, ik heb nu onderhand ruim een maand geleden (5-6 weken) een processor besteld voor een vriend van me. De i7 3770. Nu is het zo dat ik enkele dagen na bestelling twee pakketjes ontving van dezelfde winkel.
Blijkt: beide bevatten de i7 3770. Ook bleek was dat beide pakketjes hetzelfde Track & Trace nummer hadden.

Wat zouden jullie doen?

Ik dacht ik wacht wel of ze me contacteren. Nu is het dus ruim 5 weken later en ik heb nog niks van ze gehoord.
Gewoon verkopen? ;)
Winkel opbellen?
Zelf houden? (alhoewel hij hier maar zou liggen te niksen, aangezien ik een flink overgeclockte i5 2500K heb).

Graag hoor ik jullie reacties!

[ Voor 104% gewijzigd door Gh0s7y op 04-02-2013 15:07 . Reden: Post niet af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

franssie

Save the albatross

Winkel bellen lijkt me wel zo eerlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Winkel opbellen en zeggen dat je een extra product hebt gekregen. Dat je graag een retourcode ontvangt om het ding terug te sturen, of een vergoeding voor het retourzenden (Let wel; zeg erbij dat het risico voor verzenden bij de winkel ligt). Zijn ze vast blij mee dat je dat doet!

Waarom twijfel je eigenlijk of je eerlijk moet handelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 04-02-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 09:51
Iets met karma enzo ;)

Gewoon netjes bellen en opsturen! Wellicht dat de winkel dit zo gaaf vindt dat je er iets leuks voor terug krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 08:46
Gewoon zelf houden of verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03
Ik zou als ik jou was lekker illegaal bezig gaan, de winkel oplichten en dat ding zelf doorverkopen. 8)7

Doe gewoon wat jij als winkel ook zal verwachten van je klanten en bel gewoon netjes op. In het ergste geval moet je hem terug sturen op hun kosten, en wellicht krijg je er nog wat leuks voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:50
Dat je dat serieus ook nog moet vragen cq posten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
Nou voel ik me schuldig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Ik begrijp niet dat je 5 weken moet wachten tot je (misschien) die mensen belt en verteld dat ze 2x iets hebben opgestuurd.
Wat verwacht je dat mensen zeggen als je zoiets post, als 50% zegt houden dan verkoop je hem door?

Rare jongens die jeugd van tegenwoordig.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Logisch.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
> Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:04

Jiffy

God, you're ugly!

Terecht. :(

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 23:10
Een beetje winkel heeft een periodieke magazijntelling, dus uiteindelijk komen ze er toch wel achter.

Bel/mail de winkel, vertel het verhaal en dat je bereid bent de processor op hun kosten terug te sturen. Wie weet houd je er nog een kortingsbon op na, en misschien ook niet. Dan is je eerlijkheid de beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik zou ze contacteren. Zo bestelde ik ooit een plasma-TV maar werd er een veel duurder model bezorgd. Nog voordat ik de leverancier wilde contacteren belde hij me al op om excuses aan te bieden dat mijn TV (die ik werkelijk had besteld) nog niet was geleverd en dat deze zo snel mogelijk zou worden afgeleverd.

Verhaal uitgelegd en de leverancier dankte mij dat ik eerlijk optrad. En nu heb ik een duurder model in huis dan waarvoor ik heb betaald. Nu gaat dit niet helemaal op voor jou verhaal maar laat het een les zijn dat het fijn is voor je geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:54
Wat verwacht je eigenlijk met het openen van dit topic? Dat mensen hier gaan schrijven dat je het gewoon moet houden? Zij die het product terug zullen sturen zullen reageren, zij die het product zelf houden reageren waarschijnlijk niet...

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Afhankelijk van de financiele huishouding van TS zou ik het of doorverkopen, of de winkel contacteren.

Mocht je er mee kunnen voorkomen dat je gas wordt afgesloten lijkt mij de keus snel gemaakt ;)
Het blijft natuurlijk een ethisch dilemma. Persoonlijk wil ik voor dat geld geen gewetenswrang ondervinden.

Ik vraag me af of alle maatschappelijke correcte tweakers hetzelfde zouden doen als zij 0,1% rente teveel zouden ontvangen van een twijfelachtige bank.

Fixio komt zeker uit Rotjeknor ;)

[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 04-02-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou het gewoon houden.

