15" MBP2011 met luidruchtige harddisk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yevgenyquinne
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 16:06
Ik had een MBP2011 gekocht en deze was gewoon lekker stil. Helaas was er een probleem met de hardware waardoor de macbook om de haverklap vastliep en behoorlijk onder de maat presteerde.

Nu heb ik een compleet nieuw model van Apple gekregen welke prima werkt afgezien van de harddisk die een overheersend geluid produceert. Het is niet extreem hard, maar is wel een vervelende ondertoon als je in een stillere ruimte zit.

De harddisk is een standaard 750GB 5200RPM (TOSHIBA MK7559GSXF ) van de duurdere 15" (met 2,2GHz en 1Gb Radeon 6750).

Bij het opstarten en tijdens het gehele gebruik draaien de fans rustig tussen de 2000 en 3000 toeren. Afhankelijk van de gebruikte applicaties. De herrie echter komt van de harddisk die gigantisch resoneert op de unibody. Dit is stiller te krijgen door te drukken op de rechterkant met mijn palm, maar blijft aanwezig.

Ik heb tevens een gloednieuwe 500GB 5200RPM harde schijf van Samsung erin gezet met een helaas nog luidruchtiger resultaat en een 320GB, 7200RPM Seagate welke ongeveer eenzelfde geluidsproductie heeft.

Alle bevestigingmaterialen e.d. zijn goed bevestigd en kunnen niet bewegen. De HDD maakt naar ik kan zien afgezien van de plastic houders geen enkel contact met de unibody.

Ik heb rondgekeken op het internet en kon op macrumors en de apple support forums wel meer mensen vinden met eenzelfde probleem, maar geen enkele oplossing afgezien van de installatie van een SSD. Maar gezien ik minstens 250GB nodig heb wordt dit mij met prijzen vanaf 370+ een beetje prijzig.

Enig tweaker die dit probleem ook heeft (gehad) of eventuele oplossingen kunnen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Lijkt me dat er inderdaad iets kapot is aan de ophanging en demping van de hdd, lijkt me het beste dat je opnieuw contact opneemt met Apple, hier kan je volgens mij zelf niets aan doen.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yevgenyquinne
dragon4ce schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:10:
Lijkt me dat er inderdaad iets kapot is aan de ophanging en demping van de hdd, lijkt me het beste dat je opnieuw contact opneemt met Apple, hier kan je volgens mij zelf niets aan doen.
Daar was ik ook al bang voor ja :'( Straks weer mijn macbook kwijt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Misschien een last resort, maar weet je zeker dat je de bottemplate goed hebt vast gezet? Mocht de onderzijde namelijk los zitten of met wat speling, dan kan dit resulteren in wat extra trillingen. Kruislings de schroeven aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb het ook maar denk in mindere mate. Hier is het niet storend, en is het meer gezoem dan resonantie. Alleen als het echt heel stil is dan hoor ik het.. vergelijkbaar met geluid van de fans. Als ik met m'n rechter pols wat harder leun of in de mbp knijp bij de hdd is het weg.
Het begon toen ik een andere hdd monteerde. Ik was het vergeten binnenkort weer eens naar kijken. Dacht dat de andere schijf gewoon meer geluid maakte maar het is wel gek dat het stil wordt als ik er op druk.

[ Voor 13% gewijzigd door Vuvuzela op 03-04-2011 17:52 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yevgenyquinne
Ik heb vandaag met Apple gebeld en ik mag hem terugsturen. Probleem opgelost. Naja, niet mijn probleem meer in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Je MBP probeert je wat te vertellen.

Tijd voor een SSD!

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1