Macbook Pro 13" (mid 2012) Noisy HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-02 13:42
Hallo allemaal!

Sinds ongeveer een half jaar ben ik (zeer tevreden) eigenaar van een MBP 13" (mid 2012). Vanaf het begin af aan is er één klein issuetje, namelijk dat ik hem relatief veel 'herrie' vind maken (een zoomend geluid, als luide HDD of fans, ook bij praktisch idle, fans op 2000 rpm). Ik wist niet of het aan de fans of aan de HDD lag, maar ik dacht 'het zal wel zo horen' en ik nam het voor lief, het is overigens niet zo hard dat het erg storend is.

Maar gisteren kwam ik er achter dat als ik (zelfs hele lichte) druk uitoefen op de body rechts van het trackpad, onder de pijltjes toetsen van het toetsenbord, de 'herrie' aanzienlijk minder wordt. Volgens mij is dat de locatie van de HDD en ik vermoed dat er een kleine ruimte tussen de HDD en body zit, wat als klankkast voor de HDD gaat werken (zo klinkt het ook). Ik ben uiteraard wat gaan Googlen en heb mensen met het zelfde probleem gevonden (bijvoorbeeld: 15" MBP2011 met luidruchtige harddisk en https://discussions.apple.com/thread/4473515). Nergens echter een sluitende oplossing gevonden (behalve terug sturen naar Apple? :X).

Nu vroeg ik me af of er meer Tweakers zijn met dit probleem en het wellicht opgelost hebben? Als arme student zijnde valt een SSD nog even buiten de mogelijkheden. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan een dun schuimrubber stripje tussen de HDD en de body te plaatsen, maar ben een beetje terughouden ivm afdekken HDD, warmte ontwikkeling, etc. Verder was ik benieuwd of een (relatief klein) issue als deze bijvoorbeeld nog binnen de apple waranty valt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën. Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door N14 op 04-02-2013 15:02 ]