Oh nee. Toch niet! Ik ben wel benieuwd hoe de winkel gaat reageren als je 5 (vijf!) weken later pas belt om te vragen hoe/wat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YuriV schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:46:
Wat verwacht je eigenlijk met het openen van dit topic? Dat mensen hier gaan schrijven dat je het gewoon moet houden? Zij die het product terug zullen sturen zullen reageren, zij die het product zelf houden reageren waarschijnlijk niet...
Wees blij dat hij dit topic opent in plaats van de processor gewoon te houden :). Ook ik zou de winkel bellen en uitleggen dat je twee processoren hebt ontvangen in plaats van één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Wees een vent en stuur het terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
Maak er iemand mee blij die er eentje zoekt voor een leuke prijs ;) 5 weken is beetje laat maar ja zelf had ik hem nooit teruggestuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Opbellen en terug sturen.
Kost je niks, en je maakt het bedrijf blij.

Het is een fout van het bedrijf, ik zou hem toch terug sturen.

Raar dat je na 5 weken pas begon te twijfelen?

Eerlijke mensen, bestaan die nog?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gewoon een mailtje sturen, krijg je niks terug dan heb je je moeite gedaan en laat hem je hem lekker op de plank liggen. Terugsturen zou ik niet doen, ze komen hem maar lekker ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Terugsturen en je excuses maken voor het laat reageren, slaat natuurlijk nergens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Ach, het vijf weken wachten is geen ramp. Uiteindelijk is de TS dan wel eerlijk. Daarnaast heeft hij de winkel de kans gegeven contact te zoeken (Al was een week voldoende geweest). Natuurlijk is het netter om direct te bellen, maar ik dat dat de winkel het fijn vindt als ze dat ding terug hebben, ook al heeft het vijf weken geduurd. Kunnen ze ook weer de ontslagen stagiaire terughalen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 04-02-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom twijfel? Een normaal mens stuurt dit toch gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:45

BLACKfm

o_O

Kreeg zelf van de Sony Actie 2x een bluray pakket anderhalve week terug. Heb de andere gewoon verpats, wel zo economisch verantwoord.

Op de pakbonnen stond wat verschillende info, maar het was wel voor mij.

Heb er 75 euro aan verdient en het kost waarschijnlijk meer om het terug te sturen (tijd/input van mij en vanuit het bedrijf).

Het is echter altijd hetzelfde in dit soort topics.. Moraalridders uit elke hoek en kier en dus dito antwoorden. Mijn advies: Verpatsen.

Echter weet ik niet of met 5 weken het termijn voor terugvorderen al is verstreken, ze kunnen er wellicht na een half jaar nog mee komen dat ze een dubbele levering hebben verstuurd.

Net zoiets als een portomonee vinden, moet je moreel technisch naar de politie brengen en na een bepaalde periode is het dan van jou. Nou is er wel verschil tussen vinden en iets dubbel ontvangen, maar om maar even aan te geven dat de winkel ook rechten heeft.

Edit:

Het is crisis... $$

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nu ik er over na denk, als hij bij Otto vandaan komt dan zou ik het houden. })

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:48:
[...]

Wees blij dat hij dit topic opent in plaats van de processor gewoon te houden :). Ook ik zou de winkel bellen en uitleggen dat je twee processoren hebt ontvangen in plaats van één.
Wat een onzin! Waarom zou ik hier blij om moeten zijn?
Of je stuurt het terug, of je houdt het. Waarom een topic?

[ Voor 7% gewijzigd door YuriV op 04-02-2013 15:56 ]

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:53:
[...]

Ik hoop heel erg, dat jij geen voorbeeld bent voor de rest van Rotterdam. |:(
En je bezorgt je fijne club wel een slechte naam op deze manier.
Die prachtige reputatie wil je niet verpesten inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik had opgebeld, gezegd dat ze 'm mogen ophalen of dat ik 'm wil opsturen, eventueel zelfs op eigen kosten.

Kijken of ze "lief" genoeg zijn om daar een soort-van beloning voor te geven.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
haha wat een moraalridders allemaal zeg. (althans dat beweren ze)

gewoon houden, en over een maand of 2 op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:53:
[...]

Ik hoop heel erg, dat jij geen voorbeeld bent voor de rest van Rotterdam. |:(
En je bezorgt je fijne club wel een slechte naam op deze manier.
Wat heeft een club of stad met dit topic te maken? :F Waarom zou ik heilig gaan zitten doen als al die heilige boontjes hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Het terugsturen uit vrij wil heeft natuurlijk niets met heilig boontje te maken.
Dat noemen ze volgens mij iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als de winkel een verkeerd product levert, mogen ze het dan eigenlijk wel terugvorderen / eisen of is dat de goodwill van de klant?

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 04-02-2013 16:00 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft hier gewoon een onverschuldigde betaling en daar geldt minimaal een termijn van 2 jaren voor voordat het verjaart. Dus als zij hard kunnen maken dat jij inderdaad die processor tweemaal hebt gehad en maar eenmaal hebt betaald dan ben jij geld voor die andere processor schuldig.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Schnor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:55:
haha wat een moraalridders allemaal zeg. (althans dat beweren ze)

gewoon houden, en over een maand of 2 op marktplaats zetten.
Totdat je zelf een keer een fout maakt in jouw nadeel en iemand anders het voor lief neemt en netjes meewerkt. Dat kan echt een zonnetje zijn voor een sombere dag. Hoe blij zal jij zijn als je bijv. je dure laptop/camera/whatever ergens vergeet en iemand brengt deze eerlijk aan je deur?

Als we allemaal eerlijk met elkaar omgaan, hebben we daar allen profijt van. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Eerlijk zijn & handelen is ook goed voor je eigenwaarde.

Als je alleen uit eigen belang handeld, zal je uiteindelijk ook eenzaam het graf betreden.

[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 04-02-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 18:04
Ik zou altijd handelen zoals ik ook van een ander zou verwachten en prettig zou vinden. In mijn geval dus terugsturen.

Toch vraag ik me af hoe mensen die stelen, liegen of bedriegen omgaan met een gevalletje waar ze ook zo behandeld worden.

^^ Met Gamebuster

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
Beste allemaal, door de stortvloed aan berichten ben ik maar overgegaan tot retournering.

En tja, in mijn omgeving zeiden de meeste dat ze 'm gewoon zouden houden of doorverkopen. Vandaar de twijfel. Ik schuif het niet op hun af, ik had zelf eerder de beslissing moeten nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Stel dat je zelf later werkt bij een bedrijf en je stuurt perongeluk de bestellingen dubbel op.

Als bedrijf kun je er dan wel achteraan gaan, maar moet je bewijzen dat het zo is.
Als diegene dan zo eerlijk is om dit te melden scheelt dat een hoop tijd en geld.

Die paar tientjes dat je er rijker van word...

Ze kunnen volgens nog na een jaar nog terug komen bij jou voor het product wat je niet betaalt hebt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Gh0s7y schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:02:
Beste allemaal, door de stortvloed aan berichten ben ik maar overgegaan tot retournering.

En tja, in mijn omgeving zeiden de meeste dat ze 'm gewoon zouden houden of doorverkopen. Vandaar de twijfel. Ik schuif het niet op hun af, ik had zelf eerder de beslissing moeten nemen :P
Dat noem ik nou netjes!!!

Zo mag ik het zien! Ik denk dat 9 v/d 10 mensen hem zouden houden en verkopen...

Zou graag willen weten wat de winkel ervan vind!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Eens met harmpie21: Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Ik ook! Zou je de reactie van de winkel hier later nog even willen posten dan bookmark ik hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaZnGaNL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Dat noem ik nou netjes!!!

Zo mag ik het zien! Ik denk dat 9 v/d 10 mensen hem zouden houden en verkopen...

Zou graag willen weten wat de winkel ervan vind!
Wat is er netjes aan? De twijfel maakt het al niet netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Als jij hier de meest ranzige onderbuik van Rotterdam laat zien en daar trots op bent, dan moet je niet het Feyenoord clublogo omhoog houden. ;(
Zóveel heeft het er dus mee te maken.
Dat jij kennelijk nul eergevoel hebt, is jouw tekort.

Maar begrijp ik nu goed dat jij het wel sportief vindt als je zelf op deze manier wordt getild, of gelden er dan ineens andere regels?? :+
In dat geval gaan je gegevens even comfy in het archief, voor als je zelf een keer bent opgelicht en hier komt uithuilen. 8)
Kan jij eens wat minder op de man spelen? Eigenlijk beter gezegd gewoon kappen met op de man spelen want al je posts tot nu toe in dit topic hebben dat probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:58:
Het betreft hier gewoon een onverschuldigde betaling en daar geldt minimaal een termijn van 2 jaren voor voordat het verjaart. Dus als zij hard kunnen maken dat jij inderdaad die processor tweemaal hebt gehad en maar eenmaal hebt betaald dan ben jij geld voor die andere processor schuldig.
:Y
Gh0s7y schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:02:
En daarmee kan deze op slot (voordat het niveau teveel daalt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.